No sestdienas, 11. februāra, visā pasaulē, tai skaitā Latvijā pircējiem kļūst pieejams BMW 5.sērijas jaunākais, septītās paaudzes G30 modelis, kas vienlaikus ir arī viena no pirmajām BMW grupas nākotnes stratēģijai NEXT atbilstošajām automašīnām, pastāstīja “Inchcape Motors Latvia” BMW grupas direktors Ivars Norvelis.

Savukārt piektdien, 10. februārī, īpašā medijiem veltītā pasākumā ar jauno dzelzs rumaku bija iespēja iepazīties arī mediju pārstāvjiem.

Februārī tirdzniecība nonāks BMW 530i/BMW 530i xDrive, BMW 540i/BMW 540i xDrive, BMW 520d/BMW 520d xDriv un BMW 530d/BMW 530d xDrive.

Pēc Norveļa sacītā, jaunie BMW 5.sērijas modeļi gan paaugstinās auto tehnoloģisko inovāciju latiņu, gan spēs uzrunāt emocionāli. “Manuprāt, tieši šī sērija iemieso visu, kam ir jābūt augstākā līmeņa biznesa klases sedanā,” tā Norvelis.

Par 100 kg vieglāks un dinamiskāks

Jauno BMW 5.sērijas centrā ir aerodinamika, kas šo spēkratu būtiski izceļ biznesa sedanu klasē. Izmatojot “Efficient Lightweight” dizaina konceptu, šasija ir vismaz par 100 kg vieglāka un vienmērīgais svara sadalījums nodrošina izcilu līdzsvaru. Dažādās šasijas opcijas, piemēram, “Integral Active Steering” var apvienot ar pilnpiedziņas viedo “xDrive” u.c.

Jaunā, 4935 milimetrus garā, BMW 5.sērijas sedana vilces koeficients (Cd = 0.22 tā augstākās efektivitātes punktā) ir jauns šīs klases etalons.

Solis tuvāk automatizētai braukšanai

BMW jaunās 5.sērijas modeļi var lepoties ar plašu autovadītāja palīgsistēmu klāstu, kas būs lietderīgas gan ārkārtas situācijās, gan ikdienā, piemēram, sastrēgumos, lēnā satiksmē vai pieveicot garus ceļa posmus.

“Drošība ir viena no BMW auto prioritātēm, tādēļ jaunajos modeļos plaši tiek izmantotas tehnoloģijas un ieviesta jauna funkcionalitāte, kas uzlabo pasažieru drošību. Piemēram, jauni risinājumi ir joslu maiņas un aktīvais joslas ievērošanas palīgs, kas “vēro” ceļa marķējumu un vidi ap auto un, aktīvi koriģējot stūri, palīdz vadītājam izvairīties no potenciālām sadursmēm,” pastāstīja BMW tirdzniecības vadītāja Kristīne Nesaule.

Arī jaunie 5.sērijas modeļi ir aprīkoti ar standarta stereo kameru, kas apvienojumā ar radaru (tiek iekļauts komplektācijā pēc izvēles) un ultraskaņas sensoriem nodrošina vides ap auto monitoringu.

Septītās paaudzes modeļi arī sper soļus pašbraucošo auto virzienā, piemēram, būtiski uzlabota aktīvā kruīza kontrole (ACC) un stūres un joslas ievērošanas kontroles palīgs. Turklāt braukšanas komfortu uzlabo arī tas, ka tagad auto vadītājs var noteikt kruīza kontroles ātruma ierobežojumus, no kuriem spēkrats pats palīdz ievērot attālumu, regulēt paātrinājumu, bremzēt un ievērot joslu. Īpaši lietderīgi tas būs lēnā satiksmē vai sastrēgumu laikā.

Lietotājam vēl draudzīgāks auto

“Paturot prātā izvirzīto mērķi par lietotājam draudzīgu auto, BMW 5.sērijas jaunie modeļi ir aprīkoti ar jaunāko “iDrive” sistēmu. Plašākajā komplektācijā uz skārienjutīga, augstas izšķirtspējas 10.25 collu ekrāna redzama navigācija, tālruņa, izklaides un auto funkcijas. Turklāt sistēmu var vadīt ar iDrive vadāmierīci, balss komandām, žestiem vai ar skārienjutīgu ekrānu,” teica Nesaule.

Par 70% lielāks ir kļuvis arī BMW displejs, kas tiek projicēts uz priekšējā stikla, turklāt tas brīdina par ceļu satiksmes zīmēm, kā arī var rādīt tālruņa kontaktu sarakstu, radio stacijas, mūzikas failus, navigācijas norādes un palīgsistēmu brīdinājumus.

Maksimālai komforta sajūtai automašīnas kabīnē ir paplašinātas uzglabāšanas iespējas, ir vairāk vietas aizmugurē sēdošo pasažieru kājām un sēdekļi ar masāžas funkciju. Nemaz nerunājot par novatorisko sēdekļu kontroli ar skārienjutīgiem sensoriem un četru zonu klimata kontroli, kas papildināta ar jonizāciju un diskrētu gaisa atsvaidzināšanu.

“Savukārt ar „Special Synergy Thermoacoustic Capsule” (SYNTAK) dzinēja iekapsulēšanas tehnoloģiju, vējstikla akustisko stiklojumu un akustisko griestu apšuvumu automašīnas iekšpusē troksnis ir samazināts līdz minumam,” skaidroja Nesaule.

Visi priekšējo lukturu varianti, kas paredzēti BMW 5.sērijas sedaniem, jau standartā aprīkoti ar LED tehnoloģiju. Kā izvēles aprīkojums pieejami adaptīvie LED priekšējie lukturi ar mainīgu gaismas sadalījumu, tostarp adaptīvajām līkumu izgaismošanas gaismām un „BMW Selective Beam” pretapžilbināšanas tālajām gaismām ar distanci līdz pat 500 metriem.

Moderna cilvēka, automašīnas un vides sasaiste

Jaunā BMW 5.sērija arī piedāvā būtiskus jaunumus savienojamības ziņā. Jau plašās BMW „ConnectedDrive” funkcijas papildina jauninājumi, kas lutina biznesa klases braucējus ar papildu ērtībām un palīdz taupīt laiku. Piemēram, „Parking Assistant”, kas uztver brīvas vietas un novieto automašīnu stāvvietā automātiski. Tikmēr izvēles „Remote Parking” sistēma ļauj BMW 5.sērijas sedanu manevrēt pat visšaurākajās stāvvietās attālināti, izmantojot automašīnas atslēgu. Savukārt viedtelefonu integrācija tikusi vēl vairāk uzlabota.

CO2 čempions, uzlādējams hibrīds un astoņu cilindru sporta zvaigzne

2017. gada martā tirgū nonāks arī BMW 5.sērijas sedans ar uzlādējamu hibrīda sistēmu BMW 530e iPerformance veidolā. BMW eDrive elektriskās piedziņas koncepts un četru cilindru benzīna dzinējs rada ārkārtīgi zemus CO2 izmešus vien 44 g/km apmērā*. Sistēmas jauda ir 185 kW/252 Zs.

2017. gada martā BMW M550i xDrive pārņems jaunās BMW 5.sērijas sportisko garu. Tā V8 dzinējs, kas spēj attīstīt 340 kW/462 Zs un 650 Nm ir ne tikai ar ievērojamu veiktspēju, bet arī ekonomisks (degvielas patēriņš kombinētajā režīmā ir 8,9 l/100 km, CO2 izmeši veido 204 g/km*). BMW M550i xDrive 0 – 100 km/h sasniedz 4 sekundēs.

BMW 530i un BMW 540i – jauni benzīna dzinēji

Visi dzinēji 5.sērijas sedanu klāstā pieder tikko izstrādāto modulāro „EfficientDynamics” dzinēju ģimenei. „BMW TwinPower Turbo” tehnoloģija visus šīs ģimenes locekļus apvelta ar pirmšķirīgu veiktspēju apvienojumā ar unikālu ekonomiju. Jau no tirdzniecības sākuma būs pieejami divi dīzeļdzinēji un divi benzīna varianti, kas darbosies tandēmā ar aizmugurējo riteņu piedziņu vai BMW xDrive inteliģento visu riteņu piedziņu.

Jaunais divu litru četru cilindru dzinējs BMW 530i automobilī sasniedz maksimālo griezes momentu 350Nm un maksimālo jaudu 185 kilovatus/252 zirgspēkus. Tā degvielas patēriņš kombinētajā režīmā ir 5,4 litri uz 100 kilometriem, kas rada 126g/km CO2 izmešus – par 11% mazāk nekā priekšgājējam. BMW 530i no 0 līdz 100 km/h paātrinās 6,2 sekundēs, un spēj sasniegt maksimālo ātrumu 250 km/h.

Flagmaņa dzinējs BMW 540i modelim būs 250 kW/340 Zs attīstoša spēkstacija. Šī trīs litru sešu rindā izvietotu cilindru dzinēja maksimālais griezes moments ir 450 Nm. Neskatoties uz lielāku jaudu un asākiem dinamiskajiem rādītājiem, vidējais degvielas patēriņš veido vien 6,5l/100 km un CO2 izmeši nepārsniedz 150 g/km*. Ar xDrive piedziņu BMW 540i no 0 līdz 100 km/h ieskrienas nieka 4,8 sekundēs.

BMW 530i/BMW 530i xDrive

Četru cilindru degvielas dzinējs, astoņu ātrumu Steptronic pārnesumkārba.
Kapacitāte: 1,998cc.
Jauda: 185 kW/252 Zs pie 5200 – 6500 apgriezieniem minūtē.
Maksimālais griezes moments: 350 Nm pie 1450 – 4800 apgriezieniem minūtē.
Paātrinājums: (0–100 km/h: 6,2 s (6,0 s).
Degvielas patēriņš, kombinētais režīms: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)*.
CO2 izmeši, kombinētais režīms: 126 g/km (133 g/km).

BMW 540i/BMW 540i xDrive:

Sešu cilindru degvielas dzinējs, astoņu ātrumu Steptronic pārnesumkārba
Kapacitāte: 2,998cc.
Jauda: 250 kW/340 Zs pie 5500 – 6500 apgriezieniem minūtē.
Maksimālais griezes moments: 450 Nm pie 1380 – 5200 apgriezieniem minūtē.
Paātrinājums: (0–100 km/h: 5,1 s (4,8 s).
Degvielas patēriņš, kombinētais režīms: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.
CO2 izmeši, kombinētais režīms: 150 g/km (156 g/km).

BMW 520d un BMW 530d – jauni dīzeļdzinēji

Četru cilindru dīzeļdzinējs, kas darbina BMW 520d, attīsta 140 kW/190 Zs un 400 Nm maksimālo griezes momentu. Degvielas patēriņš un CO2 izmešu apjoms manuālajai pārnesumkārbai ir attiecīgi 4,1 l/100 km un 108 g/km, bet astoņu pārnesumu Steptronic ātrumkārbai šie rādītāji ir 4 l/100 km un 107 g/km. Sedans no 0 līdz 100 km/h paātrinās 7,6 sekundēs (Steptronic). Maksimālais ātrums ir 237 km/h.

Arī jaunais BMW 530d ir apveltīts ar labiem dinamikas un taupības rādītājiem. Sešu rindā izvietotu cilindru dzinējs, kas spēj attīstīt 195 kW/265 Zs jaudu un 620 Nm griezes momentu, ir pārāks par līdzvērtīgo modeli iepriekšējā automašīnu klāstā. Taču arī BMW 530d vidējais degvielas patēriņš ir 4,5 l/100 km un CO2 izmešu apjoms veido 118 g/km, kas ir aptuveni 13% uzlabojums salīdzinājumā ar priekšgājēju. Jaunais BMW 530d no 0 līdz 100 km/h paātrinās nieka 5,7 sekundēs un spēj sasniegt elektroniski ierobežotu maksimālo ātrumu 250 km/h.

BMW 520d/BMW 520d xDrive:

Četru cilindru dīzeļdzinējs, sešu ātrumu manuālā pārnesumkārba / astoņu ātrumu Steptronic pārnesumkārba (xDrive – astoņu ātrumu Steptronic pārnesuma kārba)
Kapacitāte: 1,995cc.
Jauda: 140 kW/190 Zs pie 4000 apgriezieniem minūtē.
Maksimālais griezes moments: 400 Nm pie 1750 – 2500 apgriezieniem minūtē.
Paātrinājums: (0–100 km/h: 7,7 s/7,6 s (7,6 s).
Degvielas patēriņš, kombinētais režīms: 4,11 l/100 km /4 l/100 km (4,2 l/100 km)*.
CO2 izmeši, kombinētais režīms: 108 g/km / 107 g/km (112 g/km).

BMW 530d/BMW 530d xDrive:

Sešu cilindru dīzeļdzinējs, astoņu ātrumu Steptronic pārnesumkārba
Kapacitāte: 2,993cc.
Jauda: 195 kW/265 Zs pie 4000 apgriezieniem minūtē.
Maksimālais griezes moments: 620 Nm pie 2000 – 2500 apgriezieniem minūtē.
Paātrinājums: (0–100 km/h: 5,7 s (5,4 s).
Degvielas patēriņš, kombinētais režīms: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.
CO2 izmeši, kombinētais režīms: 118 g/km (125 g/km).

*Degvielas patēriņa rādītāji aprēķināti saskaņā ar ES testa ciklu un var atšķirties atkarībā no riepu veida. Rādītāji xDrive modelim iekavās.

Pastāsti citiem:
  • bombelats

    Dzinējiem līdz ar visādiem citādiem uzlabojumiem, arī jauns parametrs – Kapacitāte, kas gan pēc mērvienības spriežot, stipri atlaiž pēc tilpuma. Toties, kā skan…
    Vienīgi, ka tā arī dēvē “necilo” kondensatoru ietilpību elektronikā. 🙄

    • x

      degvielas dzinējs – atsevišķi dzinēju veidi darbojas ar kodoldegvielu, tāpēc nevarēja rakstīt vienkārši – iekšdedzes dzinējs. tas skanētu pārāk folksvāgeniski )