Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektroniskās identificēšanās risinājums Smart-ID Latvijā sasniedzis 300 000 lietotāju

    Jaunākie raksti

    SK ID Solutions elektroniskās identificēšanās risinājuma Smart-ID unikālo lietotāju skaits Latvijā ir sasniedzis 300 tūkstošus. Tas padara Smart-ID par straujāk augošo elektroniskās identificēšanās risinājumu reģionā. Kopumā Baltijas valstīs ir 650 tūkstoši Smart-ID lietotāju, kas mēnesī veic teju 10 miljonus transakciju.

    Baltijas valstīs visstraujāk Smart-ID lietotāju skaits audzis tieši Latvijā, kur līdz šim nav bijis pieejams ērts un drošs mobilais autentifikācijas risinājums. Smart-ID, kas uzsāka savu darbību 2017. gada februārī, pirmā mēneša laikā guva 15 tūkstošu Latvijas iedzīvotāju uzticību, savukārt līdz 2017. gada jūnijam Latvijas iedzīvotāju skaits, kas lieto aplikāciju desmitkāršojās.

    Reklāma

    “Smart-ID ir straujāk augošais elektroniskās identifikācijas risinājums Baltijā un man ir patiess prieks redzēt, ka tas ir īpaši populārs Latvijā. No vairāk kā 650 tūkstošiem unikālo Smart-ID lietotāju Baltijas valstīs, Latvijā elektroniskās identifikācijas risinājumu izmanto vairāk kā 300 tūkstoši lietotāju, Lietuvā vairāk kā 200 tūkstoši, savukārt Igaunijā – vairāk kā 150 tūkstoši lietotāju. Tik strauja un noturīga izaugsme skaidri norāda, ka Latvijas iedzīvotājiem ir nepieciešams drošs mobilās autentifikācijas risinājums, kuru tie var izmantot, lai piekļūtu e-pakalpojumiem. Tas parāda arī to, ka cilvēki ir atvērti jauniem, ērtiem un uzticamiem risinājumiem. ” saka Līsa Lukina (Liisa Lukin), SK ID Solutions Smart-ID Biznesa attīstības direktore.

    Arnis Škapars, SEB Latvia valdes loceklis: “Mazāk kā deviņos mēnešos Smart-ID ir kļuvis par galveno autentifikācijas rīku mūsu klientiem, un šobrīd mums jau ir vairāk Smart-ID lietotāju nekā lietotāju, kas izmanto citu autentifikācijas risinājumu – kodu kartes vai kalkulatorus. Šis ir lielisks piemērs tam, cik ātri jaunās tehnoloģijas ienāk mūsu dzīvēs, un cik atvērti ir klienti jauniem risinājumiem, kas atvieglo viņu ikdienu.”

    “Mobilās lietotnes kļūst par ikdienas bankas rīku – pagājušajā gadā ievērojami audzis Swedbank mobilās lietotnes klientu skaits Latvijā, sasniedzot gandrīz 300 tūkstošus. Liekas neticami, ka Smart-ID ienācis mūsu dzīvē tik nesen, ņemot vērā, cik ātri tas kļuvis par ikdienas līdzekli finanšu lietās. Jau 150 tūkstoši mūsu klientu iecienījuši Smart-ID priekšrocības, un šis pakalpojums ir kļuvis populārs plašai auditorijai. Piemēram, jaunākajam Smart-ID lietotājam ir 8 gadi, vecākajam – 98. Kopš Smart-ID darbības uzsākšanas pieslēgšanās mūsu mobilajai aplikācijai ir ievērojami pieaugusi. Protams, Smart-ID tiek aktīvi izmantota arī citām vajadzībām – pieslēdzoties internetbankai, veicot pirkumus internetā u.c.. Pats galvenais – Smart-ID lietotāji var izbaudīt visas modernās bankas priekšrocības savā kabatā jau šodien. Banka uz kuru nav jādodas, bet tā vienmēr ir ar tevi – mobilajā lietotnē,” komentē Vadims Frolovs, Swedbank valdes loceklis un Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

    Inovatīvā un ērtā Smart-ID darbība balstās vienkāršos principos – lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play veikala vai App Store savā viedierīcē un veic elektronisko identifikāciju, izmantojot ID karti vai interneta banku, vai apmeklējot tuvāko SEB Bankas vai Swedbank filiāli. Tāpat kā izmantojot ID karti, arī Smart-ID lūdz ievadīt un izmantot PIN1 un PIN2 kodus, ko lietotājs pats izveido.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    44 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Lapsinieks
    31.01.2018 15:59

    kruta.

    KKTK
    31.01.2018 17:18

    Taču eparaksts mums vēl jo projām caur pakaļu.

    P.
    31.01.2018 17:33

    Klienti NAV atvērti SmartID, bet bankas piespieda to drazu instalēt telefonos, lai pārskaitītu summas, kas lielākas par 30 EUR. Uz jautājumu – kur iegūt SmartID aplikāciju, ja telefonam nav Google accounta un nav pieejams Play Store, SEB atbalsta centrā tikai plātīja rokas un prasīja “Kā tas tā var būt?”. Piedāvāja kodu kalkulatoru nēsāt līdzi.

    P.
    31.01.2018 17:41
    Reply to  P.

    Incanti, vai ir novērsuši to, ka nevar ar viņu aplikāciju autorizēties reizē SEB un Swedbankā? Vai novērsuši to čakaru, kad lietotājam mainās telefons? Ieviesuši offline režīmu?

    Kristaps Skutelis
    31.01.2018 17:44
    Reply to  P.

    Reizē tas ir kā? Vienlaicīgi? Uz kādas ierīces? Un kas par čakaru mainot telefonu? Piereģistrējies pa jaunam (arī ar SmartID var) un darbojies tālāk. Kā domā offline režimu?

    Krotow
    31.01.2018 19:00
    Reply to  P.

    Kur ir problēma pārslēgties starp telefoniem? Pieslēdzies no cita telefona un darbojies. Un offline režīmā pasākumam zūd jēga.

    Pumba
    31.01.2018 19:56
    Reply to  Krotow

    Kad veic maksājumus ibankā caur datoru un prasa ievadīt kodu, tad telefonam kāda iemesla pēc nav tā interneta. Jautājums bija par šādu situāciju, cik nopratu.

    Krotow
    31.01.2018 22:06
    Reply to  Pumba

    To arī sapratu. Šobrīd izskatās, ka tā aplikācija darbojas līdzīgi PIN koda ievadīšanai veikalu karšu terminālos. Bankas atsūtītajiem kodiem pēc PIN ievadīšanas no ekrāna uzģenerē atbildes vērtību un sūta bankai atpakaļ pārbaudei. Pieļauju, ka varētu uztaisīt arī SMS ar apstiprinājuma kodu sūtīšanu klientam, kur kods jāieraksta internetbankas lapā. Redzēsim, varbūt nākotnē arī tāda iespēja parādīsies.

    Jānis Jākobsons
    01.02.2018 05:50
    Reply to  Krotow

    Swedbankam, jau ir šī opcija, ka sūta sms ar kodu, kuru vajag ievadīt un apstiprināt maksājumu.

    Prusljix
    01.02.2018 09:01

    Šis jau gan vairs nav droši. Pazūd divpakāpju verifikācija… Ja paņemu dāmas somiņu un tur atrodas telefons uin maks, kurā saglabāts bankas lietotāja numurs, tad aiziet? Ievadu P.k no tiesībām, uz telefonu atnāk sms, ko varu redzēt pat neatbloķējot telefonu? hmmm…

    Lapsinieks
    02.02.2018 10:01
    Reply to  Prusljix

    nē. sms darbojas tikai tad, ja esi ielogojies bankā bez smat ID – ar lietotāja vārdu un paroli

    Kristaps Skutelis
    31.01.2018 17:56
    Reply to  P.

    Tu brauc arī ar auto, kam noskrūvēti divi riteņi? :)

    P.
    05.02.2018 11:55

    Ja man ir auto, es braucu ar auto, ja man ir telefons, tad es lietoju to kā telefonu. Tava analoģija ir nevietā.
    Jā, es negribu šārēt ar Googli savus kontaktus, zvanus, īsziņas un web lapas, kuras apmeklēju. Un neviens man nespiež to darīt, tās ir manas tiesības. Bet tagad bankas, kurās turu savus līdzekļus, izdomājušas, ka savos pakalpojumos izmantos trešās puses risinājumu, kuru banka pati man nevar nodrošināt. Tas ir normāli?

    wils
    05.02.2018 15:20
    Reply to  P.

    Kas traucē izmantot bankas kodu kalkulatoru Smart-ID vietā?

    ZB
    31.01.2018 18:52
    Reply to  P.

    A uz Nokia 3310 arī neiet ???

    Krotow
    31.01.2018 19:01
    Reply to  ZB

    LOL. Tur jau citas trešo izstrādātāju aplikācijas arī neiet.

    Krotow
    31.01.2018 19:04
    Reply to  P.

    Telefonos, kuros nevar palaist trešo ražotāju aplikācijas, pasākums nedarbosies. Pirms 20 gadiem par SmartID veida aplikāciju nodrošināšanu vnk nebija iedomājušies un arī dzelža resursi toreiz to neļāva. Tā ka bez viedtālruņa nekā. Ja vēlies atbrīvot vecākus no kodu kartēm, nāksies kaut vai uzsaukt viņiem budžeta “ķīniešus”.

    digitalk
    31.01.2018 22:01
    Reply to  P.

    ja tev nav atbilstoša telefona, tad lieto kodu kalkulatoru, ja negribi, tad lieto internetbanku, ja tev nav internetbankas, tad ej uz filiāli, kur problēma?

    Lapsinieks
    31.01.2018 22:38
    Reply to  digitalk

    kur kur problēma… tieši otrādi – iespēja! Pačīkstēt.

    Wecan
    01.02.2018 08:36
    Reply to  Lapsinieks

    nu tad lūdzu

    P.
    05.02.2018 12:02
    Reply to  digitalk

    Problēma ir tikai tajā, ka banka uzspiež šo “risinājumu”, lai strādātu esošie pakalpojumi. Problēma ir tajā, ka banka pati nenodrošina, lai tās klienti varētu pie viņiem šo risinājumu iegūt, bet tas jāņem no trešajām pusēm. Problēma ir tajā, ka banka neļauj izvēlēties un pat pārskaitot komunālos maksājumus, tas jādara ar telefonu blakus.

    Krotow
    05.02.2018 13:18
    Reply to  P.

    Diezgan likumsakarīgs fināls. Saprata, ka kodu kartes nav droši, jo tās var nokopēt un iegūt numurus ar sociālās inženierijas metodēm. Kodu kalkulatorus visām omēm arī neies dalīt. Atliek kāds tiešsaistes risinājums, kā Smart-ID vai tml.

    P.
    05.02.2018 15:51
    Reply to  Krotow

    Es saprotu un piekrītu. Taču bankai vajadzētu būt pašai savam risinājumam, ko nodrošināt klientiem.

    digitalk
    05.02.2018 13:59
    Reply to  P.

    banka uzspiež – izsaki pretenzijas ES, nevis bankai.

    banka neļauj izvēlēties – meli, tev ir pieejamas kodu karte, kodu kalkulators un bankas filiāles (cik nu tās vispār palikušas).

    P.
    05.02.2018 15:48
    Reply to  digitalk

    Nē, ES neuzspiež, uzspiež konkrētas bankas. Pretējā gadījumā Swedbank nebūtu spējuši nodrošināt saviem klientiem pakalpojumu esošajā līmenī, bez SmartID un 30 EUR limita.

    Ar tekstu, ka banka neļauj izvēlēties, es biju domājis, ka neļauj izvēlējies lietotājam, – vai palikt pie esošā pakalpojuma (kodu karte) vai izmantot telefonu kā autentifikācijas rīku.

    digitalk
    05.02.2018 21:41
    Reply to  P.

    tad nevajag rakstīt daudzskaitlī “bankas”, bet konkrēti “SEB”. tas gan rada citu jautājumu – kāpēc apgalvo, ka “klienti NAV atvērti SmartID”, ja 150 tūkstošiem (pusei no SmartID Latvijā) Swedbank klientu nav problēmu turpināt lietot kodu karti? būtu man viedlāpsta, gan jau es arī lietotu SmartID ikdienā.

    Artanis
    02.02.2018 06:49
    Reply to  P.

    P. – tu trollis vai vienkārši stulbs? Mobilie autentifikatori ir nākotne, ko izmanto vairāk un vairāk servisu katru dienu (man tālrunī ir četri dažādi), un priekš bankas lietām SmartID ir nākošā labākā lieta pēc sagrieztās maizes!

    Ņemot vērā, ka man uzņēmuma un privātie konti visi izmantoja kodu kalkulatoru, es pa astoņiem gadiem biju literāri fiziski nolietojis divus kalkulatorus līdz tam, ka pogas atteica un sāka jukt ārā… Tagad divpakāpju autorizācija caur aplikāciju ir pilnīgs kaifs – kā baltais cilvēks jūtos beidzot.

    P.
    05.02.2018 11:36
    Reply to  Artanis

    Vienkārši stulbs.

    Kā jau komentāros minēju, man ir telefons bez Google konta. Banka spiež izmantot trešās puses risinājumu saviem pakalpojumiem un nedod man iespēju izvēlēties, vai es to gribu. Alternatīva – kodu kalkulators, – no kura pieklājīgi atteicos.

    wils
    05.02.2018 15:25
    Reply to  P.

    Ja atsakies no kodu kalkulatora, kāpēc gribi on-line veikt pārskaitījumus? Es uz filiāli un kārto visu papīru ceļā.

    p.s. Pats ikdienā neizmantoju Smart-ID un Swedbank/SEB pakalpojumus. Bet manā bankā ir gan kalkulators, gan mobīlie kodi bez maksas.
    Un jā, banka pati piedāvāja kalkulatoru.

    P.
    05.02.2018 15:41
    Reply to  wils

    Es gribu lietot kodu karti, tieši tāpat kā bija. Tas bija ērti un nebija atkarības no telefoniem.

    Lapsinieks
    05.02.2018 15:45
    Reply to  P.

    EU ir izdomājuši, ka tas nav droši. Risinājums – čemodāns, stacija, vilciens.

    P.
    05.02.2018 15:58
    Reply to  Lapsinieks

    Nē, risinājums ir izvēlēties citu banku vai finanšu pakalpojuma sniedzēju, kurš nodrošina lietotājiem ērtas autorizācijas metodes.

    wils
    05.02.2018 15:52
    Reply to  P.

    Es gribu pienu stikla pudelē ar foliju – tas bija ērti un runā, ka pirms gadsimta autovadītājiem nevajadzēja tiesības un nebija ātruma ierobežojuma.

    P.
    05.02.2018 15:54
    Reply to  wils

    Jā, tas bija kruti.

    Lapsinieks
    05.02.2018 16:24
    Reply to  wils

    comment image šim ar nebija ne vainas.

    Krotow
    05.02.2018 18:58
    Reply to  Lapsinieks

    Hehe, trijstūrpakas vēl no bērnības atceros. Bija vēl stikla pudeles ar krāsainiem folijas vāciņiem. Un biezpiena kastu vāki.

    digitalk
    05.02.2018 21:53
    Reply to  Lapsinieks

    atgādināji :)
    skatīties līdz 1:27

    https://youtu.be/imYGd8jqT2k?t=42s

    Kristaps Skutelis
    05.02.2018 20:26
    Reply to  P.

    Nu, paga, telefons kā divfaktoru autentifikācijas viens no posmiem tagad ir norma. Tā mēs tagad piesakāmies bankās, e-pasta un citos servisos. Hei, pat Kursorā mums (autoriem) ieviesta pieteikšanās ar telefonu.

    Klāvs
    02.02.2018 09:00

    Kā neaugs, ja pēkšņi banka tevi piežmiedz

    Artanis
    02.02.2018 09:21
    Reply to  Klāvs

    Nu, nu – apgaismo mani, kā tad banka tevi spiež to lietot? Joprojām ir iespēja gan aizvēsturisko kodu karti lietot, gan kodu kalkulatoru, paralēli aplikācijai.

    Klāvs
    02.02.2018 11:10
    Reply to  Artanis

    kodu karte neder pārskaitījumiem virs 30 eur. Kas paliek, kodu kalkulators? Tas kaut ko maksā un vel jāiet uz banku pakaļ, arī ar eparakstu lieka ņemšanās. Nesaku ka spiež lietot, neatstāj variantus. P.s lietoju WP10 os, kur nav tas apps tākā ..

    digitalk
    05.02.2018 13:56
    Reply to  Klāvs

    kodu karte der pārskaitījumiem virs 30 eiro. vajadzēja izvēlēties pareizo banku :P

    wils
    05.02.2018 16:20
    Reply to  Klāvs

    Tad izvēlies banku, kas nodrošina WP10 atbalstu – piem. Nordea – http://kodi.nordea.lv/

    Klāvs
    07.02.2018 12:17
    Reply to  wils

    Tā vien izskatās, ka ne to banku esmu izvēlējies 👍

    Reklāma