Environmental Research Letters publicētajā pētījumā atklāts, ka dīzeļdzinēju radītie izmeši esot vainojami vismaz 10 000 cilvēku pāragrās nāvēs vienā pašā Eiropā. Pētījuma rezultātus atbalsta Norvēģijas, Austrijas, Zviedrijas un Nīderlandes zinātnieki. Tika konstatēts, ka dīzeļauto izmeši 2015. gadā visā pasaulē tieši saistāmi ar 38 000 nāves gadījumiem.
Aptuveni 5000 nāves gadījumu Eiropā tiek saistīti ar Volkswagen Dīzeļgeitas dzinēju radītajiem izmešiem. Eiropā dīzeļdzinēju automašīnu skaits tiek lēsts ap 100 miljoniem, kas ir divas reizes vairāk nekā visā pārējā pasaulē kopā. Dīzeļdzinēji rada mazāku oglekļa dioksīda izmešu apjomu, kas rada tā saucamo siltumnīcas efektu, bet dīzeļu kvēpi ir uzskatāmi par dažādu slimību (tai skaitā vēža) izraisošiem.
Volkswagen 2015. gada rudenī iekūlās globālā skandālā – uzņēmumam nācās atzīt, ka pasaulē ir pārdoti 11 miljoni automašīnu, kas aprīkotas ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra. Šaubu ēnu tā dēvētā Dīzeļgeita met arī uz citiem autoražotājiem.
Lai parāda konkrēti, kurš ir nomiris tieši no VW atgāzēm! :) Vārdu un uzvārdu lūdzu!
vw dzinēji ar feikatūru.
elektriskajiem rādīs vairāk ampērstundu?
interesanti, ka visniknākie izmeši nomērīti itālijas ziemeļos, nez vai tika mērīts tikai centr. eiropā vai arī austrumos, baltijā un skandināvijā?
Dabūjāt? Melnās mutes, čipot, izgriezt katalizatoru, santīmu mīlētāji…
Aha, glupie, glupie cilvēki.
mieru, tikai mieru. pēc tam, kad elektrokāri būs plaši ieviesti, izpētīs ka elektr. lauks ietekmē auto sēdošos cilvēkus, samazina reprod. sist. vitalitāti, ko apstiprinās dzimstības krišanās (cita lieta, ka tā pārtikušās valstīs neaug arī ar dīzeļauto) un parādīsies jaunais melnais – iekšdedzes dzinēji, tas būs kā tagad klausīties vinilu un fočēt ar filmiņu.
Nav ko pētīt, par daudz sēdošos cilvēkus viss ietekmē slikti. Pameklē cik LV mirst no asinsrites problēmām. Jo ātrāk pāries uz bezauto pilsētu jo mazāk mūsu mazbērniem būs jātērē nodokļi slimu penžu ārstēšanai.
Es tev pateikšu kas būs, kad atbrīvosimies no auto un vairāk staigāsim ar kājām! Nodokļu nauda tiks tērēta meniska operācijām, jo staigājot ar kājām menisks ātrāk nolietojas! Jau tagad daudziem penžiem viņus izoperē un ir regulāri jāveic injekcijas tā saucamajai ceļgalu locītavas eļļošanai.
Nebūs tā. Ir zinātniski pierādījumi, ka ja kustas regulāri, tad eļļošana notiek labāk. Vissliktākais ir tas ka nekustās un tad dod virsū baigo slodzi (jes, ar auto uz sporta zāli 1x nedēļā). Visu tekstu lasi GEO, liekas augusta numuru.
Kā teiktu dīzeļu vīlētāji- neko tu nesaproti, bez kvēpa nav spēka! :)
tava kvēpa baigā pēka)
Vienkārši neticu šādai statistikai, jo to izmērīt nav iespējams.
Ak šie sliktie dīzeļi, fui, izvelk cīgu un kūpina tālāk sabiedriskā transporta pieturā, bet dīzeļi nogalina.
jā un nē. smēķētāju var palūg paiet tālāk, dīzeļus – ne, tie brauc un brauc.
nav jau labi, ka kāds savu privāto budžetu balsta uz melniem kvēpiem pārējo plaušās.
Visai informācijai ko tev pasniedz vajag pieiet kritiski! Rīgas dome ar bļaustās, ka rīgas ielās esot liels cieto daļiņu piesārņojums no dīzeļiem, tāpēc pirks ūdeņraža trolejbusus ,lai var otkatus ieraut nāsīs! Bet es varu vairāk kā droši apgalvot,. ka arī pārejot uz 100% elektro transportu cieto daļiņu piesārņojums nepazudīs, jo putekļi ir , bija un būs! Citi saka, ka padomju laikos gaiss bija tīrāks, neskatoties uz masīvo rūpniecību!Bet atšķirībā no mūsdienām, padomijas laikā ielās ļoti bieži varēja manīt auto cisternas, kas mazgā ielas! Jā, brauc auto un lej uz brauktuves ūdeni, kas skalo prom putekļus un neļauj vējam nest smiltis pa gaisu! Neesat pamanījuši, ka pavasarī vējš dzenā ziemā uz brauktuves izkaisītās smiltis, tā ka acis jāsažmiedz kā ķīnietim, lai nav pilnas acis ar smiltīm!? Te jums arī cieto daļiņu piesārņojums!
Elitāros rajonos Rīgā mazgā ielas. Personīgi redzēju. Cik saprotu mazgā tikai pahazuhai tur kur vēstniecību darbinieki dzīvo. Tu tak pats zini – būs otkati sakārtoti var noorganizēt kaut visas Rīgas mazāšanu ar nanoūdeni.
nu tas nav pakazuhai. neaizmirsti, ka tur kungi dzīvo. personīgi zinu, jo tajā rajonā man bērni dzīvo un pats ar 10 gadus nodzīvoju.
Kas tu Šleseru par kungu sauc? :D
figure of spīč. un vispār – šlosers tak džamalā dzīvo.
nebija gaiss tīrāks. es 90to pašā sākumā atgriezos Rīgā pēc Dānijā nodzīvota gada un man fiziski bija sajūta ka smoku – katra žiguļa vai gazika, nerunājot par dzeltenajiem ikarusiem smaka cirta nāsī.
nu, tas skaidrs. cietās daļiņas jau nav tikai nesadegusī degviela, bet arī riepu dilšanas blakusprodukts. pāriesim uz koka diskiem ar kaltām aplocēm)
Kaut kā tas viss neiet kopā ar Japānu. Tur pilsētās ir viens no lielākaijiem piesārņojumiem pasaulē, bet vidējais dzīves ilgums daudz augstāks nekā eiropā!
viss nav tik vienkārši.
During the winter, air pollution in Japan is particularly bad since the polluted air comes not only from industrial and vehicle emissions within Japan, but also from polluted air masses that are derived from China.