Web Analytics
More
    Reklāma

    Norvēģijas autoskolās sāk aizliegt Tesla elektroauto izmantošanu

    Jaunākie raksti

    Elektroauto ražotāja Tesla jaunākās mašīnas pamazām tiek aizliegtas Norvēģijas autoskolās. Iemesls tam ir nedaudz amizants, bet vienlaikus arī skumjš – apjukumu rada tas, kā Tesla mašīnās parādīt pagrieziena signālu.

    Autoražotājiem, tajā skaitā arī Tesla, ir nelāga tendence mēģināt izmainīt to, kas lieliski strādājis ilgus gadus. Šis ir viens no tiem gadījumiem. Parasti pagrieziena rādītājam ir sava svira pie stūres, bet to nospiežot uz leju vai augšu varam parādīt pagrieziena rādītāju. Svira vienmēr bija vienā un tajā pašā vietā, nekur nekustējās, viss bija saprotami un vienkārši.

    Tesla izdomāja, ka tas ne vella neder, tāpēc jaunākajās mašīnās pagrieziena signālu rādīšana pārlikta uz pogām, kas atrodamas uz stūres. Un kas to būtu domājis – stūre tiek grozīta, līdz ar to arī pogas un tad labā pagrieziena vietā pēkšņi var ieslēgt kreiso. Protams, tas var gadīties arī ar veco labo risinājumu, tomēr iespējas kaut ko sajaukt ir mazākas.

    Tesla savās mašīnās izvēlējusies minimālistisku dizainu, maksimāli daudz lietu pārnesot uz lielo skārienekrānu auto centrā. Kam patīk, kam nē, bet ar to var sadzīvot. Viens konkrēts piemērs, kur norvēģi konstatējuši problēmas – braukšana apļveida krustojumā. Kā tas pieņemts pie mums, arī Norvēģijā, izbraucot no apļa, jārāda pagrieziena signāls. Autoskolu instruktori konstatējuši, ka Tesla piedāvātais risinājums ir apgrūtinošāks, vadītājam novēršot uzmanību no ceļa. Lai arī viņi to nesauc par dzīvību apdraudošu situāciju, tomēr pastāv lielāks risks aizķert kādu citu auto vai uzbraukt apmalei. Pie līdzīgiem secinājumiem nonākuši braukšanas instruktori daudzviet Skandināvijas valstī, tāpēc tās lēma aizliegt Tesla izmantošanu apmācībām, norādot, ka jaunajiem šoferiem tas var radīt papildus grūtības, kas var rezultēties negadījumos uz ceļa.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    33 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Derijs Paska
    05.01.2024 14:48

    A kā tieši viņi viņu izmanto?
    Kā “doorstopper”? Kā “Briefbeschwehrer”? Kā jahtas balastu?
    Kamīna/grilla starteri?
    Es esu redzējis cilvēkus lietojam tās Teslas, bet neesu manijis izmantojam.

    Zirnis
    05.01.2024 14:56
    Reply to  Derijs Paska

    Maz brauc? Regulāri braukājos pa Vakmieru un Rīgu, Teslas tiek izmantotas tāpat kā jebkurš cits auto. Elektroauto tirgus šķiet sastāv pa pusei no Tesla un Hyundai, tad nāk visi pārējie, cik mana netrennētā acs uz ielas mana. Mazajā Valmierā vien ir vismaz 7 Teslas ko izmanto ikdienā.

    Elektriķis
    05.01.2024 15:38
    Reply to  Zirnis

    Derijs laikam gribēja paspīdēt ar valodniecību, bet iekrita ar “esu”…

    Last edited 3 months ago by Elektriķis
    Elektriķis
    05.01.2024 17:13
    Reply to  Elektriķis

    Tad jau man Tev jājautā: kādas pēc gada būs alumīnija cenas biržā? :)

    Krotow
    08.01.2024 14:47
    Reply to  Zirnis

    Ir arī citi. Vieni mani kaimiņi brauc ar e-208 pežo. Tiesa, kā džeks atzinās, lādējot pie sievas darbā.

    Izmanto tezaurs.lv
    08.01.2024 14:17
    Reply to  Derijs Paska
    Villijs
    05.01.2024 15:45

    Mhm, drīz Īlons aizies tādā askētisma klimaksā ka stūrēs ar pirkstu uz planšetes un kāps iekšā visi pa vienām durvīm kur poga durvju atvēršanai būs kā ikarusā augšā lai sīkie negramstās.
    Lohovozs konkrēts.

    Krotow
    08.01.2024 14:49
    Reply to  Villijs

    Tā ka interjers arī ir izteikti amerikānisks, pēc dažiem gadiem izskatīsies kā 1990. gada sierafords ar nopleķotu planšeti instrumentu vietā. Un sierafordam panelis bija pat estētiskāks.

    trx450
    05.01.2024 20:25

    Pa lielam nav jau starpība kur tas pagriezienu rādītāja slēdzis atrodās. Galvenais, lai ieslēdz pirms veic manervu. Ik katrs no mums ir redzējis uz ielām autovadītājus kuriem neeksistē pagrieziena rādītāji un slēdzis.

    Last edited 3 months ago by trx450
    Elektriķis
    05.01.2024 20:39
    Reply to  trx450

    Tomēr tam vajadzētu būt tādam, lai to var ieslēgt ērti arī tad, ja stūre ir pagriezta, nevis tikai tad, ja tā ir taisni.

    Trx450
    05.01.2024 21:36
    Reply to  Elektriķis

    Apļveida krustojumā diezvai pagriezīs stūres sviru pa 180°.
    Telefonu var bakstīt braucis, bet redzi pagrieziena rādītājs esot bīstams. Stūre ir tas ar ko vada automašīnu, un tas ir tikai normāli ka uz šīs vadības ierīces ir pagriezienu radītājs. Vajadzētu redzēt auto ar ko pārvietojās invalīdi.

    Last edited 3 months ago by Trx450
    Elektriķis
    05.01.2024 21:57
    Reply to  Trx450

    Ja godīgi, tad neesmu braucis ar šādu Teslas modifikāciju, taču visi kā viens stāsta, ka tieši aplis ir problemātisks pagrieziena rādītājam uz stūres. Šķiet ka pietiek jau ar 90 grādiem, lai pazustu orientācija.
    Rakstā ir teikts ka nav bīstami, bet apgrūtinoši.

    Trx450
    05.01.2024 23:15
    Reply to  Elektriķis

    Latvijā apļa veida krustojumus uz pirkstiem var saskaitīt. Un cik ir nācies redzēt tad arī problēmas šāds krustojums sagādā manuālās kārbas, automātu, meršu uz žiguļa vadītājiem.

    Last edited 3 months ago by Trx450
    Reinis Rozitis
    05.01.2024 23:28
    Reply to  Trx450

    > Latvijā apļa veida krustojumus uz pirkstiem var saskaitīt.

    Ūja.. visas pārskatāmā laikā man zināmās/ikdienā lietotās ceļu krustojumu rekonstrukcijas (~5-6) ir kļuvuši apļi.

    Bet nu Teslai jau tāpat sanāca ar Yoke arī .. ne visu var pakārtot dizaina iegribām t.i. tad jāiet pilns ceļš kā Lexusam, ka ir “steer-by-wire” un stūre pagriežas tikai pa 150 grādiem un pagrieziens tiek adaptīvi mainīts..

    Last edited 3 months ago by Reinis Rozitis
    Baiburs
    09.01.2024 15:11
    Reply to  Reinis Rozitis

    Kaut kas līdzīgs ir cybertruck ieviests, jāmācās no jauna stūrēt :)

    Krotow
    08.01.2024 14:51
    Reply to  Trx450

    Kā manuālās kārbas braucējs, apgalvoju ka aplis problēmas nesagādā. Problēmas sagādā cirvji, kuri nesprot, ka aplī jābrauc pa vidus/kreiso joslu. Un uz labo joslu jāpagriež tikai pirms izbraukšanas no apļa pie pareizās izejas.

    Reinis Rozitis
    08.01.2024 15:36
    Reply to  Krotow

    > ka aplī jābrauc pa vidus/kreiso joslu. Un uz labo joslu jāpagriež tikai pirms izbraukšanas no apļa pie pareizās izejas.

    Ir gan tā, ka ne visur tie apļi ir pareiza izmēra (pārāk mazas “klumbas” ķeksīša pēc) un/vai ar nepietiekamu caurlaidību + visi brauc pa arējo malu (arī dēļ nākamā iemesla) un tad tu jūties kā duraks, kas iebraucis vidējā joslā un bremzē plūsmu tur, jo netiec vairs nogriezties..

    Ja sanāk, iesaku pabraukāt kaut vai pa Lietuvu – tur, manuprāt, N reizes veiksmīgāk tas viss realizēts – iebraucot aplī joslas ir norādītas un ir skaidrs kur un pa kuru tu varēsi izbraukt bez pārkārtošanās..

    Last edited 3 months ago by Reinis Rozitis
    Karlis
    07.01.2024 16:23
    Reply to  Elektriķis

    Aizmirsi un pierakstīt. Ja reiz meklējam sīkumus

    Patricietis
    05.01.2024 22:27

    Kāpēc tiek dzēsti komentāri? Tiešām cenzūra? Biju labākās domās par šo vietni.

    Kursors.lv
    06.01.2024 08:59
    Reply to  Patricietis

    Es bez jelkādiem sirdsapziņas pārmetumiem dzēšu komentārus, kuriem nav nekādas pievienotās vērtības un kas satur rupjības pret citiem komentētājiem. Ja tavs komentārs izdzēsts, tad padomā labi par to kā nākamo uzrakstīt korektāk.

    Bats
    06.01.2024 15:11

    Atbalstāma prakse. Komentāru sadaļas satura kvalitāte tiešā veidā ietekmē to vai ir vēlme vai nav piedalīties diskusijā par raksta tematu, attiecīgi ietekmē “engagement” pie rakstiem un vairo skatījumu skaitu, jo lasītāji vairākkārt atgriežas pie raksta apskatīt jaunus komentārus. Tas attiecīgi palielina ieņēmumus no reklāmām. Kristaps pareizi dara.

    Patricietis
    07.01.2024 18:59

    Nezināju, ka esi tik maiga dvēsele 😉 Pēc šādas analoģijas sanāk, ka, ja būtu iespēja, tad tev twitterī pie taviem ierakstiem par Elektro mašīnu, tu visus sev nepatīkamos komentārus būtu izdzēsis. Te tu, protams, esi boss, dari, kā gribi…

    PS
    Mans komentārs bija komentārs uz cita cilvēka komentāru.

    Baidos tagad kaut ko komentēt tev twitterī, nedod dies’ nobloķēsi… 😂

    Bet saprotu arī tevi… Nervi arī tev nav no dzelzs… Nav viegli turēt to spriedzi twitterī, kad ienāk čupa ar nepatīkamiem komentāriem par tavu
    elektro auto…

    Bet tavs eksperiments ar €15K vērtu elektroauto ir ļoti apsveicams! Novērtēju tavu uzņemšanos…

    Ceru, ka šo manu komentāru nedzēsīsi…

    Kursors.lv
    07.01.2024 19:22
    Reply to  Patricietis

    Nu, re, kad iemācies rakstīt bez rupjībām, tad komentārs nav jādzēš. Tā tik turpināt!

    patrictietis
    08.01.2024 10:52

    Nesaprotu, kas būtu “jāiemācās”? Es rupjības nerakstu… Nepatiesus apgalvojumus no tavas puses nepacietīšu…

    Nezinu vai tev ir iespēja apskatīt manu izdzēsto komentāru… ja ir, tad varbūt apskaties un pārliecinies, ka manā komentārā nebija nekādu rupjību… shame on you, vecīt…

    Last edited 3 months ago by patrictietis
    Kursors.lv
    08.01.2024 11:14
    Reply to  patrictietis

    Es nesaglabāju un neatceros katru komentāru, kas kaut kādu iemeslu dēļ bijis izdzēsts. Kamēr sarunas ir korektas un tajās netiek apvainoti citi cilvēki, tikmēr komentārus nedzēšu.

    jhj
    06.01.2024 02:21

    tā bilde. Ja tas salons nav pretīgs, es esmu bite.

    Agris
    06.01.2024 11:25
    Reply to  jhj

    Tu esi bite. P.s. Par gaumi nestrīdas.

    jhj
    06.01.2024 21:04
    Reply to  Agris

    Gaumi? :D Tā ir 40 gadīga lada ar monitoru.

    Krotow
    08.01.2024 14:52
    Reply to  Agris

    Ja atklāsies, ka viņš identificējas ar sirseni, būsi pamatīgā ķezā.

    Uldish
    06.01.2024 23:57

    Nezinu kā ar to jauno versiju, bet vecākā tas slēdzis, kā visiem citiem auto, likās arī neērtaks, jo tā kā tālāk no stūres, knapi aizķerams ar pirkstu..

    Pastāstiet Arī
    07.01.2024 08:32

    Atriebība par runas brīvības atbalstu.

    Viktors
    13.01.2024 19:54

    Nu bljin lv žurnālisti jūs esat zelts!!! Pats dzīvoju oslo un pilna di++a ar teslas mācību auto . Jūs to info no savas pipe++s izsūcat vai kā?!

    Elektriķis
    13.01.2024 20:11
    Reply to  Viktors

    Tu gribi lai “žurnālisti”, kas nemaz nav žurnālisti brauc uz Norvēģiju un pārliecinās paši par situāciju?
    Bet ja nopietni: tad bažas ir par jaunākajām Teslas versijām, kurām nav pagriezienu rādītāju sviru. Vecās var mierīgi turpināt lietot kā mācību auto.

    Reklāma