Vai zinājāt, ka 2018. gadā BMW ir saražojis 2 168 496 auto un 366 475 no tiem ir trešās sērijas automobiļi? 17% no visa saražotā ir nozīmīgs skaitlis, ja ņem vērā, ka ražošanā ir 15 un ar 2019. gadu vispār 17 dažādas auto klases. Ko mēs no tā varam secināt? Ar trešo sēriju nevar jokoties, jo tā ir otrā populārākā BMW sērija uzreiz pie piecīša.

Šis fakts BMW noliek diezgan atbildīgā pozīcijā, jo gribas taču uzbūvēt ko jaunu, bet riskantas inovācijas var apdraudēt šī modeļa pārdošanas rādītājus, tāpēc ir jābūt uzmanīgiem. Man ļoti interesēja jaunā “troika” un jau kopš pirmajām noplūdušajām bildēm internetā es uzmanīgi sekoju jaunumiem. Kad pirmo reizi auto apskatīju dzīvē, nodomāju, ka tas ir vareni izdevies vizuāli, bet vienlaicīgi es pamanīju arī ļoti daudz nepilnību. Nu tad ķeramies klāt!

Mazliet vēstures

Jaunā trešā sērija ir jau septītā pēc kārtas. 1975. gadā iznāca pirmais modelis ar kodu E21 un tas ražošanā bija 8 gadus, tomēr visilgstošākais ir nākamās paaudzes pārstāvis ar kodu E30, kurš ražošanā sabija veselus 12 gadus. E30 ir arī pirmais BMW, kas ir nonācis manā īpašumā. Auto bija pieejams visās populārākajās virsbūvēs – kupejas, sedana, universāļa un kabrioleta veidolā un gan ar dīzeļdzinējiem, gan arī dažādās četru un sešu cilindru benzīna versijās un pat ar pilnpiedziņu. E30 ir arī pirmais no trešās sērijas BMW, kurš tika pie jaudīgās un ļoti populārās M3 versijas. Dažas specifiskas M3 versijas mūsdienās maksā pat virs 100 tūkstošiem EUR.

Nākamā paaudze Latvijā jauniešu vidū šķiet ir vispopulārākā un visvairāk pārveidotā dažādām disciplīnām – autošosejai, driftam un dažādām grants sacensībām. BMW ar rūpnīcas kodu E36 sabija ražošanā 10 gadus no 1990. līdz 2000. gadam un tika ražots četrās dažādās rūpnīcās – Vācijā, Dienvidāfrikā un Amerikā. Arī šīs paaudzes trešais BMW man ir bijis.

Kopš 1997. gada varējām iegādāties E46 un 9 gadus auto tika ražots vien divās rūpnīcās un ar E46 BMW atgriezās pie pilnpiedziņas piedāvāšanas vairākām dzinēja versijām un kopā tika pārdoti 561 249 E46 sērijas BMW. Šādi man ir bijuši pat divi.

2004. gadā BMW izlaida nākamo paaudzi ar rūpnīcas kodu E90 un šī ir pirmā trešā sērija, kur rūpnīcas kodi mainījās atkarībā no virsbūves tipa. E90 ir sedans, E91 ir universālis, E92 ir kupeja un E93 ir kabriolets. E90/92/93 M3 ir pirmais un vienīgais trešās sērijas BMW ar V8 dzinēju. Man no šīs sērijas ir arī bijuši divi – E93 un E90.

Kopš 2011. gada jau varam iegādāties nākamās paaudzes F30 modeli un arī šeit kodi atšķiras starp virsbūvēm un ar šo paaudzi divu durvju versijas ir pilnībā nošķirtas un tagad tiek sauktas par ceturto sēriju. F30 ir sedans, F31 ir universālis, F34 ir Gran Turismo un ir pat speciāli Ķīnas tirgum uzražota pagarināta versija ar kodu F35. M3 versija ir ieguvusi citu kodu, proti F80, un šeit BMW atgriežas pie klasiskā sešu cilindra dzinēja, tikai ar divām turbīnām.

2018. gada Parīzes autošovā tika prezentēta jaunākā trešās sērijas versija ar kodu G20 un no 2019. gada marta auto ir iegādājams pie mums Latvijā.

Tehniskā puse

Arī aktuālais modelis ir visdrīzāk būs pieejams trīs populārajās virsbūvēs – sedana, universāļa un Gran Turismo versijās un dzinēju paletei arī jābūt līdzīgai ar iepriekšējo paaudzi, bet pagaidām viss ir diezgan švaki. Pagaidām pie mums pieejams ir tikai sedans un ir tikai divi dzinēji – divu litru četru cilindru benzīna dzinējs 330i ar 258 Zs (400 Nm) un divu litru četru cilindru dīzelis ar 190 Zs (400 Nm), kurš ir iegādājams gan ar xDrive visu četru riteņu piedziņu, gan bez.

Ārzemju piedāvājums rāda, ka drīzumā no benzīniem būs pieejams 320i ar 184 Zs (300 Nm), 330e hibrīds ar kombinēto jaudu 252 Zs (420 Nm) un M340i ar 387 Zs (500 Nm). Savukārt no dīzeļiem pieejami būs 318d ar 150 Zs (320 Nm) un arī vēl 330d ar 265 Zs (580 Nm).

Auto ir aprīkots ar populāro ZF astoņu ātrumu automātisko pārnesumkārbu un aizmugures piedziņas 320d ir arī nopērkams ar sešu ātrumu manuālo kārbu.

Drošības risinājumus atsevišķi nepieminēšu, tie ir atbilstoši modernai automašīnai, ir pieejama arī 360 grādu kamera, automātiskā parkošanās un adaptīvā kruīza kontrole ar piestūrēšanu.

Interjers ir jauns, bet vai labāks?

Jā un nē. Uzreiz ķeršos pie lietas, kas man nepatīk. Esmu jau pietiekami daudz iepriekšējos aktuālo BMW izmēģinājumos minējis, ka man ne ļoti patīk kārbas konsoles jaunais izskats – ir stipri par daudz pogu un tā ir pārlieku masīva. Trešajai sērijai papildus vēl nāk klāt pamatīgs tās plastmasīgums un kopā izskats galīgi nav pārliecinošs. Arī iDrive svira ir palikusi vienkāršāka un vairs nav tik patīkami tai pieskarties un diezgan lielais izmērs pogas virs tās padara gandrīz neredzamas no pareizas sēdpozīcijas.

Tā gan ir vienīgā nianse, kas man nepatīk, viss pārējais ir ļoti labi uzbūvēts, it īpaši 10.25 collu info-izklaides ekrāna integrācija. Ekrāns nav tirgū lielākais, bet šeit ir atrasts ideāls balanss starp izmēru un izskatu. Vadītāja ekrāns arī ir pilnībā digitāls, 12.3 collu izmērā un atrodas vienā līmenī ar info-izklaides ekrānu un tas ne tikai lieliski kopā izskatās, bet ir arī ļoti ērti un pārskatāmi. Jā, es neesmu arī liels jaunā BMW digitālā spidometra fans, tas ir pārlieku krāsains, braukšanas informācija ir grūti nolasāma, bet vizuāli tas ir ļoti izdevies, it īpaši grafiskie risinājumi.

Mazliet ir nohaltūrēts ar Harman Kardon mūzikas sistēmu. Tā ir pati labākā, kas pieejama trešajā sērijā, taču skanējums ir tālu no perfekta. Radio staciju klausīšanās būs vairāk kā pietiekama un mūzika skan labi, bet kvalitatīvākā mūzikas satura klausīšanās neiegūst piepildījumu. Trūkst basa un arī augšējās frekvences nav pietiekami izteiktas. Esmu mazliet vīlies.

M Sport sēdekļi gan ir kaut kas kolosāls. Tie ir gan skaisti, gan ērti, alcantaras vidus un ādas malas ideāli sader, //M krāsainās iešuves piestāv un zilie diegi izceļas. Pie aizvērtām durvīm tikt pie regulācijas svirām ir mazliet ķirurģisks process, bet pie tā var diezgan ātri pierast. Aizmugurējie sēdekļi gan varēja būt mazliet dziļāki un sportiskāki, tomēr vizuāli arī tie ir izdevušies. Vietas aizmugurē nav daudz, bet diezgan garš indivīds var justies diezgan labi.

Stūres rats BMW vienmēr ir bijis jājamzirdziņš un arī šeit M Sport stūre ir pareizā diametrā un resnumā, reti kurš auto spēj tik perfekti trāpīt ar abiem cipariem, tomēr ne viss ir ļoti labi. Kaut vizuāli stūre ir ļoti glīta, pogas ir ļoti plastmasīgas. Mazliet situāciju glābj audio skaļuma un kruīza ripas, bet kopumā šeit ir nošauts garām. Tas pats attiecas arī uz svirām aiz stūres – kaut tās ir lielas un ērtas, materiāli varēja būt izvēlēti mazliet labāki.

Durvju kabatas ir lielas – priekšējā daļā ērti jūtas 1.5L pudele un pietiks vietas gan makam, gan lielai konfekšu kārbai. Aizmugurējo durvju kabatas ir daudz mazākas, būs vien jāsamierinās ar 0.5L pudeli un M&M paciņu. Arī bagāžas nodalījums ir adekvāti liels, šeit brīvi ietilps divi lielāki čemodāni un pāris sporta somas, var paslēpt arī cilvēku.

Labākā balstiekārta, ar ko esmu braucis

Pārsteigums, tiešām. Bet pirms es aprakstu savas sajūtas, pastāstīšu par balstiekārtas variantiem.

Kopā tie ir trīs – standarta balstiekārta, kura kā bezmaksas opcija pieejama M Sport pakotnei, ja nu esam komforta mīlis un sporta šasija mazliet baida, M Sport balstiekārta, kura ir standartā M Sport pakotnei un adaptīvā M Sport balstiekārta, kura pieejama kā opcija gan M Sport pakai, gan ne M Sport versijām. It kā viss vienkārši – faktiski ir variants katra muguras izturībai.

Izmēģinājuma auto ir 320d xDrive ar M Sport pakotni, bet auto ir ticis pie šīs “bezmaksas” standarta balstiekārtas, to aizvietojot ar standarta aprīkojumā nākošo M Sport. Tas sākumā man šķita ļoti dīvaini – kādēļ atteikties no kaut kā tāda, ja jau pērkat M Sport automašīnu, bet domas ļoti ātri mainījās.

Divu dienu laikā ar pelēko BMW izmēģinājām gan pilsētas vidi, gan sportiskāku braukšanu ap Ērgļiem, gan arī pamatīgu daudzumu zemes ceļu, lai saprastu auto universālumu un šeit arī radās mans pārsteiguma moments un sapratu, kādēļ izmēģinājuma auto ir atteicies no M Sport balstiekārtas. Auto gaita ir tik komfortabla gan pa bedrēm, gan pa grants ceļu, bet ātri un dinamiski līkumi nevienā brīdī nepieviļ. Jā, šis nav M3 un sagaidīt “gludekļa” efektu nevarēs, bet 99% cilvēku balstiekārta ir ideāls balanss starp visu nepieciešamo ikdienā – varēs gan droši paskriet pa autobāni un līkumotiem ceļiem, gan komfortabli justies pat ļoti slikta ceļa seguma apstākļos.

Tam visam, protams, ir iemesls – standarta balstiekārta šeit nav vairs īsti standarta izpratnē, arī tā ir savā ziņā adaptīva. Salīdzinoši ar iepriekšējo paaudzi auto ir 25% stingrāks, tam ir pastiprināta virsbūve un šasijas stiprinājuma punkti vispār ir padarīti par 50% stingrāki un to visu lieliski var just. Stingrāks auto nozīmē, ka ir arī jāpārstrādā balstiekārta, tādēļ standarta amortizatori ir pārstrādāti. Tajos ir iestrādāts stingrāks vārsts, kas nostrādā, kad amortizators ir sasniedzis savu gala atzīmi – vārsts neļauj auto “izsist”, tāpēc bedres un dziļas ieplakas ir kā viegls spēļu laukums. Man ļoti interesē, kāda varētu būt adaptīvā M Sport balstiekārta – tas varētu būt labs savienojums komfortam un sportiskumam, ka jums nav žēl pāris tūkstošus EUR.

Sēdpozīcija ir lieliska, ir atrasts pareizs sēdekļa augstums, lai netiktu nozagtas sportiskās sajūtas, bet elkoņu atbalsta punkti arī atrastos tādā augstumā, lai ilgstoši maršruti būtu komfortabli. Ļoti dinamiskai braukšana mazliet pietrūkst sānu atbalsta augstums, bet ļoti dinamiskai braukšanai vajag jaudīgāku pārstāvi.

Cenas

BMW 3. sērijas sedans G20 sākas no 39 500 EUR 320d variantā ar manuālo ātrumkārbu un automātiskās ātrumkārbas variantā tas nostāsies 41 700 EUR robežās. xDrive versija ir pieejama tikai ar automātisko ātrumkārbu un tas izmaksās mazliet virs 44 tūkstošiem EUR. 330i pagaidām nav pieejams ar xDrive, tāpēc ir mazliet lētāks un izmaksās 43 tūkstošus EUR.

Izmēģinājuma auto īpašajā Dravit Grey metāliskajā krāsā maksā gandrīz 63 tūkstošus EUR, bet papildaprīkojuma klāsts ir diezgan iespaidīgs. Par M Sport pakotni jāšķiras no 6200 EUR, 3300 EUR izmaksās komforta pakotne, kas dod bezvadu telefona uzlādi, lielo info-izklaides ekrānu un apsildāmu stūri. 3500 EUR izmaksās Innovation pakotne un tā dod lāzera gaismas, tālo gaismu asistentu, vadītāja asistenta sistēmas, info-izklaides ekrāna žestu vadību un projekciju uz priekšējā stikla.

Izmēģinājuma auto ir aprīkots vēl ar papildus fīčām 5800 EUR vērtībā – īpašā pelēkā krāsa maksā 1300 EUR, riteņu diski 750 EUR, elektriski regulējami priekšējie sēdekļi ar atmiņu 1200 EUR, Harman Kardon mūzika 560 EUR un vēl dažādi sīkumi, lai auto padarītu īpašu.

Konkrēto auto var iegādāties par īpašu 55 700 EUR cenu, iegūstot 7200 EUR ietaupījumu.

Secinājumi

Ideālas lietas nepastāv, tā vismaz tiek runāts un G20 nav ideāls auto. Es esmu ne tikai izteikts BMW fans, bet arī izteikts trešās sērijas fans, jo man lielāks auto vienkārši nav nepieciešams. Arī ikdienā pārvietojos tieši ar trešās sērijas modeli. BMW vienmēr ir sevi pozicionējis kā braucēja auto un “troika” tieši tāda arī ir – fantastiska vadāmība, kolosāla balstiekārta un ērta sēdpozīcija auto padara par gandrīz perfektu ikdienas kompanjonu. Tomēr mēs sēžam auto salonā un šīs pāris interjera neizdarības sniedz vilšanās sajūtu – it īpaši, ja tas visu laiku ir tieši redzes lokā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Kurlander Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Kurlander
Guest
Kurlander

Pogas virs iDrive sviras nav nemaz jāredz… tāpat pēc īsāka vai vēlāka laika sprīža (kā nu kuram) jau zināsi uz tausti, kur kura poga ir.