Web Analytics
More
    Reklāma

    Modernizētā BMW piektā sērija (G30) – emocijas nedod, bet savu darbu izpilda izcili

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Būšu atklāts – es nemāku uzrakstīt par BMW. Jā, BMW ir mans auto un pēdējos desmit gadus es braucu gandrīz tikai ar BMW automašīnām. Laiku pa laikam esmu iestarpinājis citas markas spēkratu, bet ātri vien atgriežos atpakaļ savā būtībā. Un liela daļa auto, ar kuru esmu braucis, ir labāki par BMW praktiski visur, bet es šajā bavāriešu brīnumā vienkārši jūtos kā savā auto. Labi, ka es neesmu liels piektās sērijas fans; man sirdij tuvāki ir mazāka izmēra BMW. Ar iepriekšējo piecīti es esmu braucis diezgan daudz un raksturoju to kā diezgan garlaicīgu auto. Nelieku lielas cerības, ka jaunais būs savādāks. Nevis jaunais, bet modernizētais, tas gan uzreiz ir jāatzīmē.

    Jaunievedumi ar modernizāciju

    Trīs gadi jau pagājuši, kopš braucu ar tajā laikā aktuālo un zem G30 koda paslēpušos biznesa klases sedanu. Pats modelis jau ir četrus gadus “vecs” un diezgan loģiski, ka vācieši ir izlaiduši tā saukto LCI – Life Cycle Impulse, ko žargonā saucam par feisliftu. BMW pagaidām nav gājuši galējībās ar ārējo dizainu un milzīgajām radiatora restēm, pie kurām vēl ilgi būs jāpierod, piecītis ir palicis bez agresīvām izmaiņām. Bet mieru tikai mieru – izmaiņas tāpat ir pamanāmas un pat vairāk, kā sākumā var šķist.

    Reklāma

    Pirmais, kas uzreiz auto atšķir no sava nu jau piecus gadus vecā priekšteča, ir priekšējā optika. Lukturu forma tos vizuāli padara šaurākus, kaut tie tādi nav. Šaurāka optika ir aktuālais BMW trends. Papildus tam dienasgaismas tagad ir L burta formā, kas iedod daudz svaigāku skatu. Adaptīvie LED starmeši ir standarta aprīkojums un papildus pircēji var iegādāties matricas vai lāzera optiku. Iepriekš arī LED bija papildus aprīkojums.

    Priekšējais buferis ir arī pārveidots un ir mazliet izteiksmīgāks. M Sport buferis ir ieguvis jūtami lielākas sānu ieplūdes, bet pats pamanāmākais ir bufera centrālās kontūras savienojums ar priekšējiem lukturiem gluži tāpat kā trešajai sērijai. Vienots dizains, man patīk.

    L formas LED aizmugurējie lukturi ir ieguvuši 3D efektu un viena C formas gaisma tagad apvieno galvenās apgaismojuma un bremžu gaismas funkcijas. Ieslēgtā stāvoklī tas viss izskatās patiešām labi, bet izslēgtiem lukturiem, manuprāt, apkārt veidotā melnā līnija ir pārāk masīva un izskatās pēc Ķīnas tūninga versijas. Bet tas ir gaumes jautājums. Pilnīgi visiem modeļiem tagad ir divas trapecveida izplūdes caurules, kuras iepriekš varēja vērot tikai ļoti jaudīgajām versijām. M Sport atšķirība ir, ka caurules ir masīvākas. Es gan gribētu izteiksmīgāku atšķirību.

    Modernizācija ir ieguvusi jaunas krāsas, jaunas diskus, bet to detalizēti apstāstīt, manuprāt, nav nepieciešams. Interjers arī nav ieguvis satraukuma vērtas izmaiņas. Ir saglabāts G30 galveno paneļa dizains, kaut jaunajos BMW modeļos viss ir kļuvis daudz stūraināks un mazliet vairāk “integrēts”. Stūres rats ir saglabājies tas pats, bet ir izmainītas stūres vadības pogas. Tāpat arī ir izmainīta klimata kontroles vadība, ir spīdīgi melnas centrālās konsoles pogas. Tādi nelieli nieki, kas kaut mazliet atpērk modernizācijas vārdu.

    Ir nedaudz lielāks info-izklaides ekrāns, kas bez sava 10.25 collu izmēra ir ieguvis arī jaunāko septītās paaudzes vadības sistēmu ar jaunu dizainu, lielākām ikonām, tiešsaistes atjauninājumiem un mākonī bāzētu navigācijas sistēmu. Arī vadītāja informācijas displejs, ko pazīstam kā spidometru, ir kļuvis lielāks un modernāks. Tagad tas ir 12.3 collas liels.

    Dzinēju palete arī, protams, ir ieguvusi izmaiņas.

    Ir optimizēta tiešās iesmidzināšanas sistēma benzīna motoriem un tagad visiem dīzeļiem ir vismaz divi turbokompresori.

    Kopā ir pa četrām benzīna un dīzeļa versijām versijām.

    • 520i – 2 litri un četri cilindri 184 Zs (290 Nm).
    • 530i – 2 litri un četri cilindri 252 Zs (350 Nm), pieejams arī ar xDrive.
    • 540i – 3 litri un seši cilindri 333 Zs (450 Nm) , pieejams arī ar xDrive.
    • M550i – 4.4 litri un astoņi cilindri 530 Zs (750 Nm), pieejams tikai ar xDrive.

    Jāpiemin, ka visi benzīna dzinēji ir turbo, bet M550i ir divas turbīnas.

    Līdzīgs stāsts ir ar dīzeļiem:

    • 518d – divi litri un četri cilindri 150 Zs (350 Nm).
    • 520d – divi litri un četri cilindri 190 Zs (400 Nm), pieejams arī ar xDrive.
    • 530d – trīs litri un seši cilindri 286 Zs (650 Nm), pieejams arī ar xDrive.
    • 540d – trīs litri seši cilindri 340 Zs (700 Nm), pieejams tikai ar xDrive.

    Gan 530d, gan 540d ir ar divām turbīnām un interesanti, ka 540 dīzelis ir jaudīgāks par 540 benzīnu. No dzinēju klāsta ir pazudis 525d dīzelis, kas bija pa vidu starp 190 un 286 Zs. Pagaidām nav pieejama arī pavisam jaudīgā M550d versija, kas, piemēram, ir dabūjama SUV. Nav informācijas, vai šie abi dzinēji vispār būs pieejami. Jāuzgaida mazliet.

    Ir, protams, arī hibrīds. Pat divi un abi ir uzlādējamie jeb plug-in hibrīdi. 530e ir divu litru 184 Zs (300 Nm) turbo benzīna un 109 Zs (265 Nm) elektromotora apvienojums ar kopējo jaudu 292 Zs (420 Nm). Pieejams kā aizmugurējās piedziņas, tā xDrive versijā. 540e ir relatīvi līdzīgs, tik tam pamatā ir trīs litru 286 Zs (450 Nm) benzīna motors. Elektriskā daļa ir identiska. Auto kopējā jauda ir 394 Zs (600 Nm). Šis ir pieejams tikai xDrive versijā. Ar abiem var nobraukt līdz 66 km, tam ir 12 kWh baterija un tas uztur 3.7 kW uzlādi.

    Vērts ir pieminēt, ka manuālās kārbas opcijas nav, ir tikai viena – astoņu ātrumu automātiskā. Un, protams, visi modeļi (izņemot M5) ir aprīkoti ar vieglo MHEV hibrīdu, proti, startera ģeneratoru. Tas it kā dod 11 Zs jaudai klāt, bet arī liela daļa zāles ir tikai placebo.

    Nav jauns, uzlabots

    BMW piektā sērija nav entuziastu auto, tas ir lieliskas kvalitātes darba instruments. Nopirki, nobrauci piecus gadus, atdevi atpakaļ un paņēmi nākamo piekto BMW nākamajiem pieciem gadiem. Tātad G30 ir jābūt stabilam, ne ļoti mainīgam un tehniski modernam auto. Un jāņem vērā, ka es nerunāju par BMW M5, tas atkal sajauc visu “biznesa” auto būtību un ir tieši pretēji turīgu jaunu cilvēku rotaļlieta. Runājot par klasiskajiem G30 es centīšos saprast, vai modernizācija nav pārkāpusi pāris sarkanās līnijas.

    Rudens kā rudens, proti, BMW kā BMW. Mani patiešām pārsteidz fakts, ka līdzīgas cenas tiešie konkurenti var tik ļoti atšķirties. Visa interjera kvalitāte ir sabalansēti laba – nav briesmīgu plastmasas paneļu, durvju kartes ir kvalitatīvas un mīkstas. Gandrīz viss, kam skaries, ir foršs. Gandrīz viss. Vietumis centrālai konsolei ir nesaprotami briesmīgas plastmasas elementi, stūres plastmasa pie stūres aspildes pogas ir nesaprotami grabulīga, bet salīdzinoši ar lielo vācu trijnieku viss ir vairāk kā labi. Drīz gan vācu trijniekam būs jāpiepulcē arī citas valstis, jo konkurence paliek arvien stiprāka. Ir ērta telefona glabātuve ar bezvadu uzlādi, lielas durvju kabatas pudelēm un niekiem, lieli un ērti glāžu turētāji kafijai un tējai un daudz vietas arī aizmugurē. Liels auto.

    No digitālajiem produktiem īpaši jāatzīmē ir info-izklaides ekrāns – tas vēljoprojām ir labākais tirgū. Vizuāli vispievilcīgākais, ātrākais un stabilākais. Melnais vadītāja displejs gan iepaliek. Jā, tas ir moderns un attēlo ļoti daudz informācijas, bet konkurentu ekrāns ir pielāgojams un grafika arī ir izteiksmīgāka. No drošības viedokļa ir vairāk kā labi un nemaz nesākšu uzskaitīt visus asistentus, bet pieminēšu to, ko iepriekš nebiju redzējis. Adaptīvā kruīza kontrole ar sekošanu priekšā braucošajam transporta līdzeklim un auto turēšana joslā nav nekas jauns un īpašs, bet tās darbība gan ļoti “peld” starp ražotājiem un pat auto modeļiem. Bez tā, ka G30 auto turēšana joslā un piestūrēšana uz slikta seguma un krāsojuma strādāja tik ļoti labi, BMW spēj atpazīt un attēlot blakus joslās esošus transporta līdzekļa tipus un attiecīgi pielāgot savu braukšanu. Ja blakus brauc smagā automašīna, tas parādās panelī, un BMW pabrauc mazliet tālāk no tā, kamēr standarta situācijās brauc stabili pa joslas vidu.

    Tāpat arī konkurentiem nav pieejams palīgs braukšanai atpakaļgaitā, ko sākumā varējām sastapt BMW SUV. Pēdējos 50 metrus auto atceras stūres kustības un pēc tam pats var atpakaļgaitā to atkārtot. Tas ir domāts situācijai, ja esat iebraukuši sarežģītā, tumšā, grūti izbraucamā vietā, kur nejūtaties droši pats atpakaļgaitā izbraukt. Dikti ērti un pāris reizes es to pat lietoju.

    Kā modernizētā piektā sērija brauc?

    Izmēģinājuma auto ir 520i, tātad nav ielas huligāns ar rēcošu dzinēja un izplūdes skaņu. Vismaz labi, ka mums nav pieejama turku 520i versija ar 1.6 dzinēju, tad gan es aiziet ar sirdi. Lai atkal neaizsāktu snobisko diskusiju par to, ka auto pietiek ar 150 Zs, teikšu, ka 184 Zs un 1.7 tonnu pašmasa strādā pārsteidzoši labi. Es noteikti tādu neizvēlētos, bet pavisam slikti nav. Tā saldā vietiņa būtu tie paši divi litri, bet 530i versijā ar 252 Zs. Ar šo dzinēju aprīkotu auto es braucu trešās sērijas virsbūvē un tas ļoti patīkami skrēja.

    7.9 sekundes līdz 100 km/h izklausās pietiekami ok un lielu artavu paātrinājumam jāsaka paldies ātrumkārbai, kas tiešām strādā lieliski. Ne velti šī ātrumkārba ar minimāliem uzlabojumiem ir pieejama jau vairāk kā 12 gadus. Nedomāju, ka Vācijas autobāņi bieži redzēs šo auto braucam virs 200 km/h. Šim ātrumam ir jaudīgākas versijas, bet pārējās Eiropas lielceļi nebūs 2.0i dzinēja problēma un nebūs pat ļoti jāpiedomā pie apdzīšanas. Tas mani mazliet pārsteidza, jo ar šādām jaudām esmu iepriekš arī diezgan pamocījies uz šosejas. BMW vienmēr ir mācējis sabalansēt gaitas īpašības. Tas gan viss rezultēsies pie lielāka degvielas patēriņa un es uzturējos astoņu litru uz 100 kilometriem robežās. Oficiālie dati gan min stipri zemākus ciparus, bet neaizmirsīsim āra gaisa temperatūru – nav jau maija mēnesis. Auto gan es braucu pirms Latvija piemeklēja sniegs. Sniegs noteikti vēl palielinātu degvielas patēriņu. Visi ražotāji melo – melo, ka auto jauda ir mazāka kā ir īstenībā. Melo arī pie degvielas patēriņa, ar to vienkārši ir jāsamierinās.

    Vēja troksnis tiek lieliski absorbēts un stūres darbība ir precīza. Bremzēšana ar ir bezproblēmu, jo šim izmēģinājuma auto ir uzstādīta jaudīgāka M Sport bremžu sistēma. Balstiekārta strādā tieši tā, kā var sagaidīt no sportiskākā vācu trijnieka. Stingra, bet nav kokaina. Stabila, bet nekaitinoša. Lieliska lielā ātrumā un kompensējoša bedrainos ceļos. Kas tad ir vainas? Problēma ir tajā, ka auto nedod absolūti nekādas emocijas. Tāpēc es arī iepriekš minēju – šis nav BMW entuziastu auto, šis ir lielisks biznesa instruments, ar kuru kārtot lielas lietas. Septītā sērija daudziem var šķist par pompozu, trešā par mazu – tātad piecītis ir tieši tas, kas vajadzīgs gudram vadītājam. Un tieši tā tas arī brauc.

    Cenas

    Loģiski vai nē, bet modernizētie BMW ir palikuši dārgāki, bet nav gan ļoti daudz. Palielinājums ir divi līdz trīs tūkstoši EUR, kas procentuāli ir pat ļoti maz. Malači. Pats pieejamākais G30 ir 520i, kas maksā sākot no 51 tūkstoša EUR, tam seko 520d no 53 tūkstošiem EUR. Mazliet jaudīgākais 530i parastajā versijā maksā no 55 tūkstošiem, bet xDrive no 57 tūkstošiem EUR. Un 530d parastajā no 61 tūkstoša un xDrive no 63 500 EUR. Pieminēšanas vērti ir hibrīdi – 530e no 60 tūkstošiem un 545e no 74 tūkstošiem EUR. Šie modeļi ir populārākā izvēle un par visu pārējo ierosinu sazināties ar Inchcape BMW.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ciba
    12.02.2021 15:51

    Tad jau ir mērķi izpildījis auto.
    Domāju diezgan līdzīgs E34 un E39 izpildījumam – bez baigām emocijām, bet lieliski nostrādāts.
    Beidzot arī kādā BMW modelī redzu dizaina konsekvenci, jāsaka pat patīk tā spārna/pārsega šķautne kas tālāk diezgan glīti iziet cauri lamapi un tālak (nevajdzīgi lielajā) dzeses mutes malā. Salons arī nav totāls bardaks, kur ka tik 45 grādu leņķi lai būtu līnija iecirsta.

    es pats
    13.02.2021 19:51

    Man gan šķiet, ka kāds kaut ko jauc, un iekāpis nepareizajā mašīnā. Ja gribēji Subaru WRX, tad to arī vajadzēja pirkt. Piektais BMW nav garlaicīgs, tas ir ideāls bāņu kruīzeris tiem, kuri mīl braukt paši. Bet motoram jābūt vismaz 3L, aprīkojumā jāiekļauj smalks ādas salons un pārējais papildaprīkojums, lai iegūtu īstu BMW, maksās ap 30 000 EUR, tāpēc beigās cena tuvosies 100 000 EUR, un tādu auto nevar atļauties gandrīz neviens kursors.lv lasītājs, būsim reāli. Es nerunāju par tiem, kuri gatavi dzīvot pie vecmāmiņas vai dzīvoklī par 30 000, visu savu algu iztērēt par auto, bet degvielu nopirkt palūdz draugus.
    Un, ja tev nepatīk ādas salons, tad BMW diez vai ir pareizē izvēle tev.

    Aigars Axx
    14.02.2021 01:23
    Reply to  es pats

    Teikšu tā – šis jau ir tuvāk īstenībai. :-)
    Bet arī testētais modelis ir visā visumā lietojams. Lai arī vairs nebraucu ar BMW, bet man ļoti patīk, ka mašīna dara tieši to, ko tai liek, braucot nenogursti un jūties komfortabli. Un dažreiz tas tiešām liekas garlaicīgi, jo cilvēks pierod pie tā, ka viss ir labi. Bet vajag pabraukt ar kkādu …(citu izstrādājumu) un tu atkal sāc novērtēt BMW.

    Last edited 3 years ago by Aigars Axx
    Meeris
    19.02.2021 06:22

    Cik sapratu bmw vairs nepiedāvās m550d versijas, žēl.

    Reklāma