Web Analytics
More
    Reklāma

    “Bosch” vadītājs asi kritizē plānus aizliegt auto ar iekšdedzes dzinējiem

    Jaunākie raksti

    Vienalga, ko mēs pirktu – celtniecības instrumentus, auto detaļas, elektriskās ierīces – “Bosch” ir viens no zīmoliem, kas asociējas ar augstvērtīgu kvalitāti. Ne velti “Bosch” ir pasaulē lielākais auto detaļu piegādātājs. Kompānijas vadītājs Francs Fērenbahs kritizējis valstu valdību plānus agresīvai pārejai uz elektroauto, to panākot ar aizliegumiem pārdot ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotas mašīnas.

    Fērenbahs intervijā vācu medijam Stuttgarter Nachrichten skaidro, ka šobrīd tiekot pielietoti dubultie standarti un auto ar iekšdedzes dzinējiem tiekot vainoti visās problēmās. Vācu autobūves industrija ir ne tikai valsts lepnums, bet arī ļoti nozīmīgs darba devējs. Fērenbahs aicina vācu autobūves kompānijas pretoties šai pārejai, norādot, ka elektroauto nemaz nav tik ekoloģiski un videi draudzīgi.

    “Bosch” vadītājs savu nostāju skaidro, sakot, ka gan Vācijā, gan citviet Eiropā elektrība joprojām tiek iegūta, izmantojot ogles vai citu fosilo kurināmo. Viņš norāda, ka šīs mašīnas tiek uzskatītas par CO2 neitrālām, jo elektrības ražošanā radītie izmeši “tiek paslēpti”, kā arī bateriju ražošana ir energoietilpīgs process. Tāpat uzņēmuma vadītājs atzīmē uzlādes infrastruktūras trūkumus Vācijā. Dažādu Eiropas Savienības lēmumu dēļ valstīm gribot negribot būs jāpanāk zaļāka elektrības ražošana, lai sasniegtu uzstādītos CO2 neitralitātes mērķus.

    Tomēr nevaram teikt, ka “Bosch” ir pilnībā pret elektrifikāciju – kompānija ir atteikusies no saviem sākotnējiem plāniem ieguldīt naudu bateriju tehnoloģiju izstrādē, norādot, ka šādas investīcijas uzskatāmas par pārāk riskantām. Uzņēmums tikmēr strādā pie jaudas agregātu attīstības un elektromotoru izstrādes.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    07.01.2021 09:42

    BOSCH ir sapratis, ka tā ražotās komponentes nav vajadzīgas elektroauto ražošanā! :D
    Ko nu? Jātaisa savi elektroauto, vai jāmet miers auto nozarei un jāturpina ražot cepeškrāsnis un trauku mašīnas!

    07.01.2021 10:41

    Respect. Ekofašistu spiedienam ir jāpretojas, nevis klusējot jālien zem tupeles.

    KKTK
    07.01.2021 11:27
    Reply to  Kavacky

    Nuja – no vecu dīzeļu diagnostikas servisiem labs piķis tomēr nāk.

    Tasesmues
    07.01.2021 12:25
    Reply to  Kavacky

    Kad sāk likties, ka visi trampisti tusē delfos…

    digitalk
    07.01.2021 12:47
    Reply to  Tasesmues

    tev nepatīk, ka zaļos ekoteroristus bez aplinkiem sauc tā kā pienākas, bez politkorektās puņķošanās?

    EkoSeko
    07.01.2021 18:52
    Reply to  Kavacky

    Lai lietotu benzīnauto un dīzeļauto, ogles un cits kurināmais tiek patērēts krietni vairāk kā elektroauto. Dīzeļmotors rada vēl papildus izmešus.
    1. Lai degvielu uzražotu-taisam karu ar kādu valsti, kur ir naftas atradnes.
    2. Ražojam naftas platforma, lai sūknētu naftu.
    3. Lieko naftu un gāzi turpat sadedzinam. Piesārņojam ar jēlnaftas paliekām grunti.
    4. Pumpējam un vedam ar tankuģi, ja avarē-ekoloģiskā katastrofa.
    5. Cik ogles rūpnīcās tiek patērētas, lai sadalītu naftu frakcijās un izfiltrētu?
    6. Degvielas piegāde no punkta uz punktu jau cik izmešus rada?

    Tad vēl ir auto ražošana… Elektroauto ražošanai un degvielas elementam baterijai nav šo ražošanas posmu, kā arī auto uzbūve sastāv no mazāk mezgliem, kur arī apkope vairs nav vajadzīga. Elektro auto kustīgās daļas ir ritošā daļa un baterija-viss! Elektroauto uzpildei nevajag transportu, kas piegādā degvielu no rūpnīcas, jo viss notiek pa tiešo.

    Vai tagad radās kaut cik apjausma par elektro auto ekoloģiskumu?

    Un par Fērenbaha sāpi, viss ir dēļ tā, kad Bosch ir izveidota liela bāze ar aprīkojumu un diognostiku benzīn un dīzeļtehnikai. Bosch ar zināšanām nedalās vai arī pieprasa astronomiskus ciparus, jo redz Bosch ir monopols visa veida degvielas sistēmas mezgliem.

    LAN
    07.01.2021 19:44
    Reply to  EkoSeko

    Neiazmirsti arī ka maza Sēra satura dīzeļdegvielas iegūšanai tiek lietots Kobalts kā katalizators.

    Arčiņš
    07.01.2021 19:48
    Reply to  EkoSeko

    Nu tu aizrunājies. Visos šajos pētījumos degvielas mašīnu eko pēdu sāk rēķināt no brīža kad ielej degvielu bākā , nevis no ģeologa kam naftā rokas. :)

    Arturs
    07.01.2021 20:46
    Reply to  Arčiņš

    Jā, nu tad pēc tāda paša principa elektro auto eko pēda jāpēta no uzlādes brīža. Bateriju ražošana un elektrības iegūšana nav jāskaita. 👌

    Skābene
    08.01.2021 09:37
    Reply to  Arturs

    Benzīna auto savu dzīvi beidz auto kapsētā, kur to izjauc detaļās vai sapresē un pārkausē. Elektromašīnas akumulators ir tieši tāda pati bēda, kā vēja turbīnas nokalpojušie sparni, kas gatavoti no kompozītmateriāla un nav ne pārkausējami, ne visai derīgi ottreizējai izmantošanai. Un tas ir nopietns pamats aplikt visu šito EV štelli ar pamatīgu dabas resusru nodokli, lai investētu pārstrādes rūpniecībā.

    Vārds*
    07.01.2021 12:24

    Čalis, kurš ražo čārdžerus, raud, ka nav pietiekami daudz čārdžeru ??!! LOL

    Kādu laiku atpakaļ Boš ieguldīja kkādā batereiku startapā, bet izgāja no spēles ar pieredzi <tm>

    Disnejs
    07.01.2021 16:27

    Aicinu arī visus lasītājus būt apdomīgiem un nekrist ekstrēmismā, viens vai otrs auto veids noteikti nav pareizā atbilde. BOSCH vadītājs pareizi norāda uz elektroauto trūkumiem, kas protams ir atrisināmi ar laiku un tā sniegto tehnoloģisko attīstību. Pilnīga elektrifikācija noteikti nav pareizais virziens, ir daudzas nozares kur elektroauto šobrīd nav piemēroti, piemēram smagās mašīnas un darba auto, kas, izmantojot dīzeļdzinējus, ir daudz efektīvāki/ekonomiskāki un dažbrīd pat dabai draudzīgāki. Toties personiskie auto, kas 90% ekspluatācijas laika tiek izmantoti pilsētu mūros, būtu jāelektrificē. Mazajās distancēs un saraustītajā pilsētas satiksmē elektroauto ir daudz efektīvāki un ērtāki (runāju pēc pieredzes kā elektroauto īpašnieks), nemaz nerunājot par svaigāka gaisa ieguvumiem apdzīvotākajos rajonos.

    Bats
    07.01.2021 17:49
    Reply to  Disnejs

    BOSCH lielākajai daļai no Vācijā un Eiropā ražoto iekšdedzes dzinēju piegādā vadības blokus, aizdedzes un iesmidzināšanas sistēmas, tas ir milzīgs bizness kopā ar visu šo krāmu diagnostikas un apkalpošanas aprīkojumu (kur BOSCH ir industrijas standarts). Neviens uzņēmums nevēlas īsā laikā zaudēt milzu daļu noieta, jo elektroauto pasaulē BOSCH pozīcijas ir ievērojami mazāk monopoliskas. Es viņa vietā arī būtu sašutis un sauktu palīgā draugus (autoražotājus) lai šo procesu kā minimums sabremzētu. Protams no cienījama uzņēmuma vadītāja negribētos dzirdēt mītus par elektroauto “nemaz ne tik zaļo” dabu. Ja jau jāskatās cik CO2 palaiž gaisā saražojot elektrību, tad lūdzu būtu tikai godīgi neaizmirst arī par visu CO2, ko saražo iegūstot naftu, to transportējot pāri okeāniem gigantiskā tankerī, tad pārstrādājot par degvielu, sūknējot cisternā, transportējot uz uzpildes stacijām, sūknējot mašīnas bākā. Nerēķinām tikai to, kas pa izpūtēju izkvēp. Par dīzeļu ekonomiskumu un efektivitāti gan negribās vairs pasaciņas dzirdēt. VW un citu ražotāju Dieselgate parādīja, kāds tas dabai draudzīgums patiesībā ir. Tāda vēža buķete plūst ārā, ka nekādi AdBlue izrādās nepalīdz. Un kopš kuriem laikiem mēs 6-7 litrus uz 100 un vairākus simtus EUR dīzeļa apkopēs ik gadu saucam par ekonomiju? Nestāstiet izbijušam dīzeļa īpašniekam par ekonomiju, nav tādas. Tieši komerctransporta turētāji būs pirmie, kas… Read more »

    Elektriķis
    07.01.2021 18:20
    Reply to  Bats

    Vai arī Bošiņš gadījumā nebija iesaistīts Dīzeļgeitā? Sķiet ka tur viens uz otru sāka rādīt ar pirkstiem: VW, Audi, BOSH. Beigās arī Daimlers u.c. tika paņemti pie d… , tikai kaut kā klusāk nokratījās.

    Disnejs
    08.01.2021 11:19
    Reply to  Bats

    Piekrītu visam ko saki, tikai problēmu jau minēju savā pirmajā komentārā “…elektroauto trūkumiem, kas protams ir atrisināmi ar laiku un tā sniegto tehnoloģisko attīstību…”. Šobrīd pieejamais elektrotransports uzņēmumiem ir vienkārši neizdevīgs – transporta kompānijām nobraucamais attālums mazs, smagās tehnikas jauda par mazu vai arī darbības ilgums stipri ierobežots. Tas noteikti mainīsies ar laiku, jo galvenais “pudeles kakliņš” jeb vājais punkts ir enerģijas uzkrāšana – baterijas. Tāpēc mans komentārs ir attiecināms uz šī brīža situāciju, kad reālie lietotājam pieejamie produkti (automašīnas, smagā tehnika) nav pietiekoši attīstīta lai pilnībā aizvietotu iekšdedzes dzinēju piedāvājumu. Ja par izmaksām runājam, tad mani pašu izbrīnīja reālā elektrības cena un patēriņš (protams katram modelim atšķiras), bet man braucot ar Renault ZOE ZE40 vidējais patēriņš pilsētā ir ap 16 kWh uz 100 km, bet pa šoseju zem 20 kWh nospiest nav reāli, izņemot ja brauc uz 70 km/h. Tas man atstāj max 200 km gaitas rezervi braucot pa šoseju ar pilnu bateriju, salīdzinot ar pilsētu, kur var mierīgu nobraukt 300 km, pateicoties mazākam max ātrumam un enerģijas rekuperācijai no bremzēšanas. Tāpēc mans viedoklis joprojām paliek ka šī brīža elektroauto ir izdevīgi ja 70-90% nolietojums ir pilsētā. ZOE ir salīdzinoši maza mašīnīte, iedomājies enerģijas patēriņu un attiecīgo baterijas apjomu… Read more »

    Arčiņš
    07.01.2021 17:54

    A ko Bošam teikt? Nemācēs pielāgoties jaunajiem apstākļiem , nomirs. Principā naftinieki jau saka to pašu , bet pat starp viņiem ir tādi ,kas ieguldās zaļajā enerģijā un nākotnē saglabās savu vietu globālajā biznesā.

    KKTK
    07.01.2021 20:17
    Reply to  Arčiņš

    Naftikieki ir sarēķinājuši, cik naftas no viņiem kopā nopirks vēģa ģeneratoru ražošana, atvešana un uzstādīšana, pēc tam nolietoto spērnu aizvešana, norakšana. Naftiniekiem tīri labi patīk pašreizējais “EKO virziens” ;)

    Elektriķis
    07.01.2021 20:27
    Reply to  Arčiņš

    Vai kāds ir padomājis par to, no kāda materiāla tiek ražots asfalts?

    Skābene
    08.01.2021 09:41
    Reply to  Elektriķis

    Tagad jau taisa no vecām plastmasas pudelēm! :)

    EkoSeko
    07.01.2021 19:01

    Pasaules lielražotājiem, patiesībā nerūp ekoloģija. Viņu galvenais un vienīgais mērķis kā maksimāli nopelnīt piedāvājot maksimālu mēslu, par kuru nesūdzēsies lietotājs. Preses relīzē eko rūpes tiek pieminētas vien uz akciju pacelšanas rēķina.
    Vai miljonāram rūp dabas piesārņojums, lidojot ar privāto lidmašīnu un iedarbinot savu V12 Turbo?

    Aigars Axx
    08.01.2021 12:20
    Reply to  EkoSeko

    Miljonāram visticamāk minētais V12 būs labā kārtībā nevis kūpošs ar izgrieztām detaļām no izpūtēja.
    Un pieļauju, ka bošam ir pilnīgi vienalga, ražot loriņus priekš benzina vai elektro auto. Tiem to releju un sinhronizācijas bloku būs vēl vairāk.

    Edgars K
    08.01.2021 13:19

    Cik slimi viedokļi :) Vai tas, ka čalis ir Bosch vadītājs, automātiski nozīmē, ka viņa viedoklis ir pakārtots šī cilvēka personiskajām vai biznesa interesēm? Tas nav vienīgais veids, kā skatīties uz pasauli.
    Fērenbahs pareizi norāda uz svarīgiem situācijas izpratnes trūkumiem.

    Reklāma