Web Analytics
More
    Reklāma

    Citroen Ami ir divvietīgs elektroauto par 20 eiro mēnesī

    Jaunākie raksti

    Francijas autoražotājs Citroen sāks piedāvāt ļoti mazu un mobilu divvietīgo elektroauto, kuram dots nosaukums Ami, kas franču valodā nozīmē draugs. Acīmredzami iezīmējot vīziju par elektromobilitāti tieši pilsētās, jo auto patiešām ir kompakts, un Francijā ar to varēs braukt jau no 14 gadu vecuma.

    Spilgtos toņos veidotais Ami būs aprīkots ar 5,5 kWh bateriju, kas ļautu nobraukt aptuveni 70 km ar vienu uzlādi, bet pēc tam 3 stundu laikā no parastās kontaktligzdas būs iespējams uzlādēt pilnu bateriju. Maksimālais ātrums 45 km/h, kas nozīmē, ka ar šo mazo brīnumu uz šosejas nebūs iemesla doties. Auto apgriešanās rādiuss ir 7,2 metri, kas patiešām ir ļoti kompakti, ļaujot to ērti novietot dažādās vietās. Interesanta iezīme ir tā, ka katra no durvīm veras savā virzienā.

    Avots: Citroen

    Kā pieminēts reklāmas video, tad šis auto tiešām vairāk tendēts uz jauniešiem, dodot viņiem gan brīvību pārvietoties ar auto, gan darot to nosacīti ekoloģiskā veidā. Pats interesantākais ir tas, ka elektroauto to būs iespējams izīrēt par 19,99 EUR mēnesī, pēc pirmā gada samaksājot atlikušo summu 3544 EUR (ar Francijas nodokļu atlaidi 2944 EUR), kas nozīmē, ka šis auto būs pietiekami pieejams. Tāpat to iespējams izīrēt kā koplietošanas auto caur servisu Free2Move par 26 centiem minūtē (ar 9,90 EUR mēneša maksu). Iespējas ir dažādas.

    Avots: Citroen

    Auto jau būs iespējams pasūtīt no 30. marta, un pirmos modeļus sāks saņemt paši francūži jūnija mēnesī. Pēc pāris mēnešiem auto iegādes iespējas būs arī Spānijā, Itālijā, Beļģijā, Portugālē un Vācijā. Šis Citroen modelis man atgādina pirms pāris gadiem Latvijā ienākušo Aixam brendu, kas arī ļāva braukt ar auto bez vadītāja apliecības.

    https://www.youtube.com/watch?v=74VfCw1FE2s&feature=emb_title

    AvotsCitroen
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    31 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Artis 🍏
    28.02.2020 15:30

    Caurums uz durvīm norāda, ka lādēt šo varēs ar USB Type C!

    wils
    28.02.2020 15:51

    Es gribu redzēt, kā šo brīnumu pilsētas apstākļos lādēs? Vilks pagarinātāju no daudzstāvenes?

    Agris Čaurs
    28.02.2020 16:14
    Reply to  wils

    Ganjau par to ir domāts, par cik Parīzē pārsvarā visi dzīvo dzīvokļos

    Gatis Skrebelis
    28.02.2020 15:55

    Diametrs 7.2m? Tas ir smagās mašīnas kategorijā… Varbūt perimetrs?

    Aleksis
    28.02.2020 17:06

    Kas vispār ir auto diametrs? Pēc apraksta – milzīgs aplis :D Gan jau pagrieziena…

    Kursors.lv
    29.02.2020 07:24

    Jā, Henrij, tas ir pagrieziena rādiuss :)

    better city
    02.03.2020 20:12

    Pagrieziena radiusam nav sakara ar stabu mašīnai pa vidu)

    Auto, kas brauc taisni, maksimāli sagriežam riteņus un griežamies, kamēr esam apgriezušies braukšanai pretējā virzienā. Radiuss ir 1/2 no attāluma starp taisnēm, kas sakrīt ar auto ārējo sānu pirms un pēc apgriešanās.

    Rudolfs
    28.02.2020 16:20

    Es saprotu super urbānajā vidē un rietumu braukšanas kultūrā varbūt šim aparātam ir vieta. Pie mums tomēr vajadzētu vismaz tos pašus 50-60km/h lai droši pārvietotos. Lielākais pārsteigums tiešām varētu būt cena, jo principā kaut kāds skūteris jau daudz vairāk nemaksā.

    28.02.2020 20:14
    Reply to  Rudolfs

    četri riteņi ir četri riteņi, un arī jumts, atšķirībā no skūtera. ne visi mīl un/vai prot braukt ar divriteņu balansieri.

    Krotow
    28.02.2020 22:02

    45 km/h uz ceļa ir galīgi garām. Tādiem braucekļiem būtu jaaizliedz braukt pa ielām un ceļiem ar atļauto ātrumu virs 50 km/h. Vai arī jābūvē lēnās joslas speciāli šīm kurpju kastēm.

    Taču ja kantainais caurums sānos ir USB ports. Un t.s. auto patiesībā ir maziņš vadāmais spēļu auto – tad 45 km/h ir labs ātrums :)

    Agris
    29.02.2020 00:13
    Reply to  Krotow

    Pa barona ielu turp atpakaļ pilnīgi pietiek ar 45 km/h😄
    Bet, ja buti70km/h un 100km distance, tad šim cenas nebūtu. Tomēr 70 ziemā var pārvērsties pa 30 un tas jau nekas nav

    better city
    02.03.2020 11:18
    Reply to  Agris

    Tas ir pilsētas auto – pilsētas ātrumiem un pilsētas attālumiem, tas ir skaidri izlasāms rakstā.

    Citādi vienam vajag 70km/h un 100km distanci, otrs palūgs 100km/h un 300km distanci – un lūdzu, kompakta un pieejama pilsētas auto vietā mums ir nākamā tesla))

    Jānis
    02.03.2020 08:20
    Reply to  Krotow

    Tieši tā, būtu kādi 55 km/h, tad vismaz pa pilsētu salīdzinoši droši varētu pārvietoties, jo citādi pie mums tādus auto visi pēc iespējams maksimāli censtos apdzīt.

    Kursors.lv
    02.03.2020 10:50
    Reply to  Jānis

    Rīgā diemžēl ar 55 km/h būs par īsu, nopīpinās līdz nāvei :/

    better city
    02.03.2020 11:15

    “Kad es braucu ar maksimālo atļauto ātrumu, nevienam nav jātriecas man garām”. Un lielā pilsētas daļā tie 50 arī ir stipri par daudz, ko ar laiku samazinās – ja pilsētas tēvi ne vien bezgalīgi algos pilsētvides speciālistus, bet arī ieviesīs kaut 10% no viņu ieteikumiem.

    Kursors.lv
    02.03.2020 11:24
    Reply to  better city

    Jā, un kamēr tas nav noticis, braukt Rīgā ar max ātrumu 50 km/h ir neērti un atsevišķos gadījumos arī riskanti. Vai tas ir pareizi? Nē. Vai tā ir realitāte? Jā.

    better city
    02.03.2020 11:36

    Hm, tur kur Rīgā zīme 70, parasti arī divas joslas. Nevar aizliegt braukt pa labo ar 50, tie kas taisa labo pagriezienu arī nebrauc uz 70. Savukārt pa ielām, kur max ir 50 – nu brauc uz 40 un vienīgais sliktais, kas var notikt dzīvē, ir nokavēts luksofors. Nenotiks nekāda kosmiska katastrofa, ja nebrauks ir maksimālo atļauto – var sasmaidīties ar plūsmā braucošiem riteņbraucējiem un lieki nestresot)

    Kursors.lv
    02.03.2020 11:43
    Reply to  better city

    Protams, var dzīvē darīt ļoti daudz ko. Var arī kājām iet uz Ludzu. Es par to, ka normāli cilvēki tomēr izvēlas lieki nesarežģīt savu dzīvi, kad to var nedarīt. Diemžēl realitāte ir tāda, ka Rīga nav gatava tik lēniem pārvietošanās auto.

    better city
    02.03.2020 12:02

    Rīga vispirms ir cilvēki, ielām ir vienalga ar kādu ātrumu pa tām brauc. Kā cilvēkus noskaņo un audzina, tādi tie arī ir. Un pasaki, vai tiešām tu sāc pārkāpt noteikumus tikai tāpēc, ka aiz tevis kāds džigits sāk midžināt, taurēt un mētāties, domājot vai apdzīt tevi pa kreiso joslu vai ceļa nomali?

    Skābene
    02.03.2020 16:13
    Reply to  better city

    Rīgā agresīvi riteņbraucēji tevi nodzindzinās, lai netraucē viņiem braukt ar savu lēnmobīli! Tu jau zini kādi viņi mums, var arī logus izbungāt, ja traucēsi viņiem! Un aizmukt ar nekur nevarēsi, noķers un nolauzīs spoguļus!

    better city
    02.03.2020 17:18
    Reply to  Skābene

    Nu, nez nez….spoguļus lauž agresīviem un klaji nekaunīgiem vadītājiem, neticu ka par lēnīgumu kāds ir šādi sodīts. Un jēdzīgāk ir nofilmēt un uzrakstīt iesniegumu policijai, nevis pašam pārkāpt likumu.

    better city
    02.03.2020 11:47

    Kas attiecas uz “atsevišķos gadījumos arī riskanti” – policijai vajadzētu pusgadu mērķtiecīgi pastrādāt ar tiem, kuri bullē lēnāk braucošos – taurē, lien priekšā un piebremzē – sodīt par agresīvu braukšanu (pants atrastos) un ātri vien izskaustu čammas, kas izbrauc par vēlu un tad cenšas atgūt minūtes uz apkārtējo rēķina un indē apkārtni ar savu negatīvismu. Gribat adrenalīnu – leciet ar izpletni, ejiet uz ringu, brauciet pa trasi – iela ir domāta braukšanai, nevis lai izlādētos.

    Normunds
    02.03.2020 12:04
    Reply to  better city

    Ir arī pants par apzinātu satiksmes traucēšanu. :D

    better city
    02.03.2020 12:15
    Reply to  Normunds

    Posmos, kur ir minimālā ātruma ierobežojums, nedrīkst braukt lēnāk par noteikto, bet posmos, kur ir tikai maksimālā ātruma ierobežojums – tu vari iepūst opītim, kas čunčina uz 20, bet neviens viņu par to nevar sodīt. Nevari apdzīt vai tevi krata no lēni braucošā – izdari sev un apkārtējiem pakalpojumu, brauc ar taksi un neapdraudi satiksmi ar savu attieksmi.
    ja cilvēks nebrauc ar maksimālo, viņam var būt iemesls un no mazākā ļaunuma viedokļa, labāk lai viņš brauc lēnāk, nekā ātrāk.

    Muah
    02.03.2020 13:45
    Reply to  Normunds

    Pārvietošanās ar legāli reģistrētu automobili tā ražotāja pieļautajā maksimālajā ātrumā nekādi neies zem apzinātas satiksmes traucēšanas.

    Skābene
    02.03.2020 16:16
    Reply to  better city

    Viens trolejbuss Rīgā uztaurēja lēni pa sabiedriskā transporta jolas vidu braucošam velosipēdam.Viss beidzās ar izsistu trolejbusa stiklu! :(

    better city
    02.03.2020 16:58
    Reply to  Skābene

    Sabiedrisko transportu kavēt nedrīkst ne auto, ne riteņbraucējs un stiklu sišana nav nekāds risinājums. Tomēr ir starpība – 1/2 cilvēki tiek uz priekšu vai 20-60. Jābrīnās arī par autovadītājiem, kas nejūtot auto gabarītus, apstājas par tuvu sliedēm, neļaujot tramvajam tikt garām un tmldz. sviestu, kad 1 cilvēka ego+neprasme tiek pretstatīta sabiedriskā transporta kustībai. Tas viss arī kurina idejas par privātā autotransporta ierobežošanu noslogotās pilsētās, lai gan daudz ko varētu risināt mazāk radikali, ja visi satiksmes dalībnieki būtu disciplinētāki un empātiskāki.

    Muah
    02.03.2020 13:44

    Eiropā daudzviet ievieš un diskutē par 40km/h un zemākiem pilsētu ātruma limitiem.

    Krotow
    02.03.2020 22:24
    Reply to  Muah

    Rietumeiropā viņi var atļauties sabūvēt otro veloceliņu kārtu pusātrajiem braucējiem – elektriskajiem ūberriteņiem un nedaauto ar kustības ātrumu ap 40-45 km/h). Te pat ceļus nevar saremontēt.

    Reklāma