Korejiešu autoražotājs KIA izziņojis sava elektriskā flagmaņa EV9 cenas Eiropā un jāatzīst, ka tās ir augstākas nekā gaidīts – ja varam ticēt informācijai KIA Beļģijas mājaslapā, tad auto sākumcena būs 61 975 eiro pirms nodokļiem. Auto gan būs aprīkots ar lielo 99,8kWh akumulatoru, kas pagaidām, šķietami, būs vienīgais pieejamais variants Eiropā. Kad auto tika oficiāli izziņots, KIA informēja arī par mazāku 76,1kWh ietilpīgu akumulatoru, kas tad arī nozīmētu zemāku cenu.
Šī modeļa piegādes jau sākušās KIA dzimtenē Dienvidkorejā, bet piegādes Eiropā plānots sākt šā gada beigās vai nākamā gada sākumā.
Runājot par cenām Beļģijā, labāk aprīkots GT Line EV9 jau maksās 8900 eiro vairāk, cenai jau pārsniedzot 70 tūkstošus eiro. Standard Range izpildījumā auto aprīkots ar 76,1kWh akumulatoru un vienu elektromotoru uz aizmugurējās ass, kas attīsta 215 zirgspēkus. Long Range versijā lielais 99,8kWh akumulators apvienots ar 150 zirgspēku elektromotoru, kas ar vienu uzlādi WLTP ciklā ļaujot nobraukt 541 kilometru. Pieejama arī pilnpiedziņas versija, kas attīsta 380Zs un 600Nm.
Kurs mulkis tada cena pirks korejiesu klozetes podu, ja tur jau sanak daudz labaks auto par zemaku cenu? Vareja jau ari pacensties ielikt pilnformata auto bildi, gan ari aizmuguri.
Tādas cenas tagad auto ražotāji sāk prasīt par saviem elektroauto. Vai tu pirktu Nissan auto par 70k? Jo tieši tādu vājprāta summu var maksāt vislabāk aprīkots Nissan ARIYA.
Nav nekādu šaubu par to, ka gan KIA, gan Nissan spēj radīt lieliskus auto, tomēr es arī piekrītu, ka cenas ir neadekvātas.
Varētu padomāt, ka labi aprīkotas elektriskās Šodas ir baigi lētākas! :)
Ar Šodām vispār interesanti. Čaļi izdomāja ka nav ko niekoties ar Active un Ambition komplektācijām un Octavia kur sākumcipars būtu jāliek ap 20k atstāja vienīgi Style kur uzreiz tik pat kā 30 sākas. Profit -)
Vienkārši katrs spriež pēc sevis un tomēr tiem konstruktoriem un manageriem birojā ienākumi ir stipri virs vidējā tautieša, tāpēc arī lepē savām taburetēm vājprāta ciparu, kas neiet kopā ne ar mūsu valsts vidējo ienākumu ne Eiropas
Fisker – radīts un saskrūvēts Eiropā, Magnas rūpnīcā (tur arī Gelengevagenus skrūvē kopā). Vismaz kas jauns un savādāks, un arī cena varētu būt mazāka kā korejietim.
Rietumu tirgum domātos auto ceno atbilstoši vienas personas vidējiem ienākumiem “rietumu” valstīs. Kas ir vismaz 2x lielāki kā parastās Latvijas algas. Tāpēc tagad pat nekautrējas uzlikt cenu, ko pie mums nav iespējams samaksāt.
Neredzu problēmu – valstīs, kur 2/3 nepērk rietumu pasaulei ražotos auto, var piedāvāt auto bez lielas ietilpības beterijām, bez asistentiem, viss gaudenāks un lētāks, bet jauns un uz priekšu ripo. Visiem nav jādzīvo privātmājā par 300K un nav jābrauc ar EV par 100K, tas tā ir itin visās valstīs.
Varētu piedāvāt lētākus auto. Taču nepiedāvā.
Pagaidām. Kad būs piesātināts dārgais gals un ienākumi kritīsies, sāks piedāvāt arī pārējiem. Pagaidām vienkārši nav izdevīgi.
Cena, kā mēdz teikt, ir cena. :)
To vai tā ir augsta vai zema nosaka tirgus un es patiesībā nešaubos, ka EV9 pircēju netrūks. Kas ir viņa konkurenti? EQC un iX maksā vairāk un ir premium, šis turpretī ir vismaz 2 paaudzes attīstītāks par Enyak un vienu paaudzi par Ariya. Kaut ko piemirsu, kas EV9 par šo naudu SUV segmentā pārspēj?
Manuprāt, te vairāk runa par zīmoliem un pircēju izpratni par to, kas un cik maksā. Elektroauto joma ir pateicīga auto ražotājiem, jo ļauj (mēģināt) mainīt priekšstatu par to, cik naudas prasīt par saviem auto. Atceros, ka Škoda pati sākumā nezināja, ko iesākt ar Enyaq, kas startā maksāja šim zīmolam nepieredzēti lielu naudu. Tas pats tagad notiek arī ar Nissan, KIA/Hyundai u.c. auto ražotājiem.
EV ēra paver iespējas jauniem tirgus spēlētājiem un vecie auto ražotāji riskē aiziet pa NOKIA taku, ja nebūs pietiekami elastīgi un atjautīgi!
Ja, ir kaudzēm jauni zīmoli un ne tikai Ķīnā. Izdzīvos no tiem neliela daļā, tai skaitā esošo koncernu ietekmē – piemērs Preston Tucker 50jos gados.
Daļa no tiem zīmoliem gan arī ir pēc principa “visi lepē elektroauto, davai es arī” -)
Ir arī protams tādi kurus ir radijuši cilvēki kuri savu mūžu ir pavadijuši auto industrijā – Lucid un Fisker, piemēram. Lucid gan tāds luxury nišas produkts kas tiek ražots relatīvi mazos daudzumos. Fisker radijis cilvēks kas strādāja pie Aston Martin un BMW izstrādes un tas viņam ir otrs mēģinājums, pirmais Fisker karma dažādu iemeslu dēļ aizgāja pa burbuli
Par zīmoliem tā ir. Tas pats VW Phaeton pēc visiem parametriem bija tā kā labāks par saviem tiešajiem konkurentiem, ne sliktāks noteikti. Bet neaizgāja jo VW taču nevis Audi vai MB
Neaizgāja, jo konkurēja ar mazliet dārgāko Audi A8. LAi izvairīto sno korporatīvā kanibālisma, VAG sāka ierobežot Phaeton pieejamās funkcijas, lai nebūtu viss tas pats un vairāk kā A8 un rezultātā pircējs pateica, ka viņš neredz jēgu pirkt Phaeton, ja ir taču A8.
Ar Passat un Superb līdzīgs stāsts, un izskatās ka ne par labu VW.
Atsevišķos aspektos Phaeton bija pārāks par tiešajiem konkurentiem, taču tas joprojām nekļūdīgi izskatījās pēc piepūsta Pasāta. Šķiet tieši VW dizainiskais konservatīvisms tam skādēja vairāk nekā zīmols kā tāds. Viņus pārsvarā pirka zīmola lojālisti, cilvēki kas absolvēja no Golfa uz Pasātu, no pasāta uz Tourageru. Pakāpeniski kļuva turīgāki un varēja nopirkt top versiju iemīļotajam VW. Pārvilināt uz Phaetonu kādu, kas līdz tam stūrēja MB vai BMW neizdevās.
Lielāku auto nepērk tāpēc, ka ir vairāk naudas – drīzāk tāpēc, ka jāved lielāka ģimene un vairāk krāmu. Ja esi vientuļš fofāgenu cienītājs un ir aplam daudz naudas, var to iztērēt jau Golfa jaudīgajām versijām kas maksā vairāk par ģimenes pussyātu, savukārt krosovers ir vecuma pazīme, kad gribās sēdēt kā autobusā, taču bez pārējiem 50 pasažieriem.
Kaut kā tā. No pēdējo gadu auto ražotāju piedāvājuma rodas iespaids ka auto ražo pirmspensijas vecuma publikai un braucējiem ar muguras problēmām :) Vieni vienīgi krosoveri.
“Viss ir te pat vien ārā” > ir aitas, būs cērpēji. Un kā redzams, aitu ir vairāk, kā cērpēju, kas arī rada nepamatotu overpraisu uz vecākām tehnoloģijām par iekšdedzes dzinēju. Tieši tas pats stāsts, kas ar bezvadu uzlādi.
Aitas neizprot to, ko mārketings viņām iesmērē. Vispār mūsdienās puse no jaunās paaudzes nav ieinteresēta izprast “recepti”, tāpēc cerpējiem vienmēr būs pircējs. Un ja vēl aitu vidū uzrodas auns, kurš slavē cērpēju objektu, tad cērpējs brauc ar lambu, bet aitas ņem kredītu. :D
Realitāte jauno auto tirgu gan rāda ka jaunu auto bez kredīta/līzinga paņemt praktiski nevar. Kurš vienkāršais mirstīgais var uzreiz nolikt galdā 40-50 stabus?
Vai Tev nešķiet ka tieši kredīta iespēja ir tā, kura ļauj paprasīt “40-50 stabus”?
Mūsdienu problēma, ka nav konkurences un piedāvājumu miniveniem. Vai nu kautkas maziņš, vai krosovers, kurš no ārpuses ir uzpūsts liels, bet iekšā ne bērnu ratiņus ielikt, ne otrajā rindā trim cilvēkiem apsēsties. Elektro auto bagāžniekā jādomā, kā ielikt bērnu pamperu pakas un pārējos pirkumus nedēļai, jo lai būtu “zaļš” it visā, uz veikalu jābrauc pēc iespējas retāk.
Par 61K šobrīd es izvēlos jaunu A4 jau papilnu komplektāciju vai samērīgu A6 ar iekšdedzes dzinēju. Ja gadās atrast, tad mazlietotu noteikti premium ar iekšdedzes dzinēju un top komplektācijā. Neņemtu elektro Kia par tādu naudu, neņemtu nekādu elektro par tādu naudu😄 Slimas cenas ir elektro, puse Latvijas cilvēku hipotēku nedabūtu dzīvoklim par 60K, bet Kia par 60K, atvainojos, sākot no 60K🤦🏼♂️