Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroauto ražotājs Fisker dramatiski samazina mašīnu cenas, cenšoties glābties no kraha

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotāja Fisker finansiālās grūtības kļuvušas par vienu no nozares centrālajām aktualitātēm pēdējās nedēļās. Izgāzušies Fisker centieni vienoties ar kādu lielu autoražotāju par investīcijām uzņēmumā – šajā kontekstā sarunas bijušas ar Nissan. Lai censtos izglābties no sabrukuma, kompānija drastiski samazinājusi pieejamo auto cenas.

    Tagad Fisker Ocean bāzes modeļa cena ASV ir 25 tūkstoši dolāru, kas to padara par pārliecinoši lētāko elektrisko mašīnu valstī. Lai cenu samazinājums būtu uzskatāmāks – Ocean Extreme, kas ir flagmanis, tagad maksā par 24 tūkstošiem dolāru lētāk nekā pirms pāris nedēļām. Cena samazināta 61 500 līdz 37 500 dolāriem. Šajā versijā auto attīsta 564 zirgspēkus un 100km/h ātrumu spēj sasniegt nepilnās 4 sekundēs.

    Tehniski šie ir 2023. gada modeļi, bet tie aprīkoti ar jaunāko 2024. gada modeļu programmatūru un ražotājs norāda, ka daļai no auto ir ekstras aptuveni 7000 dolāru vērtībā. Atlaides auto nozarē, protams, ir standarta prakse, taču šādi samazinājumi gan ir izņēmuma gadījums un acīmredzams izmisuma solis censties glābt, kas vēl glābjams.

    Fisker finansiālā situācija gan nav spīdoša – uzņēmumam nepietiek līdzekļu, lai bez vērienīgām investīcijām izdzīvotu kaut līdz šā gada beigām. Šobrīd uz vairākām nedēļām ir apturēta ražošana, kas arī nevairo optimismu. Pērn Fisker spēja saražot apmēram 10 tūkstošus auto, bet pie klientiem nonāca tikai ap 4700, pārējās palika noliktavā. Tāpat izskanējušas runas, ka Fisker ir bijušas vērā ņemamas problēmas grāmatvedības jautājumos, tā rezultātā ražotājs piegādājis mašīnas, bet nav iekasējis samaksu, pazaudējot miljoniem dolāru. Konstatējot kļūdas, Fisker spējis atgūt lielāko daļu naudas, bet tas prasījis resursus, kuru jau tā īsti nav.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    trx450
    30.03.2024 11:06

    40% atlaide ,🙀🙀🙀

    Biteme
    30.03.2024 11:48

    Tik labi auto par tik labu cenu – bet kāpēc tos nepērk kā karstus pīrādziņus?

    Elektriķis
    30.03.2024 11:53
    Reply to  Biteme

    Servisa nav, SW nav…
    Okeānu ražo Austrijā.

    Last edited 1 month ago by Elektriķis
    Edgars
    30.03.2024 11:54
    Reply to  Biteme

    Vismaz man nav saprotams, ko es darīšu ar tādu retu auto pēc dažiem gadiem, kad ražotājs vairs neeksistēs… mani, personīgi, šāds apsvērums atturētu no pirkuma.

    Biteme
    30.03.2024 12:34
    Reply to  Edgars

    EV taču nav sarežģītā iekšdedzes dzinēja, nav ātrumkārbas….tur nav kam plīst. Tik lādē un brauc!

    Dīzelis
    30.03.2024 13:49
    Reply to  Biteme

    Mūsdienu pasakas 🤣

    Reinis Rozitis
    31.03.2024 19:36
    Reply to  Biteme

    Nesaprot cilvēki Tavu ironiju :)

    Balamute
    30.03.2024 12:36
    Reply to  Edgars

    It kā visas detaļas esot novw id3.

    Fons
    30.03.2024 13:54

    Sen gaidīju šo brīdi, kad veselais saprāts ņems virsroku un sāksies cenu kritums. Pirmais (iespejams, ka ne pirmais) ir. Gaidām nākošos.

    Neticu, ka elektro auto ir “dārgi ražošanā”!

    Kursors.lv
    30.03.2024 14:09
    Reply to  Fons

    Nu, paga, Fiskeram tas cenu kritums ir kā mēģinājums paglābties no bankrota. Aiz laba prāta tādas atlaides neviens netaisīs.

    Sergejs
    02.04.2024 12:30

    Pa lielam tur diemžēl ir cauri ar 99.99% varbūtību. Tas ka pa praktiski pa gadu izdosies pa pieskari palaist uzņēmumu gan nebija gaidams.
    Auto dizainu uz izstrādi veica profesionāls, pats Henriks Fiskers – ok
    Auto ražošana tika veikta pie profesionāļiem, Magna rūpnīcā Austrijā – ok
    Auto nogādei līdz klientiem laikam profesionāli neuzaicināja, bija doma laikam ka paši maģiskā veidā nokļūs – fatāla kļūda
    Spriežot pēc forumiem klientu servisu-callcentru atdeva uz Indiju, kur neviens neko jēdzīgu uz klientu zvaniem nevarēja atbildēt – fatāla kļūda nr 2
    Krājumu izpārdošana no bankrota neglābs, viņi krietni lielāku summu nekā 200kk ir pa Q4 kaut kur nosvilinājuši. Un kā jau te minēja – kurš sev gribēs pagalmā dzelzs kluci nolikt kam ne rezerves daļu ne cita atbalsta nebūs perspektīvē, nu vienīgi ja kolekcijai.
    Nissans šos paspārnē pa 400kk ņemt negrib, principā priekš kam ja varēs tik pat kā par brīvu dabūt. Paglābt varēja “Reddit traderi”, kam patīk miroņus ar lielu “short position” uzdzīt debesīs bet pat šie neizrādija baigo interesi. Tā kā, diemžēl, jāatvadās vien ir no šī samērā interesanta ne Ķīnas auto ražotāja

    Kārlis
    30.03.2024 17:37
    Reply to  Fons

    Bateriju cenas ir šādas.

    comment image

    Biteme
    30.03.2024 18:14
    Reply to  Kārlis

    Nav saprotams, kas tā par cenu. T.k. salīdzinājumam norādīta auto cena, tad pirmais kas nāk prātā, ir baterijas nomaiņas cena (uzspiežot to uz akmens), nevis pašizmaksa. Tā kā cena tieši neatspoguļo izmaksas, tad neviens nezin cik daudz tā cena var mainīties tirgus apstākļos – iespējams, ka pēc gada cena var būt /2 vai *2

    Reklāma