Francijas autoražotājs Citroen sāks piedāvāt ļoti mazu un mobilu divvietīgo elektroauto, kuram dots nosaukums Ami, kas franču valodā nozīmē draugs. Acīmredzami iezīmējot vīziju par elektromobilitāti tieši pilsētās, jo auto patiešām ir kompakts, un Francijā ar to varēs braukt jau no 14 gadu vecuma.
Spilgtos toņos veidotais Ami būs aprīkots ar 5,5 kWh bateriju, kas ļautu nobraukt aptuveni 70 km ar vienu uzlādi, bet pēc tam 3 stundu laikā no parastās kontaktligzdas būs iespējams uzlādēt pilnu bateriju. Maksimālais ātrums 45 km/h, kas nozīmē, ka ar šo mazo brīnumu uz šosejas nebūs iemesla doties. Auto apgriešanās rādiuss ir 7,2 metri, kas patiešām ir ļoti kompakti, ļaujot to ērti novietot dažādās vietās. Interesanta iezīme ir tā, ka katra no durvīm veras savā virzienā.
Kā pieminēts reklāmas video, tad šis auto tiešām vairāk tendēts uz jauniešiem, dodot viņiem gan brīvību pārvietoties ar auto, gan darot to nosacīti ekoloģiskā veidā. Pats interesantākais ir tas, ka elektroauto to būs iespējams izīrēt par 19,99 EUR mēnesī, pēc pirmā gada samaksājot atlikušo summu 3544 EUR (ar Francijas nodokļu atlaidi 2944 EUR), kas nozīmē, ka šis auto būs pietiekami pieejams. Tāpat to iespējams izīrēt kā koplietošanas auto caur servisu Free2Move par 26 centiem minūtē (ar 9,90 EUR mēneša maksu). Iespējas ir dažādas.
Auto jau būs iespējams pasūtīt no 30. marta, un pirmos modeļus sāks saņemt paši francūži jūnija mēnesī. Pēc pāris mēnešiem auto iegādes iespējas būs arī Spānijā, Itālijā, Beļģijā, Portugālē un Vācijā. Šis Citroen modelis man atgādina pirms pāris gadiem Latvijā ienākušo Aixam brendu, kas arī ļāva braukt ar auto bez vadītāja apliecības.
https://www.youtube.com/watch?v=74VfCw1FE2s&feature=emb_title
Caurums uz durvīm norāda, ka lādēt šo varēs ar USB Type C!
Es gribu redzēt, kā šo brīnumu pilsētas apstākļos lādēs? Vilks pagarinātāju no daudzstāvenes?
Ganjau par to ir domāts, par cik Parīzē pārsvarā visi dzīvo dzīvokļos
Diametrs 7.2m? Tas ir smagās mašīnas kategorijā… Varbūt perimetrs?
Kas vispār ir auto diametrs? Pēc apraksta – milzīgs aplis :D Gan jau pagrieziena…
Uzlabojumi veikti. Kopumā iedomājieties, ka mašīnai pa vidu iet stabs un tā ap to griežas.
Jā, Henrij, tas ir pagrieziena rādiuss :)
Lieliski, esam noskaidrojuši :)
Pagrieziena radiusam nav sakara ar stabu mašīnai pa vidu)
Auto, kas brauc taisni, maksimāli sagriežam riteņus un griežamies, kamēr esam apgriezušies braukšanai pretējā virzienā. Radiuss ir 1/2 no attāluma starp taisnēm, kas sakrīt ar auto ārējo sānu pirms un pēc apgriešanās.
Es saprotu super urbānajā vidē un rietumu braukšanas kultūrā varbūt šim aparātam ir vieta. Pie mums tomēr vajadzētu vismaz tos pašus 50-60km/h lai droši pārvietotos. Lielākais pārsteigums tiešām varētu būt cena, jo principā kaut kāds skūteris jau daudz vairāk nemaksā.
četri riteņi ir četri riteņi, un arī jumts, atšķirībā no skūtera. ne visi mīl un/vai prot braukt ar divriteņu balansieri.
45 km/h uz ceļa ir galīgi garām. Tādiem braucekļiem būtu jaaizliedz braukt pa ielām un ceļiem ar atļauto ātrumu virs 50 km/h. Vai arī jābūvē lēnās joslas speciāli šīm kurpju kastēm.
Taču ja kantainais caurums sānos ir USB ports. Un t.s. auto patiesībā ir maziņš vadāmais spēļu auto – tad 45 km/h ir labs ātrums :)
Pa barona ielu turp atpakaļ pilnīgi pietiek ar 45 km/h😄
Bet, ja buti70km/h un 100km distance, tad šim cenas nebūtu. Tomēr 70 ziemā var pārvērsties pa 30 un tas jau nekas nav
Tas ir pilsētas auto – pilsētas ātrumiem un pilsētas attālumiem, tas ir skaidri izlasāms rakstā.
Citādi vienam vajag 70km/h un 100km distanci, otrs palūgs 100km/h un 300km distanci – un lūdzu, kompakta un pieejama pilsētas auto vietā mums ir nākamā tesla))
Tieši tā, būtu kādi 55 km/h, tad vismaz pa pilsētu salīdzinoši droši varētu pārvietoties, jo citādi pie mums tādus auto visi pēc iespējams maksimāli censtos apdzīt.
Rīgā diemžēl ar 55 km/h būs par īsu, nopīpinās līdz nāvei :/
“Kad es braucu ar maksimālo atļauto ātrumu, nevienam nav jātriecas man garām”. Un lielā pilsētas daļā tie 50 arī ir stipri par daudz, ko ar laiku samazinās – ja pilsētas tēvi ne vien bezgalīgi algos pilsētvides speciālistus, bet arī ieviesīs kaut 10% no viņu ieteikumiem.
Jā, un kamēr tas nav noticis, braukt Rīgā ar max ātrumu 50 km/h ir neērti un atsevišķos gadījumos arī riskanti. Vai tas ir pareizi? Nē. Vai tā ir realitāte? Jā.
Hm, tur kur Rīgā zīme 70, parasti arī divas joslas. Nevar aizliegt braukt pa labo ar 50, tie kas taisa labo pagriezienu arī nebrauc uz 70. Savukārt pa ielām, kur max ir 50 – nu brauc uz 40 un vienīgais sliktais, kas var notikt dzīvē, ir nokavēts luksofors. Nenotiks nekāda kosmiska katastrofa, ja nebrauks ir maksimālo atļauto – var sasmaidīties ar plūsmā braucošiem riteņbraucējiem un lieki nestresot)
Protams, var dzīvē darīt ļoti daudz ko. Var arī kājām iet uz Ludzu. Es par to, ka normāli cilvēki tomēr izvēlas lieki nesarežģīt savu dzīvi, kad to var nedarīt. Diemžēl realitāte ir tāda, ka Rīga nav gatava tik lēniem pārvietošanās auto.
Rīga vispirms ir cilvēki, ielām ir vienalga ar kādu ātrumu pa tām brauc. Kā cilvēkus noskaņo un audzina, tādi tie arī ir. Un pasaki, vai tiešām tu sāc pārkāpt noteikumus tikai tāpēc, ka aiz tevis kāds džigits sāk midžināt, taurēt un mētāties, domājot vai apdzīt tevi pa kreiso joslu vai ceļa nomali?
Rīgā agresīvi riteņbraucēji tevi nodzindzinās, lai netraucē viņiem braukt ar savu lēnmobīli! Tu jau zini kādi viņi mums, var arī logus izbungāt, ja traucēsi viņiem! Un aizmukt ar nekur nevarēsi, noķers un nolauzīs spoguļus!
Nu, nez nez….spoguļus lauž agresīviem un klaji nekaunīgiem vadītājiem, neticu ka par lēnīgumu kāds ir šādi sodīts. Un jēdzīgāk ir nofilmēt un uzrakstīt iesniegumu policijai, nevis pašam pārkāpt likumu.
Kas attiecas uz “atsevišķos gadījumos arī riskanti” – policijai vajadzētu pusgadu mērķtiecīgi pastrādāt ar tiem, kuri bullē lēnāk braucošos – taurē, lien priekšā un piebremzē – sodīt par agresīvu braukšanu (pants atrastos) un ātri vien izskaustu čammas, kas izbrauc par vēlu un tad cenšas atgūt minūtes uz apkārtējo rēķina un indē apkārtni ar savu negatīvismu. Gribat adrenalīnu – leciet ar izpletni, ejiet uz ringu, brauciet pa trasi – iela ir domāta braukšanai, nevis lai izlādētos.
Ir arī pants par apzinātu satiksmes traucēšanu. :D
Posmos, kur ir minimālā ātruma ierobežojums, nedrīkst braukt lēnāk par noteikto, bet posmos, kur ir tikai maksimālā ātruma ierobežojums – tu vari iepūst opītim, kas čunčina uz 20, bet neviens viņu par to nevar sodīt. Nevari apdzīt vai tevi krata no lēni braucošā – izdari sev un apkārtējiem pakalpojumu, brauc ar taksi un neapdraudi satiksmi ar savu attieksmi.
ja cilvēks nebrauc ar maksimālo, viņam var būt iemesls un no mazākā ļaunuma viedokļa, labāk lai viņš brauc lēnāk, nekā ātrāk.
Pārvietošanās ar legāli reģistrētu automobili tā ražotāja pieļautajā maksimālajā ātrumā nekādi neies zem apzinātas satiksmes traucēšanas.
Viens trolejbuss Rīgā uztaurēja lēni pa sabiedriskā transporta jolas vidu braucošam velosipēdam.Viss beidzās ar izsistu trolejbusa stiklu! :(
Sabiedrisko transportu kavēt nedrīkst ne auto, ne riteņbraucējs un stiklu sišana nav nekāds risinājums. Tomēr ir starpība – 1/2 cilvēki tiek uz priekšu vai 20-60. Jābrīnās arī par autovadītājiem, kas nejūtot auto gabarītus, apstājas par tuvu sliedēm, neļaujot tramvajam tikt garām un tmldz. sviestu, kad 1 cilvēka ego+neprasme tiek pretstatīta sabiedriskā transporta kustībai. Tas viss arī kurina idejas par privātā autotransporta ierobežošanu noslogotās pilsētās, lai gan daudz ko varētu risināt mazāk radikali, ja visi satiksmes dalībnieki būtu disciplinētāki un empātiskāki.
Eiropā daudzviet ievieš un diskutē par 40km/h un zemākiem pilsētu ātruma limitiem.
Rietumeiropā viņi var atļauties sabūvēt otro veloceliņu kārtu pusātrajiem braucējiem – elektriskajiem ūberriteņiem un nedaauto ar kustības ātrumu ap 40-45 km/h). Te pat ceļus nevar saremontēt.