Kursors izmēģina Hyundai i10

36

Lasītāji man ik pa laikam mēdz pārmest, ka mēs šeit testējam kaut kādus kosmosa auto un tikai retais no apskatītajiem auto ir reāli nopērkams. Tam piekrītu tikai daļēji, jo mēs mēdzam aprakstīt arī auto, kas ir pietiekami vienkārši, praktiski un pieejami. Mēs tiešām cenšamies būt daudzpusīgi un patīkamo sabalansēt ar noderīgo.

To varbūt nevar tā uzreiz izlasīt Kursorā (proti, ne visus iespaidus uzspēju uzrakstīt), bet pēdējos gados man ir bijusi izdevība izbraukt ar veselu lērumu Hyundai automobiļiem un jāsaka, ka iespaidu kļūst arvien vairāk un tie – pozitīvāki. Pirms vairākiem mēnešiem savu izbraukto Hyundai klāstu papildināju arī ar pašu mazāko zīmola pārstāvi – Hyundai i10. Oh, tas bija interesants izbrauciens!

Reklāma

Iesākumā laikam ir vērts atzīties, ka vēl neesmu izaudzis līdz tam, lai šādus mikroauto spētu uztvert nopietni. OK, teorijā es, protams, saprotu, ka lielās pilsētās mazi automobiļi ir ļoti praktiski, kā arī tie ir relatīvi ekonomiski ekspluatācijā. Tomēr praksē.. ne mums Latvijā ir lielas pilsētas, ne īpaši liela vēlme savu egoistisko labsajūtu ziedot kaut kādai tur ekonomijai vai ekoloģijai. Bet es apsolos, ka kādreiz savā mūžā es noteikti kādu laika posmu pabraukšu arī ar mazmazītiņu auto. Kad bērni būs izauguši un lielāks auto vairs nebūs nepieciešamība. Kad domāšana būs cita. Kad auto vairs netiks pirkts tāds, kas pašam patīk.

Lai nav tā, ka ar šo mikroauto mazliet paskrienu pa Rīgu un tā arī nespēju gūt pilnu spektru ar izjūtām, izlēmu braucienu padarīt interesantāku. Kā būtu ar šādu mikroauto mērot ceļu Rīga-Ventspils-Rīga un vai to var paveikt vienas dienas laikā? Aizbraucu, atbraucu un atklāti jāsaka, ka biju pārsteigts par to, ka nebija nemaz tik traki.

Dizains – ir redzēti arī glītāki auto

Hyundai i10 ir mazs. Bet ne mazākais savā klasē. Kia Picanto, Renault Twingo un Škoda Citigo ir īsāki. Nemaz nerunājot par Citroen C1 un Toyota Aygo. Auto arī izskatās pēc mikroauto pilnīgi no visiem rakursiem. Tāds mazs, apaļīgs pikucītis. Kādam tas varbūt patīk. Bet pieņemu, ka vairumam šādu auto pircēju dizains ir mazsvarīgs arguments.

LED dienasgaitas lukturi (papildus aprīkojums) auto piedod kaut kādu dzīvīgumu un pat izskatās forši. Katrā ziņā no priekšpuses šis auto izskatās krietni labāk nekā no aizmugures. Bet tas ir okei, jo pārsvarā šis auto vilksies nopakaļus nevis veiks apdzīšanas manevrus.

Nu, paskat, kas par neglītiem lukturiem. Jak!

Interjers – plastmasīgs, bet saprotams

Plastmasa! Viena vienīga plastmasa. Tas ir pirmais, kas nāk prātā iesēžoties šajā auto. Bet Hyundai gadījumā tā ir norma, īpaši jau šo auto lētajā galā. Ja materiālam nepievēršam uzmanību, tad viss pārējais šķiet okei. Stūre forša, multimediju u.c. sistēmu vadības pogas uz tās saprotamas (tiesa, to ir daaaudz) un viss pārējais arī šķiet pieņemams. Īpaši jau par tādu cenu.

Neatkarīgi no ražotāja un modeļa, esmu starā par lielām krāmu kastēm auto salonā. Arī mazajam i10 tāda ir un tajā smuki ielien liels telefons, maks un kaut kādi citi krāmi. Tāpat pietiekami daudz ir lādētāju (gan 12V auto rozetes, gan USB). Mūsu gadžeti badā nepaliks. Ja nepirksim pašu plikāko i10, tad saņemsim ne tikai sēdekļu, bet arī stūres apsildi. Sīkums, bet tajās trīs Latvijas gada aukstajās dienās būs patīkami.

Hyundai nekādīgi nespēj tikt vaļā no zilā apgaismojuma savos auto, bet, ja arī tam pieveram acis, jāsaka, ka pats instrumentu panelis ir vienkāršs, saprotams un es pat to nosauktu par gaumīgu.

Es neesmu īpaši mazs cilvēks, bet sev par lielu pārsteigumu pie stūres jutos diezgan brīvi. Un normāla sēdēšana ir arī blakus šoferim. Bet ar to prieki arī beidzas.

To nevarētu teikt par otro sēdekļu rindu, jo, lai arī es aiz sevi tajā varu iesēsties, līdz Ventspilij diez vai varētu aizbraukt vienā rāvienā. Ja auto jābrauc vairāk par diviem cilvēkiem, tad i10 vai šādas klases mikroauto nav tā labākā izvēle. Bet tas tā kā pašsaprotami.

Arī bagāžnieks ir klasei atbilstošs. Proti, tādā varam ielikt pāris mugursomas un iepirkumu maisiņu. Pluss, varam uz priekšu nolaist arī otro sēdekļu rindu un tad principā auto kļūst savam izmēram nepieklājīgi ietilpīgs. Tādā gadījumā varēsim uz vasarnīcu aizvest arī kādu lielāku krāmu. Ja interesē konkrētība, tad ar paceltiem sēdekļiem bagāžnieks ir 252 litrus liels, bet nolaistiem – 1046 litru liels.

Motors un braukšana – nav nemaz tik slikti

Latvijā i10 ir nopērkams ar 1 litra trīscilindru benzīna dzinēju, kas spēj attīstīt varenu 66 Zs jaudu. Būs jāpaštepselējas, jo dzinēja darbu līdz riteņiem nodod piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba. Viss šis komplekts līdz simtam iekrienas šķietami nebeidzamās 14.7 sekundēs. Uz simts kilometriem auto prasīs ap pieciem litriem benzīna ārpus pilsētas un par litru, diviem vairāk pilsētas režīmā. Man tā arī neizdevās ierakstīties šādos rādījumos un vēl kādu litru bija jāpiepluso klāt.

Izklausās diezgan drūmi, vai ne? Realitātē viss nav nemaz tik slikti, jo auto uz priekšu kust. Ja uzgaida un apdomīgi plāno savas darbības, tad pat diezgan labi. Lietus caur jumtu iekšā nelīst un arī kājas neberžas pret asfaltu. Mūzika, lai arī draņķīga (bet ir Bluetooth atbalsts), gandrīz spēj nomākt ceļa un vēja skaņas. Fūres apdzīt ir bailīgi, bet tehniski to ir iespējams izdarīt. Vajag tikai gana lielu ieskriešanās ceļu. Nu, un diezgan daudz drosmes.

Skaidrs, ka pilsētā šis auto ir krietni lietderīgāks. Logi lieli, pats sēdi UZ ķebļa un tādējādi visu labi redzi un vari švīkāt apkārt pa pilsētu diezgan braši. Galvenais nežēlot motoru un ļaut tam griezties, cik tik spēj.

Drošība diezgan augstā līmenī

Mikroauto man nepatīk arī tāpēc, ka tie šķiet maksimāli nedroši. Tomēr nav arī tā, ka ražotāji nerūpējas arī par šo aspektu. Hyundai i10 standarta aprīkojumā ietilpst priekšējie, priekšējie sānu un aizkarveida drošības spilveni un ISOFIX bērnu sēdeklīšu stiprinājumi malējiem aizmugures sēdekļiem. Tiesa, lielāki bērnu sēdeklīši šajā auto var nebūt ērti izmantojami. Man arī būtu bailes bērnu transportē auto, kuru vadot pakausis atduras pret aizmugurējo stiklu.

Auto ir aprīkots arī ar joslu maiņas brīdināšanas sistēmu, frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu, ABS un parkošanās sensoriem. Euro NCAP drošības testos šis auto ir nopelnījis četras zvaigznes no piecām. Nav slikti!

Secinājumi – mums būtu jāmācās mīlēt šādus auto

Hyundai i10 maksā 9 990 eiro. Ja gribēsim kruīzkontroli, Bluetooth atbalstu, papildus drošības sistēmas un šādus tādus vizuālus uzlabojumus, šķirsimies no 11 590 eiro. Metāliska krāsa maksās vēl 250 eiro. Tātad, ļoti saprātīgi.

Lai arī kā to negribētos atzīt un pieņemt, mums būtu ar auto jābrauc retāk un pašiem auto ir jābūt mazākiem, ekonomiskākiem un ekoloģiskākiem. Ja nenodarbojamies ar kravu vai daudzu bērnu pārvadāšanas operācijām, būtu jābrauc ar mazu auto. Būs mazāk sastrēgumu, mazāk izdevumu un labāka veselība. Tad šāds i10 būtu tieši laikā. Tas nav nemaz tik neglīts, tas pieņemami kust uz priekšu un nemaksā baigo kosmosu. Es patiešām ticu, ka kādreiz pats varēšu sekot saviem pravietiskajiem vārdiem.

Un kādas ir tavas domas par šādiem mikroauto? Vai Latvijas apstākļos tādus būtu jāpērk? Ja, jā, tad kuru no visiem mazuļiem ir vērts iegādāties un kāpēc?

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
36 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
x
20.07.2017 14:17

>lielāks auto vairs nebūs nepieciešamība. Kad domāšana būs cita.

vai arī kad domāšana būs gatava vairāku auto – katrs savam pielietojumam – koncepcijai))

edgku
20.07.2017 14:53

Atšķirība starp lielu auto un mazu materiālos nav tik liela, lai mazs auto maksātu būtiski lētāk. Tāpēc mazi auto ir vienkāršāki – gan tehniski, gan apdares materiālu ziņā. Mazāk ekstru, nav neatkarīgās piekares aizmugurē un tā tālāk… Attiecīgi šādi mazauto var šķist dramatiski, ja iepriekš pakaļa ir lutināta ādas salonā ar melniem griestiem un masāžas mehānisko ķepiņu pieskārieniem mugurai.
Pēdējā laikā gan arī mazauto lietotāju prasības aug, tāpēc tie kļūst vispirms dizainīgāki, bet pēc tam arī augstvērtīgāki vietās, kuras caur pieskārieniem rada iespaidu par kvalitāti. Rezultātā aug cena un mazauto vairs nav tik lēti kā kādreiz.
Vai ir jēga pirkt mazauto Latvijā, kur nodokļu sistēma to nenovērtē tik augstu kā citur pasaulē? Ekonomiski joprojām jā. No vadāmības viedokļa arī bieži vien jā. No komforta un drošības viedokļa – lielāks auto tomēr ir pārāks. Vidusceļš un kompromiss ir katram savs. Izvēlēties astoņgadīgu lielāku auto ar neprognozējamām remonta izmaksām vai jaunu, mazāku, par kuru toties galva nesāpēs gadus piecus?

Skābene
20.07.2017 16:30

Pastāstīšu savu pieredzi ar Hyundai mazauto! Krētas auto nomā prasīju kaut ko mazu, ekonomisku un manevrētspējīgu! Man piedāvāja Hyundai Atos, bet ak vai, atbīdot krēslu līdz galam un atlaižot atzvelni bezmaz vai guļus pozīcijā, nebija iespējams ierausties šofera krēslā, jo stūre bija starp ciskām. Ja mēģināju ielocīt kājas tā, lai stūre starp kājām neberzējas gar ciskām, nevarēja atkal aizvērt durvis, jo kreisās kājas celis atdūrās durvīs un tās nevarēja aiztaisīt! Nomas saimnieks dievojās, ka pirmo reizi mūžā viņam ir 2metrīgs klients. Nu neko, piedāvāja samainīt Atosu pret Accentu. Nu jau kaut kā ar dievu uz pusēm varēja iekārtoties aiz stūres un kaut kā braukt! Tomēr Accenta 1 litra motors sagādāja vilšanos! Kārba bija tik īsa, ka braucot no kalna 5tajā robā ar pedāli grīdā ātrāk par 110km/h tā grabaža negāja, tikai ieliekot neitrālajā varēja ar gravirtācijas spēku palīdzību paātrināt to Accentu līdz galvu reibinošiem 130 km/h. Braukšana kalnā bija īstas mocības, jo ar 3šo robu motors ģība, bet ar 2ro robu aizmugurē pat fūre midžināja lai vācos malā un netraucēju braukt! Tad vēl lielu vilšanos sagādāja mazā viena litra motora apetīte, jo patēriņš bija apaļi 12 litri uz 100km. (salīdzinājumam ar 2015 gada nomas Ford Mustang patēriņš bija 7.5 litri… Read more »

x
20.07.2017 20:26
Reply to  Skābene

Nu Tu esi tāds di*sējs:D:D

Lapsinieks
20.07.2017 23:07
Reply to  x

dirsējs – skaidrs – defoltā. bet sava taisība ir: pag.gadā izbraukāju ar astru balkānus. motors 1.2 un kalnā tikt tiešām ir ļoti grūti: reāli pat garākos lēzenos kalnu ceļos jātopī otrajā ātrumā. vidējais patēriņš gan bija ap 8 uz simtu. šogad portukālē tādu kļūdu vairs neatkārtoju – ņēmu asx dīzeli

Skābene
21.07.2017 08:24
Reply to  Lapsinieks

Es jau ar gribēju dīzeli, bet tur dēļ eko-politikas dīzeļi atļauti tikai fermeriem! :(

x
21.07.2017 19:23
Reply to  Lapsinieks

Ne par to ir runa, pats zinu, kā ir ar mazajiem motoriem, Grieķījas nekalnos ar ford focus 1.4 bija švaki. utt.
es saku dir*ana par fūrēm un mustangu…

KKTK
20.07.2017 17:16

Vietas nav jo mikro auto – tā kā ar Hyundai Coupe nebūtu braucis. Tā kā ar pavecāku rAudi A3 nebūtu braucis, vēl var daudz tādus uzskaitīt, kas nesaucas mikro, bet vietas aizmugurē nav :)
Bet, ja ļoti gribētu aizbraukt, aizbrauktu arī 5 meitenes uz Summer Sound ;)

x
20.07.2017 20:22

Būšu tiešs – pilnīgs s*ds!
Nu kadēl lai pirktu, tādu mazu plastmasīgu pidrilu, ja var nopirkt vecu sābu, un rullēt bēdu nezinājis turklāt ar komfortu

Kristaps Skutelis
20.07.2017 20:39
Reply to  x

Tāpēc, ka dārgi, neuzticami un.. stulbi.

x
20.07.2017 20:50

Kas tieši sābā ir stulbs?
Uzticams? pamēģini ar šo “pidrilu” nobraukt tik pat cik tie saabi ir nobraukuši un tad parunāsim par uzticamību. Tu savu s60 mainītu pret šo plastmasas gabaliņu?

Kristaps Skutelis
20.07.2017 21:14
Reply to  x

Tu to Sābu jaunu nenopirksi un visi >200k km nobraukuši auto ir vairāk vai mazāk neuzticami. Īpaši jau salīdzinot ar nullīti. Kaut vai šādu mikronullīti.

Ar skumjām jāsaka, ka savu S60 jau pārdevu. Ja man būtu vajadzība pēc jauna mikroauto, protams, ka mainītu.

x
20.07.2017 21:25

Nu pag kas ir 200 000+ tūkstoši? nu priekš ši hyundai varbūt daudz, bet vispārīgi ne kas īpašs.
Jautājums bija vai vnk mainītu? Nu kam vajag to mazauto, tikai tiem kuriem nav naudas un tiem kuri nav braukuši nearko citu! Tā diemžēl ir skarbā patiesība,

P. s. un ko tagad būsi kājiniekos? vai tomēr padomāsi un pirksi saabu? X)

Kristaps Skutelis
20.07.2017 21:34
Reply to  x

Es jau atbildēju, ka mainītu, ja man pēkšņi uzrastos vajadzība pēc jauna mikroauto.

Volvo vietā jau nācis cits auto. Džips.

x
20.07.2017 22:16

Nu redz, iegādājies džipu, un priekš kam? Vaitad ar šādu mikro auto nepietiktu? Nu labi nedaudz lielāks, piemēram golfs? Kādēl ņēmi tieši džipu?

Kristaps Skutelis
20.07.2017 22:21
Reply to  x

Jo nekad neesmu ar tādu auto ilgstošāk braucis. Sagribēju un nopirku. Un, nē, tas nav racionāli izsvērts un ekonomiski pamatots pirkums. Pilsētās nav jākūp ar milzīgām dīzeļa kapsētām :)

x
20.07.2017 22:26

Nu lūk, redz tev ari īs mazais lētucis nešķiet simpātisks, nu atzīsti taču reiz, ka man taisnība par to, ka ar mazauto brauc tie, kuri nevar atļauties “normālus auto”, vai tas ir pareizi, tas jau cits jautājums…

P.s. cerams vismaz saab džips x)

Kristaps Skutelis
20.07.2017 22:35
Reply to  x

Nē, man vienkārši šobrīd mikroauto pilnībā neder. Mazi bērni n’ shit. Kādreiz nākotnē noteikti būšu izaudzis līdz tam, ka pilsētā nēsāšos ar tādu mazu mēsliņu. Visam vajag savu laiku.

Skābene
21.07.2017 08:56
Reply to  x

Saabam nav džipu, un trail blazer ar saab bļambu neskaitās! Un kurš muļķis vispār pirks to benzīna kapsētu ar 4-6 litrus lielu benzīna krematoriju!?
Tik pat labi var pirkt subaru impreza, kas nosaukts par saab 9-2X.

x
21.07.2017 19:27
Reply to  Skābene

Ew nevar būt, ka sāb džips ir amerikānis, tā pat, ka saabs patiesibā sen nav saabs, bet sū*a opels.
Subsaabs jau ir retums tā dēl vien viņu var pirkt.
Turklāt, kas vainas lielajam dzinējam? Ne visiem patīk aizkauti gaudojoši hibrīdi xD

x
20.07.2017 22:48

jeep – there’s only one!

Kristaps Skutelis
21.07.2017 09:02
Reply to  x

Nē, tad nav Kruzaks :)

Skābene
21.07.2017 08:31
Reply to  x

Vai tu zināji, ka pagājušajā gadā tika norakstīti 400 Saabi!? Forša mašīna, ja cilvēki masveidā Tolmetē to SKĀBU? :)
šito mazo plastmasas mugursomu pirks uzņēmumi, jo to uzturēt maksā lēti un viņiem vienalga kādas mocības cietīs darbinieks braucot ar to . Galvenais ka tiek no Punkta A uz punktu B, atšķirīb’;a no veca saaba, kam pa ceļam no Rīgas uz Daugavpili var izbeigties aizdedzes kasete 400 euro vērtībā!

x
21.07.2017 08:54
Reply to  Skābene

tas jau labi. citādi saabists, steidzoties ātrāk tikt galā, tā arī nebūtu apstājies apēst kādu gardumu liepkalnu kafejnīcā un izlocīt kājas. vismaz ir iemesls izkāpt no superērtajiem ādas beņķiem, kuros var maukt visu dienu nepiekūstot.

Skābene
21.07.2017 09:13
Reply to  x

Nu protams, paēd un brauc tālāk, jo rūdīts saabists taču nekur nebrauc bez rezerves kasetes bagāžniekā! :)
Par beņķiem tev ir daļēja taisnība, jo savus 2 nu jau bijušos saabus nopirku galvenokārt dēļ ventilējamajiem beņķiem!

x
21.07.2017 10:11
Reply to  Skābene

lai cik labi nebūtu beņķi un ergonomika kopumā, vienalga mugura un vēnas cieš no garajiem nonstopa gāzieniem, un ja tiktāl ir novilkts, ka ir bērni – jāturpina taupīties un braucot ik pa laikam apstāties. mja.

x
21.07.2017 19:33
Reply to  Skābene

Nopirki no*istu sābu un tagad raudi par kasetēm, un par to, ka viss plīst, ja nečakarētu kapeiku, tad varbūt zinātu, kā ir patiesībā. Prieks, ka beidzot saņēmies un kredītā paņēmi to japāni. Nu jā neglīts pēc velna, bet vismaz izturīgs

x
21.07.2017 19:30
Reply to  Skābene

Ja profesor? Kuram sābam? Ak visiem ir kasetes?
Kko izlasījis kaut, ko dzirdējis – ar to arī apsveicu!
Iedomājies cik toyotas norakstītas xD
Lai gan ari toyotas tāds darba auto vien ir, turklāt neglīts..

fake
24.07.2017 17:43
Reply to  x

populisms. Ieej SS.lv un atrodi 3 sābus, kas būtu ar derīgu TA, braucamā, kaut cik pieņemamā stāvoklī (atbilstoši savam gadam) un ar pūslīdz normālu vēsturi -> e.csdd. Savādāk visas diskusijas par auto vienmēr beidzās ar audi 80 ar gāzi

Kristaps Skutelis
24.07.2017 18:23
Reply to  fake

Nu cik var cepties par aizgājušā laikmeta auto? :D

x
24.07.2017 21:44

tas par kukurūzeru? D

x
25.07.2017 00:18

lai nu kas Kristap, bet kukurzniks jau nu tiesam nav nekads modernais auto, piekare primitiva, salons primitivs, labi ka motors vel ar turbinu😏

x
25.07.2017 00:16
Reply to  fake

Tas tapec, ka ar saabiem nedalas, un labos eksemplārus crnsas nodot labidm cilvekiem!
A taa situacija ss.lv jau radusies tadu kapeikpi*slu del, kuri dima ka sabu var netaisit, ta pat, ka saja raksta mineto plastmasas tupeli😂

anonymous
22.07.2017 15:53

Šis ir ļoti-ļoti pašpārliecinātu cilvēku auto.

x
22.07.2017 19:46
Reply to  anonymous

jā, kuriem nekas nav jāpierāda apkārtējiem.

Lauris Špats
24.07.2017 15:47

“Ja nenodarbojamies ar kravu vai daudzu bērnu pārvadāšanas operācijām, būtu jābrauc ar mazu auto.” – beidzot tu, Kristap, tā konkrēti nodefinēji manu seno sāpi – it kā gribas braukt pēc iespējas taupīgāk, domājot par vidi, kurā es un mani bērni dzīvos, un tad lieti noderētu šāds mazauto.. Bet tieši šīs, tevis pieminētās, ir tās divas lietas, kādēļ katru dienu pārvietojos ar Volvo universāļiem “piespiedu kārtā”.. :) Tiesa, abi uz gāzīti, tā ka esmu kaut ko lietas (un maciņa) labā darījis..