Kad mēs šajā pavasarī publicējām Xiaomi Mi Electric Scooter (šim produktam izsludināts atsaukums, iepazīsties ar tā detaļām) elektriskā skrejriteņa apskatu, gaisā jau virmoja liela interese par šādiem mobiliem un elektriski darbinātiem pārvietošanās līdzekļiem. Dažas dienas pēc mūsu apskata publicēšanas Rīgā darbību uzsāka pirmā elektrisko skrejriteņu noma ATOM un pāris mēnešus vēlāk Rīgā uzradās vēl viens elektrisko skrejriteņu nomas serviss – Fiqsy. Baumo, ka līdz šīs vasaras beigām Rīgā sagaidīsim vēl divus līdzīgus elektrisko skrejriteņu nomas servisus. Huh, būs bardaks!

Pagājušajā nedēļas nogalē mums bija iespēja iepazīties ar zviedru izstrādāto Vässla 2 elektrisko motorolleri. Šis motorolleris atbilst L1e transportlīdzekļa kategorijai, jo tā maksimālais ātrums oficiāli nepārsniedz 45 km/h un maksimālā nominālā jauda ir ne lielāka par 4 kW. Šo motorolleri var vadīt no 14 gadu vecuma, ja ir iegūtas AM kategorijas tiesības, kā arī tie vadītāji, kuriem ir tiesības vadīt A, B, C1, D1, C vai D kategorijas transportlīdzekļus. Tātad, es ar savu B kategoriju var droši sēsties virsū šim aparātam!

Plus, beidzot Latvijā motociklu un mopēdu vadītāji (par spīti Rīgas domes Satiksms departamenta iebildumiem) var braukt pa sabiedriskā transporta joslām.

Vässla uzņēmumu Zviedrijā dibināja mārketinga jomas veterāns Rikards Broms (Rickard Bröms) apvienojumā ar diviem mopēdu spečukiem Peteru Klangsellu (Peter Klangsell) un Mikaelu Klingbergu (Mikael Klingberg). Šobrīd šis zebiekstes vārdā nosauktais uzņēmums piedāvā iegādāties Vässla 2 elektrisko motorolleri un Vässla Kick elektrisko skrejriteni.

Vässla 2 elektriskā motorollera tehniskās spējas

Vässla 2 ir elektriski darbināts motorolleris, ko uz priekšu līdz 45 km/h lielam ātrumam spēj iedzīt 1200 W jaudīgs aizmugurējā ritenī iebūvēts Bosch veidots elektromotors. Enerģiju tas saņem no zem sēdekļa ievietota LG izstrādātas 60V 20Ah litija jonu akumulatora. Ar vienu uzlādi šis motorolleris var mērot 40-60 kilometrus. Motorolleri var uzlādēt 5-6 stundu laikā tam pieslēdzot komplektā iekļauto lādētāju vai arī ar šo pašu lādētāju uzlādēt izņemamo akumulatoru, piemēram, mājās. Motorolleram ir 12 collu lieli riteņi ar piepumpējamām bezkameru riepām. Braucamrīks sver nieka 60 kilogramu un tā maksimālais kopējais svars – 150 kg. Tam ir disku bremzes priekšā un aizmugurē, kā arī elektronisks displejs, kas attēlo pārvietošanās ātrumu, nobraukumu un dažus nozīmīgus indikatorus. Šis motorolleris nenodrošina savienojumu ar telefona mobilo lietotni. Lai saprastu, kas notiek aiz mums, uz stūres pieskrūvēti divi atpakaļskata spoguļi. Motorollerim aizmugurē ir bremžu gaisma un gabarītgaisma, bet priekšā ir gaumīga dizaina dienasgaitas gaisma, kā arī tuvās un tālās gaismas lukturis.

Vässla 2 maksā 2500 eiro un tas tiek reklamēts kā vienkārši lietojams un ekonomisks pārvietošanās līdzeklis pilsētā. Ar atlaižu kodu “kursors2019” saņemsi 10% atlaidi šim pirkumam (atlaide spēkā līdz 2019. gada 31. decembrim un atlaides nesummējas)!

Kāda ir braukšanas pieredze ar Vässla 2?

Uzreiz pateikšu, ka savos 33 gados ne reizi nebiju braucis ar motorolleri, tāpēc pirms šī produkta izmēģināšanas biju diezgan satraucies. Hei, es pa Rīgas ielām iepriekš nebiju braucis pat ar velosipēdu un man bija pavisam sveša šāda neaizsargāta piedalīšanās satiksmē. Savā mūžā pirmajā braucienā ar šo motorolleri mēroju aptuveni 15km tālo ceļu no Rīgas centra līdz Mežciemam un izdzīvoju. Pēc tam brīvdienās nobraukāju vēl vairākus desmitus kilometru, lai labāk saprastu šī motorollera vadīšanas un uzturēšanas nianses.

Ar Vässla 2 ir viegli braukt. Šis motorolleris ir ļoti viegls un manevrētspējīgs. No sākuma tikai jāsaprot, ka līkumus jāizbrauc sasveroties nevis tikai grozot stūri. Tas man bija kaut kas jauns. Bremzes darbojas saprotami un pietiekami spēcīgi, lai braucamrīku apstādinātu pirms šķēršļa un reizē nenoliktos uz mutes.

1200 W elektromotors motorolleri spēj iekustināt pietiekami strauji, taču visai ātri sasniegsim maksimālo ātrumu, kas praksē ir ap 50 km/h. Ja izmantosim Eco režīmu, tad iegūsim mazliet lēnāku paātrinājumu un maksimālais ātrums tiks samazināts līdz nepilniem 40 km/h. Taču šajā režīmā varam cerēt mērot ražotāja solītos 60 kilometrus.

Kā ir praksē? Es no Mežciema ceļā līdz Imantai nobraucu 18.3 kilometrus un baterijas uzlādes līmenis no pilna samazinājās līdz 60%. Stundas laikā pielādēju klāt 12% un atbraucot mājās (vēl 20 km) redzēju uzlādes līmeni ap 30%. Brauciena pēdējie 5-10 kilometri jau bija ar maksimālo ātrumu ap 47 km/h.

Motorolleri varam uzlādēt ar komplektācijā iekļauto lādētāju pieslēdzot pa tiešo zemāk bildē redzamajā pieslēgvietā vai arī izņemot laukā akumulatoru un lādējot, piemēram, mājās. Pieslēgšanas spraudnis nešķiet pārlieku “user friendly” un pirmajās lādēšanas reizēs būs jāpiešaujas kā to pareizi pievienot un atvienot.

Akumulatoram ir saprotams uzlādes līmeņa indikators un praktisks salokāms rokturis. Akumulators sver 8 kilogramus, kas nav maz. Zem sēdekļa ir vieta diviem šādiem akumulatoriem un kad beidzas viens, varam ar vadu pārslēgties uz otru. Vienīgi prieks nav lēts, jo akumulators maksā 800 eiro. Ražotājs saka, ka to var pilnībā uzlādēt 5-6 stundās un to kopā var uzlādēt 700-900 reizes.

Komplektā ir iekļauts arī lādētājs ar aptuveni 2m garu vadu. Tas ir izmēros paliels, pasmags un lādējot pamatīgi uzkarst, taču to var ērti vadāt zem krēsla otra akumulatora nodalījumā. Tādējādi varēsim uzlādēties ikvienā vietā, kur sanāks atrast elektrības rozeti.

Zem krēsla atradīsim USB-A pieslēgvietu mobilo ierīču uzlādei, mazu gaismiņu un elektrības slēdzi, ar ko var apturēt enerģijas padevi.

Izlēmu paskatīties, kas baro gaismiņu, atskrūvēju un ieraudzīju, ka ražotājs par šī elementa kvalitatīvu piestiprināšanu baigi galvu nav lauzījis.

Šis atklājums man lika uzmanīgāk izpētīt arī citus tā elementus. Bremžu šķidruma indikators ir vērsts prom no vadītāja un vadi piediegti ar vienkāršu savilcēju. Tie jau bija diezgan jūtami noberzušies un gan jau būs pušu pēc dažiem tūkstošiem kilometru. Ja gribi redzēt šausmas, paskaties zem aizmugurējā dubļu sarga – vadi brīvi karājas un ražotājs nav pārlieku domājis par kārtīgu to izolāciju. Dažas slapjas dienas un varam kaut ko salaist pa īso. Tāpat šim demo braucamajam jau bija paspējis izvibrēt no korpusa numura apgaismojums. Ar roku to gan var iespiest atpakaļ, taču te pat zīdainim ir skaidrs, ka tas tur neturēsies ilgi. Lai arī kopumā braucamrīks nešķiet pavisam nekvalitatīvs, šīs nianses tomēr liek aizdomāties par produkta patieso kvalitāti.

Uz stūres kreisajā pusē ir svira aizmugurējām bremzēm, bet labajā pusē – priekšējām bremzēm. Abās pusēs sarkanās pogas aktivizēs taurīti, kas ir pietiekami skaļa un noderēs brīžos, kad mūs kāds nedzirdēs. Un nedzirdēs bieži, jo tas ir elektromotorolleris un tie neizdveš nekādas skaņas. Labajā pusē vēl atradīsim ECO un FAST režīmu pārslēdzēju. Te matemātika vienkārša, ja gribam izžmiegt no braucamrīka visu jaudu, slēdzam FAST režīmu. Ja akumulatoram iestājas iztukšītis, tad nāksies pabraukt ECO režīmā, lai vispār kaut kur aizbrauktu. Mazliet zemāk ir gaismas regulēšanas slēdzis (priekšējā dienasgaitas gaisma, abi gabariti un tuvās gaismas). Uz tālajām gaismām varam pārslēgties ar slēdzi uz kreisā roktura. Zem tā ir pagriezienu indikatora slēdzis. Tas lietošanā pārāk ērts, jo mūžīgi aizmirsīsim to iestatīt neitrālā pozīcijā pēc manevra veikšanas. Ķiverē klikšķi praktiski nedzird, bet displejs spožā Saulē nav pārāk salasāms.

Displeja bloks ir mūsdienīga viedtālruņa izmēros un krāsaini attēlo svarīgāko informāciju. Lieliem cipariem tiek rādīts mūsu pārvietošanās ātrums un blakus redzēsim arī akumulatora uzlādes līmeni un konkrētā brauciena attālumu. Tāpat šajā displejā tiek attēlota gaismu un bremžu informācija. Te nav nekādas savietojamības ar telefona mobilo lietotni.

Šim motorollerim ir divas kājas. Stabilāka ir aizmugurējā un to izmantosim, kad motorolleri atstāsim stāvēšanai uz ilgāku laiku vai kādos slīpumos.

Kaut kur šajā vietā noteikti jāparunā arī par drošības mehānismiem. Te viss ir vienkārši, nekādu baigo drošības mehānismu nav. Ar atslēgu varam sabloķēt stūri. Varam izņemt laukā akumulatoru, kad dodamies prom. Bet tas pa lielam arī viss. Pārējo drošību būs jāpiepērk pašam vai nu disku bremzes bloķētāja, vai parastas ķēdes formā.

Pa kreisi no atslēgas varam redzēt noderīgu āķīti uz kura varam uzkārt, piemēram, iepirkumu maisiņu. Tas noder, jo bagāžas nodalījums zem sēdekļa ir aizņemts ar akumulatoru.

Motorolleris ir aprīkots ar amortizatoriem priekšā un aizmugurē, tomēr es nevarētu teikt, ka tas ir pārlieku mīksts. Braukšana pa bruģi vispār ir piedzīvojums, ko negribēsim bieži piedzīvot un sakostiem zobiem kratījos pāri Gaisa tiltam (VEF tiltam).

Izbraucot ar šādu motorolleri, kas nespēj braukt ātrāk par 50 km/h, uzskatāmi sapratu, ka Rīgā visi mauc ar krietni lielāku ātrumu. Lai arī konsekventi turējos ceļa labajā malā, tāpat visu laiku kādam savā joslā traucēju. Tieši tāpēc arī ar šo motorolleri nav nekādas jēgas pirms krustojumiem šļūkt visiem priekšā, jo tāpat daždesmit metrus pēc tam, kad iedegsies zaļais luksofora signāls, mani jau gribēs apdzīt. Īpaši bailīgi ir braukt pa ātriem ceļiem un tādu, izrādās, ir gana daudz – tilti, Brīvības iela, Biķernieku iela, Krasta iela u.c. Visu laiku spiedies labajā malā un skaties, lai neiebrauc kādā bedrē vai kanalizācijas lūkā. Ikdienā braucu ar lielu džipu un mani nesatrauc ceļa kvalitāte, bet ar motorolleri dabūju normāli iespringt.

Secinājumi: Elektriskais motorolleris ir laba ideja!

Kopumā man ļoti iepatikās elektriski darbināta motorollera ideja. Esmu no vairākiem maniem labiem paziņām dzirdējis, ka viņi ir starā par saviem motorolleriem, jo ar tiem var ātri pārvietoties sastrēgumos un noparkot, kur vien vēlas. Tomēr klasiski motorolleri ir regulāri jāapkopj un daļa no tiem ir apnicīgi skaļi un smirdīgi. Elektriski dzīts motorolleris patur visus motorollera labumus un atrisina daļu no trūkumiem. Vienīgi jādomā līdzi pie biežākas uzlādes, jo, līdzīgi kā elektroauto, baterijas kapacitātes vēl ir diezgan zemas.

Konkrēti Vässla 2 ir diezgan jauks (klasisks) dizains, taču tā uzbūves kvalitāte man liek divreiz aizdomāties par prasīto 2500 eiro cenu, kas nebūt nav tā mazākā. Tomēr, ja izdodas šo braucamrīku iegādāties par 10% lētāk izmantojot atlaižu kodu “kursors2019″ (atlaide spēkā līdz 2019. gada 31. decembrim un atlaides nesummējas), daļu tehnisko nianšu var savest kārtībā saviem spēkiem un tad iegūsim feinu braucamrīku karstajām vasaras dienām. Plus, vēl šovasar būsim mūsu pusē diezgan unikāli, jo elektrisko motorolleru mūsu pilsētā vēl ir pavisam maz.

Vai šo motorolleri var salīdzināt ar elektrisko skrejriteni? Salīdzināt var un es pat zinu dažu labu špicbuku, kas ar šādu skrejriteni brauc no Ādažiem uz darbu Rīgā, tomēr ar motorolleri pārvietošanās ir krietni, krietni ērtāka un komfortablāka. Pie tam, izturīgi un jaudīgi elektriskie skrejriteņi maksā pat virs 1000 eiro, tāpēc samazinās arī cenas starpība.

Man patika: Man nepatika:
  • Ar Vässla 2 ir viegli braukt
  • Motorolleris izskatās klasiski
  • Elektriskā piedziņa – ekonomija, vienkārša konstrukcija, klusums
  • Pieklibo kvalitāte
  • Cena
  • Displejs ne vienmēr labi nolasāms

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

41
Leave a Reply

avatar
11 Comment threads
30 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
15 Comment authors
digitalkKristaps SkutelisGintsBatsassa Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Rudolfs
Guest
Rudolfs

Reāli būtu jābūt iespējai šos aparātus relatīvi viegli uzskrūvēt, lai iet līdz 70ish km/h (tā pat kā to var izdarīt ar 50cc iekšdedzes motorolleriem). Tad arī būtu droši pārvietoties plūsmā. Kā jau no motora jaudas noprotams ir vēl rezerve lai iekļautos AM kategorijā. Esošajā stāvoklī, ja veicamās distances nav daudz vairāk par 10km, izvēlētos elektro skrejriteni.

vienalga
Guest
vienalga

Tas Vässla Kick elektriskais skrejritenis gan izskatās pēc Xiaomi klona, turklāt pēc parametriem m635 līmenī, bet pēc cenas m365 pro līmenī.

uzladets.lv
Guest
uzladets.lv

Mikromobilitātei, it īpaši elektriskajai, ir baigā nākotne. Ieteiktu lekt šajos priekos jau tagad

Edgars Rozentals
Member
Edgars Rozentals

Es nesaprotu Kristap vai kaut kas ir mainijies Kursors.lv ka esat kluvusi perkami un reklamejat produktu ?
Jo ierice nav dizaineta zviedrija tas ir kaut kads rebrendots kinas modelis kas ir salikts kina piemesta vaasla birka un viss.
Labi atceros ka bija apskati par evelatus fake rebrendoto mobilo kur kritiski ari tika pateikts ka tas nav razots lv bet rebrendots kinas modelis.
Nauda nesmird ?

digitalk
Member
digitalk

“Jo ierice nav dizaineta zviedrija” — nebūtu slikti arī pamatot savus izteikumus ar kādu prooflinku, citādi tāda tukša iršana vien ir.

Artis Ābols
Member
Artis Ābols

Ui pārlasīju Evelatusu – tas bija viens kārtīgs verķis :D

Reklāmas video vien bija ko vērts ar tekstu “5 collas displajs”

https://youtu.be/vU_QsnLI0Y4?t=76

DMG
Guest
DMG

“Visu laiku spiedies labajā malā un skaties, lai neiebrauc kādā bedrē vai kanalizācijas lūkā.”
Lūk tas ir tas par ko runāju elektrisko skrejriteņu sakarā. Ja tev bija problēmas ar skūteri tur braukt, tad iedomājies to darām ar elektrisko skrejriteni? Var jau izlemt, ka jābrauc pa ceļu ar automašīnām, bet ceļi mums tam nav gatavi. Tāpēc, ja vien Rīga nemainīsies riteņceliņu virzienā tad tā arī braukās visi pa gājēju ceļiem un traucēs visus tur.

assa
Guest
assa

Turpmākajām izpētēm: https://www.kurpirkt.lv/cena.php?q=citycoco šos elektromotociklus/elektromopēdus/elektro scooterus ar beņķi vai citādi lamātos ĶTR verķus var iepirkt jau sākot ar 700EUR! Jo lielā jauda/nobraukums/ātrums, jo ģeometriskā progresijā aug cena, protams. Pa lielam jauda varēja sasniegt jau 2000W un vairāk, tad cena arī tuvāk šiem 2500EUR! Pamēģināju ar tādu nomā LV pavizināties stundu,- tas patiešām ir sassodīti ātrs, bet kopumā bremzējas un vadās labi, sēdēt ir ērti, pirmajā acu uzmetienā pat šķita izmantojams kā transportlīdzeklis, pie tam aķis bija izņemams. Ķiveri ieteiktu lietot vienmēr! Pateicoties šādiem verķīšiem, CSDD galvas kūpēs un tiem tiks rasts juridisks ietvars, jo šo brīnumu atrašanās starp mašīnām (uz… Read more »

sashaav
Guest
sashaav

Visu cieņu Kristapam ka veido šādus apskatus, bet nu šeit vajadzēja sarunāt kautvai kādu kurjeru, kurš ikdienā rullē ar mopēdu. Citādi ierīces tests ir atšķaidīts ar subjektīvo “pirmo reizi uz rollera” un tāda īsta, tieši rolleru lietošanas pieredze, izpaliek.
Vai atrodiet kādu VESP-istu, kas ikdienā braukā ar dizaina rollerīti un paprasit kādi ir viņa iespaidi par šo chainas ražojumu.

Gints
Guest
Gints

Piekrītu. Ļoti jūtams pieredzes trūkums uz divriteņu braucamā. P.s. pagriezienu slēdzis tāds ir visiem- sākot no motorollera, beidzot ar Harley motociklu.

točna Antiņš
Guest
točna Antiņš

Baigi neko nesaprotu no elektrībām. Kā sanāk. Šim ir 20Ah aķis. Parastā telefona power bank Ah teiksim ir 10 Ah. Tak nevar ar mazo power bank šo pielādēt līdz pusei? Sakars ar Wh? Ka šim sanāk 20×60=1200Wh, bet power bankai 10×5=60 Wh? Tb, var pielādēt 1/20 daļu? Es pareizi saprotu?

digitalk
Member
digitalk

teorētiski pareizi, ja atmet visādas nianses par zudumiem.

Bats
Guest
Bats

mAh nav tas pats kas Ah. Pie tiem 48V no viņa 20Ah var izspiest nepilnu stundu nepārtrauktas braukšanas uz ~80% motora slodzi, kas nozīmē, ka patēriņš braucot uz 40Km/h ir ap 0.5Ah/Km. Nav slikti. Žēl tikai, ka tie 40-45Km/h padara to Rīgā praktiski nelietojamu ārpus centra un arī centrā lētā piekare padara to teju nelietojamu pa bruģi. Ideja ir lieliska un dizains labs, bet tehniski nedaudz par īsu lai šo izskatītu kā reālu alternatīvu Vespai.

Jānis Lāčaunieks
Member
Jānis Lāčaunieks

mAh ir tieši tas pats, kas Ah, tikai pareizināts ar 1000
kAh arī ir tieši tas pats, kas Ah. tikai izdalīts ar 1000

Bats
Guest
Bats

Arī 1 Eiro ir tas pats, kas 1 cents, tikai pareizināts ar 100..

Power bankām ietilpību tipiski norāda mAh un 10Ah powerbankā ir četri 18650 akumulatori paralēlslēgumā, tātad lai uzlādētu motorolleri vajadzēs saslēgt 20 šādas powerbankas 2 sērijās pa 10katrā, neierēķinot zudumus.

Kaut kas tajā rollera baterijas pakā nelīmējas. Spriežot pēc bildes rakstā, tur iekšā ielien aptuveni 5*4*9=180gab. tātad 10S18P standarta 18650 tipa akumulatori, kas sasaucās ar rakstā norādīto baterijas pakas svaru 8Kg, taču tādā gadījumā ietilpībai būtu jābūt 2x lielākai. Attiecīgi vai nu tā kastīte ir pustukša vai arī tur nav nekādi LG chem, bet knapi 1400mAh čīnas elementi.

Bats
Guest
Bats

Mazo skūteru ražotāji mīl bateriju ietilpību norādīt ampērstundās. Bet pie 48V tā bača reāli satur tikai 0.96kWh (ko jau vieglāk salīdzināt ar elektroauto). Arī patēriņš kļūst salīdzināms pārvēršot uz kilovatstundām: ~2.4kWh/100Km. Salīdzinājumam: Nissan Leaf akumulatora ietilpība ir teju 30x lielāka un patēriņš ~13kWh/100Km.
Vēl interesantāk ir salīdzināt ar, piemēram, Vespu. ~7 litru bākas pietiek ~200Km.
100Km ceļa izmaksas:
Nissan Leaf: 2.13€
Piaggio Vespa: 4.16€
Vässla 2: 0.39€
Nākotne viennozīmīgi ir elektriska.

Jānis Lāčaunieks
Member
Jānis Lāčaunieks

Nav tik vienkārši. Pirmkārt, uz šī lādētāja bija rakstīts, ka izējā būs 46-71.4V, bet tavai powerbankai izejā, vismaz standarta variantā, ir 5V. Tātad 5V jāboosto uz vismaz 45V, bet tas patērēs daudz enerģijas. Varam sarēķināt abu bateriju paku energoietilpību. Tā, kā abas ir litija baterijas, tad viena elementa spriegumu ņemsim 3.7V – rollerim 74Wh, bet powerbankai 37Wh. Pieņemsim, ka tava powerbanka tomēr spēj uzboostot spriegumu uz, piemēram 50V, un dara to ar 70% efektivitāti (neņemot vērā 3.7V boostošanu uz 5V). 70% no 37Wh ir ~26Wh un tas ir vairs tikai 35% no rollera aķa. 70% tas ir dāsni, it sevišķi… Read more »

Janis
Guest
Janis

Liekas, ka ar to dizainu un izstrādi Zviedrijā gan nekāda sakara nebija – tas ir viens no Ķīnas pašu ražotajiem produktiem nobrendots zem Vassla nosaukuma, kurš Ķīnā maksā ap 1k USD.
Lai gan, protams, ka šeit parādās daudz plusi – ka ES dokumenti, iepējams garantijas serviss u.c., bet šis arī ir iemesls tam neparak augsti kvalitatīvi izstrādātajiem elektro mezgliem.

Bats
Guest
Bats

“ne reizi nebiju braucis ar motorolleri, Hei, es pa Rīgas ielām iepriekš nebiju braucis pat ar velosipēdu un man bija pavisam sveša šāda neaizsargāta piedalīšanās satiksmē” , “Ikdienā braucu ar lielu džipu” Vēl piemērotākam autoram iedot testēt to Vässla nevarēja! :D nākas lasīt par to kā cilvēks iepazīstas ar standarta slēdžu un bremžu sviru izkārtojumu uz rollera stūres. Labi, ka kursors auto apskatos neliek lasīt, ka pretī vadītāja sēdeklim ir izvietota apaļa stūre un zem tās uz grīdas divi/trīs pedāļi, no kuriem labais liek auto paātrināties, bet tas, ka pa kreisi no labā liek auto sabremzēties, savukārt ar sviru pie… Read more »

Artis Ābols
Member
Artis Ābols

Ui ku skarbi! Vēlētos norādīt, ka mēs te cenšamies būt gana universāli, ziņojot ne tikai par mātesdēļiem, bet arī par visādām citām interesantām lietiņām. Bet pilnīgi universāli vēl neesam.

To pašu Grand Tour tu noteikti skaties muti paplētis, visam piekrītoši māj ar galvu, kaut arī tie dzentlmeņi nav pēdējos 10 gadus pateikuši cik auto ir ņūtonmetri un cik ietilpīgs bagāžnieks ar nolaistiem beņķiem. Klārksons apraksta auto aptuveni sekojoši – ātrs, tāpēc ātri tiksi mājās, varēsi pavadīt laiku ar bērniem, attiecīgi pastāv mazāka iespēja, ka viņi sāks ošņāt līmi.

Manuprāt, uz konkrēto video arī būtu jāskatās no šāda skatu punkta.

Bats
Guest
Bats

Atvainojos, negribēju aizskart bloga godu. Drīzāk pārsteidza tas, ka cilvēki, kas ikdienā par tehnoloģijām/gadžetiem interesējas ir tik vēlu atklājuši elektriskus transporta līdzekļus. Tas pats Xiaomi M365 ir aizpērns un dažādi elektriskie motorolleri apkārt vizinās jau gadiem (piemēram Gogoro). Bet nu viss ok, keep truckin’. Lēciens no mātesplatēm un lieliem džipiem uz Vässla jau nav nekas slikts, bet lai kāds nopietni uzklausītu Klārksona viedokli par to kā auto jauda palīdzēs samazināt bērnu nonākšanas līmes ostīšanas atkarībā risku, viņam tomēr vispirms nācās izbraukt un uzrakstīs par vairākiem simtiem citu auto, līdz ar to nav jau nevienam šaubu, ka viņš labi izprot dzinēju… Read more »