Elektroauto ražotāja Tesla jaunākās mašīnas pamazām tiek aizliegtas Norvēģijas autoskolās. Iemesls tam ir nedaudz amizants, bet vienlaikus arī skumjš – apjukumu rada tas, kā Tesla mašīnās parādīt pagrieziena signālu.
Autoražotājiem, tajā skaitā arī Tesla, ir nelāga tendence mēģināt izmainīt to, kas lieliski strādājis ilgus gadus. Šis ir viens no tiem gadījumiem. Parasti pagrieziena rādītājam ir sava svira pie stūres, bet to nospiežot uz leju vai augšu varam parādīt pagrieziena rādītāju. Svira vienmēr bija vienā un tajā pašā vietā, nekur nekustējās, viss bija saprotami un vienkārši.
Tesla izdomāja, ka tas ne vella neder, tāpēc jaunākajās mašīnās pagrieziena signālu rādīšana pārlikta uz pogām, kas atrodamas uz stūres. Un kas to būtu domājis – stūre tiek grozīta, līdz ar to arī pogas un tad labā pagrieziena vietā pēkšņi var ieslēgt kreiso. Protams, tas var gadīties arī ar veco labo risinājumu, tomēr iespējas kaut ko sajaukt ir mazākas.
Tesla savās mašīnās izvēlējusies minimālistisku dizainu, maksimāli daudz lietu pārnesot uz lielo skārienekrānu auto centrā. Kam patīk, kam nē, bet ar to var sadzīvot. Viens konkrēts piemērs, kur norvēģi konstatējuši problēmas – braukšana apļveida krustojumā. Kā tas pieņemts pie mums, arī Norvēģijā, izbraucot no apļa, jārāda pagrieziena signāls. Autoskolu instruktori konstatējuši, ka Tesla piedāvātais risinājums ir apgrūtinošāks, vadītājam novēršot uzmanību no ceļa. Lai arī viņi to nesauc par dzīvību apdraudošu situāciju, tomēr pastāv lielāks risks aizķert kādu citu auto vai uzbraukt apmalei. Pie līdzīgiem secinājumiem nonākuši braukšanas instruktori daudzviet Skandināvijas valstī, tāpēc tās lēma aizliegt Tesla izmantošanu apmācībām, norādot, ka jaunajiem šoferiem tas var radīt papildus grūtības, kas var rezultēties negadījumos uz ceļa.
A kā tieši viņi viņu izmanto?
Kā “doorstopper”? Kā “Briefbeschwehrer”? Kā jahtas balastu?
Kamīna/grilla starteri?
Es esu redzējis cilvēkus lietojam tās Teslas, bet neesu manijis izmantojam.
Maz brauc? Regulāri braukājos pa Vakmieru un Rīgu, Teslas tiek izmantotas tāpat kā jebkurš cits auto. Elektroauto tirgus šķiet sastāv pa pusei no Tesla un Hyundai, tad nāk visi pārējie, cik mana netrennētā acs uz ielas mana. Mazajā Valmierā vien ir vismaz 7 Teslas ko izmanto ikdienā.
Derijs laikam gribēja paspīdēt ar valodniecību, bet iekrita ar “esu”…
Tad jau man Tev jājautā: kādas pēc gada būs alumīnija cenas biržā? :)
Ir arī citi. Vieni mani kaimiņi brauc ar e-208 pežo. Tiesa, kā džeks atzinās, lādējot pie sievas darbā.
https://tezaurs.lv/izmantot
Mhm, drīz Īlons aizies tādā askētisma klimaksā ka stūrēs ar pirkstu uz planšetes un kāps iekšā visi pa vienām durvīm kur poga durvju atvēršanai būs kā ikarusā augšā lai sīkie negramstās.
Lohovozs konkrēts.
Tā ka interjers arī ir izteikti amerikānisks, pēc dažiem gadiem izskatīsies kā 1990. gada sierafords ar nopleķotu planšeti instrumentu vietā. Un sierafordam panelis bija pat estētiskāks.
Pa lielam nav jau starpība kur tas pagriezienu rādītāja slēdzis atrodās. Galvenais, lai ieslēdz pirms veic manervu. Ik katrs no mums ir redzējis uz ielām autovadītājus kuriem neeksistē pagrieziena rādītāji un slēdzis.
Tomēr tam vajadzētu būt tādam, lai to var ieslēgt ērti arī tad, ja stūre ir pagriezta, nevis tikai tad, ja tā ir taisni.
Apļveida krustojumā diezvai pagriezīs stūres sviru pa 180°.
Telefonu var bakstīt braucis, bet redzi pagrieziena rādītājs esot bīstams. Stūre ir tas ar ko vada automašīnu, un tas ir tikai normāli ka uz šīs vadības ierīces ir pagriezienu radītājs. Vajadzētu redzēt auto ar ko pārvietojās invalīdi.
Ja godīgi, tad neesmu braucis ar šādu Teslas modifikāciju, taču visi kā viens stāsta, ka tieši aplis ir problemātisks pagrieziena rādītājam uz stūres. Šķiet ka pietiek jau ar 90 grādiem, lai pazustu orientācija.
Rakstā ir teikts ka nav bīstami, bet apgrūtinoši.
Latvijā apļa veida krustojumus uz pirkstiem var saskaitīt. Un cik ir nācies redzēt tad arī problēmas šāds krustojums sagādā manuālās kārbas, automātu, meršu uz žiguļa vadītājiem.
> Latvijā apļa veida krustojumus uz pirkstiem var saskaitīt.
Ūja.. visas pārskatāmā laikā man zināmās/ikdienā lietotās ceļu krustojumu rekonstrukcijas (~5-6) ir kļuvuši apļi.
Bet nu Teslai jau tāpat sanāca ar Yoke arī .. ne visu var pakārtot dizaina iegribām t.i. tad jāiet pilns ceļš kā Lexusam, ka ir “steer-by-wire” un stūre pagriežas tikai pa 150 grādiem un pagrieziens tiek adaptīvi mainīts..
Kaut kas līdzīgs ir cybertruck ieviests, jāmācās no jauna stūrēt :)
Kā manuālās kārbas braucējs, apgalvoju ka aplis problēmas nesagādā. Problēmas sagādā cirvji, kuri nesprot, ka aplī jābrauc pa vidus/kreiso joslu. Un uz labo joslu jāpagriež tikai pirms izbraukšanas no apļa pie pareizās izejas.
> ka aplī jābrauc pa vidus/kreiso joslu. Un uz labo joslu jāpagriež tikai pirms izbraukšanas no apļa pie pareizās izejas.
Ir gan tā, ka ne visur tie apļi ir pareiza izmēra (pārāk mazas “klumbas” ķeksīša pēc) un/vai ar nepietiekamu caurlaidību + visi brauc pa arējo malu (arī dēļ nākamā iemesla) un tad tu jūties kā duraks, kas iebraucis vidējā joslā un bremzē plūsmu tur, jo netiec vairs nogriezties..
Ja sanāk, iesaku pabraukāt kaut vai pa Lietuvu – tur, manuprāt, N reizes veiksmīgāk tas viss realizēts – iebraucot aplī joslas ir norādītas un ir skaidrs kur un pa kuru tu varēsi izbraukt bez pārkārtošanās..
Aizmirsi
un
pierakstīt. Ja reiz meklējam sīkumusKāpēc tiek dzēsti komentāri? Tiešām cenzūra? Biju labākās domās par šo vietni.
Es bez jelkādiem sirdsapziņas pārmetumiem dzēšu komentārus, kuriem nav nekādas pievienotās vērtības un kas satur rupjības pret citiem komentētājiem. Ja tavs komentārs izdzēsts, tad padomā labi par to kā nākamo uzrakstīt korektāk.
Atbalstāma prakse. Komentāru sadaļas satura kvalitāte tiešā veidā ietekmē to vai ir vēlme vai nav piedalīties diskusijā par raksta tematu, attiecīgi ietekmē “engagement” pie rakstiem un vairo skatījumu skaitu, jo lasītāji vairākkārt atgriežas pie raksta apskatīt jaunus komentārus. Tas attiecīgi palielina ieņēmumus no reklāmām. Kristaps pareizi dara.
Nezināju, ka esi tik maiga dvēsele 😉 Pēc šādas analoģijas sanāk, ka, ja būtu iespēja, tad tev twitterī pie taviem ierakstiem par Elektro mašīnu, tu visus sev nepatīkamos komentārus būtu izdzēsis. Te tu, protams, esi boss, dari, kā gribi…
PS
Mans komentārs bija komentārs uz cita cilvēka komentāru.
Baidos tagad kaut ko komentēt tev twitterī, nedod dies’ nobloķēsi… 😂
Bet saprotu arī tevi… Nervi arī tev nav no dzelzs… Nav viegli turēt to spriedzi twitterī, kad ienāk čupa ar nepatīkamiem komentāriem par tavu
elektro auto…
Bet tavs eksperiments ar €15K vērtu elektroauto ir ļoti apsveicams! Novērtēju tavu uzņemšanos…
Ceru, ka šo manu komentāru nedzēsīsi…
Nu, re, kad iemācies rakstīt bez rupjībām, tad komentārs nav jādzēš. Tā tik turpināt!
Nesaprotu, kas būtu “jāiemācās”? Es rupjības nerakstu… Nepatiesus apgalvojumus no tavas puses nepacietīšu…
Nezinu vai tev ir iespēja apskatīt manu izdzēsto komentāru… ja ir, tad varbūt apskaties un pārliecinies, ka manā komentārā nebija nekādu rupjību… shame on you, vecīt…
Es nesaglabāju un neatceros katru komentāru, kas kaut kādu iemeslu dēļ bijis izdzēsts. Kamēr sarunas ir korektas un tajās netiek apvainoti citi cilvēki, tikmēr komentārus nedzēšu.
tā bilde. Ja tas salons nav pretīgs, es esmu bite.
Tu esi bite. P.s. Par gaumi nestrīdas.
Gaumi? :D Tā ir 40 gadīga lada ar monitoru.
Ja atklāsies, ka viņš identificējas ar sirseni, būsi pamatīgā ķezā.
Nezinu kā ar to jauno versiju, bet vecākā tas slēdzis, kā visiem citiem auto, likās arī neērtaks, jo tā kā tālāk no stūres, knapi aizķerams ar pirkstu..
Atriebība par runas brīvības atbalstu.
Nu bljin lv žurnālisti jūs esat zelts!!! Pats dzīvoju oslo un pilna di++a ar teslas mācību auto . Jūs to info no savas pipe++s izsūcat vai kā?!
Tu gribi lai “žurnālisti”, kas nemaz nav žurnālisti brauc uz Norvēģiju un pārliecinās paši par situāciju?
Bet ja nopietni: tad bažas ir par jaunākajām Teslas versijām, kurām nav pagriezienu rādītāju sviru. Vecās var mierīgi turpināt lietot kā mācību auto.