Web Analytics
More
    Reklāma

    “airBaltic” lidmašīnās sāk testēt “Starlink” internetu

    Jaunākie raksti

    Latvijas lidsabiedrība “airBaltic” informējusi, ka beidzot sāk ātrgaitas satelītu interneta servisa “Starlink” izmēģinājumus. Uzņēmums paziņojis, ka veicis pirmo pakalpojuma testu “Airbus A220-300” lidmašīnā. Pakalpojums testēts pilnā “Airbus A220-300” lidmašīnas salonā, tajā atrodoties gan “airBaltic”, gan “Starlink” darbiniekiem.

    Lidsabiedrība norāda, ka tās mērķis ir aprīkot visu “Airbus A220-300” lidmašīnu floti ar “Starlink” interneta servisu. Šādā veidā ikvienam pasažierim visa lidojuma laikā, sākot no iekāpšanas lidaparātā būs piekļuve ātrgaitas internetam, bez liekiem sarežģījumiem un nepieciešamības reģistrēties.

    Reklāma

    Iepriekš “airBaltic” prezidents un izpilddirektors Martins Gauss izteicies, ka šogad sāksies “Starlink” integrēšana lidmašīnās un savienojuma pārbaudes. Uzņēmuma mērķis ir šī gada laikā ir sākt piedāvāt šo pakalpojumu pasažieriem.

    Jāpiezīmē, ka pērn pirmās komerciālās lidmašīnas sāka izmantot “Starlink” ātrgaitas interneta servisu. Savukārt šī gada februārī viena no pasaules lielākajām aviokompānijām “Hawaiian Airlines” sāka izmantot “Starlink” savos lidojumos.

    AvotsDb.lv
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    14 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Apsys++
    28.03.2024 20:58

    Kas tur tads jateste baigi?

    Kursors.lv
    28.03.2024 21:03
    Reply to  Apsys++

    Pieņemu, ka civilās aviācijas jomā var daudz ko testēt, lai būtu droši, ka šādi pigori neietekmē citus svarīgākus lidmašīnas pigorus.

    Apsys++
    28.03.2024 21:45

    Citas LIELAS kompanijas to jau nav izdarijusas? Starlink ari jau vairs nav aizvakardienas produkts (ne loti jauns un ari gluki jau sen izkjerti)

    Kursors.lv
    28.03.2024 22:08
    Reply to  Apsys++

    Neesmu drošs, ka te darbojas princips, ka vienai aviokompānijai pietiek šo notestēt un citas var laist darbībā bez papildus testēšanas. Vispār labs jautājums – jāmēģina dabūt kāds airBaltic cilvēks uz komentāru. Lai pastāsta, kā tas viss darbojas.

    trx450
    28.03.2024 22:16

    loti labi

    grh
    29.03.2024 00:34

    Vari pielikt šo rakstam
    //
    airBaltic šobrīd sadarbojas ar SpaceX, lai iegūtu nepieciešamo papildu lidmašīnas tipa sertifikācijas (supplemental type certification – STC) apstiprinājumu. Wi-Fi uzstādīšanu airBaltic Airbus A220-300 flotei paredzēts uzsākt līdz gada beigām.
    //

    grh
    29.03.2024 00:37
    Reply to  grh

    A supplemental type certificate ( STC ) is a type certificate ( TC ) issued when an applicant has received FAA approval to modify an aeronautical product from its original design.

    t.i. Lidmašīnās nedrīkst paši iekarināt iekārtas bez saskaņošanas un FAA atļaujām.
    Pie pilota loga jau uztvērēju neliks. Attiecīgi kaut kur to jāpiekrūvē, kaut kur jādabū elektrība tam. Tā kā FAA pieiet visam ļoti nopietni, tad droši vien veic pārbaudes vai pie dažādiem scenārijiem tāds starlink terminālis neuztaisa huiņu. Piemēram, neuztaisa īssavienojumu un nesabojā iekārtas, kuras bija pie tās pašas strāvas līnijas.

    Krotow
    29.03.2024 14:26
    Reply to  grh

    Tā ir. Un šādas prasības nav no zila gaisa grābtas. Dēļ lidmašīnās nepareizi iebūvēta mediju aprīkojuma ir bijuši negadījumi, tai skaitā letāli. “Slavenākais” ir SR111 reiss, kur īssavienojums mediju terminālu instalācijā komplektā ar labi degošu siltumizolāciju uztaisīja krašu ar 229 līķiem.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Swissair_Flight_111

    Last edited 28 days ago by Krotow
    LAN
    29.03.2024 22:43
    Reply to  Krotow

    UPS flight 6 arī līdzīgs stāsts, tikai dēļ akumulatoriem:
    https://youtu.be/Y50saxfTqQA?si=anfsIRFDElHbcPjy

    Boo
    30.03.2024 19:21
    Reply to  grh

    Eiropā gan FAA neko neizsniedz, tā ir ASV institūcija

    Profs
    30.03.2024 08:38

    Labāk jau būtu klusām notestējuši un tad taisījuši publicitāti, jo šobrīd mazliet dumja ziņa sanāk. Un ir otrs aspekts – vai tiešām tas internets ir tik vajadzīgs visu laiku… Lai strādātu ir off režīms, izklaidei var iepriekš saglabāt, vienīgi varbūt nevar rakstīt komentārus kursors.lv lapā:)

    Kursors.lv
    30.03.2024 11:21
    Reply to  Profs

    Protams, visi esam pieraduši pie interneta, kas pieejams 24/7 režīmā. Un ja tagad internetu ir iespējams dabūt arī lidojumu laikā, kāpēc šādu iespēju neizmantot?

    dsfd
    01.04.2024 00:05
    Reply to  Profs

    Kāpēc man 7 stundas lidmašīnā tērēt laiku izklaidēm, ja varu to tērēt darbam? Ne visi strādā offline exelī.

    Biteme
    01.04.2024 00:24
    Reply to  dsfd

    Ai, nu beidz, katrā darbā ir apjoms ko var šķipelēt bez onlaina. Izņēmumi, protams, ir – piem. monitoringa dežurants, kas skatās ekrānos un meklē sarkano rindiņu. Nu, un supercilvēki kas strādā visur – gultu, tualeti un slimnīcu ieskaitot.

    Reklāma