Pagājušajā nedēļā Eiropas Savienība vienojusies par izmaiņām Digitālo pakalpojumu aktā, kas ierobežos mērķēto reklāmu lietošanu, kā arī platformām būs jāpublisko dažādi informācijas parādīšanas algoritmi.
Jauno izmaiņu mērķis ir uzlikt lielāku atbildību tehnoloģiju gigantu uzņēmumiem, un tās stāsies spēkā 2024. gadā, līdz ar to ir pārejas laiks. Lielākās pagaidām zināmās izmaiņas ir saistītas ar to, ka vairs nevarēs veidot mērķētas reklāmas balstoties uz lietotāja reliģiju, seksuālo orientāciju, tautību vai politisko piederību. Tāpat svarīga lieta ir dažādu izmantoto algoritmu publiskošana, kas nozīmē to, ka, piemēram, Facebook būs jāparāda kādā veidā noteiktam lietotājam tiek parādīta informācija viņa profilā. Tas nozīmē, ka vairāk varētu atgriesties vienkārši hronoloģiska ziņu secība, kā tas bija vecajos labos laikos.
Papildu tam lielajām platformām būs pienākums dalīties ar šo algoritmu informāciju ar nevalstiskajām organizācijām, lai runātu par riskiem internetā. Eiropas Savienības mērķis ar jaunajām izmaiņām ir radīt drošu vidi lietotājiem, lai varētu sevi izpaust, kā arī turpināt attīstīt digitālo uzņēmējdarbību. Ja uzņēmums pārkāps jaunos noteikumus, ES varēs noteikt līdz pat 6% lielu sodu no tā globālajiem ieņēmumiem.
Digitālo pakalpojumu aktā uzņēmumi tiks dalīti kategorijās. Piemēram, Meta un Google būs vēl zem lielāka spiediena, jo to lietotāju skaits sasniedz vismaz 45 miljonus. Google pārstāvis norāda, ka ir gatavs strādāt, lai pielāgotos jaunajām izmaiņām, un nodrošinātu atbilstošu servisu Eiropas lietotājiem. Tagad būs jāgaida aptuveni divi gadi, līdz šīs izmaiņas redzēsim praksē.