IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite Latvija” šogad darbinieku papildu labumu programmās investēs 2,7 miljonus eiro, un tā ir līdz šim lielākā summa, ko uzņēmums ieguldījis darbiniekos pēdējo gadu laikā. Lielākā investīciju daļa tiks novirzīta darbinieku labbūtības programmā darbiniekiem, iemaksās 3. pensiju līmenī, kā arī veselības apdrošināšanā. Tāpat “Bite Latvija” šogad īstenos vērienīgu papildu pasākumu darbinieku lojalitātes veicināšanai, un aprīlī visus darbiniekus, kuri snieguši pienesumu 2023. gada biznesa rezultātiem, sešas lidmašīnas vedīs trīs dienu apmaksātā saliedēšanās pasākumā uz Antāliju.
Kā norāda Endija Kaševska, “Bite Latvija” Klimata kontroles vadītāja, darbinieku prioritātes un vajadzības nemitīgi mainās, tāpēc uzņēmums regulāri meklē iespējas, kā dažādot motivācijas un lojalitātes stiprināšanas pasākumus, un kopīgs brauciens palīdz veidot spēcīgu komandas kultūru un komandas darbu, virza ambīcijas gūt kopīgus panākumus un tos pelnīti nosvinēt.
Kā liecina Starptautisko biznesa pakalpojumu asociācijas Latvijā (ABSL Latvia) 2023. gadā izveidotais pārskats, lai gan alga un monetārie ieguvumi ir svarīgs faktors ikvienam darbiniekam, daudziem darba ņēmējiem būtiski ir arī uzņēmumu nodrošinātie papildu motivāciju un lojalitāti stiprinošie pasākumi.
“Ir skaidrs, ka tie uzņēmumi, kas piedāvās plašāku “labumu grozu”, būs konkurētspējīgāki un pievilcīgāki gan esošo, gan potenciālo darbinieku vidū. Tā ir darba tirgus tendence, kas attīstās ļoti strauji, un arvien vairāk novērosim darba devējus, kas gādā ne vien par standartizēta “labumu groza” pieejamību, bet arī jauniem, mazāk pieejamiem ieguvumiem. Piemēram, viena no darbinieku spēcīgākajām motivācijām, ejot uz biznesa rezultātu sasniegšanu, ir ne tikai konkurētspējīga bonusu sistēma, kas ir daļa no finansiālā labuma groza, bet arī iespēja visiem doties kopīgajā ceļojumā uz kādu iedvesmojošu galamērķi. Protams, uzņēmumam ar vairāk kā 700 darbiniekiem tās ir apjomīgas izmaksas, tomēr ikdienā redzam šo kā papildu motivāciju darbam un darbinieku lojalitātei,” saka E. Kaševska, piebilstot, ka šī ir laba tradīcija, kas tiek turpināta, jo daudzi darbinieki arvien spilgti atceras kopīgo saliedēšanās pasākumu Krētā.
Kopumā “ABSL Latvia” pārskatā ir uzskaitīti vairāk nekā 20 motivācijas un lojalitātes veicināšanas pasākumi, ko piedāvā biedru organizācijas, un populārāko vidū ir veselības apdrošināšana, uzņēmumu iekšēji organizētās apmācības, kā arī korporatīvie pasākumi. Salīdzinot ar 2022. gadu, pērn uzņēmumi vairāk investējuši darbinieku tālākizglītības iespējās (+ 14 %), atlaidēs uzņēmuma produktiem (+ 12 %), kā arī saliedēšanās pasākumos (+ 9 %). Bet visvairāk samazinājušies uzņēmumu ieguldījumi darbiniekiem nodrošinātos mobilajos sakaros (- 16 %) un fitnesa zonu nodrošināšanā uzņēmumu telpās (- 7 %).
“Jāpiebilst, ka uzņēmums šogad novirzīs investīcijas arī darbinieku profesionālās izaugsmes veicināšanā, nodrošinot apmācību iespējas, līdzmaksājumu dažādiem kursiem kvalifikācijas celšanai, kā arī semināriem. Tāpat ieguldījumi tiks veikti komandu saliedēšanas pasākumos un darbinieku nodrošināšanai ar jaunākajām tehnoloģijām, kas nepieciešamas ikdienas darba veikšanai. Jau tradicionāli nodrošināsim darbiniekiem apmaksātu brīvdienu dzimšanas dienā un virkni citu ieguvumu. Arī četrkājainie mīluļi Bites birojā ir laipni gaidīti,” stāsta E. Kaševska.
Viņa papildina, ka 2,7 miljonu eiro investīcijās darbiniekos nav iekļautas algas. Kopumā “Bite Latvija” papildu investīcijas uz vienu darbinieku šogad sasniegs aptuveni 3 500 eiro.
Tikai aizmirsa pateikt, ka “Bites darbinieki” nav tie kas salonos apkalpo klientus, bet ir tie kas sēž lielajā ofisā, biznesa nodaļā un zvanu centros, jo salonu darbinieki nav “Bite Latvija” darbinieki, bet gan Bite ar mazliet citādu nosaukumu. Un ar to pietiek, lai viņus neņemtu vērā šajos Bite latvija plānos . Nav jau pirmā reize, kad klientu centra darbiniekiem tiek apaļa nulle.
Nopietni tie zem cita SIA? 😀😀
Nav tiesa – salonu jeb veikalu darbinieki ir Bites darbinieki!
Ja runājam tieši par Antāliju, tad šajā saliedēšanās pasākumā piedalā pilnīgi visi darbinieki, kuri Bitē strādā vismaz no 2023. gada 6. oktobra – biroja darbinieki, tehniķi, salonu darbinieki, zvanu centra darbinieki utml. Lai nodrošinātu biznesa nepārtrauktību, lidojumi notiek ar 6 lidmašīnām, dažādos datumos – visa aprīļa garumā.
Vai tad var saliedēties, ja brauc pa daļām un dara to tikai ar 1/6 kolēģu? Izklausās pēc plezīra brauciena, kas maskēts par CAPEX izdevumiem.
Kā tu tieši iedomājies vienā rāvienā aizlidināt 1/1 kolēģu? Lai uz tusiņa laiku uzņēmums apstājas? Es saprotu, ka ļoti gribas bārstīties ar dumiem komentāriem pa labi un pa kreisi, bet kāda jēga?
Dumi ir tērēt naudu lidošanai un viesnīcai lai darītu lietas, kas ir izdarāmas tepat uz vietas (kā jau teicu, īstais iemesls ir cits). Saprastu, ja lidotu uz vietu ārpus civilizācijas, kur kolektīva saliedēšanās notiktu dabiski un efektīvi)
Tu neesi dzirdējis par šādiem gadījumiem, ka uzņēmums savus darbiniekus aizlidina atpūsties uz kādu svešu valsti? Bite nav vienīgais uzņēmums, kas šādi rīkojas un tas ir viens no veidiem, kā izklaidēt savus darbiniekus. Ne labākais, ne sliktākais. Esmu dzirdējis, ka darbiniekiem pašiem patīk šādi braucieni.
Nu re, piekriti – tas ir atpūtas brauciens. Darbinieki saņem labumu, tas ir normāli. Bet, kā ar darba auto, par šo labumu būtu jāmaksā nodokļi valstij (un ar to es nedomāju PVN, bet ienākuma nodoklis). Ja cilvēks saņem piemaksu vai prēmiju, no tās valsts paņem nodokļus. Gadījumā ar šo labumu arī būtu jāmaksā nodokļi – bet Bite to ir noformējusi kā ieguldījumu, tātad….kā to sauc? Skuteļa mamma, pieņemsim, gaida rindā uz gūžas operāciju kas ir garāka tāpēc ka kāds optimizē izmaksas.
Ko tu mels? Uzņēmumi rīko atpūtas pasākumus. Vienmēr ir rīkojuši un turpinās rīkot. Kādi vēl, pie velna, nodokļi? Kādi vēl darba auto?
Tu pat nesaproti to shēmu?
Mani neinteresē nekādas shēmas. Tā nav mana specialitāte.
Es sapratu. Te ir tieša korelācija ar bedru skaita palielināšanos Rīgas ielās!
Ja tāds Bites aiztāvis, pajautā bites draugiem, kā Covida laikā nocēla darbiniekiem ceļojumu par pārpildīto plānu beigās pasakot, ka netika nekas “ietirgots”, tāpc jāsēž mājās. ;)
Kā tu iedomājies ceļot kovida laikos?
Diskusijā neiesaistīšos. :)
Jā, ja nepārzini situāciju, tad labāk nerunā. Tur es tev pilnībā piekrītu :)
“Jautrība” sāksies maijā, kad ballīte būs cauri – pēc vienas lielas, nepārtrauktas un administratīvi nekontrolētas piemārrutkošanās!
Par kādu tieši jautrību tu runā? Atlidos un ķersies pie darbiem. Tāpat kā to dara visi citi uzņēmumi pēc savām ballītēm. Kur problēma?
Tipa Bites darbinieki..Sia”Bite Latvija retail”. Kura itkā ir zem Bites, bet kad runā par algām, tad izreiz ar lielo Biti maz sakara, jo redzi, mums budžets pašiem savs-neskatieties uz Bites ofisa darbinieku algam utt.
BITE Latvija Retail, SIA (Reorganizēts 01.07.2021)
01.07.2021 Pievienota pie BITE Latvija, SIA
Tievais melš neiekus vai runa par 3gadus vecu info
https://company.lursoft.lv/bite-latvija-retail/50003802801
šim rakstam ir 0 informācijas :-)
0 informācijas ir tavā komentārā. Preses relīzē ir gana daudz interesantu faktu un informācijas par to, kā konkrētais uzņēmums rūpējas par saviem darbiniekiem.
Laikam ar reklāmrakstiem mēģina piesaistīt jaunus kadrus uz toxisko vidi.
Vairāk kā 700 darbibieki. 2.7 miljoni, iekļauta apdrošināšana, lidojums (kas nav ekoloģisks prieks). Visi labuni ap 2500-3000k uz galvu. Nav daudz, nav maz.
Mazāk skaudīsim citus.
Dīvaini sanāk, ja par darbiniekiem nerūpējas, tad ir slikti uzņēmēji. Ja par darbiniekiem rūpējas, atkal slikti uzņēmēji.
Slikts ir tas uzņēmējs, kurš nenovērtē savu darbinieku par padarīto darbu. Un padarītā darba novērtējums ir sasniegtie rezultāti.
Par nodokļiem runājot, ja kāds nezina nodokļu sistēmu, tad nevajag bārstīties ar personīgajiem domu graudiem un taisīt sazvērestības par nodokļu shēmām un tā tālāk.
Ak tad tāpēc tie divi eiriki bija jāpiemet pie rēķina. 🤣