Veicinot iekļaujošāku vidi, IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite” ir uzsācis savu klientu apkalpošanas centru pielāgošanu cilvēkiem ar redzes, dzirdes, kustību un citiem funkcionāliem traucējumiem. Uzsākot šo vērienīgo projektu, pirmais piekļūstamais klientu apkalpošanas centrs atklāts modes un izklaides centrā “Rīga Plaza”, savukārt līdz maija beigām plānots pielāgot vēl 9 klientu apkalpošanas centrus Rīgā un reģionos, ko ikdienā apmeklē liels klientu skaits.
Pirmā piekļūstamā “Bite” klientu apkalpošanas centra atklāšanā piedalījās vairāki paralimpieši, tai skaitā paravieglatlēts Emīls Dzilna, kā ratiņkērlinga lielās komandas un jauktās pāru komandas sportisti Agris Lasmans un Poļina Rožkova, kura vienlaikus strādā Labklājības ministrijā, konsultējot vides un informācijas piekļūstamības jautājumos. Paralimpieši ne vien izmēģināja piekļūstamo klientu apkalpošanas centru un tajā integrētās jaunās iekārtas, bet arī sniedza ieteikumus vēl pieejamākas vides veidošanai.
Atklājot piekļūstamo klientu apkalpošanas centru, “Bite” ģenerāldirektors Arunas Mickevicius atgādināja par uzņēmuma apņemšanos ilgtermiņā atbalstīt Latvijas Paralimpisko komiteju, kopā ar “TV3 Grupa” kļūstot par vienu no tās ģenerālajiem partneriem, un uzņēmumā kopumā veidot iekļaujošāku vidi visiem cilvēkiem, tai skaitā, cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem un vecāka gadagājuma cilvēkiem.
“Viena no Bites vērtībām ir rūpes par cilvēkiem, tāpēc šogad esam apņēmušies veidot vēl iekļaujošāku un piekļūstamāku vidi cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Vārdiem ir jāpārtop darbos, un jau šobrīd esam uzsākuši vairākas nozīmīgas iniciatīvas, tai skaitā digitālās vides, klientu apkalpošanas centru, kā arī darba vides pielāgošanu cilvēkiem ar dažāda veida funkcionāliem traucējumiem. Pirmā piekļūstamā klientu apkalpošanas centra atklāšana ir skaidrs signāls, ka Bitei ir svarīgi veidot piekļūstamu un atvērtu vidi ikvienas apmeklētājam. Kopumā plānojam, ka līdz maija beigām Rīgā, Liepājā un Daugavpilī jau desmit Bites klientu apkalpošanas centri būs piekļūstami ikvienam,” skaidro “Bite” ģenerāldirektors Arunas Mickevicius.
Izmēģinot jaunatklātā klientu apkalpošanas centra iespējas, ratiņkērlinga sportiste Poļina Rožkova atzina: “Šī Bites iniciatīva dod pārliecību, ka sabiedrībā arvien vairāk tiek atzītas un novērtētas mūsu tiesības, ļaujot pilnvērtīgi piedalīties ikdienas dzīvē, kaut vai daudziem tik ikdienišķā procesā kā telekomunikāciju pakalpojumu un mobilo ierīču iegāde. Es ļoti ceru, ka arī citi uzņēmumi pārņems šādas iniciatīvas arvien aktīvāk, neaizmirstot, ka fiziskā un digitālā piekļūstamība ir tikai viens no vides un informācijas piekļūstamības aspektiem visiem cilvēkiem, tai skaitā ar dažāda veida funkcionālajiem traucējumiem.”
Arī modes un izklaides centra “Rīga Plaza” pārvaldnieka “Colliers” aktīvu pārvaldes direktore Irīna Toropova augstu vērtē uzņēmuma centienus radīt iekļaujošāku vidi, cerot, ka tie veicinās sabiedrības izpratni un cieņu pret dažādām sabiedrības grupām, kā arī iedvesmos citus uzņēmumus pārmaiņām.
“Mums kā sabiedrībai jākļūst pieņemošākai un jāveido iekļaujošāka vide. Arī mēs esam spēruši pirmos soļus šajā virzienā, lai rūpētos par ikviena cilvēka vajadzībām. Pielāgojām koplietošanas telpas cilvēkiem ar kustību traucējumiem un ieviesām kluso stundu, lai atbalstītu tos, kuri cīnās ar trauksmi un mentālās veselības problēmām. Apņemamies turpināt iesākto, lai veidotu ērtu vidi visiem sabiedrības locekļiem,” stāsta I. Toropova.
Savukārt ieskicējot “Bite” nākotnes plānus, turpinot strādāt pie uzņēmuma vides, informācijas un pakalpojumu piekļūstamības veicināšanas cilvēkiem ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem, A. Mickevicius klientu apkalpošanas centra atklāšanas laikā norādīja: “Mūsu mērķis ikdienas darbā un attiecībās ar darbiniekiem, klientiem, partneriem un sabiedrību ir radīt pievienoto vērtību un būt atbildīgiem. Paralēli klientu apkalpošanas centru pielāgošanai šobrīd uzsākta arī Bites biroja Rīgā, Uriekstes ielā 2A pielāgošana cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, tostarp izveidota tiešsaistes mācību programma, lai apmācītu mūsu kolēģus darbam cilvēkiem ar invaliditāti. Tāpat izstrādāts plāns jaunu kolēģu ar invaliditāti pieņemšanai darbā un integrēšanai kolektīvā.”
Vai šij lietai nebija jābūt by default jau agrāk?
2024. gads un beidzot pie viņiem varēs piekļūt cilvēki ar kustību traucējumiem? Ir gan ar ko lepoties.
Citādā kompānija, saproties…
Tikmēr LMT centros var piekļūt tikai augsta statusa VIP klienti, kam dārga kariete zem pakaļas un jaunakais iphone kabatā! Jo tomēr reiķini par to pašu pakalpojumu 2x dārgāki un viņi nesmērēsies ar parasto zemniek-cilvēku problēmām, kas skaita līdz katram eiro. ;)
diezgan jau pretīgi, ka uzņēmumi taisa savu PR uz invalīdu rēķina un vēl par to ņirgājas! ASV par šādu reklāmu invalīdi uztaisītu mega antireklāmas kampaņu. Piemēram intereses pēc atvēru Bite mājas lapu un norādīju uzstādījumos, ka problēmas ar redzi – uz īsu brīdi izmeta paziņojumu, ka nav iespējams lapu tam pielāgot un viss palika kā bija… Labi – es redzu, bet ja kāds neredzīgais vai vājredzīgais pēc šīs PR to mēģinās, tad nesapratīs, kāpēc nekas nesanāk.
Un nezinu vai apkalpošanas vietas apzīmēšana ar lielu – INVALĪDI ir tas ētiskākais – jau gadus 10 pasaulē ir tendence un prakse, ka apkārtējie pieņem invalīdus kā pilnvērtīgus sabiedrības locekļus un nebāž tiem “acīs”, ka tie ir invalīdi – respektīvi – palīdz tiem, bet neuzsver, ka otrs ir invalīds. Cerams Bite nākošajās vietās to ņems vērā un neņirgāsies.
Tātad Bite visus šos gadus nebija draudzīga cilvēkiem ar kustību traucējumiem!? Kas tad ir noticis, kāda bite iekoda, ja pēkšņi šitā mainījās viss?
Njā, šis PR ir pēdējos gadu neveiksmīgākais piemērs daudzos līmeņos, es pat teiktu, pasaules mērogā #facepalm
Kāpēc te daudziem tik lielas negācijas par šo jaunumu. Piekļūstamība, lai arī ir vairāk vai mazāk ir aktuāla tēma visu laiku, tomēr tagad ir uzmanības centrā, jo jau pavisam drīz Eiropas Savienībā šim jautājumam tiks pievērsta pastiprināta uzmanība. Un Bite ir viens no uzņēmumiem, kas to ņem nopietni un sāk savest kārtībā gan digitālo, gan fizisko biznesa pusi. Kāpēc par to nevarētu painformēt sabiedrību?
Precīzi – PIEKĻŪSTAMĪBA nevis invalīdi! Ir tik daudzi vājredzīgie/ vājdzirdīgie cilvēki, kas NAV invalīdi – tas, ka risina problēmas ir labi, bet tas akcents ir mega fail no PR puses. Bites vadības vietā es nomainītu to PR komandu, ja tie darbinieki ir tik nekompetenti un pat IT portāla vadītājs zina pareizākus terminus.
Sabiedriskajām ēkām un publiskajām ēkām ir jābūt pieejamām personām ar kustību traucējumiem un bērnu ratiņiem jau no kura tur tā gada. Visām Aptiekām un Ārstniecības iestādēm ir sabūvēti pandusi un pacēlāji, bet daudzi sabiedrisko pakalpojumu sniedzēji par to nav domājuši, kamēr nav piedraudēts ar sodiem.