2019. gada rudenī Renault prezentēja 9000 USD vērtu speciāli Ķīnas tirgum domātu elektrisko krosoveru K-ZE, taču nu šis auto būs pieejams arī Eiropā sākot no 15000 EUR tikai zem Dacia Spring Electric nosaukuma.

Renault grupā esošais auto ražotājs Dacia, ar kuru mums parasti saistās salīdzinoši vienkāršas un lētas automašīnās, kā arī bieži vien meža nozarē strādājošo darba auto, tiks pie sava pilsētas elektroauto, kurš varētu būt lētākais Eiropā, ja neskaita Citroen pavisam mazo Ami elektroauto.

Nav pieejama pārāk plaša informācija par tehniskajiem parametriem, taču tiek prognozēts, ka tā autonomija (WLTP) būs 200 km ar vienu uzlādi no 26,8 kWh ietilpīgas baterijas, kas patiešām izklausās ļoti cerīgi. Tas būs pietiekami kompakts, jo tā garums būs 3730 mm, bet riteņu bāze 2423 mm. Bagāžas ietilpība būs 300 litru, salīdzinājumam Tesla Model 3 tie var būt 425 litri.

Auto varētu būt pieejams sākot no 2021. gada, un bāzes modelim varētu sākties aptuveni no 15000 EUR (Francijā 2021. gadā būs 5000 EUR atlaide auto iegādei, tātad 10 000 EUR).

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
34 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Kur ir triks? Baterija un lādētājs nav iekļauti komplektā?

spring

Spring Electric – bāzes versija Spring ar uzvelkamo atsperi, Electric jau ar bateriju, cenu nosauc lētākajai modifikācijai) Vai arī braucams sākot no pavasara, kas norāda uz apkures un sildītāju neesamību.

Nez, būvējot auto lētāku, ar vienkāršāku apdari un aprīkojumu, tas varētu būt arī vieglāks, kas pozitīvi atsaucas uz nobraukuma distanci. Ja vien nav kā ar velo – jo lētāk, jo smagāk.

Agris

Pārāk neticama cena, varbūt bāze ar nomas akumulatoru 🤷‍♂️
Jā ar iebūvētu, tad neko darīt, nāksies pirkt 😄

Oskars

Nee, leets taapeec ka stelee chigaani.

Tramvajs ble

Pat šādu aparātu varētu sievai iesmērēt. Pats arī paākstītos. Cik tad viņai lidz pilsētai vajag… Pa nedēļu 200km maksimums nobrauc. Pat kādreiz līdz Rīgai varētu aizbraukt(90 km)

spring

250km – visdrīzāk, tas ir laboratorijas apstākļos, bukleta sniegums. Ar noteiktām riepām, spiedienu tajās, bez kalniem, pa sausu asfaltu, bez pretvēja, ar vienu pasažieri, bez kravas. 90×2, kāds loks pa Rīgu un skat, atpakaļceļā būtu jāizmanto papildiespēja “zvans draugam”) Nu ok, kamēr jauns un bača friša, varētu arī to Rīgas braucienu izvilkt. Manā sapratnē, tas ir drīzāk (pie)pilsētas auto ar rezervi, lai nav jābraukā līdz ar nagiem, varbūt vasarā var izlaist kādu lādēšanas reizi. Neesmu neko sekojis, bet ar maziekārtu li-ion baterijām kalpošanas termiņa pagarināšanas mantra ir “labāk lādēt biežāk no vidus, nekā izlādēt līdz galam”. Par auto nekā tamlīdzīga… Read more »

digitalk

ja galapunktā ir uzlāde, tad kāpēc ne? un galu galā vienmēr pieejama superpagarinātā distance ar smirdīgu benzīna evakuatoru ;)

spring

Ja galapunkts te domāts kā Rīga, tad varianti kādi – uzlādes ielas malā, vai daudzstāvu stāvvietā, vai park&ride Rīgas pievārtē. Kurš variants izskatās vienkāršāk īstenojams?

Tie, kam vajag centrā piebraukt pie iestādes durvīm (piem. medicīnas pakalpojumi), varētu arī maksāt par stāvvietu+uzlādi ielas malā. Var izlocīt kājas – tiem pārējie varianti.

spring

Pilsētas krosovers ir tikpat racionāla lieta kā kedas tūrisma zābaku izskatā iešanai uz veikalu) Nē, nu laikam jau cilvēkiem patīk ka auto izskatās lielāks, stāvāka sēdēšana, vieglāk ierausties. Sliktiem ceļiem vai bezceļiem tur tāpat nav nekādas rezerves un mēs taču runājam par pilsētu.

Skābene

Zini kāpēc sievietēm patīk pilsētas džipiņi? Augstu sēdi, tālu redzi, spoguļi kā ziloņa ausis un pats labākais, pie maximas nevar atlauzt bamperi pret augsto apmali un palielināts amortizatora gājiens saudzē no Rīgas bedrēm.

spring

Ja nav paredzēta stāvēšana uz ietves, tad nav ko stumt bamperi uz ietves) Ietve ir paredzēta gājējiem, nevis auto priekšām.

Asaris

Rēķini ka no Rīgas bez uzlādes atpakaļ netiksi. Reālais nobraukums varētu būt ap 150 km. No tiem 26,5kw baterijas pieejams būs apmeram 22. Uzlāde būs labākajā gadījumā 22kw + lētās Ķīnas baterijas un dzesēšana ar ventilatoru kas paņemts no datora procesora. Pēc 5 gadi būs 70% no beterijas sākuma ietilpības.
Bet protams ceru ka maldos un būs normāls autiņš par pieņemamu cenu.

AC/DC

Parādi man kādu auto kam pēc 5 gadiem baterija degradējusies līdz 70%. Man ir auto ar mazāku bateriju un pēc 8 gadiem un >100k km beterija ir virs 80%

baterijas apēdājs

Tos % parāda panelī vai aprēķini (uzlādes laiks/km) ?

Asaris

Parādi man uz ceļa kādu elektrisko Dacia.
Kaut kur tā cena ir jādabū, un šobrīd elektroauto zelta detaļa ir akumulators.
Kā jau teicu, ceru, ka maldos.

Jānis

Pēc 5 gadiem auto tiks atdots salonam un tā jau būs citu cilvēku problēma :D

hmmm :)

Kapēc elektro auto nav opcijas par dažādiem akumalatora tilpumiem?
Katrs varētu izvēleties piemēratako distanci. Tur ir kaut kāds āķis? Tehniski nav iespējams pievienot?

Kristaps Skutelis

Dažiem elektroauto ir šāda opcija. Tesla šādi dala savus auto, arī jaunie Volkswagen ID.3 būs nopērkami ar dažāda apjoma akumulatoriem.

KKTK

Kādiem stulbeņiem jābūt, lai taisītu krosoveru pilsētai?

Carbon dioxide

Es arī neesmu sapratis šo pēdējo gadu trendu ar tiem “paaugstinātajiem” auto, tiešām vienīgā praktiskā jēga no tā, ka parkingā mazāka iespēja nolauzt kādu bamperi pret apmalēm. Tā pat jau reti kurais no šiem īpašniekiem aizbrauc uz mežu vai pļavu tik dziļi, ka ar zemāku auto būtu problēmas tikt tālāk… Citādāk lieks degvielas/enerģijas patēriņš (dēļ sliktākas aerodinamikas un lielākas masas).

Kristaps Skutelis

Kad pabrauc ar augstāku/makanāku auto, tad pierodi pie ērtībām :)

digitalk

nemaz nerunājot par ērtāku iekāpšanu/izkāpšanu (ne velti slimnīcu gultas ir augstākas par mājas variantiem).

Kristaps Skutelis

Starp citu, jā. Ērtāk ir uzkāpt un nokāpt no krēsla nevis iegulties mašīnā.

KKTK

Es gan neesmu slimnieks un netaisos būt.
Bet par tēmu, tai “ērtākajai” izkāpšanai komplektā nāk netīras drēbes, jo dēļ augstāka un platāka auto. Grīļojošā gaita protams, ka ir gaumes jautājums.

Reinis Rozitis

> komplektā nāk netīras drēbes

Pa lielam jau šobrīd visi taisa, ka durvis nosedz sliekšņus, līdz ar to tā bikšu smērēšana ir vai nu konkrētiem vai vecākiem modeļiem.

> Grīļojošā gaita protams, ka ir gaumes jautājums.

Šis ar, manuprāt, tā visai nosacīti, jo dēl augstāka smaguma centra SUVi bieži vien faktiski ir “cietāki” nekā vieglie. Bez tam, ja trakoti nepatīk, paliek iespēja pirkt ar kādu piekares regulēšanas variantu (pneimo, magnētisko utt).

Kristaps Skutelis

Ko tev dod cieta piekare pa mūs sūdīgajiem ceļiem? Man pa Rīgu būtu maz vēlmes braukt ar parastu auto.

Ansis

Arī Rīgā ir ielas ar grants segumu. Greideris 2x pa vasaru. Mēnesis pēc slapjās sezonas sākuma un katra bedre testē tava auto klīrensu.

Jānis

Tādiem “stulbeņiem” kuriem patīk sēdēt, nevis gulēt uz grīdas.

sēdēt

Eiropa noveco, atvilcēju skaits samazinās, cilvēki grib vecumam atbilstošas ērtības, race pozišen interesē arvien mazāk.

Astro

Kur ņemta informācija, ka tas varētu maksāt 9000 EUR? Vienīgais info, ko atradu starptautiskajās lapās ir, ka
1. Tā “brālis” Ķīnā maksās ap 9000 USD.
2. UK saitā carmagazine minēts, kas eiropas nodokļiem un cenu korekciju UK cena varētu būs ap 16000 mārciņām.

Tāpēc vēlējo noprecizēt, vai bez iauto ir kāds avots, kur minēts, ka cena mums būs ap 9000 EUR?