Reklāma

Tesla mašīnas uz ceļa meklē bedres, lai palīdzētu vadītājiem no tām izvairīties

Foto: BBC

Jaunākie raksti

Kādu viedtālruni izvēlēties skolēnam 2022. gadā?

Kad jāsāk rakstīt par skolēniem draudzīgajiem viedtālruņiem, ir skaidrs, ka draiskā vasaras, atvaļinājumu un brīvlaiku sezona iet uz beigām....

Latvija ievērojami apsteidz Igauniju mikroģenerācijas attīstības tempos

Elektrības ražošana, izmantojot saules enerģiju, Latvijā turpina attīstīties ārkārtīgi straujiem soļiem, turklāt mikroģenerācijas (pašražošana mājsaimniecībās) attīstības tempi Latvijā patlaban...

Tesla pārstāvji Kanādā tiekas ar valdības ministru, cenšoties vienoties par rūpnīcas celtniecību

Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji Kanādā tikušies ar valsts zinātnes, inovāciju un industriju ministru Fransuā-Filipu Šampanju (Francois Phillipe Champagne), lai...

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi - šobrīd aktuālie "i4 M50"...

Samsung nākamajā gadā pārtrauks DDR3 atmiņu ražošanu

Samsung paziņojis par DDR3 atmiņu ražošanas pārtraukšanu jau 2023. gada nogalē. Šobrīd vairums izmanto DDR4 operatīvās atmiņas un jau...

Braukšana pa bedrainu ceļu un iebraukšana īpaši dziļā bedrē ir Latvijas autoceļu klasika. Skaidrs, ka ne mēs vieni tādi bēdu brāļi un arī citviet pasaulē uz ceļiem rodas dziļas bedres, tāpēc elektroauto ražotājs Tesla lēmis piepalīdzēt vadītājiem izvairīties no bedrēm un savas mašīnas apskādēšanas – autoražotājs izziņojis jaunu programmatūras atjauninājumu.

Viens no Tesla mērķiem ir panākt, ka mašīna spēj braukt pilnībā pati un bez vadītāja iesaistes, tāpēc programmatūrai un mašīnai jāspēj tikt galā ar dažādajām situācijām, kas var rasties uz ceļa, tostarp, apbraukt bedres. Tiesa, ir zināma daļa skeptiķu, kas šaubās par mašīnu spējām veikt tādus uzdevumus kā bedru apbraukšana.

Autoražotājs programmatūras atjauninājuma preses relīzē ziņo, ka mašīnas adaptīvā balstiekārtas automātiski pielāgos auto klīrensu, tuvojoties sliktam ceļa posmam. Sistēma izmantos Tesla ģenerētas kartes, kur tiks atzīmētas bīstamās vietas. Tuvojoties tai, sistēma pielāgos balstiekārtu. Šīs kartes veido pašas Tesla automašīnas – katru reizi, kad mašīna saņem triecienu, kas pārsniedz noteiktu robežvērtību, konkrētā vieta tiek atzīmēta kartē un šeit balstiekārtas augstums tiks palielināts. Ja vienā vietā lielu triecienu saņem vairākas mašīnas, tad automātiski tiek nosūtīta ziņa atbildīgajiem dienestiem par nepieciešamību veikt remontus.

Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
11 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
05.07.2022 08:47

Tas neattiecas uz populārajaiem Model 3 un Model Y – tiem nav adaptīvās balstiekārtas.
Bet vispār tas viss varētu attiekties uz bedri zemes ceļā, nevis asfaltā. No virsraksta cerēju ka auto apbrauks bedri….

qwerty
05.07.2022 13:53
Reply to  Elektriķis

Tesla grib risināt problēmu saknē, kas ir pareizi. Bedru apbraukšana kolektīvā izpildījumā ātri vien noved pie sadursmēm un konfliktiem.

Elektriķis
05.07.2022 14:04
Reply to  qwerty

Ja Tu būtu pabraucis ar t.s. Autopilotu, saprastu ka bedri var apbraukt arī neizbraucot no savas joslas.

qwerty
05.07.2022 14:37
Reply to  Elektriķis

Redz, viena bedre neliela nav liela problēma. Divas jau var likt iebraukt citā joslā (sliktāk ja tā ir pretējā). Un tad vēl attieksme un temperaments – ir tādi kas mauc taisni un ir tādi, kas skrupulozi apbrauks mazāko bedrīti, neskatoties uz satiksmes blīvumu. Tāpēc ceļa labošana ir labākais iespējamais risinājums. Protams, statistika par biežumu var uzrādīt ka bedrē iebrauc viens cilvēks gada laikā – diezin vai remonts ir ekonomiski pamatots. Bet tas, ko dara Tesla, ir solītis ceļā uz pašregulēto pārvaldību. Tāpat kā agrāk cilvēks nesa vienas iestādes izsniegtu izziņu uz citu iestādi – tagad tas liekas dīvaini, jo ir… Read more »

Elektriķis
05.07.2022 16:47
Reply to  qwerty

Ja pieņem ka tiešām ir saikne starp Teslām un ceļu uzturētājiem, un to, ka bedres veidojās pamazām, nevis vienā mirklī tādas ka var pārsist riepu, tad jā, virziens ir pareizais.

Skābene
06.07.2022 08:40
Reply to  Elektriķis

Ņemot vērā, ka pie mums var izfrēzēt asfaltu un pat neuzlikt ceļa zīmi, kas brīdina par remontiem, tad naktī leciens lejā no kantes vēl būs ok, bet uzbraukt virsū tai kantei jau būs baigi sāpīgi.

Skābene
05.07.2022 10:38

Ko darīs tesla, ja starp bedrēm nebūs atrodams ceļš, vai ceļa vietā būs grants redele?

Čiekurs
05.07.2022 13:26
Reply to  Skābene

Ko ko
comment image

bobis
05.07.2022 17:26

Vienkarsak ar hameru vai dzipu braukt pa jebkadiem celiem, dazviet cels ir tikai viens.

bobis
05.07.2022 17:34

Lietus laika, ta bedre var parversties neapraucama pelke, elektronika ar udeni nedraudzejas, ja vien ta nav kaud kada braucama zemudene vai tas pats hamers, kvadraciklu varetu apbrukt celu pa plavu.

bobis
05.07.2022 17:42

Uzmaukt lielas resnas riepas uz tesla autiniem, vienigais risinajums vinu smalkajiem, trauslajiem autiniem, tehnikas brinums.

Reklāma