Reklāma

“Bosch” vadītājs asi kritizē plānus aizliegt auto ar iekšdedzes dzinējiem

Jaunākie raksti

Logitech Ergo M575 datorpeles apskats – kad bumbiņa kustina kursoru

Dažādi ergonomiski risinājumi nav nekas jauns, bet tie kļuvuši arvien aktuālāki laikā, kad daudzi pārgāja strādāt no ofisa uz...

Paredzams, ka drīzumā iPhone lietotāji sāks ieraudzīt arvien vairāk reklāmu

Līdz šim iPhone lietotāji netika pārāk noslogoti ar dažādām reklāmām, taču tuvākā nākotnē tas varētu notikt, un arvien vairāk...

“Beats” izstrādājis īpašas austiņas Kimas Kardašjanas gaumē

"Apple" piederošais uzņēmums "Beats" jau vairākkārt radījis īpašas kolekcijas bezvadu austiņas. Piemēram, ir dzirdēts gan par Ukrainai veltītām austiņām,...

“Elektrum Drive” un e-mobi tīklā būs vienota norēķinu sistēma

Konkurences padome lēmusi atļaut AS “Latvenergo”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un AS “Unifiedpost” paziņoto vienošanos, kas nodrošinās...

Mākslīgā intelekta talantu programmai pirmais izlaidums

Trešdien, 10. augustā, Liepājas pārstāvniecībā Rīgā, Liepājas tehnoloģiju klasteris un Liepājas pašvaldība rīkoja pirmo Mākslīgā intelekta talantu programmas izlaidumu....

Vienalga, ko mēs pirktu – celtniecības instrumentus, auto detaļas, elektriskās ierīces – “Bosch” ir viens no zīmoliem, kas asociējas ar augstvērtīgu kvalitāti. Ne velti “Bosch” ir pasaulē lielākais auto detaļu piegādātājs. Kompānijas vadītājs Francs Fērenbahs kritizējis valstu valdību plānus agresīvai pārejai uz elektroauto, to panākot ar aizliegumiem pārdot ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotas mašīnas.

Fērenbahs intervijā vācu medijam Stuttgarter Nachrichten skaidro, ka šobrīd tiekot pielietoti dubultie standarti un auto ar iekšdedzes dzinējiem tiekot vainoti visās problēmās. Vācu autobūves industrija ir ne tikai valsts lepnums, bet arī ļoti nozīmīgs darba devējs. Fērenbahs aicina vācu autobūves kompānijas pretoties šai pārejai, norādot, ka elektroauto nemaz nav tik ekoloģiski un videi draudzīgi.

“Bosch” vadītājs savu nostāju skaidro, sakot, ka gan Vācijā, gan citviet Eiropā elektrība joprojām tiek iegūta, izmantojot ogles vai citu fosilo kurināmo. Viņš norāda, ka šīs mašīnas tiek uzskatītas par CO2 neitrālām, jo elektrības ražošanā radītie izmeši “tiek paslēpti”, kā arī bateriju ražošana ir energoietilpīgs process. Tāpat uzņēmuma vadītājs atzīmē uzlādes infrastruktūras trūkumus Vācijā. Dažādu Eiropas Savienības lēmumu dēļ valstīm gribot negribot būs jāpanāk zaļāka elektrības ražošana, lai sasniegtu uzstādītos CO2 neitralitātes mērķus.

Tomēr nevaram teikt, ka “Bosch” ir pilnībā pret elektrifikāciju – kompānija ir atteikusies no saviem sākotnējiem plāniem ieguldīt naudu bateriju tehnoloģiju izstrādē, norādot, ka šādas investīcijas uzskatāmas par pārāk riskantām. Uzņēmums tikmēr strādā pie jaudas agregātu attīstības un elektromotoru izstrādes.

Reklāma

22 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
22 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene
07.01.2021 09:42

BOSCH ir sapratis, ka tā ražotās komponentes nav vajadzīgas elektroauto ražošanā! :D
Ko nu? Jātaisa savi elektroauto, vai jāmet miers auto nozarei un jāturpina ražot cepeškrāsnis un trauku mašīnas!

07.01.2021 10:41

Respect. Ekofašistu spiedienam ir jāpretojas, nevis klusējot jālien zem tupeles.

KKTK
07.01.2021 11:27
Reply to  Kavacky

Nuja – no vecu dīzeļu diagnostikas servisiem labs piķis tomēr nāk.

Tasesmues
07.01.2021 12:25
Reply to  Kavacky

Kad sāk likties, ka visi trampisti tusē delfos…

digitalk
07.01.2021 12:47
Reply to  Tasesmues

tev nepatīk, ka zaļos ekoteroristus bez aplinkiem sauc tā kā pienākas, bez politkorektās puņķošanās?

EkoSeko
07.01.2021 18:52
Reply to  Kavacky

Lai lietotu benzīnauto un dīzeļauto, ogles un cits kurināmais tiek patērēts krietni vairāk kā elektroauto. Dīzeļmotors rada vēl papildus izmešus. 1. Lai degvielu uzražotu-taisam karu ar kādu valsti, kur ir naftas atradnes. 2. Ražojam naftas platforma, lai sūknētu naftu. 3. Lieko naftu un gāzi turpat sadedzinam. Piesārņojam ar jēlnaftas paliekām grunti. 4. Pumpējam un vedam ar tankuģi, ja avarē-ekoloģiskā katastrofa. 5. Cik ogles rūpnīcās tiek patērētas, lai sadalītu naftu frakcijās un izfiltrētu? 6. Degvielas piegāde no punkta uz punktu jau cik izmešus rada? Tad vēl ir auto ražošana… Elektroauto ražošanai un degvielas elementam baterijai nav šo ražošanas posmu, kā arī… Read more »

LAN
07.01.2021 19:44
Reply to  EkoSeko

Neiazmirsti arī ka maza Sēra satura dīzeļdegvielas iegūšanai tiek lietots Kobalts kā katalizators.

Arčiņš
07.01.2021 19:48
Reply to  EkoSeko

Nu tu aizrunājies. Visos šajos pētījumos degvielas mašīnu eko pēdu sāk rēķināt no brīža kad ielej degvielu bākā , nevis no ģeologa kam naftā rokas. :)

Arturs
07.01.2021 20:46
Reply to  Arčiņš

Jā, nu tad pēc tāda paša principa elektro auto eko pēda jāpēta no uzlādes brīža. Bateriju ražošana un elektrības iegūšana nav jāskaita. 👌

Skābene
08.01.2021 09:37
Reply to  Arturs

Benzīna auto savu dzīvi beidz auto kapsētā, kur to izjauc detaļās vai sapresē un pārkausē. Elektromašīnas akumulators ir tieši tāda pati bēda, kā vēja turbīnas nokalpojušie sparni, kas gatavoti no kompozītmateriāla un nav ne pārkausējami, ne visai derīgi ottreizējai izmantošanai. Un tas ir nopietns pamats aplikt visu šito EV štelli ar pamatīgu dabas resusru nodokli, lai investētu pārstrādes rūpniecībā.

Vārds*
07.01.2021 12:24

Čalis, kurš ražo čārdžerus, raud, ka nav pietiekami daudz čārdžeru ??!! LOL

Kādu laiku atpakaļ Boš ieguldīja kkādā batereiku startapā, bet izgāja no spēles ar pieredzi <tm>

Disnejs
07.01.2021 16:27

Aicinu arī visus lasītājus būt apdomīgiem un nekrist ekstrēmismā, viens vai otrs auto veids noteikti nav pareizā atbilde. BOSCH vadītājs pareizi norāda uz elektroauto trūkumiem, kas protams ir atrisināmi ar laiku un tā sniegto tehnoloģisko attīstību. Pilnīga elektrifikācija noteikti nav pareizais virziens, ir daudzas nozares kur elektroauto šobrīd nav piemēroti, piemēram smagās mašīnas un darba auto, kas, izmantojot dīzeļdzinējus, ir daudz efektīvāki/ekonomiskāki un dažbrīd pat dabai draudzīgāki. Toties personiskie auto, kas 90% ekspluatācijas laika tiek izmantoti pilsētu mūros, būtu jāelektrificē. Mazajās distancēs un saraustītajā pilsētas satiksmē elektroauto ir daudz efektīvāki un ērtāki (runāju pēc pieredzes kā elektroauto īpašnieks), nemaz nerunājot… Read more »

Bats
07.01.2021 17:49
Reply to  Disnejs

BOSCH lielākajai daļai no Vācijā un Eiropā ražoto iekšdedzes dzinēju piegādā vadības blokus, aizdedzes un iesmidzināšanas sistēmas, tas ir milzīgs bizness kopā ar visu šo krāmu diagnostikas un apkalpošanas aprīkojumu (kur BOSCH ir industrijas standarts). Neviens uzņēmums nevēlas īsā laikā zaudēt milzu daļu noieta, jo elektroauto pasaulē BOSCH pozīcijas ir ievērojami mazāk monopoliskas. Es viņa vietā arī būtu sašutis un sauktu palīgā draugus (autoražotājus) lai šo procesu kā minimums sabremzētu. Protams no cienījama uzņēmuma vadītāja negribētos dzirdēt mītus par elektroauto “nemaz ne tik zaļo” dabu. Ja jau jāskatās cik CO2 palaiž gaisā saražojot elektrību, tad lūdzu būtu tikai godīgi neaizmirst… Read more »

Elektriķis
07.01.2021 18:20
Reply to  Bats

Vai arī Bošiņš gadījumā nebija iesaistīts Dīzeļgeitā? Sķiet ka tur viens uz otru sāka rādīt ar pirkstiem: VW, Audi, BOSH. Beigās arī Daimlers u.c. tika paņemti pie d… , tikai kaut kā klusāk nokratījās.

Disnejs
08.01.2021 11:19
Reply to  Bats

Piekrītu visam ko saki, tikai problēmu jau minēju savā pirmajā komentārā “…elektroauto trūkumiem, kas protams ir atrisināmi ar laiku un tā sniegto tehnoloģisko attīstību…”. Šobrīd pieejamais elektrotransports uzņēmumiem ir vienkārši neizdevīgs – transporta kompānijām nobraucamais attālums mazs, smagās tehnikas jauda par mazu vai arī darbības ilgums stipri ierobežots. Tas noteikti mainīsies ar laiku, jo galvenais “pudeles kakliņš” jeb vājais punkts ir enerģijas uzkrāšana – baterijas. Tāpēc mans komentārs ir attiecināms uz šī brīža situāciju, kad reālie lietotājam pieejamie produkti (automašīnas, smagā tehnika) nav pietiekoši attīstīta lai pilnībā aizvietotu iekšdedzes dzinēju piedāvājumu. Ja par izmaksām runājam, tad mani pašu izbrīnīja reālā… Read more »

Arčiņš
07.01.2021 17:54

A ko Bošam teikt? Nemācēs pielāgoties jaunajiem apstākļiem , nomirs. Principā naftinieki jau saka to pašu , bet pat starp viņiem ir tādi ,kas ieguldās zaļajā enerģijā un nākotnē saglabās savu vietu globālajā biznesā.

KKTK
07.01.2021 20:17
Reply to  Arčiņš

Naftikieki ir sarēķinājuši, cik naftas no viņiem kopā nopirks vēģa ģeneratoru ražošana, atvešana un uzstādīšana, pēc tam nolietoto spērnu aizvešana, norakšana. Naftiniekiem tīri labi patīk pašreizējais “EKO virziens” ;)

Elektriķis
07.01.2021 20:27
Reply to  Arčiņš

Vai kāds ir padomājis par to, no kāda materiāla tiek ražots asfalts?

Skābene
08.01.2021 09:41
Reply to  Elektriķis

Tagad jau taisa no vecām plastmasas pudelēm! :)

EkoSeko
07.01.2021 19:01

Pasaules lielražotājiem, patiesībā nerūp ekoloģija. Viņu galvenais un vienīgais mērķis kā maksimāli nopelnīt piedāvājot maksimālu mēslu, par kuru nesūdzēsies lietotājs. Preses relīzē eko rūpes tiek pieminētas vien uz akciju pacelšanas rēķina.
Vai miljonāram rūp dabas piesārņojums, lidojot ar privāto lidmašīnu un iedarbinot savu V12 Turbo?

Aigars Axx
08.01.2021 12:20
Reply to  EkoSeko

Miljonāram visticamāk minētais V12 būs labā kārtībā nevis kūpošs ar izgrieztām detaļām no izpūtēja.
Un pieļauju, ka bošam ir pilnīgi vienalga, ražot loriņus priekš benzina vai elektro auto. Tiem to releju un sinhronizācijas bloku būs vēl vairāk.

Edgars K
08.01.2021 13:19

Cik slimi viedokļi :) Vai tas, ka čalis ir Bosch vadītājs, automātiski nozīmē, ka viņa viedoklis ir pakārtots šī cilvēka personiskajām vai biznesa interesēm? Tas nav vienīgais veids, kā skatīties uz pasauli.
Fērenbahs pareizi norāda uz svarīgiem situācijas izpratnes trūkumiem.

Reklāma