Web Analytics
More
    Reklāma

    SimpleCharge piedāvā bez maksas uz apgaismes stabiem uzstādīt elektroauto lādētājus

    Jaunākie raksti

    SimpleCharge ir jaunuzņēmums, kas piedāvā inovatīvas elektroauto uzlādes stacijas, ko var izvietot uz gaismas stabiem. Ar šī gada 1. augustu, uzņēmums piedāvā nedz tikai iegādāties vai iznomāt iekārtas bet arī uzstādīt tās pie Tavām mājām bez maksas. Šādā veidā SimpleCharge vēlas mazināt nevienlīdzību elektroauto uzlādes infrastruktūras pieejamībā, skaidro Artis Markots, uzņēmuma izpilddirektors.

    Līdz ar 2023.gada jūlija izskaņu Latvijā ir reģistrēti teju 5314 elektroauto. Straujais pieaugums no 3832 vienībām gada sākumā var tikt skaidrots ar valsts subsīdiju ieviešanu elektroauto iegādei, kā arī ar elektroauto cenu krišanos kopā ar piedāvājuma palielināšanos. Šāda veida izaugsmi, prognozējams, ka novērosim vēl tikai pāris gadus, jo vairākums Latvijas iedzīvotāju (66%) dzīvo daudzdzīvokļu mājās, kur pie mājām nav pieejama elektroauto uzlāde. Tas ir svarīgs aspekts, lai lemtu par labu elektroauto iegādei, jo ierasti 80% no elektroauto uzlādes notiek tieši mājas apstākļos, kur tas ir visērtāk.

    Lai risinātu šo problēmu laicīgi, jaunuzņēmums SimpleCharge ir izstrādājis un darbībā pārbaudījis elektroauto uzlādes staciju, ko ir viegli pielikt pie jebkura gaismas staba pilsētā. Šāda pieeja ļauj elektroauto uzlādes infrastruktūru attīstīt  bez lieliem ieguldījumiem jaunā infrastruktūrā. SimpleCharge komanda šo risinājumu jau ražo un operē kopš 2021.gada noslēguma, un Rīgā ir izvietojusi jau 7 uzlādes stacijas. Komanda tiek aktīvi atbalstīta no EIT Urban Mobility, kur uzņēmums ir saņēmis atbalstu jauna biznesa modeļa izmēģināšanai, kurā uzlādes iekārtas tiek piedāvātas nomā vietējiem biznesiem un komūnām. EIT Urban Mobility tiek atbalstīts no Eiropas Inovāciju un Tehnoloģiju Institūta (EIT) puses, kas ir Eiropas Savienības iestāde.

    “Pēdējā gada notikumi rāda, ka mūsu valsts iedzīvotāju labklājība ir ļoti atkarīga no globālajām naftas cenu svārstībām, jo degvielas cenas kāpums tieši ietekmē iepirkuma groza vērtību. Mūsu visu alternatīva ir pārsēšanās uz elektroauto, jo tiem nepieciešamo elektroenerģiju varam saražot mēs paši no atjaunojamajiem dabas resursiem, tādā veidā pastiprinot mūsu valsts neatkarību. Tādēļ risinājumi kā SimpleCharge, kas ļauj ātri un viegli attīstīt elektroauto uzlādes infrastruktūru, ir ļoti svarīgi mūsu ekonomikas drošībai ilgtermiņā.” skaidro Kristaps Elvis Volks, uzņēmuma biznesa attīstības vadītājs.

    Līdz ar 2023.gada 1.augustu jaunuzņēmums piedāvā bez maksas uzstādīt SimpleCharge uzlādes stacijas no gaismas stabiem pie Jūsu mājām. Uzņēmuma vadītājs Artis Markots skaidro, ka mūsu pieredzē, runājot ar infrastruktūru operatoriem, elektroauto īpašniekiem un stāvvietu operatoriem, mēs redzam, ka tirgus nevēlas investēt elektroauto uzlādes infrastruktūrā lielas summas, jo patreiz elektroauto skaits, it īpaši, mikrorajonos ir ļoti niecīgs, tādēļ nomas piedāvājums, lai pārbaudītu pieprasījumu pēc uzlādēm, ir inovatīvs piedāvājums tirgū.Tas  lielā mērā ir iespējams , jo, izmantojot SimpleCharge risinājumu, nav nepieciešams izbūvēt jaunu infrastruktūru, un vienas iekārtas instalācija aizņem zem vienas stundas.

    SimpleCharge vēlas nodrošināt “tiltu”, kas palīdzēs cilvēkiem arī mikrorajonos lemt par labu elektroauto iegādei. To SimpleCharge nodrošina piedāvājot 3 biznesa modeļus – bezmaksas, uz kuru var pieteikties ik katrs , kā arī uzlādes iekārtas iegādi un nomu. Lai pieteiktu savu piemājas apgaismojuma stabu bezmaksas stacijai dodies uz www.simplecharge.lv un aizpildi pieteikumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    25 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Baiburs
    01.08.2023 15:15

    Lēni un mokoši

    Kursors.lv
    01.08.2023 15:23
    Reply to  Baiburs

    Toties plaši pieejami un varbūt lētāk nekā ātrās un reti pieejamās uzlādes iespējas. Ir vajadzīgi abu veidu uzlādes varianti.

    Ivis
    02.08.2023 08:42
    Reply to  Baiburs

    Atstājot piem. uz nakti pie staba, lai lādējās, pārāk nevajadzētu mocīties. Vai piem. biroja žurka pie darba uz 8h uzlādi.

    grh
    01.08.2023 15:32

    Es pareizi saprotu, ka te būs nepieciešams tādam Rīgas “deveņu” iemītniekam nopirkt vairākus desmitus metru garu kabeli, lai spētu no tās laternas lādēties?
    Neticu, ka tajā parkošanās bardakā, kur tā jau trūkst vietas – kāds piekritīs elektroauto rezervēt katras pāris vietas ap katru laternu. Kurš izkontrolēs, lai tur nestāv elektroauto, kurš jau ir uzlādēts?
    Tur jau tukšas riepas būs regulāri un kaimiņu kari.
    Ja nevienam specifiski tādas stāvvietas neatvēlēs, tad var nākties izmantot ļoti garu kabeli, lai saslēgtos ar tuvāko laternu, jo sanāca noparkoties ļoti tālu no tās.

    Biteme
    01.08.2023 15:53
    Reply to  grh

    Ražotājiem jāparedz virknes slēgums + mikromaksājumi)

    Krotow
    01.08.2023 17:51
    Reply to  Biteme

    Komplektā ar pašvaldības policijas un evakuatora abonementu.

    Sergejs
    01.08.2023 16:26

    Atgādiniet, kur tas bezmaksas siers bija? -))
    Tie kabeļi kas līdz stabam iet arī papildslodzi pavilks?
    Man nav aktuāli, nedzīvoju Rigas cilvēkpūžņos, bet ir interesanti ar ko šāda iecere rezultēsies. Saprotams ka vajadzīgi risinājumi uzlādei, bet iekšējā balss čukst ka šis beigsies ar fiasko (nu sadalīs protams piešķirtos fondus pirms tam).
    Manā skatijumā cilvēkpūžņa iemītniekam reāls risinājums būtu battery swap stacijas: ieskrien, minūtes laikā tev ieliek pareizi uzlādētu pilnu baču un brauc tālāk. Un pie tādām bateriju uzpildes stacijām var arī no transformātoriem atsevišķus liljaudas kabeļus atvilkt.

    Sergejs
    01.08.2023 16:29
    Reply to  Sergejs

    A, vēl jautājums. Cik par tādu kabeli kā bildē dos metāllūžņu punktā? -))

    Krotow
    01.08.2023 17:50
    Reply to  Sergejs

    Divas nogrieztas zagļu rokas.

    Sergejs
    02.08.2023 10:41
    Reply to  Krotow

    Būtu labs un reāls risinājums, bet neiet kopā ar Eiropas vērtībām -)

    KKTK
    01.08.2023 16:29
    Reply to  Sergejs

    Ja iepriekš bija 300W kvēlspuldze, vai pat divas, tad tagad staba lampu nomainot uz LED, atlikušo var izmantot uzlādei. Varbūt nemaz nav jāpārvelk kabeļi…

    Sergejs
    01.08.2023 16:34
    Reply to  KKTK

    Grūti spriest, PSRS laikā īpaši nežēloja metāla, bet tai pat laikā bija arī pieeja “ja tebja slepila iz togo čto bilo”
    Te būtu vietā viedoklis no cilvēka kas ar šiem stabiem strādā un zin kas tur pienāk klāt

    Arnys
    01.08.2023 17:40
    Reply to  Sergejs

    Neesmu Rīgā, nezinu kā tur. Mūsu pusē, kamēr laterna nedeg, nepienāk arī spriegums. Ir punkts ar astro pulksteni uz 5km, kas spriegumu padod vēlamajā laikā, un attiecīgi atslēdz, kad nav nepieciešams ..

    Un par to, ka 300W, ir arī bijis kā mainijām dažas 1kW lampas , bet ņemot vērā nolietojuma laiku, vecajiem vadiem var būt mazinājusies pretestība, līdz ar to , var sākties brīnumi!

    Bet ideja nebūt nav slikta!

    Edit: ņemot vērā, ka visur kādreiz lika trīs fāzu sistēmu, laternas ar astro slēdzi uz vienas fāzes mierīgi var pārslēgt, līdz ar to uz laternam joprojām var padot divas fāzes. Bet pieņemu ka trīs fāzes lādēšanai būtu pareizāk!

    Last edited 9 months ago by Arnys
    Krotow
    01.08.2023 22:19
    Reply to  Arnys

    Pretestība samazinās vadu izolācijai. Vara daļai tā nemainās.

    Arnys
    01.08.2023 23:32
    Reply to  Krotow

    Vai tad es domāju ko citu ? Un kas notiek, ja aizsargslānis tiek caursists :) Un ko teiksi par alumīnija vadu, jo 50 uz 50, tur varētu būt arī alumīnijs!

    Gundars
    01.08.2023 18:59
    Reply to  Sergejs

    Tieši tā, katram pusapsūbējušam kabelim uzkraut nepajokam papildus slodzi ir neprātīgs solis. Dzirksteļos ne tikai laterna, bet arī viss kas pie tās būs piesprausts.
    Un vēl tāda nianse, ko netaradu rakstā – droši vien iet runa par privātīpašumos esošajām laternām, jo ielu laternu stabi pieder Rīgas Gaisma. Tā, ka tā bilde ir krietni maldinoša jau tā maz saprotošai publikai. Kura, tikko dzird vārdu bezmaksas, tā nesās grābt kaklu lauzuši, viss pārējais jau vairāk neinteresē.

    Last edited 9 months ago by Gundars
    Biteme
    01.08.2023 21:34

    Varbūt pienācis laiks ierīkot lādētavas stāvvietās un cenu apvienot ar stāvvietas apmaksu? Uzlādē ciktur kwh par summu ne mazāk par eur15 un nemaksā par stāvvietu. Vai kaut kā uz to pusi. Ieviest nakts tarifu – samaksā eur3 un stāvi no 21:00-7:00 un cienājies no lēnās uzlādes.

    Ciskudrillis
    01.08.2023 23:12
    Reply to  Biteme

    Lai nav stress, praktiskāk ņemt dīzeļģenerātoru piekabītē līdz. Tik jāatceras, ka jāizvairās no vizināšanās sānslīdē.

    Latvietis parastais
    02.08.2023 09:19

    Tā arī nesapratu, kurš maksā par šo elektrību, teikts, ka piedāvā bezmaksas uzstādīt, bet ne jau lādēt.
    Ja, piemēram, es nomāju iekārtu, tad man blakus 9stāvenei būtu jāparedz arī “privātā” stāvvieta< blakus stabam. Iznomājot iekārtu, par nomas maksu maksāju es, bet lieto visi kam ir kabelis un QR kods vai kā?

    Mājas lapā arī neko saprast nevar, viss ENG, nedz par izmaksām nedz par ko citu.

    Protams viss slikti, tipiskais latvietis, bet te kaut kas nav…

    Kursors.lv
    02.08.2023 09:21

    Uz šo un dažiem citiem jautājumiem SimpleCharge atbildēja šādi:

    1) Iekārtu uzstādīšana uz apgasimojuma stabiem tiek saskaņota ar infrastruktūras īpašnieku, Rīgas gadījumā ar Rīgas Gaismas aģentūru pēc standarta nomas maksu izcenojuma.
    2) Ja ir nepieciešams izvietot ceļa zīmes, kas atļauj stāvēt tikai elektroauto veicot elektroauto uzlādi, tad tas tiek saskaņots ar Valsts Ceļiem un Satiksmes departamentu.
    3) Uzlādes stacija tiks izvietota uz publiskās infrastruktūras bez maksas tās lietotājiem, taču lietotājiem būs jāmaksā par elektroenerģijas patēriņu, izmantojot attiecīgo lietojumprogrammu, kas ir standarta prakse. Tālāk SimpleCharge ar Rīgas Gaismu norēķinās atsevišķi.
    4) Šobrīd šādi lādētāji pieejami tikai Rīgā, bet ja saņemsim pieprasījumus arī no citām pašvaldībām un kaimiņvalstīm, tad ar lielāko prieku izskatīsim.

    Normunds
    02.08.2023 09:32

    Uz ielas zīmes izvietos, bet pagalmos (ja stāvvietas ir koplietošanas īpašums), ej un savāc iedzīvotāju parakstus :)

    Biteme
    02.08.2023 10:34
    Reply to  Normunds

    Pēdējais jau regulēsies dabiskā veidā – ja jau spēj savākt parakstus papildzīmei “Stāvēšana tikai ar caurlaidēm” jo auto īpašnieki negrib viesnakšņotājus, tad tur kur ir pieprasījums pēc lādētājiem – savāks parakstus arī tiem. Manuprāt, nevajag uzspiest lādētājus tiem, kam tos nevajag un vajag piedāvāt tiem, kam tos vajag.

    Kad Rīgā ICEkāriem būs 3x lielāki nodokļi, tad nevajadzēs pat piedāvāt – cilvēki paši rakstīs iesniegumus “lūdzu uzstādīt kopīpašumā esošajā mājas pagalmā lādētājus”.

    bomarstiim
    02.08.2023 19:45
    Reply to  Biteme

    Lielai daļai no potenciālajiem parakstītājiem auto nav vai nebūs, un speciāli neparakstīs, lai beidzot atbrīvotu pagalmu no miskastēm :)

    MacBeton
    02.08.2023 20:13

    Daudzkur tiek savilkti kabeļi uz laternām itkā tur taisītos PSRS laiku 400W/800W spuldzes skrūvēt iekšā, bet LEDi tērē 1/10 no tās jaudas. Problēma ir cita – laternās ieslēdz kad paliek tumšs. Sanāk ka ziemā varēs lādēt 12h, bet vasarā tikai 4h?
    Vai arī tie jampampiņi piedāvā katrai laternai pielikt savu gaismas sensoru? Un reizi mēnesī 1 ar trepi kāps pie katras laternas to tīrīt?
    Tāda palīgskolas izmetņa idejiņa…

    Krotow
    03.08.2023 13:31
    Reply to  MacBeton

    Šur tur ir manīts dzīvē. Piemēram jaunajā Bolderājas promenādē pie Buļļu kanāla. Un tādu risinājumu tiešām derētu ieviest plašāk Citādi no viedumiem ir maza jēga. Gaismas sensora vietā jāliek mikrokontrolieris ar ierakstītiem saulrieta un saulēkta (ieslēgšanas un izslēgšanas) laikiem konkrētajā dienā – tas viss sen ir zināms. Un stabos – kustību sensorus. Tad var laternas spīdināt ar trešdaļgaismu un uz pilnu jaudu ieslēgt tikai tad ja kāds tuvojas. Lūk jums ideja par brīvu.

    Reklāma