Novembra sākumā plašu sabiedrības uzmanību izpelnījās valdības pieņemtās izmaiņas, kas paredz, ka ziemas periodā (no 1. decembra līdz 1. martam) sākot no 2024. gada rudens būs atļauts braukt tikai ar tādām ziemas riepām, kas marķētas ar apzīmējumu “kalns un sniegpārsliņa”. Tas nozīmē, ka riepa veikusi attiecīgus testus un atzīta par atbilstošu braukšanai pa sniegu un ledu. Iepriekš šāda prasība nebija spēkā. Tomēr jautājums par riepām nebija vienīgais ar automašīnām saistītais temats, kas tika skatīts valdības sēdē – tāpat tika pieņemts lēmums par jaunām pārbaudēm dīzeļautomašīnām, stingrāk kontrolējot izmešus. Plašāk par to sarunā ar Kursors.lv pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskā departamenta vadītājs Jānis Liepiņš.
„Latvija būs viena no vadošajām Eiropas Savienības valstīm, kas grib ieviest jaunu pārbaudes metodiku un attiecīgi arī aprīkojumu, ar kuru varētu noteikt vai transportlīdzekļi, kas aprīkoti ar Euro 5 un Euro 6 standartiem atbilstošiem dzinējiem, vai nav veiktas kādas manipulācijas ar izplūdes sistēmu, proti, cieto daļiņu filtriem, EGR vārstiem un citām sistēmām,” stāsta Liepiņš, norādot, ka uz vecākām Euro 4 prasībām atbilstošām mašīnām šī procedūra vismaz pagaidām neattieksies. Euro 5 izmešu standarts tika apstiprināts 2009. gada rudenī un drīz pēc tam sekoja pirmie automobiļi, kas atbilda šiem standartiem. Euro 6 oficiāli tika pieņemts 2014. gadā un ar dažādām modifikācijām šie standarti ir spēkā joprojām un būs spēkā vēl vismaz vairākus gadus. Respektīvi, šī jaunā testēšanas kārtība attieksies uz visām dīzeļa mašīnām, kas ražotas no aptuveni 2010. vai 2011. gada līdz pat šodienai.
Jauno testēšanas procedūru un metodiku jau testē speciālisti Vācijā, Nīderlandē un Beļģijā. Ja skatāmies pēc CSDD datiem uz šā gada 1. jūliju, 65,9% Latvijā reģistrēto vieglo pasažieru automašīnu aprīkotas ar dīzeļdzinēju, proti, 2 no 3 mašīnām pie mums ir dīzeļi. Neliekuļosim un teiksim kā ir – kad pienāk cieto daļiņu jeb tā saucamā kvēpu filtra mūža beigas, tas vienkārši tiek izgriezts un pārprogrammēta auto vadība, jo filtra nomaiņa ir ļoti dārga. Iepriekš šo neatļauto manipulāciju ar mašīnu nevarēja noteikt vienkārši un ātri, bet tagad tas būšot iespējams. „Lai noteiktu kādas manipulācijas, visbiežāk bija vajadzīga mehāniska iejaukšanās – kvēpu filtrs bija jāņem nost un jāskatās. To konstatēt vienkārši nevarēja, tehnoloģijas ir tādas, ka vizuāli to pamanīt nevarēja. Eiropa bija zināmā izmisuma stāvoklī, jo nebija veida, kā filtru neesamību noteikt ātri un vienkārši,” skaidro CSDD pārstāvis. „Tagad uzsākta iekārtu ražošana, kas dūmainību mēra citādi nekā iepriekš. Faktiski tiek mērīts daļiņu skaits, kas iznāk no izpūtēja, bet šīs daļiņas ir 10x mazākas par matu. Kāpēc fokuss ir uz Euro 5 un Euro 6? Pirmkārt, laikā, kad tika ražotas Euro 4 mašīnas, šīs izmešu prasības bija krietni citādākas. Otrkārt, laiks iet uz priekšu un šādas Euro 4 mašīnas tomēr paliek arvien mazāk. Euro 5 ir nu jau vismaz 10 gadus vecas mašīnas. Šis ir arī solis ilgtermiņā, jo šie dzinēji vēl būs ielās krietni ilgi, jo šie standarti ir spēkā arī šobrīd.”
Pagaidām paredzēts, ka jaunā sistēma dīzeļauto pārbaudēm stāsies spēkā no 2025. gada 1. janvāra. Ja mašīna neizturēs pārbaudi, tad tehnisko apskati saņemt nevarēs. „Šobrīd ir iekšējās diskusijas kur būs robežšķautne starp vērtējumu „2” un „3”. Gribam paskatīties Vācijas un Nīderlandes pieredzi, kur šogad uzsāk šo projektu. Negribētos pieļaut situāciju, kādu nereti pārmet, ka Latvija ir pionieri ar dažādām prasībām, pārcenšas un tā tālāk. Skaidrs, ka būs „divnieks”, bet par „trijnieku” paskatīsimies, kādi būs mūsu eksperimentālie mērījumi, gan arī citu valstu pieredze.”
Pagaidām pārbaudes metodika mainīsies dīzeļauto, kas atbilst Euro 5 un Euro 6 standartam, taču laika gaitā tas varētu tikt ieviests arī benzīna mašīnām. „Šādas pašas cietās daļiņas eksistē arī benzīna motoriem, tāpat kā dīzeļiem. Eiropā par šo notiek testi, eksperimenti un vēl nav viennozīmīga atbilde. Šeit ir problēmas gandrīz katrā posmā, jo, ja iekārtai jāveic mērījumi daļiņām, kas ir 10x smalkākas nekā mats, iekārtai jābūt ļoti precīzai. Tas nozīmē, ka jābūt precīzam aprīkojumam, kā iekārtu kalibrēt, lai mērījumi būtu korekti. Ražotājs cīnījās pusotru, divus gadus, lai izdomātu tehnoloģiju, kā iekārtu var pārkalibrēt un kā panākt, ka aprīkojums strādā korekti,” sarežģījumus pārbaudes iekārtu izstrādē raksturo CSDD tehniskā departamenta vadītājs, kurš atklāj, ka iekārta maksā no aptuveni 5-6 tūkstošiem līdz 8-10 tūkstošiem gabalā. Tas atkarīgs no tā, kādu tehnoloģiju lieto konkrētais ražotājs. Tehniskajā apskatē gan tiks saglabātas arī līdzšinējās iekārtas, lai pārbaudītu vecākas mašīnas ar vecākiem dzinējiem.
Pati procedūra lielos vilcienos būtiski neatšķirsies. „Auto tieši tāpat ieradīsies uz tehnisko apskati, tam tieši tāpat būs jābūt atbilstoši uzsildītam un darba temperatūrā. Mainīsies aprīkojums, ar kuru veiksim mērījumus un otra lieta – nebūs mērījumu pie paaugstinātiem apgriezieniem. Būs tāda metodoloģija, kur nevajag paaugstinātos apgriezienus, lai izmērītu daļiņu skaitu. Normas būs vienotas visiem, tas nav atkarīgs no auto ražotāja vai citiem faktoriem, jo mašīnām bija jāatbilst šiem Euro 5 un Euro 6 izmešu standartiem,” stāsta Liepiņš.
Pagaidām turpinās jaunās procedūras testēšana arī tepat Latvijā, arī vietējiem speciālistiem vācot datus, apkopojot informāciju un to salīdzinot ar kolēģu pieredzi Eiropā, lai saprastu, kā tas strādā, cik precīzi strādā un kā to ieviest dzīvē.
Nu dīzelistiem beigsies prieki, te būs ar dīzeli lētāk. Ja uzturēt dīzeli pienācīgi nekas nav lētāk☝🏻 Cik degvielā ieekonomēsi, tik filtrā iztērēsi😄
Tas jā, dīzels neekonomē, tas vienkārši izsniedz kredītu😉
Bet te uzreiz atcerējos anekdoti:
Iet viens cilvēks pa ceļu un te nu sagadās ka šim pretīm Dievs nāk un saka:
“Nu ja jau tā sanāca ka esi mani saticis, tad izpildīšu vienu tavu vēlēšanos, tik zini ka kaimiņš saņems divreiz vairāk”
Paštukoja cilvēks nedaudz un saka:
“Dieva kungs, atņem man, lūdzu, vienu aci”
Lieliska ziņa. Šo vajadzēja jau ātrāk. Mani vienmēr pārsteidza tehniskajā apskatē – kā auto, no kura izlido necaurredzams, melns mākonis, dabon tehniskās apskates uzlīmi? Manam 2011. gada 1.6 dīzelim nekas tāds ārā nenāk, visi DPF/EGR strādā tā, kā to paredzējis misters Volksvāgens un cietās daļiņas TA protokolā gadu no gada ir 0,01-0,02 robežās (pieļaujams 1,50).
Nu-nu. Joks tāds ka šo metodiku pielietos eiro6 un ar lielāku pielaidi eiro5 auto. Vecos 2/3/4 neaiztiks, tie turpinās kūpināt kā iepriekš. Un 2018g auto ar 41k noskrējienu jau mierīgi var izskrist, tiklīdz kaut kas ar to ekoloģiju vai dzinēju kaut nedaudz greizi ir. Sīkāk rekur stāsta cilvēks kas jau ir iegādājies to jauno mēraparātu (vienīgi krievu valodā viņš to dara, bet nu var arī subtitrus ieslēgt):
https://www.youtube.com/watch?v=eIAKOpr0EJk
Tā kā tavs 2011g dīzelis neizietu 100% un lai savestu līdz iziešanai nāktos aptuveni 1.5-2 auto vērtības remontā izlikt…
Esmu par to lai auto būtu tehniskā kārtībā un pats pie tā pieturos, bet tā eko padarīšana ir vairāk “just business” nevis reāla ekoloģija.
Tas krievs ar saviem līdzskrējējiem tikai spēlēja veco plati “cik Latvijā ir slikti, bet braukt projām negribās”….
?
Kurā vietā viņš to plati spēlē? Un kāda starpība latvietis, krievs, vācietis vai polis ja cilvēks ir kompetents lietās par kurām viņš runā?
Gan jau ka viņš ir kompetents, tapēc muļķiem stāsta muļķības, rādot aukstam auto, ka tas neiziet testu. Lai PDF strādātu viņš ir jāuzsilda, tas uzsilst pie noteiktiem motora apgriezieniem un vēl motoram janostrādā pie tādiem apstākļiem noteikts desmitu minūšu laika.
Kad iemācīsies atšķirību starp PDF un pareizo abreviatūru, tad nāc un stāsti kā visam jābūt pareizi
Izskatās ka tavs velosipēds nav ieeļots :)
Nekādas cietās daļiņas Tev nav mērītas TA. Nejauc divas dažādas lietas.
Cerams, ka to ieviesīs arī smagajiem
Smagajiem būtu labi sākumā kaut ko ieviest lai ritošā/riepas/bremzes būtu kārtībā. Nākas kraujot gana daudz tos redzēt, ir arī tādi ka nesaprotams kā vēl kustās, tas gan vairāk attiecas uz tiem kas vetējos pārvadājumus veic.
Hm. Telefonā vai kompī var uztaisīt ka tiek reģistrēts katrs purkšķis, bet kvēpu filtram nevar? Uztaisītu datu nodošanu onlainā, tiklīdz filtrs ir aizsities pilns (vai pagājuši pieci gadi no iper. reizes – kas nu ātrāk) tā automātiski liek braukt uz TA (skates derīguma termiņš tiek samazināts, atstāj tikai 1 mēnesi) un tur skatās kas ar filtru. Ja tam ir pestohen, tad uzliek par pienākumu 14 dienu laikā nomainīt sertificētā servisā no kura CSDD saņem atzinumu un čekus par jauna kvēpenieka uzstādīšanu. Līdz ar to serviss nevar par simtnieku izgriezt veco un ielikt tukšu bunduli, un auto īpašnieks arī nevar nebraukt mainīt. Ja nav skates, tad vai nu jāmaina kvēpenieks lai atjaunotu TA (kur šajā piespiedu vizītē skatītos tikai kvēpus) vai jātirgo auto nost un jāpērk jaunāks ar vēl derīgu kvēpu filtru.
Uzzvani uz sertificētu servisu, intereses pēc, un uzzini cik izmaksās filtra nomaņa eiro 6 golfam, bet tā lai ar garantiju ka tas filtrs strādās kā pienākās un varēs iziet tehnisko bez problēmām tuvākajos 100k km vai 3 gadus. Un kad saņemsi atbildi tad piemet, kam tas būtu pa kabatai un vai pats būtu gatavs? Links uz šo stāstu pāris komentus augstāk (var teikt protams ka čalis berž rokas, ok, izdalam ar 2 viņa teikto).
Jā, zinu, jāpērk visiem elektro kopš 01.01.2025
Un, ja kas, esmu pret to ka uz ceļiem ir auto kam dūmu mutulis griežās, bet tieši tos jau praktiski neaiztiks, ņems priekšā tieši tos auto kas ir tīri ok un ar ko pārvietojās ierindas likumpaklausīgais nodokļu maksātājs.
Auto nav spiesta lieta – nevar uzturēt – brauc ar sabiedrisko.
1. Es ne par sevi, man ir benzīns un uzturēt to pagaidām varu.
2. Situācija pie mums ar maksātspēju kāda ir tāda ir, jāskatās reāli. Saprotu ka Janis ir no MK vai Saimas, viņam nopogāt 10k eur par “ekoloģiju” nav problēmu
3. Esmu par to ka auto jābūt tehniskā kārtībā, bet lietām jānotiek bez fanātisma, kas mūsu ierēdņiem ir ļoti raksturīgi: jebkuru ieteikumu no EU uzskata par noteikumu un ja tiek noteiktas kaut kādas robežas no-līdz tad skrūves griež pa maksimumam (E6 prasība ir robežās no 250k līdz 500k cieto daļīņu uz 1cm3, mūsie 250 piemērot taisās)
Iesaku pamēģināt kā laukos ir braukt ar sabiedrisko… Ja no rīta 6 tas atiet un vakarā 5 pienāk…. un vairāk sabiedriskā vienkārši nav!
Ņemot vērā lauku blīvumu, tur jau vēl kādu laiku varētu braukt ar vecākiem, smirdīgākiem auto. Runa jau par pilsētu ar tās ikdienas korķiem kilometru garumā.
Ēd sūdu, tas gan tev būs spiesta lieta
Palasot šeit komentārus, vieni pārpareizie idioti šeit komentē Panorāmas repertuāru! 😂🤣😂
Un otri idioti komentāros stāsta, ka Panorāmu skatījās, bet nepiekrīt 😂🤣😂
Tādus vajadzētu pielikt pie sienas un varbūt Latvijā sāktu uzlabot situācija ar dzīvošanu te
Ka tik nav tā, ka Latvijā Euro 5 un Euro 6 auto ir mazāk nekā Euro 1-4
Tas gan ļoti iespējams, ņemot vērā vidējo vecumu. Eiro 5 no 2009 sākās, eiro 6 2014/2015 bet vidējais vecums mums ir 14g
Laika nobīdi ierēķinam. Uz to brīdi, kad sāks rūpīgi kontrolēt, 2009.gada auto būs jau 16 gadi. Un uz ielām pa pilnam arī jaunāku auto, kas acis kož un melnu mākoni aizs sevis atstāj. Un ar katru nākamo gadu, arvien lielākai daļai no dīzeļu īpašniekiem pienāks izmaksu dilēma.
Šeit visam teiktajam piekrītu, nav teikts ka katram 2016g A6 (attiecas uz jebkura lieldzinēja premium) īpašniekam auto uzturēšana tehniskā kārtībā ir pa kabatai, toties uztaisīt šķūņa čiptjuningu pa 100-200eur lai auto tipa “iet” gan.
Atceries, ka benzīna dzinējiem arī ir daļiņu filtrs un arī viņiem pienāks izmaksu dilēma :)
Te visi runā par dīzelistiem un priecājas par viņu čakarēšanu, bet uz to uzrausies arī benzīna lepnais īpašnieks, kurš nopircis tītu benzīnu un attapsies pie tā, ka pie 200k tītā nobraukuma būs jāmaina filtrs.
No šī pasargāts nebūs neviens.
Jā, benzīniem arī pienāks tas laiks (par to arī MODS saka video), tik jautājums vai pēc 2 vai pēc 5 gadi vai kā.
Vēl jau ir tāda lieta ka mērīs cietās daļiņas par ko daudzi uzskata tikāi kvēpus, bet tas tā nav , aparāts skaita arī daļīņas kas nodrūp no veca DPF, metāla oksīdu daļiņas u.t.t., vard sakot visu kas vien rodās no gaisa filtra līdz izpūtēja galam.
Intereses pēc laikam būs jāsarunā ar MODS pamēģināt savu 3.5g vecu benzīnu ar 45k noskrē’jienu pamērīt aizbraukt, reāli interesanti ko parādīs
Bet kāpēc Eiro 1, 2, 3, 4 varēs kūpināt dūmus uz nebēdu? kur loģika? Šie jau visvairāk piesārņo.
Nemeklē melnu kaķi tumšajā istabā, it īpaši ja tā kaķa tur nav 😁
Tāpēc, ka ja 40% braucējiem pateiks, ka tagad jāpērk jauns auto, tas būs, politikāņiem, nedaudz nepatīkami. :)
Paskaties video (linku kuram esmu augstāk savos komentos iemetis), būsi pārsteigts kā ir ar E5/6 realitātē. Ja paliek interesanti tad vari arī iepriekšējo autora video par šo tēmu paskatīties
Viņus varēs beidzot pakārt pie saeimas
Kad auto ražoja, tad konstrukcijā DPF nebija paredzēts! Tas jau tas pats kas ar 1974.gada žiguli, tur nav drošības jostu aizmugurē, un nav pat avārijas gaismu pogas. Šausmas, šausmas, kā tad tā? :D
o, euro4 lietotiem dīzeļiem būs vērtības pieaugums :D
Aga, arī komentētāji zem video par šo tēmu šo pašu viedokli pauda😉
Nebūs gan jo līdz 2025 lēnām sakārtos, ka Rīgā varēs iebraukt Euro 5 un 6 autiņi. Iespējams, arī Jūrmalā un Ventspilī. Vecās ļerkatas paliks ģerevņās. Es savu 2014. gada Euro5 dīzeli jau notestēju ar jauno aparātu un iziet ar rezervi. Bet man nav ambīcijas kā lauķim un auto ir vienkāršs.
Kur testēji, ja nav noslēpums? Tie aparāti pašreiz itkā 1-2 gb ir CSDD un viens pie MODS Brīvības ielā. Un šim ar 5+ gadi auto testēšanu bik citādi rezultāti bija, vismaz tā viņš savos video stāsta.
Vispār būtu interesanti ja Kristaps varētu sarunāt viņu par šo tēmu papratināt un pretīm arī kāda no CSDD viedokli likt.
Tēma ļoti daudziem aktuāla un interesanta
Līdz 2025 tas nav lēni bet triecientempā, gada laikā. Esi gatavs atpogāt jau rīt 30k par jaunu ICE vai 45k par elektro? Ok, es arī kamēr Golf/Octavia bija pieejams pa 20-22k varēju mainīt pa 5-6 gadi, bet atdot 30-35k neesmu gatavs un kondzervbundža 2 cilvēkiem man arī īsti neder.
To ka tavs 2014g dīzelis iziet mērijumu pēc jaunām prasībām nedaudz apšaubu , bet nu lai tā būtu – brauc maz, garos gabalus un līdz ar to DPF ir saglabājies tik pat kā jauns.
Nemurgo, neko tādu neviens nedarīs un nemaz nevar izdarīt. Braukās mierīgi ar veciem dīzeļiem kur gribēs, līdz tie pamazām izbeigsies un paši pazudīs no satiksmes
Iespējams tev arī prēmiju iedos 5.decembrī 10k apmērā. Iespējams.
Nerunā muļķības. Nekādā mazpilsētā neviens neliks šādus ierobežojumus. Neaizmirsti, ka turīgākie cilvēki dzīvo Rīgā un ar šādiem ierobežojumiem var varbūt viņus čakarēt.
Kādā sakarā lai strauji izmirstošā mazpilsētā, kur pašvaldība daudziem maksā zem 1000e uz papīra, kāds no domes izdomātu vēl piespiest atteikties no sava auto un likt ar 1000e uz papīra algu pirkt jaunu auto?
Loģika nulle
Loģika ir tajā, ka mazpilsētā pat veci, kūpoši auto neveido garumgarus sastrēgumus, samaitājot gaisu līdz līmenim, kad tas jau atstāj ietekmi uz veselību.
Ja Rīgā būtu tikai tūkstotis auto un puse no tiem kūpētu kā krievu vienīgais lidenes nesošais kreiseris Kuzja – tā nebūtu problēma, par kuru vispār kāds nopietni satrauktos.
Nu internetā ju visu ko var stāstīt. Bet butu interesanti uzzināt kut tad tiki pietestēšanas ar jauno aparātu.
Latvija kā parasti – sūdos un paradis līdz ausīm, bet visādās pseido inovācijās в переди планеты всей!
Interesanti vai NOx arī mērīs tiem, kam AdBlue paredzēts? Cik dzirdēts, tad pēc garantijas bieži mēdzot sistēma atteikt un dēļ dārgajām remonta izmaksām parasti tā tiek atslēgta.
Pagaidām nē, nav ne direktīvas tādas ne aparatūras. MODS par šo tēmu arī stāsta savos video (krievu valodā, gan):
https://www.youtube.com/watch?v=eIAKOpr0EJk
https://www.youtube.com/watch?v=Gu8fA2kl4fk
Katram pret viņu var būt sava attieksme, bet cilvēks tomēr ir tēmā kompetents un viņam ir tas jaunais mēraparāts
Nu pa lielam vecie dīzeļi, kam konstrukcijā DPF nav obligāts arī turpmāk skati ies bez problēmam. Jāuzmanās no jaunajiem dīzeļiem, kam jau ir Adblue.
Skati ta ies, bet uz to laiku misenes vairs nevarēs iebraukt lielpilsētās.
Parīzē tiešām nē
Nu tā tendence ir tāda,jā, gan Londonā gan Vācijas pilsētās. Tur gan vairāk liedz iebraukt tieši veciem auto ar E2/3/4 nu un arī pārmērīgi lieliem.
Ja tā godīgi tad man tās runas par emisijām un zaļumu liek uzdot jautājumu a kamdēļ tad nav vienkārši uzlikts limits ražot vieglos ar max dzinēju teiksim 2.0 un elektro ar jaudu virs 250, nu vai par katru cm3 vai zs virs tā nodoklis 5-10k eur – esi bagāts=maksā?
Nu nevaru saprast kur tas zaļums slēpjās 400-700zs tam elektromobīlim…
Nav jau PSRS, kur valsts regulē biznesu) Ja cilvēks dzīvo nekurienes vidū un nebrauc pilsētā – kāpēc lai nebrauktu ar lielu un neekoloģisku auto, ja var to uzturēt? Pilsētniekam pēc loģikas būtu jābrauc ar pilsētai piemērotu auto, bet pirkt neviens neaizliedz.
Un kāpēc pāris gadus atpakaļ mums no Saharas putekļi krita?
Kaut kāda interesanta pieeja, kā strausam, sanāk – tas ko es neredzu tas man nekaitē…
Ja tā rēķinām, tad privātie auto ir jāaizliedz no 1. janvāra – visi uz velo un sabiedrisko. Man bail, ka tas tik strauji neies cauri, pat ja mani tas ne pārāk skartu.
Kaut kā galīgi nesatrauc misene pilsētā uz fosilā kurināmā un koksnes katlu fona! Kad ieviesīs DPF filtrus skursteņiem, un mērīs atgāzes, tad arī varēs par ekoloģiju runāt! Citādi kurina visu kas ienāk prātā, tai skaitā akmeņogles un smirdina gaisu. Turklāt cieto daļiņu piesārņojums Rīgā ir nevis no dīzeļa, bet dēļ nolaidības, jo pilsētas komunālie dienesti nemazgā ielas un nesavāc pavasarī smiltis, kas pa ziemu sakaisītas uz ielām.
Jā, tieši gribēju par to ielu tīrību pieminēt. Bet par to tak būs jādrāž nevis cilvēks parastais bet vadoņiem pašiem sevi – ne pēc fenšuja sanāk…
Drīzāk tādām smerdelim kā tev būs izraidīšana no valsts, nekā kaut kāds dīzeļu aizliegums ;)
Latvānijas ietēdņu darba ātrums ir kaut kas īpašs.
domājams, ka tas ir veids kā LV cīnās ar globālo CO2 samazināšanu, kas katrai valstij ir jādara procentu samazināšanas jomā. uz sitiena neatceros, bet drīz jābūt temiņam, kur jāatskaitās, kā sokas ar to. tā vietā lai neļautu reģistrēt vecus hlamus, vai ierobežotu vecu hlamu kustību apdzīvotās vietās, šeit izdomāja pavisam radikļu risinājumu. izmest vienā gadā visus (nu labi, pārspīlēju mazliet) dīzeļus no aprites, neatkarīgi no to atrašanās vietas un pielietojuma. Protams pozitīvais ir tas, ka tagad autoTirgoņi mazāk varēs notirgot EURO5 dīzeļus, un arī EURO6 dīzeļus. tā vietā daudz vairāk būs tieši veco dūmeņu (es tajā skaitā, biju domājis to samainīt pret EV, bet tagad tas ir (būs) palidzīs par vērtīgu aktīvu). neliekas loģiski, bet tā nu tas ir šeit. nemeklēsim loģiku, kur tās nav. kā redzams, tad dažiem būs ekonomiskā čura. Lai ir , man nav žēl. bet kā parasti, tādus lēmumus pieņem, kam ir 5K alga un iestādes līzinga auto. un 6x% dīzeļu īpašnieki ir pārdomu priekšā. gan jau kāds beidzot saņemsies un nopirks hibrīdu, vai benzīnu, bet man šķiet, ka ar to nebeigsies. pēc pāris gadiem benzīna auto tiks pasludināts par ekoloģisko katastrofu, un visi sāks cīnīties pret to. hmm, kur tas jau ir redzēts un piedzīvots… Read more »
Tak Rīgas dome jau pirms kāda laika pateica, ka plāno ierobežot veco iekšdedžnieku iebraukšanu pilsētas centrā. Tā ka tas ir tikai laika jautājums.
Izdrāzīs visus…pat euro 6, pat ar visu ekoloģiju😅. Video, mūsu pašu kantoris.
https://youtu.be/Gu8fA2kl4fk?si=_YFIRNprDjrUQsrZ
Mums tak dīleri jaunas mašīnas tirgo ar neatbilstībām Euro6 standartiem, tā kā nekas neizbrīna! Ir bijuši arī gadījumi, kad cilvēki nevar skati iziet, jo mašīnai ar spēkā esošu garantiju lukturiem nav CE marķējuma. :D
Priekškam vajag to aparātu .Ja no 2030 gada būs elekroauto. ..Tad sanāk tā visa huiņa ar elektriskajiem.
Nav attiecināms uz auto, kas piereģistrēti pirms 2025, citādi sanāk CSDD piereģistrēja neatbilstošus auto. Auto īpašnieki nav vainīgi pie tā ka toreiz CSDD nemācēja nomērīt.
Latvieši tiešam ir vieni pretīga tauta. Patīk priecāties par citu nelaimēm un problēmām vienkārši nožēlojami nekas vairāk
Viss, kas dzīvē saistās ar aizliegumiem un novērošanu vispirms tiek ieviests tieši Latvijā. Varbūt mēs esām slimi? Man liekas vienkārši korumpēti. Šajos laikos būtu jādomā par kaut ko citu. Piemēram cik daudz par šo naudu varētu nopirkt dronus Ukrainai lai karš neienāk mūsu mājās.
Man liekas, ka uz šo momentu, šis jautājums ir tik būtiski neaktuāls, ka tā virzīšana var būt saistīta vienīgi ar korupciju.
Mēs taču neražojam tās mēriekārtas. Tā tad nauda aizplūst. “Nederīgas” mašīnas tiks izņemtas no tirgus un mēs būsim spiesti pirkt citas. Tā tad atkal nauda aizplūst. Naudas multipikātors bremzē. Dzīves līmenis krītās. Bēdīgi. KNABam ir ko pačekot.
Nu tos nojātos dīzeļus kā reiz varētu aizsūtīt ukraiņiem, lai karā ar Krieviju utilizē. Vismaz kaut ko labu tie savā dzīves galā izdarītu, nevis bojātu gaisu Latvijas pilsētās,
Draugi mērķis ir aizliegt braukt ar dīzeli un bendzinu!!!! Uzliks tādas normas ka pat 3 gadīga iekšdedzes dzinēja mašīnas nespēs izpildīt, tāpēc ka atļauti tiks tikai elektroauto!!!!! New word orderi tuvojas!!!
Jā, kāda vaina šādam mērķim?
Kad ieviesa EURO 5, tad arī tika a.m uzstādīti DPF filtri. EURO 6 dzinēji attiecīgi papildus tika pie AdBlue. Ar to šo auto ekoloģija arī pa lielam atšķiras. EURO 4 atbilstīgiem dzinējiem tāds DPF var arī nebūt. Te vienīgi TA pieļaujamā dūmainība gan būtu jāmaina, jo patiešām brīnos, kā melnu dūmu kūpinātāji ar Audi 2.5L TDI saņem dūmainības kritērijam atbilstošu novērtējumu. Zinu tikai to, ka, ja dūmainība pārsniedz 0.3 vienības, tad dūmi jau ir būtiski un ir smirdīgi. Robeža 1.5 nekam neder..
Te neko nesaka , ka Vācijā mēra daļiņas sākot ar eiro6 no 2023.gada 1. Jūlija. Mūsējie atkal rūpējas par savu tautu mērīs jau eiro5. Gribu redzēt cik cilvēki var atļauties jaunu dīzeli no salona un pēc 3 gadiem konstatēt ka apskati iziet vairs nevar. Jūs benzīn nieki skaužat ka jums nav dīzelis, es arī esmu pret tiem dīzeļiem kas ar melnu dūmu pa ceļiem.