Web Analytics
More
    Reklāma

    Ford piebremzēs elektriskā F-150 Lightning ražošanas apjomus, resursus pārvirzīs iekšdedzes dzinēju auto ražošanai

    Jaunākie raksti

    Amerikāņu autoražotājs Ford atkārtoti apstiprinājis, ka ražotājs šogad nedaudz piebremzēs elektriskā F-150 Lightning pikapa ražošanu – ja oriģināli 2024. gadā bija plānots ražot ap 3200 mašīnām nedēļā, tad Ford lēmis, ka ražos apmēram 1600 vienībām. Ražotājs jau iepriekš skaidroja, ka ražošanas apjoms tiks pielāgots faktiskajam pieprasījumam.

    Ražotājs savā preses relīzē paziņojis, ka aptuveni 700 darbinieki tiks pārcelti no elektroauto rūpnīcas uz citu rūpnīcu, kur ikdienā tiek ražoti Bronco un Bronco Raptor modeļi, kā arī plānots sākt Ranger un Ranger Raptor ražošanu. Kopumā izmaiņas skars aptuveni 1400 cilvēkus, kuriem piedāvās darbu citās Ford struktūrās vai arī ļaus doties pensijā.

    Lai nodrošinātu trīs maiņas rūpnīcā, kur ražo Bronco un Ranger, Ford piesaistīs papildus darbiniekus, tādējādi nodrošinot ražošanu septiņas dienas nedēļā, trīs maiņās. Šobrīd ražošana norit piecas dienas nedēļā. Ford prognozē, ka elektroauto pārdošanas apjomi turpinās kāpt, taču tas nenotiks tik strauji kā iepriekš prognozēts.

    Tiesa, jau iepriekš ziņots, ka tikai puse Ford dīleru ASV pieteikušies sertifikācijai, lai apkalpotu elektroauto. Tas saistīts ar nepieciešamajām investīcijām, kas var pārsniegt pat miljonu dolāru, dīleriem uzskatot, ka investīcijas konkrētajā vietā pārskatāmā nākotnē sevi neatpelnīs. Ford gan mēģinājis pietušēt šo jautājumu, norādot, ka lielākajā daļā ASV teritorijas apmēram 30-40 kilometru rādiusā jebkurā gadījumā būs pieejams Ford dīleris, kas spēs nodrošināt elektrisko modeļu apkopi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Opelis
    23.01.2024 14:01

    Elektrība nav vienīgais veids kā mums te pasniedz, nepieciešams arī ūdeņradis!

    AC/DC
    23.01.2024 16:00
    Reply to  Opelis

    Ir ir. Tikai ūdeņraža auto principā arī ir EV 😁

    Opelis
    24.01.2024 08:25
    Reply to  AC/DC

    Nu ne gluži, ūdeņradim ir 2 iespejas.
    Viena fuel cell,
    Otra ICE dzinējs.

    ICE piemērs:
    https://m.youtube.com/watch?v=TRDQ5KoR_s8

    Pirmais ir elektroauto, kas ir arī dārgaks, Otrs ir faktiski parasts iekšdedzes dzinejs, kas maksātu tikpat cik benzīna auto.

    REALAIS
    24.01.2024 09:00
    Reply to  Opelis

    Kurā vietā parasts? 2x ūdeņražu tvertnes mašīnai. Bagāžnieku redzēji tam Yaris?

    Kur būtu indikācija, ka paņemot parasto dzinēju un modificējot to priekš Ūdeņraža, tas neizmaksātu dārgāk? Tas pat nav loģiski. Vairāk darba, lielākas izmaksas.

    Opelis
    24.01.2024 17:39
    Reply to  REALAIS

    Vai tad loģiski ir ka jaunie lielie saules parki vai vēja parki, tiek slēgti ārā, jo cena biržā nokrīt uz nulli, lai gan varētu ražot ūdeņradi, kura gala cena būtu ļoti zema.
    Un ļoti ir pieaugusi, duck curve
    https://m.youtube.com/watch?v=YYLzss58CLs&embeds_widget_referrer=https%3A%2F%2Fwww.vox.com%2F&embeds_referring_euri=https%3A%2F%2Fvolume.vox-cdn.com%2F&embeds_referring_origin=https%3A%2F%2Fvolume.vox-cdn.com&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title

    Kad tīkls lūdz lietotājus atslēgt enerģijas ģenerācija pat, ja viņi grib laist tīklā saules enerģiju, jo nebalansējas tīkls dēļ viņiem.

    Atjaunojamā enerģija nevar pastāvēt bez enerģijas uzkrāšanas.

    REALAIS
    24.01.2024 18:33
    Reply to  Opelis

    Okay, tas ir kā ražot to. Pie tādiem lieliem parkiem piebūvēt ūdeņraža staciju, kas to ražos ir viena lieta. Un lielu daļu peļņas novirzīt pēc tam uz Ūdeņraža pārvadāšanu/uzglabāšanu ir cita lieta. Tas uz papīra sākumā izskatās ļoti vienkārši un labi.

    Bet tā noteikti būs arvien lielāka problēma nākotnē, kad arvien vairāk būs problēmas ar to, kur likt elektrību, kad visi laiž to tīklā vienlaicīgi, it sevišķi Saules paneļi. Kaut kas jau būs jādomā. Ūdeņradis tieši varētu būt laba alternatīva smagajai tehnikai, ne vieglajiem auto.

    Opelis
    24.01.2024 18:43
    Reply to  REALAIS

    Dīzelis ari bija no sākuma domāts smagajai tehnikai, bet redz ss.lv vairāk kā 50% vieglie auto ir dīzeļi :)

    AC/DC
    24.01.2024 13:12
    Reply to  Opelis

    Kur loģika? H2 jau tā ir super neefektīvi. To sadedzinot vēl samazini efektivitāti par 75%. Dedzinot tāpat bez H2 rodas arī citi nelāgi savienojumi kā NOx, COx u.c. no atmosfēras un eļļas daļiņām cilindrā…
    Kāpēc lai kāds ko tādu darītu?

    REALAIS
    23.01.2024 18:26
    Reply to  Opelis

    Kam nepieciešams? Tu pats pirktu ūdeņraža mašīnu, kas maksātu dārgāk, ko izmantot būtu dārgāk?
    Vienīgais pluss būtu, ka nebūtu jālādē mašīna un uzpilde būtu salīdzinoši ātra.

    Last edited 3 months ago by REALAIS
    grh
    23.01.2024 18:20

    lielākajā daļā ASV teritorijas apmēram 30-40 kilometru rādiusā jebkurā gadījumā būs pieejams Ford dīleris, kas spēs nodrošināt elektrisko modeļu apkopi.

    Mums mazajā Latvijā lielākajā daļā teritorijas ir tuvākais dīleris ap 200km attālumā (lasīt, Rīgā) :D
    30km attālumā dīleris jau būtu pasaka.

    Reklāma