Web Analytics
More
    Reklāma

    Ford patentējuši 11 pārnesumu automātisko ātrumkārbu

    Jaunākie raksti

    Vairākas desmitgades automātiskās pārnesumkārbas aprobežojās ar trim, četriem, vai pieciem (deviņdesmitajos gados) pārnesumiem. Pavisam nesenā pagātnē sākās strauja automātisko pārnesumkārbu attīstība, un šobrīd jau esam pieraduši pie automašīnām, kas aprīkotas ar septiņu vai pat astoņu pakāpju pārnesumkārbām.

    Ford šķiet ir nolēmuši spert soli tālāk un nesen ir iesnieguši patentu trijām dažādām, vienpadsmit pakāpju, pārnesumkārbām.

    Reklāma

    Vēl pagājušogad BMW pauda viedokli, ka astoņu pakāpju pārnesumkārbas ir veiksmīgākais kompromiss starp ieguvumu un to sarežģītību, svaru, kā arī ražošanas izmaksām. Savukārt 2012. gadā pārnesumkārbu ražotājs ZF paziņoja, ka deviņi pārnesumi ir saprātīgā robeža, ko pārkāpt vairs nebūtu racionāli. Tieši deviņu pakāpju risinājumu jau izmanto vairāki autoražotāji, piemēram, ZF 9HP pārnesumkārba tiek izmantota pēdējās paaudzes Jeep un Land Rover, savukārt Mercedes savos modeļos izmanto 9G-Tronic pārnesumkārbas.

    Pārnesumu skaita palielināšana ļauj automašīnas dzinējam biežāk strādāt tā efektīvākajos režīmos, tādējādi samazinot degvielas patēriņu. Tiek paaugstināts arī pasažieru komforts – jo zemāki dzinēja apgriezieni pie liela braukšanas ātruma, jo mazāks trokšņu līmenis automašīnas salonā. Tāpat arī, ja paātrināšanās laikā dzinēja apgriezienu kritumi starp pārnesumiem ir mazāki (pateicoties satuvinātajiem pārnesumiem), dzinēja darbība tiek nodrošināta tādā apgriezienu diapazonā, kurā tiek sasniegts maksimālais griezes moments.

    Ford gadījumā jaunā pārnesumkārba varētu tikt izmantota apvidus auto modeļos, kur, pateicoties lielākam pārnesumu skaitam, pirmie pārnesumi teorētiski var būt īsāki. Līdz ar to zūd nepieciešamība pēc sadales kārbas ar pazeminātajiem pārnesumiem, kurus izmantot bezceļu apstākļos.

    Tiesa Ford oficiālie pārstāvji neapstiprina, ka uzņēmumā šobrīd tiek veikta šāda veida pārnesumkārbas izstrāde, vien bilst, ka patenti tiek iesniegti, lai aizsargātu savas idejas, un tie nenorāda uz turpmākajiem ražošanas plāniem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis M.
    14.04.2015 17:12

    Ai, tad jau labāk variators un miers – tiek nodrošināts viss ceturtajā rindkopā minētais (Pārnesumu skaita palielināšana ļauj…) un vēl labāk! Darbojas plūstoši un dzinēja efektīvākajā diapazonā.

    Skats
    14.04.2015 18:04

    Manējam arī ir variators (CVT) plus elektronikas nodrošinātas pakāpes,
    ja nu pēkšņi sakārojas tādas lietot,
    lai gan īpašas nepieciešamības nav,
    esmu par šiem gadiem tikai dažas reizes intereses pēc izmantojis.

    Tavs
    14.04.2015 21:06

    Vienkarši ieliek uzreiz 20 ātrumus un līdz 100km/h baudi, kā mašīna raustās un neiet uz priekšu kad vajag jo ATKAL ir jāpārslēdzas :D

    Reklāma