Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektrum vienkāršoti notestējuši 40 elektroauto efektivitāti Latvijas apstākļos

    Jaunākie raksti

    Elektrum Drive, sadarbojoties ar auto izplatītājiem, izveidojis elektroauto testu katalogu. Tests paredzēts potenciālajiem elektroauto pircējiem, un tajā novērtēta vairāk nekā 40 Latvijā nopērkamo elektroauto modeļu efektivitāte tieši Latvijas klimatiskajos un satiksmes apstākļos. Veicot testa braucienus trīs režīmos, ir salīdzināts maksimālais nobraukums, vidējais patēriņš un uzlādes ātrums. Praktiski izmantojamie testa rezultāti pieejami visiem interesentiem elektrum.lv/elektroautotesti.

    Elektroauto piedāvājums arī Latvijā ir plašs, un šobrīd gandrīz visi lielākie autoražotāji piedāvā vismaz vienu elektroauto modeli, bieži vien pat vairākus.  Potenciālajam pircējam racionālu izvēli daudzveidīgajā  modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē palīdzēs veikt Elektrum Drive elektroauto tests, kas izveidots sadarbībā ar auto izplatītājiem Latvijā. Praktiski izsvērt saviem pārvietošanās paradumiem atbilstošas modeļu iespējas palīdzēs vairāk nekā 40 elektroauto no kompaktiem līdz bezceļu, no ģimenes līdz luksusa klasei.

    Elektrum Energoefektitātes centra elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills: “Daļai elektroauto modeļu ir veikti testi gan vasaras, gan arī ziemas apstākļos, turklāt katalogu turpinām papildināt ar jauniem modeļiem. Testējot automašīnas, katalogā ir pieejami dati gan par to maksimālo nobraukumu ar pilnu uzlādi, vidējo patēriņu dažādos braukšanas režīmos, gan arī daudzveidīgi uzlādes dati, tajā skaitā līdzstrāvas jaudas grafiks, kas iegūts Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW DC uzlādes stacijā. Tas ikvienam elektroauto lietotājam sniedz iespēju ne tikai prognozēt uzlādes ātrumu, bet arī ieekonomēt uzlādes laiku. Katalogā iespējams atrast arī katram elektroauto modelim salīdzinājumu ar WLTP* standarta datiem, kā arī piemērotāko mājas uzlādes iekārtu.”

    Elektroauto testa braucieni veikti trīs maršrutos: pilsētas ~ 90 km (vidējais ātrums 30-35 km/h), šosejas ~ 80 km (vidējais ātrums 90-95 km/h), kombinētajā ~ 150 km (vidējais ātrums 50-60 km/h). Galvenie vērtēšanas kritēriji: maksimālais nobraukums ar pilnu uzlādi (kombinētajā režīmā), vidējais patēriņš dažādos maršrutos, uzlādes ātrums Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW DC uzlādes stacijā (no 5 % līdz 95 %). Visi testa braucieni veikti, braucot ECO režīmā un uzturot salonā komforta temperatūru ~ 21 oC, un iegūtie dati nolasīti no konkrētā elektroauto modeļa borta datora.

    Ne visiem vajag bezceļiem piemērotu auto, savukārt ne visiem arī der kompaktās klases automašīna. Ja īsti nezināt, kādu elektroauto modeli izvēlēties, to plašais piedāvājums var iedzīt strupceļā. Jo īpaši tādēļ, ka šāda veida automašīnas tehnoloģiski kļūst arvien līdzīgākas. Arī statistikas dati rāda, ka ar elektroauto gadā vidēji nobrauc tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēja automašīnu. Vai zinājāt, ka vairums autovadītāju ikdienā mēro maršrutu, kura garums nepārsniedz 100 km? Patlaban vidējās klases elektroauto ar vienu pilnu uzlādi spēj nobraukt vairāk nekā 250 km, bet augstākās klases – pat virs 500 km.

    Pasaulē un Latvijā strauji aug elektromobilitātes popularitāte – sabiedrība kļūst labāk informēta, arvien vairāk uz ceļiem ir redzami gan personīgie, gan koplietošanas elektroauto, kā arī ir vieglāk pieejamas uzlādes pieslēgvietas. Pagājušajā gadā ne tikai uz Eiropas, bet arī Latvijas ceļiem ir būtiski audzis elektroauto skaits. Latvijā to skaits ir palielinājies par 158 %, pārsniedzot jau 4000 vienību. Turklāt pirmo reizi arī pie mums jaunu auto segmentā pieprasījums pēc elektroauto (15 %) apsteidza pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdzinēju (13 %).

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    19.05.2023 11:28

    Tik tiešām vienkāršoti: Teslas nav. Tādēļ ka nav “izplatītāju”, kuri grib pārdot. Bet ja paskatās pirkšanas statistiku pasaulē un Latvijā, Tesla ir augšgalā.

    Kursors.lv
    19.05.2023 15:04
    Reply to  Elektriķis

    Manuprāt, Tesla šādā topā ir “nice to have” nevis obligāta. Tās te ne nopirkt normāli var, ne apkalpot. Tas nav baigi nopietni un primāri jāapstrādā šeit oficiāli atbalstītas auto.

    Elektriķis
    19.05.2023 16:29

    Jā, ir zināms čakars ar nopirkšanu, bet, ja esi gana attapīgs un negribi maksāt starpniekiem, to var izdarīt “oficiāli”, caur Teslas lapu. Ja Tu domā ka “normāla” pirkšana ir gaidīšana gada garumā, tad jā, auto iedos salonā, Rīgā. Par apkalpošanu: ja piesakies šeit ar savu jauno EV oficiālajā servisā, var nākties gaidīt arī vairāk par mēnesi. Nav viss tik ļoti slikti ar Teslu – dabūjama ātri un nopērkama lētāk kā attiecīgā līmeņa EV.

    Last edited 11 months ago by Elektriķis
    Skābene
    19.05.2023 15:22
    Reply to  Elektriķis

    Nu tak iedod Elektrum savu teslu, lai šie gāž! :)
    Tas ir pilnīgi normāli, ka testē to, ko var dabūt no dīlera. Testā nav arī Norvēģijā nopērkamie ķīniešu drapaki. Paziņa, kas vadā jaunos EV uz Norvēģu auto saloniem saka, ka Tesle drūmi nobāl, ja salīdzina ar labi nopakotiem ķīniešiem.

    Elektriķis
    19.05.2023 19:57
    Reply to  Skābene

    Lai paņem koplietošanas Teslu :)
    Var jau protams teoretizēt par kādiem ķīniešiem, bet te to nav, mums ir trakie teslisti, pie tam daudz. Ja cilvēkam ir nauda, tad dara kā grib. Man nešķiet prātīgi tādu ņemt “uz krīta”, bet laikam esmu iepalicis pagātnē.

    geksis
    19.05.2023 18:55

    es nedaudz nesapratu…
    kā viņi var pateikt maksimālo nobraukumu, ja nobrauc tikai ~100 km? tas ko rāda dators nenozīmē, ka tā ir.

    Bats
    19.05.2023 21:24

    Šis kaut kā šķita maz ticami: “Turklāt pirmo reizi arī pie mums jaunu auto segmentā pieprasījums pēc elektroauto (15 %) apsteidza pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdzinēju (13 %).”
    Latvijā? Tad jānotic, ka atlikušie 72% tiek pārdoti ar hibrīda vai benzīna motoriem? Latvijā?

    Rudolfs
    20.05.2023 09:26
    Reply to  Bats

    Ņem vērā šī statistika ir par jauniem auto. Tagad apskaties vispār cik jauniem auto piedāvā dīzeļdzinēju un pierēķini, ka attiecīgi pieejamība ir līdzīga.

    Biteme
    20.05.2023 08:05

    Vienkārši ģeniāli! Kamēr cilvēki tērē stundas blogeru video un plēš matus nespējot izvēlēties, atliek ieskatīties mūsu pašu Elektruma testu lapā un ieraudzīt faktus. Un par velti.

    ThinkGreen
    22.05.2023 08:56
    Reply to  Biteme

    Būtu klāt vēl pielikuši auto cenu – tad būtu pavisam lieliski!

    Kursors.lv
    22.05.2023 09:05
    Reply to  ThinkGreen

    Nosacīti, jo cenas laika gaitā mainās. Neviens neies to informāciju atjaunināt, tāpēc jau pēc kāda pusgada no tās cenu informācijas vairs nebūs nekādas jēgas.

    Kursors.lv
    22.05.2023 09:04
    Reply to  Biteme

    Faktus kā specenes faktus? Ja ar to būtu pietiekami, mēs netērētu stundu stundas mūsu dargā laika, lai sagatavotu 1000km testus.

    Reklāma