Braukšana pa bedrainu ceļu un iebraukšana īpaši dziļā bedrē ir Latvijas autoceļu klasika. Skaidrs, ka ne mēs vieni tādi bēdu brāļi un arī citviet pasaulē uz ceļiem rodas dziļas bedres, tāpēc elektroauto ražotājs Tesla lēmis piepalīdzēt vadītājiem izvairīties no bedrēm un savas mašīnas apskādēšanas – autoražotājs izziņojis jaunu programmatūras atjauninājumu.
Viens no Tesla mērķiem ir panākt, ka mašīna spēj braukt pilnībā pati un bez vadītāja iesaistes, tāpēc programmatūrai un mašīnai jāspēj tikt galā ar dažādajām situācijām, kas var rasties uz ceļa, tostarp, apbraukt bedres. Tiesa, ir zināma daļa skeptiķu, kas šaubās par mašīnu spējām veikt tādus uzdevumus kā bedru apbraukšana.
Autoražotājs programmatūras atjauninājuma preses relīzē ziņo, ka mašīnas adaptīvā balstiekārtas automātiski pielāgos auto klīrensu, tuvojoties sliktam ceļa posmam. Sistēma izmantos Tesla ģenerētas kartes, kur tiks atzīmētas bīstamās vietas. Tuvojoties tai, sistēma pielāgos balstiekārtu. Šīs kartes veido pašas Tesla automašīnas – katru reizi, kad mašīna saņem triecienu, kas pārsniedz noteiktu robežvērtību, konkrētā vieta tiek atzīmēta kartē un šeit balstiekārtas augstums tiks palielināts. Ja vienā vietā lielu triecienu saņem vairākas mašīnas, tad automātiski tiek nosūtīta ziņa atbildīgajiem dienestiem par nepieciešamību veikt remontus.
Tas neattiecas uz populārajaiem Model 3 un Model Y – tiem nav adaptīvās balstiekārtas.
Bet vispār tas viss varētu attiekties uz bedri zemes ceļā, nevis asfaltā. No virsraksta cerēju ka auto apbrauks bedri….
Tesla grib risināt problēmu saknē, kas ir pareizi. Bedru apbraukšana kolektīvā izpildījumā ātri vien noved pie sadursmēm un konfliktiem.
Ja Tu būtu pabraucis ar t.s. Autopilotu, saprastu ka bedri var apbraukt arī neizbraucot no savas joslas.
Redz, viena bedre neliela nav liela problēma. Divas jau var likt iebraukt citā joslā (sliktāk ja tā ir pretējā). Un tad vēl attieksme un temperaments – ir tādi kas mauc taisni un ir tādi, kas skrupulozi apbrauks mazāko bedrīti, neskatoties uz satiksmes blīvumu.
Tāpēc ceļa labošana ir labākais iespējamais risinājums. Protams, statistika par biežumu var uzrādīt ka bedrē iebrauc viens cilvēks gada laikā – diezin vai remonts ir ekonomiski pamatots.
Bet tas, ko dara Tesla, ir solītis ceļā uz pašregulēto pārvaldību. Tāpat kā agrāk cilvēks nesa vienas iestādes izsniegtu izziņu uz citu iestādi – tagad tas liekas dīvaini, jo ir neefektīvi un nevajadzīgi. Tāpat auto “balsos” par bedrēm, kas ir jālabo nekavējoties un kuru labošana var pagaidīt.
Ja pieņem ka tiešām ir saikne starp Teslām un ceļu uzturētājiem, un to, ka bedres veidojās pamazām, nevis vienā mirklī tādas ka var pārsist riepu, tad jā, virziens ir pareizais.
Ņemot vērā, ka pie mums var izfrēzēt asfaltu un pat neuzlikt ceļa zīmi, kas brīdina par remontiem, tad naktī leciens lejā no kantes vēl būs ok, bet uzbraukt virsū tai kantei jau būs baigi sāpīgi.
Ko darīs tesla, ja starp bedrēm nebūs atrodams ceļš, vai ceļa vietā būs grants redele?
Ko ko
Vienkarsak ar hameru vai dzipu braukt pa jebkadiem celiem, dazviet cels ir tikai viens.
Lietus laika, ta bedre var parversties neapraucama pelke, elektronika ar udeni nedraudzejas, ja vien ta nav kaud kada braucama zemudene vai tas pats hamers, kvadraciklu varetu apbrukt celu pa plavu.
Uzmaukt lielas resnas riepas uz tesla autiniem, vienigais risinajums vinu smalkajiem, trauslajiem autiniem, tehnikas brinums.