Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar pētījumu par baterijām, kas labvēlīgos apstākļos teorētiski varētu strādāt pat 100 gadus, turklāt to īpašības šīs baterijas padara labākas arī uzlādes un energoietilpības ziņā, salīdzinot ar LFP baterijām.
Šī pētnieku grupa sadarbojas ar Džefu Dānu un viņa bateriju izpētes laboratoriju. Tieši Dāns tiek uzskatīts par vienu no litija jonu bateriju pionieriem un viņš ar tām strādājis, kopš šādas baterijas vispār ieviestas. Viņš tiek slavēts par bateriju ilgmūžības uzlabošanu, tādējādi tās padarot komerciāli pievilcīgākas.
Pētījuma apskatītas baterijas, kuras kā pamatelementu izmanto niķeli. To uzdevums ir ilgmūžībā sacensties ar LFP baterijām un tās izkonkurēt, saglabājot savas stiprās puses, proti, energoietilpību un uzlādes īpatnības. Pētnieki noskaidrojuši, ka, uzturot baterijas 25 grādu temperatūrā, tās teorētiski varētu strādāt pat 100 gadus. Skaidrs, ka reālajā pasaulē tā nenotiks. Darbs pie pētniecības un attīstības turpinās.
Teorētiski arī manai algai (1600€ Bruto) kas ir virs videjās vajadzētu pietikt priekš ‘normālas’ dzīves, bet realitatē nedz tev banka dod hipotekāro priekš ‘sava’ īpašuma, pat ar tīru kredītvēsturi un 5+ stabila darba stāža ar stabilu algu, neviena banka(citadele,seb vai swed) nedeva 120k, priekš īpasuma bez papildus galvotājiem, ķīlām u.t.t. pat ar Altum atbalstu.
Nedz varu atļauties visu ko velētos veikalā un tomēr jāmeklē ‘atlaides’…. Jo pēc visiem ‘must pay’ reiķiniem, īrēm, degvielas, auto ekspluatācija, ēdiena uz galda… paliek tik daži simti kabatā menesī, priekš sevīm.
Tas ko gribu teikt teorija vs prakse ir ĻOTI tālu viena no otras!
Secinājums – atsakies no auto un pārcelies uz lētāku dzīvesvietu, kur neplēš īri :) Es pelnu tikai 1400, bet pa 10 gadiem esmu jau iekrājis 60k (ņemot vērā, ka alga šo gadu laikā auga pakāpeniski sākot no 400). Tā ka pa nākošajiem 10 gadiem varbūt sakrāsies īpašumam. Īri nemaksāju – dzīvoju savā piepilsētas dzīvoklī, nopirku pa 15k no naudas, ko sakrāju no stipendijām un pirmajiem darba gadiem. Mēnesī izmaksas vidēji 200 EUR, viss pārējais paliek ēšanai un krāšanai. Auto man nav un nevajag, jo esmu redzes invalīds – tātad, par vienu “naudas rijēju” mazāk.
No raksta nav saprotams, vai bateriju kalpošanas ilgums būtu 100 gadi, vai tās spēj noturēt spriegumu 100 gadus.
Kāda jēga no tāda pētījuma,ja zināms,ka tādus apstākļus nav iespējams nodrošināt,un kam vajag baterijas,kas kalpo 100 gadus? Tehnika,kam tādas ieliktu,novecotu daudz ātrāk.
Kad uztaisīs tad atradīs kam vajag. Pietiks arī ar baterijām, kas dzīvē reāli iztur 25-40 gadus.
Tādas baterijas noderētu dharma stacijai Lostā
Cik atceros, LFP baterijas uztaisīja kā ilgmūžīgāku un lētāku alternatīvu NMC (ar minēto niķeli) baterijām. Kaut kāds juceklis sanāk.
Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais! :D
Prognozes jau ir tikai teorētiskas, praksē viss ir daudz švakāk, bet pat 30 gadu baterija būtu labs rezultāts. Saistībā ar tehnoloģiju, sapratu, ka viņi pamodificēja šobrīd populārāko NMC bateriju ķīmiju tā, ka tās enerģētiskie rādītāji samazinājās, bet dramatiski uzlabojās ilgmūžības rādītāji – rezultātā tika iegūta bateriju ķīmija, kura gan ietilpībā, gan ilgmūžībā pārspēj LFP.
Tehnologijas labas ja nepartraukti attistas, nevis teuretiski stav uz vietas 100 gadus. Inzinieris Vasja nepartaukti gulsna uz vietas un neko nedara, jo tehnologija kas vinam jauztur, turesies vel 100 gadus.