Autonomas mašīnas, kas spēj braukt bez cilvēku iesaistes, ir mūsu nākotne. Šobrīd diezgan tāla nākotne, taču soli pa solim dodamies tajā virzienā. Amerikas automobiļu asociācijas un Hārvardas universitātes veiktajā pētījumā noskaidrots, ka vairāk nekā puse šoferu nav sajūsmā par ideju, ka viņiem jāatrodas uz viena ceļa ar autonomu mašīnu.
53 procenti aptaujāto norādījuši, ka viņi uz ceļa justos mazāk droši, apzinoties, ka uz tā ir autonomās braukšanas izmēģinājumu auto. Tikai aptuveni 12 procenti aptaujāto norādījuši, ka viņi šādā situācijā uz ceļa justos drošāk.
Pētījumā arī noskaidroti iespējamie veidi, kā mazināt cilvēku bažas par autonomajām mašīnām un to izmēģinājumiem reālā ceļu satiksmē, proti, tos īpašā, nepārprotamā veidā atzīmēt, kā arī izveidot īpaši šādiem izmēģinājumiem paredzētas zonas. Tāpat šādiem izmēģinājumiem varētu atvēlēt konkrētu diennakts laiku.
Šiem risinājumiem gan var būt nopietni trūkumi, kas var ietekmēt testu rezultātus, proti, īpaši atzīmēta autonomā auto tuvumā vadītāji var rīkoties nedabiski, tādējadi ietekmējot testēšanas rezultātus. Īpašu testa zonu izveide ir dārga un tā var nesniegt pilnvērtīgu informāciju par notiekošo normālā ceļu satiksmē. Lai gan šoferi kopā ar autonomajām mašīnām uz ceļiem jūtas nedrošāk, ļoti līdzīgi sadalās viedokļi par nepieciešamību šādas mašīnas izmēģināt uz publiskiem ceļiem – 34 procenti ir “par” šādiem izmēģinājumiem, 36 procenti “pret”.
Pēc fakta pašbraucošais auto noteikti brauks pareizāk un paredzamāk par vidusmēra autovadītāju kurš bieži vien mēdz būt saguris, vai aizdomājies par ikdienas lietām. Vienīgais par ko tā pa īstam varētu baidīties – potenciālas ļaunprātīgas manipulācija ar pašbraucošajiem auto.
Tas gan, nevar zināt vai kāds kartupeļu Kadafi nepārņem auto vadību un nepieprasa veikt maksājumu kriptovalūtā, ja nevēlies nobraukt no ceļa lielā ātrumā.
Gribu redzēt, kā šie auto pārbrauks lielu krustojumu indijā vai ķīnā, kur lielākajai daļai satikmes dalībnieku nav pat vaditāja apliecinājums.
tur gan butu ko pasvīst mašīnmācīšanai