SK ID Solutions elektroniskās identificēšanās risinājuma Smart-ID unikālo lietotāju skaits Latvijā ir sasniedzis 300 tūkstošus. Tas padara Smart-ID par straujāk augošo elektroniskās identificēšanās risinājumu reģionā. Kopumā Baltijas valstīs ir 650 tūkstoši Smart-ID lietotāju, kas mēnesī veic teju 10 miljonus transakciju.
Baltijas valstīs visstraujāk Smart-ID lietotāju skaits audzis tieši Latvijā, kur līdz šim nav bijis pieejams ērts un drošs mobilais autentifikācijas risinājums. Smart-ID, kas uzsāka savu darbību 2017. gada februārī, pirmā mēneša laikā guva 15 tūkstošu Latvijas iedzīvotāju uzticību, savukārt līdz 2017. gada jūnijam Latvijas iedzīvotāju skaits, kas lieto aplikāciju desmitkāršojās.
“Smart-ID ir straujāk augošais elektroniskās identifikācijas risinājums Baltijā un man ir patiess prieks redzēt, ka tas ir īpaši populārs Latvijā. No vairāk kā 650 tūkstošiem unikālo Smart-ID lietotāju Baltijas valstīs, Latvijā elektroniskās identifikācijas risinājumu izmanto vairāk kā 300 tūkstoši lietotāju, Lietuvā vairāk kā 200 tūkstoši, savukārt Igaunijā – vairāk kā 150 tūkstoši lietotāju. Tik strauja un noturīga izaugsme skaidri norāda, ka Latvijas iedzīvotājiem ir nepieciešams drošs mobilās autentifikācijas risinājums, kuru tie var izmantot, lai piekļūtu e-pakalpojumiem. Tas parāda arī to, ka cilvēki ir atvērti jauniem, ērtiem un uzticamiem risinājumiem. ” saka Līsa Lukina (Liisa Lukin), SK ID Solutions Smart-ID Biznesa attīstības direktore.
Arnis Škapars, SEB Latvia valdes loceklis: “Mazāk kā deviņos mēnešos Smart-ID ir kļuvis par galveno autentifikācijas rīku mūsu klientiem, un šobrīd mums jau ir vairāk Smart-ID lietotāju nekā lietotāju, kas izmanto citu autentifikācijas risinājumu – kodu kartes vai kalkulatorus. Šis ir lielisks piemērs tam, cik ātri jaunās tehnoloģijas ienāk mūsu dzīvēs, un cik atvērti ir klienti jauniem risinājumiem, kas atvieglo viņu ikdienu.”
“Mobilās lietotnes kļūst par ikdienas bankas rīku – pagājušajā gadā ievērojami audzis Swedbank mobilās lietotnes klientu skaits Latvijā, sasniedzot gandrīz 300 tūkstošus. Liekas neticami, ka Smart-ID ienācis mūsu dzīvē tik nesen, ņemot vērā, cik ātri tas kļuvis par ikdienas līdzekli finanšu lietās. Jau 150 tūkstoši mūsu klientu iecienījuši Smart-ID priekšrocības, un šis pakalpojums ir kļuvis populārs plašai auditorijai. Piemēram, jaunākajam Smart-ID lietotājam ir 8 gadi, vecākajam – 98. Kopš Smart-ID darbības uzsākšanas pieslēgšanās mūsu mobilajai aplikācijai ir ievērojami pieaugusi. Protams, Smart-ID tiek aktīvi izmantota arī citām vajadzībām – pieslēdzoties internetbankai, veicot pirkumus internetā u.c.. Pats galvenais – Smart-ID lietotāji var izbaudīt visas modernās bankas priekšrocības savā kabatā jau šodien. Banka uz kuru nav jādodas, bet tā vienmēr ir ar tevi – mobilajā lietotnē,” komentē Vadims Frolovs, Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs.
Inovatīvā un ērtā Smart-ID darbība balstās vienkāršos principos – lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play veikala vai App Store savā viedierīcē un veic elektronisko identifikāciju, izmantojot ID karti vai interneta banku, vai apmeklējot tuvāko SEB Bankas vai Swedbank filiāli. Tāpat kā izmantojot ID karti, arī Smart-ID lūdz ievadīt un izmantot PIN1 un PIN2 kodus, ko lietotājs pats izveido.
kruta.
Taču eparaksts mums vēl jo projām caur pakaļu.
Klienti NAV atvērti SmartID, bet bankas piespieda to drazu instalēt telefonos, lai pārskaitītu summas, kas lielākas par 30 EUR. Uz jautājumu – kur iegūt SmartID aplikāciju, ja telefonam nav Google accounta un nav pieejams Play Store, SEB atbalsta centrā tikai plātīja rokas un prasīja “Kā tas tā var būt?”. Piedāvāja kodu kalkulatoru nēsāt līdzi.
Incanti, vai ir novērsuši to, ka nevar ar viņu aplikāciju autorizēties reizē SEB un Swedbankā? Vai novērsuši to čakaru, kad lietotājam mainās telefons? Ieviesuši offline režīmu?
Reizē tas ir kā? Vienlaicīgi? Uz kādas ierīces? Un kas par čakaru mainot telefonu? Piereģistrējies pa jaunam (arī ar SmartID var) un darbojies tālāk. Kā domā offline režimu?
Kur ir problēma pārslēgties starp telefoniem? Pieslēdzies no cita telefona un darbojies. Un offline režīmā pasākumam zūd jēga.
Kad veic maksājumus ibankā caur datoru un prasa ievadīt kodu, tad telefonam kāda iemesla pēc nav tā interneta. Jautājums bija par šādu situāciju, cik nopratu.
To arī sapratu. Šobrīd izskatās, ka tā aplikācija darbojas līdzīgi PIN koda ievadīšanai veikalu karšu terminālos. Bankas atsūtītajiem kodiem pēc PIN ievadīšanas no ekrāna uzģenerē atbildes vērtību un sūta bankai atpakaļ pārbaudei. Pieļauju, ka varētu uztaisīt arī SMS ar apstiprinājuma kodu sūtīšanu klientam, kur kods jāieraksta internetbankas lapā. Redzēsim, varbūt nākotnē arī tāda iespēja parādīsies.
Swedbankam, jau ir šī opcija, ka sūta sms ar kodu, kuru vajag ievadīt un apstiprināt maksājumu.
Šis jau gan vairs nav droši. Pazūd divpakāpju verifikācija… Ja paņemu dāmas somiņu un tur atrodas telefons uin maks, kurā saglabāts bankas lietotāja numurs, tad aiziet? Ievadu P.k no tiesībām, uz telefonu atnāk sms, ko varu redzēt pat neatbloķējot telefonu? hmmm…
nē. sms darbojas tikai tad, ja esi ielogojies bankā bez smat ID – ar lietotāja vārdu un paroli
Tu brauc arī ar auto, kam noskrūvēti divi riteņi? :)
Ja man ir auto, es braucu ar auto, ja man ir telefons, tad es lietoju to kā telefonu. Tava analoģija ir nevietā.
Jā, es negribu šārēt ar Googli savus kontaktus, zvanus, īsziņas un web lapas, kuras apmeklēju. Un neviens man nespiež to darīt, tās ir manas tiesības. Bet tagad bankas, kurās turu savus līdzekļus, izdomājušas, ka savos pakalpojumos izmantos trešās puses risinājumu, kuru banka pati man nevar nodrošināt. Tas ir normāli?
Kas traucē izmantot bankas kodu kalkulatoru Smart-ID vietā?
A uz Nokia 3310 arī neiet ???
LOL. Tur jau citas trešo izstrādātāju aplikācijas arī neiet.
Telefonos, kuros nevar palaist trešo ražotāju aplikācijas, pasākums nedarbosies. Pirms 20 gadiem par SmartID veida aplikāciju nodrošināšanu vnk nebija iedomājušies un arī dzelža resursi toreiz to neļāva. Tā ka bez viedtālruņa nekā. Ja vēlies atbrīvot vecākus no kodu kartēm, nāksies kaut vai uzsaukt viņiem budžeta “ķīniešus”.
ja tev nav atbilstoša telefona, tad lieto kodu kalkulatoru, ja negribi, tad lieto internetbanku, ja tev nav internetbankas, tad ej uz filiāli, kur problēma?
kur kur problēma… tieši otrādi – iespēja! Pačīkstēt.
nu tad lūdzu
Problēma ir tikai tajā, ka banka uzspiež šo “risinājumu”, lai strādātu esošie pakalpojumi. Problēma ir tajā, ka banka pati nenodrošina, lai tās klienti varētu pie viņiem šo risinājumu iegūt, bet tas jāņem no trešajām pusēm. Problēma ir tajā, ka banka neļauj izvēlēties un pat pārskaitot komunālos maksājumus, tas jādara ar telefonu blakus.
Diezgan likumsakarīgs fināls. Saprata, ka kodu kartes nav droši, jo tās var nokopēt un iegūt numurus ar sociālās inženierijas metodēm. Kodu kalkulatorus visām omēm arī neies dalīt. Atliek kāds tiešsaistes risinājums, kā Smart-ID vai tml.
Es saprotu un piekrītu. Taču bankai vajadzētu būt pašai savam risinājumam, ko nodrošināt klientiem.
banka uzspiež – izsaki pretenzijas ES, nevis bankai.
banka neļauj izvēlēties – meli, tev ir pieejamas kodu karte, kodu kalkulators un bankas filiāles (cik nu tās vispār palikušas).
Nē, ES neuzspiež, uzspiež konkrētas bankas. Pretējā gadījumā Swedbank nebūtu spējuši nodrošināt saviem klientiem pakalpojumu esošajā līmenī, bez SmartID un 30 EUR limita.
Ar tekstu, ka banka neļauj izvēlēties, es biju domājis, ka neļauj izvēlējies lietotājam, – vai palikt pie esošā pakalpojuma (kodu karte) vai izmantot telefonu kā autentifikācijas rīku.
tad nevajag rakstīt daudzskaitlī “bankas”, bet konkrēti “SEB”. tas gan rada citu jautājumu – kāpēc apgalvo, ka “klienti NAV atvērti SmartID”, ja 150 tūkstošiem (pusei no SmartID Latvijā) Swedbank klientu nav problēmu turpināt lietot kodu karti? būtu man viedlāpsta, gan jau es arī lietotu SmartID ikdienā.
P. – tu trollis vai vienkārši stulbs? Mobilie autentifikatori ir nākotne, ko izmanto vairāk un vairāk servisu katru dienu (man tālrunī ir četri dažādi), un priekš bankas lietām SmartID ir nākošā labākā lieta pēc sagrieztās maizes!
Ņemot vērā, ka man uzņēmuma un privātie konti visi izmantoja kodu kalkulatoru, es pa astoņiem gadiem biju literāri fiziski nolietojis divus kalkulatorus līdz tam, ka pogas atteica un sāka jukt ārā… Tagad divpakāpju autorizācija caur aplikāciju ir pilnīgs kaifs – kā baltais cilvēks jūtos beidzot.
Vienkārši stulbs.
Kā jau komentāros minēju, man ir telefons bez Google konta. Banka spiež izmantot trešās puses risinājumu saviem pakalpojumiem un nedod man iespēju izvēlēties, vai es to gribu. Alternatīva – kodu kalkulators, – no kura pieklājīgi atteicos.
Ja atsakies no kodu kalkulatora, kāpēc gribi on-line veikt pārskaitījumus? Es uz filiāli un kārto visu papīru ceļā.
p.s. Pats ikdienā neizmantoju Smart-ID un Swedbank/SEB pakalpojumus. Bet manā bankā ir gan kalkulators, gan mobīlie kodi bez maksas.
Un jā, banka pati piedāvāja kalkulatoru.
Es gribu lietot kodu karti, tieši tāpat kā bija. Tas bija ērti un nebija atkarības no telefoniem.
EU ir izdomājuši, ka tas nav droši. Risinājums – čemodāns, stacija, vilciens.
Nē, risinājums ir izvēlēties citu banku vai finanšu pakalpojuma sniedzēju, kurš nodrošina lietotājiem ērtas autorizācijas metodes.
Es gribu pienu stikla pudelē ar foliju – tas bija ērti un runā, ka pirms gadsimta autovadītājiem nevajadzēja tiesības un nebija ātruma ierobežojuma.
Jā, tas bija kruti.
šim ar nebija ne vainas.
Hehe, trijstūrpakas vēl no bērnības atceros. Bija vēl stikla pudeles ar krāsainiem folijas vāciņiem. Un biezpiena kastu vāki.
atgādināji :)
skatīties līdz 1:27
https://youtu.be/imYGd8jqT2k?t=42s
Nu, paga, telefons kā divfaktoru autentifikācijas viens no posmiem tagad ir norma. Tā mēs tagad piesakāmies bankās, e-pasta un citos servisos. Hei, pat Kursorā mums (autoriem) ieviesta pieteikšanās ar telefonu.
Kā neaugs, ja pēkšņi banka tevi piežmiedz
Nu, nu – apgaismo mani, kā tad banka tevi spiež to lietot? Joprojām ir iespēja gan aizvēsturisko kodu karti lietot, gan kodu kalkulatoru, paralēli aplikācijai.
kodu karte neder pārskaitījumiem virs 30 eur. Kas paliek, kodu kalkulators? Tas kaut ko maksā un vel jāiet uz banku pakaļ, arī ar eparakstu lieka ņemšanās. Nesaku ka spiež lietot, neatstāj variantus. P.s lietoju WP10 os, kur nav tas apps tākā ..
kodu karte der pārskaitījumiem virs 30 eiro. vajadzēja izvēlēties pareizo banku :P
Tad izvēlies banku, kas nodrošina WP10 atbalstu – piem. Nordea – http://kodi.nordea.lv/
Tā vien izskatās, ka ne to banku esmu izvēlējies 👍