Reklāma

Tesla prezentē pētījumu par baterijām, kas teorētiski varētu izturēt 100 gadus

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Bateriju ilgmūžība elektroauto kontekstā joprojām ir relatīvi diskutabls jautājums, taču Tesla pētnieku grupa, sadarbībā ar Dalhauzī Universitāti, iepazīstinājuši ar pētījumu par baterijām, kas labvēlīgos apstākļos teorētiski varētu strādāt pat 100 gadus, turklāt to īpašības šīs baterijas padara labākas arī uzlādes un energoietilpības ziņā, salīdzinot ar LFP baterijām.

Šī pētnieku grupa sadarbojas ar Džefu Dānu un viņa bateriju izpētes laboratoriju. Tieši Dāns tiek uzskatīts par vienu no litija jonu bateriju pionieriem un viņš ar tām strādājis, kopš šādas baterijas vispār ieviestas. Viņš tiek slavēts par bateriju ilgmūžības uzlabošanu, tādējādi tās padarot komerciāli pievilcīgākas.

Pētījuma apskatītas baterijas, kuras kā pamatelementu izmanto niķeli. To uzdevums ir ilgmūžībā sacensties ar LFP baterijām un tās izkonkurēt, saglabājot savas stiprās puses, proti, energoietilpību un uzlādes īpatnības. Pētnieki noskaidrojuši, ka, uzturot baterijas 25 grādu temperatūrā, tās teorētiski varētu strādāt pat 100 gadus. Skaidrs, ka reālajā pasaulē tā nenotiks. Darbs pie pētniecības un attīstības turpinās.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
TeorijaKvadrātā
25.05.2022 13:03

Teorētiski arī manai algai (1600€ Bruto) kas ir virs videjās vajadzētu pietikt priekš ‘normālas’ dzīves, bet realitatē nedz tev banka dod hipotekāro priekš ‘sava’ īpašuma, pat ar tīru kredītvēsturi un 5+ stabila darba stāža ar stabilu algu, neviena banka(citadele,seb vai swed) nedeva 120k, priekš īpasuma bez papildus galvotājiem, ķīlām u.t.t. pat ar Altum atbalstu.

Nedz varu atļauties visu ko velētos veikalā un tomēr jāmeklē ‘atlaides’…. Jo pēc visiem ‘must pay’ reiķiniem, īrēm, degvielas, auto ekspluatācija, ēdiena uz galda… paliek tik daži simti kabatā menesī, priekš sevīm.

Tas ko gribu teikt teorija vs prakse ir ĻOTI tālu viena no otras!

Pēteris
28.05.2022 19:34

Secinājums – atsakies no auto un pārcelies uz lētāku dzīvesvietu, kur neplēš īri :) Es pelnu tikai 1400, bet pa 10 gadiem esmu jau iekrājis 60k (ņemot vērā, ka alga šo gadu laikā auga pakāpeniski sākot no 400). Tā ka pa nākošajiem 10 gadiem varbūt sakrāsies īpašumam. Īri nemaksāju – dzīvoju savā piepilsētas dzīvoklī, nopirku pa 15k no naudas, ko sakrāju no stipendijām un pirmajiem darba gadiem. Mēnesī izmaksas vidēji 200 EUR, viss pārējais paliek ēšanai un krāšanai. Auto man nav un nevajag, jo esmu redzes invalīds – tātad, par vienu “naudas rijēju” mazāk.

Analists
25.05.2022 14:28

No raksta nav saprotams, vai bateriju kalpošanas ilgums būtu 100 gadi, vai tās spēj noturēt spriegumu 100 gadus.

Lauris
25.05.2022 15:39

Kāda jēga no tāda pētījuma,ja zināms,ka tādus apstākļus nav iespējams nodrošināt,un kam vajag baterijas,kas kalpo 100 gadus? Tehnika,kam tādas ieliktu,novecotu daudz ātrāk.

Krotow
25.05.2022 16:03
Reply to  Lauris

Kad uztaisīs tad atradīs kam vajag. Pietiks arī ar baterijām, kas dzīvē reāli iztur 25-40 gadus.

Biteme
25.05.2022 16:43
Reply to  Lauris

Tādas baterijas noderētu dharma stacijai Lostā

Krotow
25.05.2022 16:06

Cik atceros, LFP baterijas uztaisīja kā ilgmūžīgāku un lētāku alternatīvu NMC (ar minēto niķeli) baterijām. Kaut kāds juceklis sanāk.

Skābene
26.05.2022 07:57
Reply to  Krotow

Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais! :D

Kristaps Vītols
26.05.2022 09:27
Reply to  Krotow

Prognozes jau ir tikai teorētiskas, praksē viss ir daudz švakāk, bet pat 30 gadu baterija būtu labs rezultāts. Saistībā ar tehnoloģiju, sapratu, ka viņi pamodificēja šobrīd populārāko NMC bateriju ķīmiju tā, ka tās enerģētiskie rādītāji samazinājās, bet dramatiski uzlabojās ilgmūžības rādītāji – rezultātā tika iegūta bateriju ķīmija, kura gan ietilpībā, gan ilgmūžībā pārspēj LFP.

bobis
26.05.2022 10:24

Tehnologijas labas ja nepartraukti attistas, nevis teuretiski stav uz vietas 100 gadus. Inzinieris Vasja nepartaukti gulsna uz vietas un neko nedara, jo tehnologija kas vinam jauztur, turesies vel 100 gadus.

Reklāma