Kā liecina auto dīlera “Moller Auto” pārdošanas dati Baltijas valstīs, šī gada augustā ir divkāršojies pieprasījums pēc viena litra iekšdedzes dzinēju automašīnām, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. Auto eksperti skaidro, ka, acīmredzot, cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus mobilitātei, kas ļauj ietaupīt finanšu līdzekļus un ir videi draudzīgāki.
“Moller Auto” dati liecina, ka interese par viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir augusi jau kopš 2019. gada. Vērtējot pilnus aizvadītos trīs gadus, augstākais pieprasījums pēc tiem ir bijis pērn – proti, 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pārdošanas apjoms šajā auto segmentā audzis vairāk nekā piecas reizes.
Apskatot šogad Baltijā pirktākos auto modeļus viena litra iekšdedzes dzinēju auto segmentā, jauno auto vidū pieprasītākie ir “Volkswagen T-Cross”, “Volkswagen Taigo”, kam seko “Volkswagen Golf” un “Audi A3”. Savukārt, iegādājoties mazlietotu auto, populārākie ir “Volkswagen T-CROSS”, “SKODA OCTAVIA”, “Volkswagen GOLF” un “Volkswagen POLO”.
Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka iekšdedzes dzinēju attīstība ir veicinājusi arī viena litra iekšdedzes dzinēju auto kategorijas pakāpenisku “atdzimšanu”, ko šobrīd stimulē arī ekonomiskie un vides faktori.
“Viena litra motors ir komfortabls ikdienas lietošanai un tam ir divas ļoti būtiskas priekšrocības, proti, finansiālais ietaupījums un zemāks CO2 izmešu radītais piesārņojums. Uzskatu, ka izvēle par labu auto ar viena litra dzinēja motoru tendence, ko redzēsim arī nākotnē. Sevišķi tādēļ, ka cilvēki arvien vairāk meklē risinājumus savai mobilitātei, kas atstāj mazāku ietekmi uz vidi, kā arī ir ekonomiski. Tagad lielai daļai autobraucēju tas ir īpaši būtiski, jo esam dažādu krīžu krustcelēs,” skaidro I. Gerkena.
Kā norāda “Moller Auto” eksperti, raugoties no ekonomiskā ieguvuma, viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem. Turklāt daudziem autobraucējiem tas ir ērts pārvietošanas līdzeklis, jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem. Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 90 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa.
“Protams, laika gaitā esam dzirdējuši aizspriedumus un mītus par iekšdedzes dzinēju spēkratiem ar viena litra motoru, kas visbiežāk skar to jaudu vai spēju kalpot ilgtermiņā. Jāteic, ka mūsdienās auto ražošanas nozare attīstās vēja ātrumā un šie mīti jau labu laiku ir pagātne. Jā, šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope,” saka I. Gerkena.
Interese pieaugusi, jo Moller pilna noliktava ar šiem 1-litrigajiem. “Reklāma”.
jo tas ir dinamisks ne tikai pilsētās, bet arī uz lielceļiem.
Da labi. Šis jau ir ņemts no ss.lv sludinājumiem, kur jebkurš tirgotais auto ir ļoti “ekAnomisks” un jaudīgs.
KĀ tieši T-Cross ar savu svaru var būt dinamisks uz lielceļiem? Tad ko teikt par 2l 190zs dzinēju? Tā ir raķete? Un ko par 3l dzinēju ar 300zs?
Nu nevar pilnīgi visu vienmēr saukt par dinamisku.
Pietiekama jauda (dinamika) uz lielceļa.
gan jua ka tā būtu precīzāk.
Tādas vispārīgas atziņas – “šīs automašīnas ir radītas cilvēkiem ar noteiktiem auto vadīšanas paradumiem un vajadzībām, taču to var teikt par jebkuru automašīnu. Tāpat jāpiebilst, ka neviena automašīna nekalpos ilgtermiņā, ja tai regulāri netiks veikta tehniskā apkope”. Aptuveni kā “viss maksā tik, cik tas maksā” vai “zemeslode ir apaļa, lai gan izskatās plakana”. Vai “slīcēju glābšana ir pašu slīcēju atbildība”.
Patiesos vārdos: Pieregulējiet savas vajadzības , jo viss kas mums ir, ir litri, un ar tiem arī takā varat braukt ja jau tiešām gribat.
Un zin, ar štrunta 90zs mazturbo beņu nav nekāda pārliecinātība uz lielceļa.
Pārliecinātība (ka tiksi laicīgi garām) sākas no 150.
Komforts ap 200.
Dvēselei no 300.
Jā, ja neprot braukt, tad vajag lielu jaudu :)
Un ja nepārliecinātu braucēju iesēdina 1 litra mašīnā, tad visu ceļu viņš sēdēs fūrei aizmugurē. :)
Brīvdienās vilku piekabi pa Tallinas šoseju un smējos, kad tāds T-roc nevar saņemties fūri apdzīt, kamēr ar normāla tilpuma motoru var apdzīt gan t-roc, gan fūri, velkot piekabi.
Un pareizi darīs. Kāpēc jādzen, ja var nedzīt. Tieši šie brašie apdzinēji ir tie, kas rada lielākās problēmas uz ceļiem.
Nu ja, uz 80km/h un fūres aizvējā jau tikai tā dīlera solītā ekonomija sanāk. :)
Ja cilvēks grib braukt aiz fūres uz 80km/h, tad tev par to nav jābesās vai jāveic citus satiksmes dalībniekus apdraudoši manevri.
Es nebesos, vienkārši apdzenu un braucu tālāk vēsā mierā! Sēdēt 3metrus aiz fūres gan nav droši, jo neko neredz. Fūre nodos pa mēmajiem un viss, aizmugurē sēdošais ielidos fūrei dupucī!
Un kāpēc šie lēnie un ar lēnie es domāju uz 70-80 braucošie, apdraud satiksmi un neievēro noteikumus ne par ātrumu, ne distanci? Iedomājies, ja tev darba pienākumos ir stūrēt auto katru dienu un praktiski visu dienu un tev ik pa gabalam ir šādi braucēji, kas te aiz fūres sēž, te aiz kāda cita un tev ir jāapdzen uzreiz divas vai trīs mašīnas. Kāpēc jāapdzen? Jo atļautais ātrums ir 90, pats raksti, ka brauc kruīzā 100, cilvēkam ir jāmēro iespējams pat 300km dienā un kaut kur jāpaspēc, bet viņam jāsastopas ar šādiem ietiepīgiem braucējiem, kas nespēj iekļauties satiksmē. Cilvēks grib izbraukt savu maršrutu un doties mājās, nevis braukt aiz šiem braucējiem. Un te ir vienalga cil kuram liels motors un cik daudz zirgi.
Arī tev nebūtu jābūt uz ceļa, ja tik ļoti traucē citi satiksmes dalībnieki.
Absolūtas muļķības!!! Šie brašie viens aiz otra braucēji uz 80 pa šoseju, kas pat atstarpes nejēdz uztaisīt, lai visi uzreiz nav jādzen, taisa ziepes uz ceļa! Nu vismaz uz 90 braukt ir jārod drosme, ja vēlas piedalīties satiksmē.
Nē, ja tev ir problēmas ar citiem braucējiem uz ceļa, tev ir jāpārsēžas uz kādu drošāku satiksmes līdzekli. Piemēram, sabiedrisko transportu. Trasē vari psihot, uz ceļiem jābrauc droši.
Braukt 100 spidometrā, kas reāli ir kādi 95km/h ir psihošana?????? Es neko nesaku par vadītājiem, kas brauc ievērojot noteikumus un ātrumu, bet tie kas nevar ne paātrināties, ne turēt pat 90, tiem ir jāpārsēžas sabiedriskajā transportā. Un ar paātrināšanos es nedomāju psihošanu, bet normālu plūdenu iekļaušanos satiksmē, nevis kad izlien uz ceļa kur atļautais 90 un tad vajag 5km lai sasniegtu 80km/h.
Ja tu psiho tagad komentāru rakstot, tad esmu gandrīz 100% drošs, ka to pašu dari arī uz ceļiem.
Psiho tie kas sēž pie stūres, ripo pa šoseju, skatās pa logu un tad aizsvilstās, kad kāds, kas grib braukt viņus apdzen. Es braucu kur man jābrauc un tie kas ir lēnāki par 90, tos apdzenu. Psihot satiksmē vispār nevajag, tas noved pie negadījumiem.
Ziepes pārsvarā taisa tie, kuri zin, kā ir jābrauc visiem pārējiem)
Tieši tā. Un tas tikai apliecina, ka ne sūda viņi braukt neprot. Ta jaudas par maz, ta apkārtējie pārāk lēni.
Ok, mister skolotāj. Ar ko tu pats brauc, kāds ir motora tilpums un cik zirgi?
Es ikdienā pārvietojos ar auto, kam ir knapi 100Zs un kaut kā nenovēroju, ka uz ceļa man tāpēc būtu kaut kādas problēmas. Pilsētā to jaudu nevajag un ārpus pilsētas tāpat pie katras iespējas kruīzkontrole uz 100kmh. Tāpēc es par smieklīgiem dīvaiņiem uzskatu visus, kas čīkst, ka citi viņiem traucē un ka bez 300/500/1000Zs vispār nevar uz ceļa rādīties.
Kruīzā 100, uz Jūrmalas apvadceļa, varbizmantot var būt 5km, jo visu laiku nākas bremzēt dēļ tiem, kurus tu aizstāvi😄 Un starp citu kur tad tu tā ārdies, uz 100 tak tikai pa trasi jābrauc, kur nu vēl kruīzā😄
Visi, kas brauc lēnāk par mani, ir “bremzes”, un visi, kas ātrāk, ir “mudaki” 🤣. Visiem jau liekas, ka “es vienīgais māku normāli braukt”
Max. atļautais ātrums velkot piekabi LV teritorijā ir 80 km/h. Kā, nepārkāpjot likumu, apdzīt fūri, kas brauc uz 80 km/h?
Unn lieeeelu džipu lai mani labi saredz :)
Nebaidies, līdz savam kokam cilvēki tiks arī puslitriem. Kā saka, talantu nenodzersi.
Vienkārši noliktavās nekā cita nav. Un uz kaut ko labāku tagad jāgaida gadu un ilgāk.
…viena litra iekšdedzes dzinēju auto ir zems degvielas patēriņš, proti, no 4,2 litriem uz 100 kilometriem….
Nu tas priekš tik knapa motora nav maz. Un lasam uzmanīgi “no…” Tātad “līdz kaut vai 30l”
“Piemēram, “Volkswagen T-Cross” ir aprīkots ar 90 zirgspēku motoru, kas ir pietiekoša jauda, lai ar šo auto varētu justies ērti satiksmē uz lielceļa”
Nu ok, melots nav, nešaubos ka sēdēt ir ērti. Bet vai ir normāla braukšana, par to gan nav pārliecības. Pat ja to litru izžmiedz līdz pēdējam, un kaut kādu jaudu izdabū, tad resurss tādam ir garantijas gadi un ne ilgāk. Un tad var atkal “ražot zaļi” jaunu.
kad es pagājušā gada beigās pirku savu peugeot moler auto piedāvājumi cenas un komplektācijas ziņā par 20 % zaudējaja forum auto. pie tam nepatīkama atmosfēra viņu centrā – ienācu pagrozījos pārdevējs pat nepapūlējās pienākt. cik saprotu viņi pelna vairāk uz tehniskās apkopes centra un autoservisa.