Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW prezentē jaunās paaudzes 5. sēriju, kā arī elektrisko i5

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW iepazīstinājis ar jaunās paaudzes 5. sērijas modeli, kā arī elektrisko i5, kas pirmoreiz tiek izrādīts pilnībā. BMW 5. sērija tradicionāli ir viens no ražotāja populārākajiem modeļiem, tāpēc arī šajā reizē tas ir pilns ar jaunākajām tehnoloģijām, savukārt vizuāli bavārieši bijuši nedaudz ieturētāki, atturoties no milzīgi lielajām radiatora nāsīm, kādas redzam citos modeļos, piemēram, jaunajā 7. sērijā un elektriskajā i7.

    Reklāma

    Jaunās paaudzes modelis tiek piedāvāts ar pilnu jaudas agregātu komplektu, proti, auto nopērkams benzīna, dīzeļa, plug-in hibrīda un arī pilnīgi elektriskā versijā. Kā jau minēju, BMW šeit nav mēģinājuši ieviest dizaina jaunradi no saviem flagmaņiem – kā izteicies BMW galvenais dizaineris Domagojs Dukecs, mērķis bija radīt pašu elegantāko BMW. To viņš teicis privātā pasākumā, kas notika pirms oficiālās pasaules pirmizrādes.

    5. sērija arī iepriekš nebija maza mašīna, bet tagad tā vēl vairāk pastiepusies izmēros – auto ir 5,06 metrus garš, 1,90 metrus plats. Lai platformā varētu ievietot i5 nepieciešamās baterijas, auto ir kļuvis arī augstāks – tagad 1,51 metrs. Gan parastajai, gan elektriskajai mašīnai izmantota viena un tā pati CLAR platforma. Pasažieriem vajadzētu būt pietiekami daudz vietai, pateicoties 3 metrus garajai garenbāzei, turklāt auto izceļas ar lielisku, proti, zemu aerodinamisko pretestību – Cd 0,23.

    Ja ārienes dizainā varam saskatīt zināmas līdzības ar aizejošās paaudzes modeli, tad salonā BMW ieviesis jaunās paaudzes iekārtojumu, kurā dominē divi lieli ekrāni – vadītājam atvēlēts 12,3 collu displejs, savukārt multimediju sistēmai paredzēts 14,9 collu skārienekrāns. Iekšdedzes un plug-in hibrīda versijā bagāžnieka tilpums ir 520 litri, savukārt i5 elektroauto tas ir 490 litri.

    Eiropā piedāvājums sāksies ar 520i un 520d modeļiem – benzīna motors attīsta 205 zirgspēkus, bet ieskrējiens līdz 100km/h notiek 7,5 sekundēs. Dīzeļdzinējs attīsta 197 zirgspēkus. Sagaidāms, ka nākamā gada sākumā pie klientiem ieradīsies arī divas plug-in hibrīda versijas – 530e un 550e xDrive. Pirmā attīsta 300 zirgspēkus, bet 550e xDrive pat 490 zirgspēkus. Lai nodrošinātu elektrisko jaudu, izmantota 19,4kWh baterija, BMW solot, ka 530e ar elektrību vien varēs nobraukt ap 95 kilometriem, savukārt 550e xDrive iespēšot ap 80 kilometriem.

     

    Interesantākais jaunums 5. sērijai, protams, ir elektriskās versijas i5 parādīšanās. Tas papildina diezgan strauji augošo BMW elektroauto piedāvājumu – šobrīd iespējams iegādāties iX1, iX3, i5 un i7. Šajā gadījumā tiek gaidīts i5 Touring modelis, kas būs viens no ļoti retajiem elektriskajiem universāļiem tirgū.

    Sākotnēji i5 būs pieejams divās versijās – standartā eDrive40, kas izmanto uz aizmugurējās ass novietotu elektromotoru un attīsta 340 zirgspēku jaudu (430Nm), bet ieskrējiens līdz 100km/h notiek tieši 6 sekundēs. Uzreiz būs pieejams arī M60 xDrive modelis – šajā izpildījumā auto aprīkots ar diviem elektromotoriem, pa vienam uz katras ass, attīstot 601 zirgspēku un 820Nm. Maksimālais griezes moments gan pieejams, izmantojot M Sport Boost un M Launch Control sistēmas. Abos gadījumos izmantota vienāda 81,2kWh baterija – eDrive40 izpildījumā ar vienu uzlādi BMW sola no 497 līdz 582 kilometriem WLTP ciklā, savukārt jaudīgajā M60 xDrive 455-516 kilometri. Maksimālā uzlādes jauda ir 205kW.

    Auto aprīkots ar dažādiem tehniskiem jauninājumiem – viens no interesantākajiem ir automātiska virziena maiņa, kas tiek aktivizēta ar acu skatienu. Kā skaidro BMW, vadītājam jāpaskatās vienā no sānu spoguļiem un mašīna automātiski mainīs braukšanas joslu. Lai to varētu paveikt, auto jābūt aprīkotam ar Driving Assistant Proffesional pakotni. Tas strādā tikai tad, ja pati mašīna uzskata, ka būtu ieteicams mainīt joslu, savukārt vadītājs ar savu skatienu to apstiprina. Šo būtu tiešām interesanti izmēģināt dabā.

    Jaunā 5. sērija pie klientiem sāks ierasties šā gada oktobrī, bet precīzākas cenas katram reģionam tiks izziņotas drīz.

    AvotsAutocar
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Sergejs
    26.05.2023 15:35

    Radās jautājums elektroauto infrastruktūras sakarā. Tā kā uzlādes stacijas pārsvarā ir zem klājām debesīm (reklāmas prospektos protams baigi smuki comaks zem tīrām zilām debesīm lādē automobīli) tad kā ir skaistā lietainā dienā kad batjurka tukša?
    1. Cik forši kāpt ārā lietusgāzē un čakarēties ar tām rozetēm?
    2. Cik tas ir droši zem ūdens spraust tos 150kW štekerus
    P.S. benzīns un dīzelis pārsvarā ir vairāk vai mazāk zem jumta -)

    Biteme
    26.05.2023 18:24
    Reply to  Sergejs

    Tos lādēšanas skapjus tak plānots iebāzt visādās spraugās, kur jumta balstiem fiziski nav vietas, bez veikala un gaisa pumpja. Izlemiet, ko jūs gribat – braukt vai nesalīt)

    grh
    26.05.2023 20:55
    Reply to  Sergejs

    Pilnībā droši. Ja vēlies problēmas, tad pielej auto lādētāja štekeri pilnu ar ūdeni, paralēli lej ūdeni uz rozetes un mēģini iespraust lādētāju. Ja neplāno pieliet kontaktu pilnu ar ūdeni un nodrošināt ūdens daudzumu tādā apjomā, lai tur viss peldētu, tad satraukumam nav pamata.

    Ciba
    26.05.2023 17:13

    Varbūt dēļ tā ka dzenās pēc aerodinamikas, bet auto taču dārgs, ielieciet vairāk baterijas un izveidojiet to paskatu mazāk nekādu.
    Aij, štrunts kā jau pēdējā laikā viss no vāczemes.

    Aldis
    26.05.2023 17:48

    Ok, gaidīsim 1000 km testu

    Jānis Rišis
    27.05.2023 12:24

    Visticamāk veikali pārdos elektrību.

    Reklāma