Web Analytics
More
    Reklāma

    Saglabājoties zemam pieprasījumam pēc elektroauto, Volkswagen varētu nākties atlaist darbiniekus

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Volkswagen turpina cīnīties ar zemo pieprasījumu pēc viņu ražotajiem elektroauto un ražotājs, iespējams, būs spiests atlaist darbiniekus savā lielākajā elektroauto rūpnīcā Cvikavā. Plānota tikšanās ar darbiniekiem, lai viņus informētu par aktuālo situāciju.

    Cvikavā tiek ražota virkne VW koncerna elektrisko modeļu uz MEB platformas – VW ID.3, ID.4, ID.5, tāpat tur tiek ražoti arī citu zīmolu auto kā Audi Q4 e-tron un Cupra Born.

    Pieprasījums pēc Volkswagen koncerna elektroauto samazinās dažādu apsvērumu dēļ – viens no tiem ir spēcīgā konkurence no Tesla un ķīniešu elektroauto ražotājiem, kas spēj piedāvāt ļoti konkurētspējīgus produktus. Tāpat nevar nerēķināties ar inflācijas ietekmi un strauji augošo dzīves dārdzību.

    Volkswagen publiski nav runājuši par darbinieku atlaišanu, taču šādu informāciju kādā pasākumā izpaudis Saksijas federālās zemes premjers Mihaels Krečmers. Viņš teicis, ka visa Saksija varēja lepoties ar to, kā norit elektromobilitātes attīstība, tomēr tas nav bijis tik veiksmīgi kā gribētos, amatpersonai atzīstot, ka cilvēkiem nāksies zaudēt darbu, vismaz īslaicīgi. Tiek ziņots, ka atlaišanas varētu skart vairākus simtus cilvēku no apmēram 11 tūkstošiem darbinieku, taču skaitļi nav oficiāli apstiprināti.

    Bažas par situācijas attīstību paudis arī Saksijas ekonomikas ministrs Martins Zuligs, atzīstot, ka situācija ir nopietna. Pēdējo mēnešu laikā problēmas ir samilzušas, arī dīleriem Vācijā ziņojot par samazinātu interesi par VW elektriskajiem produktiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    15.09.2023 11:16

    Tai vietā lai atlaistu cenas, atlaiž darbiniekus! :D
    Kā viņi plāno konkurēt ar Ķīniešiem un Teslu?

    Jeblonskis
    18.09.2023 09:27
    Reply to  Skābene

    Tesla ir gļukains lūznis.
    Kamēr VAG nesapratīs ka vajag nomaināmus akumulatorus, nevienam tie sūdi nebūs vajadzīgi.
    Nau jau problēmu lādēt to akumulatoru pie mājas, bet garākiem gabaliem vajag pie benzīntanka uzbūvēt kaukādu stacionāru “forkliftu”, lai var piebraukt, apmainīt aķi (kā Venden ūdens bačoku) un braukt tālāk.
    Starp Rīgu un Berlīni tādus vajag cik? 3? Tas ir baigi dārgi?

    Biteme
    18.09.2023 09:42
    Reply to  Jeblonskis

    Kad lidenes biļete R-B maksās eur500, tad braukt ar auto beidzot atmaksāsies. Citādi – nu, kāda jēga….

    Bats
    15.09.2023 12:48

    Pēc elektroauto kā sugas pieprasījums zems vai arī pēc >55?K Eur VW piedāvātajiem modeļiem

    Kkā tā
    15.09.2023 16:25
    Reply to  Bats

    Pēc ES ražotiem vw, jo pa to naudu no Ķīnas ar muitu un pvn var atvest 2 vw

    Čiekurs
    15.09.2023 14:37

    Izskatās, ka elektro popkultūra būs pamirusi. Kā vakar atceros, cilvēki čīkstēja, ka gadu+ rindā jāstāv, lai tiktu pie nākotnes auto.
    Nāksies lobistiem straujāk pieraut stopkrānu iekšdedzei.

    Volts
    15.09.2023 18:39
    Reply to  Čiekurs

    Izlasi kārtīgāk rakstu. Tiek minēts ka nav pieprasījums pēc VW.. toties Teslas pārdošanas apjoms Vācijā un eiropā tikai aug un aug.. ir un būs tuvākās nākotnes auto.

    Bats
    15.09.2023 20:11
    Reply to  Čiekurs

    Domā pie vainas “popkultūras pamiršana” vai vispārēja recesija ar augstām hipotekāro maksājumu % likmēm, inflācijas izraisītu pirktspējas kritumu?

    Renars
    16.09.2023 10:34

    Sagadijas pamēģināt dažus ķīniešu auto, kuri staruji iekaro tirgu tuvajos austrumos. Jāatzīst, ka sajūtu līmenī pārāki par amerikāņiem un varētu salīdzināt ar japānas, korejas auto.
    Price/performance protams, fenomenāla.
    Tiesa, daži modeļi nepieklājīgi līdzīgi Toyotai, VW, BMW, bet ir arī oriģināli vaibsti. Drošība ari ir līmenī, redzēju gana daudz sasistus auto un ķīnieši nelec ārā.
    Ar to gribu teikt, ka bez eu importa ierobežojumiem, viņi pāris gadu laikā var radīt milzīgas problëmas vācija autobūvei un pretendēt uz ievērojamu tirgus daļu.

    Caps
    17.09.2023 10:36
    Reply to  Renars

    Ķīnas auto industrija saņem milzīgas valsts subsīdijas, tas ir vienīgais iemesls lētumam. Ja ES nerīkosies tagad, tad vēlāk būs jau par vēlu, jo tad ķīniešu apjomi būs tādi, ka arī bez subsīdijām viņi būs krietni lētāki.

    Renars
    17.09.2023 14:02
    Reply to  Caps

    Neapstrīdu, ka Ķīnas valsts subsīdijas ir pamats lētumam. Ne pirmā, ne pēdējā industrija, kur viņi pumpē naudu sākuma stadijā.
    Bet kā ES rīkojas? Palielina tarifus, lai būtu sarežģītāk tirgot? Tas ilgtermiņā nestradā. ASV tā centrās turēties pretī japāņu automašīnām. Beidzās ar to, ka japāņi uzcēla rūpnīcas ASV, Meksikā.
    Ķīnieši spēlē long game. Viņi var sabūvēt rūpnīcas par savu naudu arī ES (kura valsts negribēs autobūves rūpnīcu savā teritorijā?) un pēkšņi Ungārija(kā piemērs) kļūs par auto ražotāju.
    Diemžēl, šķiet, ka ES autobūvei smagi laiki priekšā.

    Skābene
    18.09.2023 09:04
    Reply to  Renars

    Nav nekas jābūvē, MG(SAIC), VOLVO(Geely), SAAB (NEVS) jau pieder ķīniešiem! Izsūca pieredzi un tehnoloģijas, sajauca to visu ar EV piedziņu un ķīniešu baterijām, un re ku jums Ķīnas auto ara Eiropas vaibstiem. :)

    Jeblonskis
    18.09.2023 09:23
    Reply to  Renars

    Neliela piebilde/nojauta.
    Eiropā nevajag dotēt autobūvi, bet gan novākt liekās nodevas (sertifikācijas) un birokrātus kā tādus.
    Tas ir tas kas visu sadārdzina.

    Xxx
    16.09.2023 17:08

    EU zaļums rada problēmas un kr tagad raus naudu zaļumam

    Caps
    17.09.2023 10:41
    Reply to  Xxx

    Ne gluži, tieši pateicoties zaļajam kursam un iekšdedzes dzinēju euro 4/5/6.. standartiem bija iespējams visus citus atturēt no ES iekšrjā tirgus, protams tas strādā tik ilgi kamēr ES ražotājiem ir tehnoloģiskas pruekšrocības, tagad problēma, ka ar elektro auto tā vairs nav, līdz ar to, ja nekas kardināli nemainīsies auto industrijā šī joma tiks pakāsta lētā darbaspēka valstīm

    Skābene
    18.09.2023 09:08
    Reply to  Caps

    EU zaļais kurss ir vērsts uz to, lai EU nebūt jāimportē nafta un gāze, to naudu var novirzīt tehnoloģijām un izpētei. Vienīgi EU ražotāji bija aizgulējušies uz veciem lauriem un droši vien cerēja, ka likumus pamainīs un varēs turpināt kā ierasts. Diemžēl Ķīnieši savās lielajās pilsētās smaka nost no smoga un nebija citu variantu kā radikāli risināt piesārņojuma problēmu. Tika aizliegti visi ICE rolleri un Ķīniešiem nācās ātri pielāgoties un viņi pielāgojās.

    Reklāma