Francijas autobūves nozares līderis Renault ir apvienojis spēkus ar savu partneri Valeo, lai īstenotu svarīgu misiju. To mērķis ir izstrādāt pilnīgi jaunas paaudzes elektromotoru, kas ir vēl kompaktāks, jaudīgāks un videi draudzīgāks. Motors ar kodētu nosaukumu E7A vēl ir izstrādes stadijā, un paredzams, ka tas debitēs 2027. gadā.
Kad Renault 2012. gadā laida klajā mazo ZOE, tas bija pirmais sērijveida modelis, kurā tika izmantots elektriski ierosināts sinhronais motors (EESM). Tieši šis novatoriskais izstrādājums bija atspēriena punkts vēl ambiciozākam mērķim – izstrādāt inovatīvu E7A dzinēju, kura pamatā būtu “viss vienā” arhitektūra.
Šis Francijā tapušais lielais sasniegums ļaus veidot jaudīgāku, kompaktāku un tīrāku elektromotoru – Renault Group un Valeo apvieno zināšanas, lai izveidotu jaunu elektromotoru paaudzi. Sadarbība, kas aizsākās 2021. gadā regulārās sarunās starp automobiļu ražotāju un iekārtu ražotāju, drīz vien pārauga kopīgas izstrādes iecerē. Abi uzņēmumi kopīgajā projektā ieguldīja vienu galveno detaļu (Renault Group – rotoru, Valeo – statoru), kā arī savu pieredzi tehnoloģiju izstrādē un ražošanā. Pašlaik viņi veic E7A augsto tehnoloģiju motora precīzu ieregulēšanu.
Bez retzemju metāliem un draudzīgāks videi
Renault bija pirmais, kurš 2012. gadā iznākušajā ZOE sērijveida automobiļos izmantoja elektriskas ierosas sinhrondzinējus. Šīs tehnoloģiskās prasmes nodrošina iespēju veidot universālu arhitektūru jaunajam E7A motoram (lai tas būtu par 30 % kompaktāks, tomēr nodrošinātu tikpat lielu jaudu, kāda ir Megane E-Tech electric un jaunajā Scenic E-Tech electric pašlaik izmantotajiem motoriem) un tehnoloģiju bez retzemju metāliem (tādējādi par 30 % samazinot oglekļa pēdas nospiedumu). Izmantojot fāžu rotoru pastāvīgo magnētu vietā, Renault uzlabo dzinēja efektīvo jaudu, nodrošinot piegāžu ķēdi un neesot atkarīgiem no valstīm, kas ražo retzemju metālus un magnētus.
Vairāk jaudas un efektivitātes
Šis trešās paaudzes motors palīdzēs arī saīsināt akumulatora uzlādēšanas laiku, jo šī sistēma būs būvēta 800 voltiem, nevis 400 voltiem, kas ir standarts šobrīd. Savukārt Valeo stators palielinās jaudu un efektivitāti. Tādējādi jaunais E7A motors nodrošinās līdz pat 200 kW jaudas. Turklāt tam būs vairāk jaudas, nepatērējot vairāk elektrības. E7A motorā izmanto “matadatas” tehnoloģiju vara stiepļu izkārtojumam, kas ir Valeo specialitāte kopš 2010. gada.
Pašlaik šis dzinējs joprojām vēl ir izstrādes stadijā. Pirms nonākšanas masveida ražošanā tam jāiziet cauri vēl citiem posmiem. Šī jaunās paaudzes dzinēja masveida ražošana sāksies Renault Group rūpnīcā Klē (Cléon) 2027. gada beigās.
Kaut kā baigi nelatviski lasās
Renim būs 800V maiņstrāvas motors? Nav slikti. Varētu ieviest arī rokas ātrumkārbu.
Nokavēts ar rokas kārbu … https://www.caranddriver.com/news/a44211128/toyota-prototype-ev-sports-car-manual-transmission/
Jā, taču arī parastajiem ielas tautas auto.
Ja pareizi sapratu, tad elektromotorā magnētu vietā būs elektromagnēti, bet kompaktumu un lielāku jaudu nodrošinās paceļot strāvas spriegumu ar kuru tas tiks darbināts. Nu tad tādam motoram vajadzēs vairāk vara vadus, ātrāk izlādēsies un nolietosies akumulators, ar visām no tā izrietošām sekām. Nez vai te ir kās ieguvums lietotājiem un valstīm, kur izmantos elektroauto ar tādiem motoriem.
Kaut kā tā, jā. Lietderīguma koeficentu virs 100% nesasniegs, esošie jau tuvu tam. Atliek apkarināt ar visādām štellēm padarot sistēmu par 0.x% efektīvāku bet vienlaikus trauslāku, sarežģītāku, grūtāk remontējamu. ICE līdzīgi evolucionēja
“Tādus motorus” jau sen lieto Renault ZOE un ir sācis lietot BMW savos jaunākajos auto.
p.s. strāvai nav sprieguma – ir strāva un ir spriegums.
Nu tu lej ! Kā ta nav? Tie ir nedalīti jēdzieni!
Tos var labi atdalīt: spriegumu mēra ar voltmetru, neplūstot nekādai strāvai. Strāvu mēra ar ampermetru, uz tā nekrītot nekādam spriegumam.
Ja uz pretestības R ir spriegums U, tad caur to plūst strāva I=U/R.
Strāvai nav sprieguma. Mājas kontaktligzdā ir 230V maiņspriegums. Strāva parādās tikai tad, kad pieslēdz slodzi.
9. klases fizika.
Neplūstot nekādai strāvai spriegumu nevar izmērīt. Tapēc pieslēdzot voltmetru strāva plūst caur to.
Googlē var atrast dažādus skaidrojumus par strāvu un spriegumu, arī tādu, ka voltmetrs ir mērierīce, ko izmanto elektriskās strāvas sprieguma mērīšanai. Tātad var būt arī strāvas spriegums.
Te vairāk strīds par terminoloģiju.
Googlē var atrast visu ko, arī to, kā izmērīt spriegumu, netērējot strāvu. To var izdarīt ar elektrometru.
Pēc definīcijas ar elektrometru mēra elektrostatisko potenciālu, nevis spriegumu, jeb elektrisko potenciālu starpību. Tomēr jā, elektrostatisko potenciālu bieži par uzskata par sinonīmu spriegumam.
P.S. lasot tādu muiņu par elektrību, liekas, ka fiziķi paši īsti nesaprot, kas ir elektrība.
Tiešām problēmas rodās tad, kad fiziķi sāk skaidrot šīs parādības. Skolā māca kaut kādu mistisku elektrodzinējspēku, kuru skolniekiem liek iekalt galvā. Kad nonāc augstkolā, tur visu saliek pa plauktiņiem – elektrisko shēmu aprēķinos tiek izmantota strāva, spriegums un pretestība (aktīvā vai reaktīvā). Piemēram akumulatora ekvivalentā shēma ir ideāls sprieguma ģenerators, kuram virknē ir iekšējā pretestība.
Tas, ka reālajā dzīvē voltmetram, atkarībā no tā konstrukcijas, plūdīs arī kaut kāda strāva, ir tikai ekvivalentās shēmas jautājums. Ideālajam voltmetram strāva cauri neplūst.
Viss vnk -palielinās frekvenci (sprieguma palielinăšana nepalielina jaudu , tikai samazina zudumus, un arīdzan ,kad runa par lielu vadu pretestību )