Reklāma

Jaunais Eiropas Savienības likums ietekmēs mērķētās reklāmas un satura algoritmus

Jaunākie raksti

Dienvidkoreja palaidusi satelītu, izmantojot pirmo pašu radīto raķeti

Dienvidkoreja nupat spērusi nozīmīgu soli, lai kļūtu par daļu no kosmosa valstu saimes. Tiek ziņots, ka Dienvidkoreja pirmo reizi...

“Amazon” iepazīstina ar savu pirmo pilnībā autonomo mobilo noliktavas robotu

Ņemot vērā iespējamo krīzi nodarbinātības jomā, "Amazon" jo cītīgi jāstrādā pie automatizācijas un robotikas risinājumu integrācijas savās noliktavās. Šajā...

Turpinoties lielam pieprasījumam pēc Apple AirTag, varētu tikt izlaists uzlabots modelis

Apple AirTag ierīču izsekotājs tika izlaists nedaudz vairāk kā pirms gada, un izskatās, ka tas ir bijis salīdzinoši populārs,...

PCI Express 7 astoņkārt pārsniegs PCI Express 5 ātrumus

PCI Express 5.0 vēl nav nonācis pie lietotājiem datoros, kad jau PCI-SIG komiteja uzsākusi darbu pie PCI Express 7.0....

Seagate IronWolf Pro 6 TB NAS cietā diska apskats

Seagate IronWolf un IronWolf Pro sērijas diski aptver ietilpības variantus no 1 TB līdz pat iespaidīgiem 20 TB un...

Pagājušajā nedēļā Eiropas Savienība vienojusies par izmaiņām Digitālo pakalpojumu aktā, kas ierobežos mērķēto reklāmu lietošanu, kā arī platformām būs jāpublisko dažādi informācijas parādīšanas algoritmi.

Jauno izmaiņu mērķis ir uzlikt lielāku atbildību tehnoloģiju gigantu uzņēmumiem, un tās stāsies spēkā 2024. gadā, līdz ar to ir pārejas laiks. Lielākās pagaidām zināmās izmaiņas ir saistītas ar to, ka vairs nevarēs veidot mērķētas reklāmas balstoties uz lietotāja reliģiju, seksuālo orientāciju, tautību vai politisko piederību. Tāpat svarīga lieta ir dažādu izmantoto algoritmu publiskošana, kas nozīmē to, ka, piemēram, Facebook būs jāparāda kādā veidā noteiktam lietotājam tiek parādīta informācija viņa profilā. Tas nozīmē, ka vairāk varētu atgriesties vienkārši hronoloģiska ziņu secība, kā tas bija vecajos labos laikos.

Papildu tam lielajām platformām būs pienākums dalīties ar šo algoritmu informāciju ar nevalstiskajām organizācijām, lai runātu par riskiem internetā. Eiropas Savienības mērķis ar jaunajām izmaiņām ir radīt drošu vidi lietotājiem, lai varētu sevi izpaust, kā arī turpināt attīstīt digitālo uzņēmējdarbību. Ja uzņēmums pārkāps jaunos noteikumus, ES varēs noteikt līdz pat 6% lielu sodu no tā globālajiem ieņēmumiem.

Digitālo pakalpojumu aktā uzņēmumi tiks dalīti kategorijās. Piemēram, Meta un Google būs vēl zem lielāka spiediena, jo to lietotāju skaits sasniedz vismaz 45 miljonus. Google pārstāvis norāda, ka ir gatavs strādāt, lai pielāgotos jaunajām izmaiņām, un nodrošinātu atbilstošu servisu Eiropas lietotājiem. Tagad būs jāgaida aptuveni divi gadi, līdz šīs izmaiņas redzēsim praksē.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma