Web Analytics
More
    Reklāma

    Bateriju ražotājs CATL atver savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu autoražotājs NIO praksē sekmīgi ieviesis elektroauto bateriju maiņas stacijas – tās bijušas tik sekmīgas, ka uzņēmums tās jau būvē Norvēģijā, plānojot paplašināšanos arī citviet Eiropā. Tagad bateriju maiņas biznesā iesaistījies arī pasaules lielākais elektroauto bateriju ražotājs CATL, atverot pirmās četras bateriju maiņas stacijas Ksiamenas salā valsts dienvidaustrumu piekrastē.

    CATL bateriju maiņas stacijas darbosies ar “EVOGO” zīmolu un plānots, ka līdz gada beigām šajā reģionā jau būs ap 30 šādām stacijām. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka Ksiamenas apkaimē vadītāji vienmēr varēs atrast bateriju maiņas staciju 3 kilometru radiusā.

    Šajās stacijās baterijas varēs mainīt mašīnas, kas aprīkotas ar CATL izstrādātajām “Choco SEB” baterijām. Bateriju pakas veidotas līdzīgi šokolādes tāfelītēm, tāpēc tām dots šāds nosaukums. “SEB” apzīmē “Swapping Electric Block” jeb nomaināmu elektrisko bloku un šīs baterijas veidotas tieši ar mērķi nodrošināt ātru un efektīvu nomaiņas procesu. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka vienam blokam vajadzētu sniegt gana daudz enerģijas, lai veiktu 200 kilometrus.

    Bateriju bloki pieder CATL, tāpēc klientiem nav jāuztraucās par bateriju degradāciju un citām problēmām. Bloku sistēma nozīmē, ka mašīnā iespējams ielikt vienu bloku, lai brauktu īsākās distancēs, bet, ja tas vajadzīgs, mašīnā var ielikt vairākus blokus un doties garākā pārbraucienā. Šobrīd par viena bloka īrēšanu tiek prasīti 60 dolāri mēnesī. CATL plāno paplašināt sadarbību ar vietējiem autoražotājiem, lai radītu vairāk mašīnu ar piemērotām baterijām, vienlaikus CATL paplašinot bateriju maiņas staciju tīklu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Bats
    25.04.2022 23:57

    Jo vairāk par šo domā, jo muļķīgāk tas viss šķiet. Maināms auto akumulators ir lieka mehāniska sarežģītība, spēka kabeļu savienojumi ar robotizētiem kontaktoriem, servostiprinājumi un tā uzlādētu akumulatoru pilnā būda ar robotu, kas maina akumulatoru. Tajā būdā jāiebrauc kā automazgātavā, jāpaliek mašīnā savai un pasažieru drošībai. Un tas viss lai tiktu pie uzlādēta akumulatora? Tātad pastāvīgi tiks uzturēts 100% uzlādētā stāvoklī vismaz pāris reizes lielāks skaits akumulatoru nekā pašu auto? Un šī visa akumulatoru maiņas infrastruktūra, kas arī jāapkopj, jābūvē tā vietā lai novietotu ielas malā fastcharger’u, būs kaut kādā veidā lētāka nekā tīra elektrība kas ar kabeli tiek ielādēta fiksētā (nemaināmā) akumulatorā? Un kā ir ar tiem, kas katru rītu sāk ar pilnu akumulatoru, jo var uzlādēties mājās un šis nav aktuāli izņemot ja jābrauc ļoti tālu un pa ceļam nav QC uzlāžu?

    Reklāma