Elektroauto ražotājs “Tesla” uzsācis cīņu pret auto īpašniekiem, kuri nelegāli pārprogrammē mašīnas. Problēmas sakne meklējama faktā, ka “Tesla” par maksu piedāvā programmatūras atjauninājumus un uzlabojumus, kas uzlabo pašas mašīnas veiktspēju. Savukārt īpašnieki, pārprogrammējot mašīnas, šos uzlabojumus iegūst bezmaksas un nelegāli.
Viens no pēdējiem gadījumiem, kad “Tesla” par papildus samaksu piedāvā uzlabotu sniegumu saistāms ar “Model 3 Dual Motor” versiju – par diviem tūkstošiem dolāru iespējams iegādāties atjauninājumu, kas elektriskajiem motoriem ļaus attīstīt par aptuveni 50 zirgspēkiem vairāk, attiecīgi uzlabojot auto uzrāvienu.
Protams, vienmēr būs atjautīgi cilvēki, kuri atradīs veidu, kā šo “Tesla” rīcību izmantot savā labā – kompānija “Ingenext” piedāvā paši savu risinājumu, lai konkrētās versijas īpašnieki varētu iegūt papildus veiktspēju, par to prasot tikai pusi no “Tesla” prasītās summas.
“Tesla” situāciju risinājusi, izmantojot programmatūras atjauninājumu. Ja auto īpašnieks izmantojis “Ingenext” vai jebkādu citu rīku, kas ļauj apiet oriģinālo programmatūru, tad auto ekrānā parādīsies paziņojums “incompatible vehicle modification”, lai gan ar mašīnu joprojām iespējams braukt. “Ingenext” nu jau strādā paši pie sava atjauninājuma, lai viņu produkta lietotāji to varētu izmantot bez problēmām. Tiek solīts, ka atjauninājums būs gatavs pāris nedēļu laikā.
No vienas puses – jā, ražotājs labāk zin kas un kā, bet ieslēgt papildus jaudu ar izmaiņām softā, paņemot par to papildus naudu – tas izklausās pēc nesamērīgiem ienākumiem. Saprastu, ja jaudīgākam modelim būtu citi, jaudīgāki motori vai palielinot jaudu, tiktu pagarināta arī garantija attiecībā uz motoriem – tad jā, tu maksā vairāk, bet zini ka tos nomainīs jo tie mirs no lielākas slodzes.
Tas pats arī par apsildi – tu jau faktiski samaksā par sildītāju un vadiņiem līdz tam. Nespēju es ticēt tam, ka beņķa sildītāju cena nav iekļauta pamatcenā.
Ja tā turpināsies, tad “sarkano šortu nēsātājs” skanēs ar tādu pašu vēstījumu kā “āboļfans”)
Tur bija arī bez autopilota palikušie otrie īpašnieki. Un auto pārvēršana par freemium aplikāciju ir lopisms pēc būtības.
Principā lai jau prasa papildus naudu par funkciju aktivizēšanu. Bet, ja lietotājs pats nopērkot auto pamanās kaut ko aktivizēt, tad nu gan tur vairāk ražotājam nav daļas. Es domāju šis pasākums tomēr vairāk strādās dārgajā galā, kur mazāk ticams, ka pircējs riskēs “hackot” savu auto.
Sagaidi rudeni ar turbo.. tagad Teslas turbo pakas abonoments tikai $99.95 nedēļā!
“Iebrauc Ziemassvētkos siltumā….apkures paka tikai eur25/mēn”*
*Priekšējā stikla apsilde pieejama tikai komplektā ar Apkures paku vai Pasīvās drošības paku
normāla attīstība. vieni taisa, otri lauž. teslai principā ir monopols uz visu šobrīd. detaļas pat nevar nopirkt, kur nu vēl saremontēt.
tikai laika jautājums kad varēs ātro uzlādi veikt ne teslas stacijās.
Jau kopš sākta gala ātrā uzlāde Model 3 ir pieejama CCS ātrās uzlādes stacijās, Model S/X ir pieejami Chademo un CCS adapteri (vecākām Reālām gan jāpārvietojas servisa centrā lai CCS darbotos).
Ko tur daudz brīnīties par visiem abonēšanas servisiem….
Ir taču labs piemērs (https://kursors.lv/2020/08/20/apple-ir-pirma-asv-kompanija-kas-sasniedz-2-triljonu-dolaru-vertibu/), ka ar abonēšanas servisiem var pelnīt lielu naudu.
Gaisu riepās drīkstēs pūst tikai Tesla autorizētajos servisos. Ja gadījumā iepūtīsi pats ar savu kājas pumpi, tad auto ekrānā parādīsies ziņojums “incompatible vehicle modification”. #ejtaktudirsttesla
Labs . Precīza anoloģija ar raksta tēmu . Papildinu ar nākošo paziņojumu auto main display – ,,visas garantijas tiek anulētas,, .