Laiks, kurā iespējams uzlādēt elektrisko mašīnu, allaž bijis kutelīgs temats diskusijās par pāreju uz elektroauto – allaž izskan arguments, ka es savu dīzeli varu uzpildīt 5 minūtēs un tā tālāk. Nenovirzīsimies no tēmas – ķīniešu ražotāja Zeekr modelis ar nosaukumu 001 no 10 līdz 80% spēj uzlādēties nepilnās 12 minūtēs, kas ir vairāk nekā ļoti labi.
Šis auto aprīkots ar jauniem CATL akumulatoriem un tas izmanto 800V sistēmu, kas nodrošina lielu uzlādes jaudu, savukārt stāstā par uzlādi no 10 līdz 80% svarīga ir paša akumulatora ietilpība, proti, mazu akumulatoru uzlādēsim ātrāk nekā lielu. Šis konkrētais auto aprīkots ar 95kWh akumulatoru, kas klasificējams kā ļoti liels. Zeekr organizētā testā mašīna no 10 līdz 80% uzlādējās 11 minūtēs un 28 sekundēs.
Tiek ziņots, ka jau 5 minūtēs tika ielādēts gana daudz elektrības 260 kilometriem, tiesa, šis attālums rēķināts, izmantojot Ķīnas CLTC standartu, kas ir ļoti optimistisks un faktiskais nobraucamais attālums ir būtiski mazāks. Uzlāde no 10 līdz 80% šajā gadījumā nozīmē 480 papildus nobraucamos kilometrus.
Ražotājs šajā testā izmantoja savu Zeekr V3 600kW lādētāju, savukārt auto maksimālā uzlādes jauda sasniedza 546,4kW. Kas interesanti, tas nebija tikai īss uzplaiksnījums – jauda virs 540kW turējās robežās no 10 līdz 35%. Akumulatora rezervēm strauji pildoties, jauda samazinājās līdz mēreniem 250kW. Vārds “mērens” te būtu jālieto pēdiņās.
Ķīnieši ziņo, ka šis CATL akumulators aprīkots ar integrētu termoregulācijas sistēmu, lai nodrošinātu maksimāli augstu uzlādes jaudu pēc iespējas ilgāk. Šis konkrētais tests tika veikts stāvvietā, patīkamos +26 grādos pēc Celsija, kas visā visumā ir ļoti optimāla temperatūra, lai nodrošinātu augstu uzlādes jaudu. Ķīnieši gan sola, ka arī -10 grādos pēc Celsija varēs uzlādēties nepilnas pusstundas laikā. Šī, protams, nav pirmā reize, kad Ķīnas autoražotāji demonstrē fantastisku sniegumu tieši uzlādes rādītājos, bet to, kā tas strādā reālajā pasaulē, pārbaudīt praksē būtu ārkārtīgi interesanti.
Kad kaimiņš pieštepselē savu ZEEKR, visam dārziņu kooperatīvam nodziest gaisma! :)
Telefoniem no tādām uzlādēm piepūšās baterijas. Vai te ari neskāks pūsties? Salonā tak paliks mazāk vietas tad?!
Gan jau ka sāks pūsties un smuki sprāgt ar dzirkstelēm, fiziku un ķīmiju var vadāt aiz deguna pāris gadus, bet ne pilnībā piečakarēt. Bet tas jau būs pēc tam un, ticamākais, tā jau būs citu cilvēku problēma, nevis to kas par šo paziņojumu dabūs bonusu.
Jā, taču tomēr nē. Tur BMS lādēšanas režīmā saslēdz bateriju blokus paralēlai lādēšanai un attiecīgi sadala kopējo jaudu. Lādējas gan jau arī 3C ātrumā.
546.4 (kW) / 95 (kWh) = 5.75C
Ir litija elementi, kas tur 5-6C. Lai gan visticamāk tomēr notiek lādēšanas paralelizēšana starp elementu blokiem.
Ķīnieši regulāri uztaisa iespaidīgas specenes, bet tad noskaidrojas, ka viss tomēr ir līdzsvarā un tas Zeekr apmaiņā pret ātro uzlādi piedāvā ne mazāk kā 30kWh/100km patēriņu un akumulatora kapacitāte krītas ātrāk nekā VW ID.4
Tas varbūt bija gadus pacmit atpakaļ … savukārt EU ir nofufelējusi šos pacmit gadus savā ziņā un tagad pat raustas ķīniešu auto ielaist brīvā tirgū … es jau rakstīju iepriekš – uztaisiet Rīgā oficiālos Xiaomi, Byd, Nio autosalonus + servisu un paskatīsies ka EU brendi pakonkurēs ar šiem …
Aizmirsi korejiešus, tie nav tālu no ķīniešiem
> ķīniešu auto ielaist brīvā tirgū
Brīvais tirgus nestrādā, ja visi tā dalībnieki neievēro vienotus principus..
Atliek kaut vai paskatīties, kas ES notiek ar lauksaimniecību – kam ir subsīdijas, kam nav ..
Laukasaimnieki ir galīgi izlaidušies! Ar visām dotācijām un subsīdijām nespēj saražot tik lēti, kā Ukraiņi bez jebkādām dotācijām!
Kad biržā cenas augšā, tad lauksaimnieki sarūgtinātajiem pircējiem saka, nu ko jūs gribat- tāda ir tirgus cena. Kad cenas biržā ir lejā, tad lauksaimnieki brēc, ka vajag dotācijas, jo nevar ar tik zemām cenām izdzīvot! Kad līst lietus, prasa lietavu kompensācijas. Kad spīd saule, pieprasa sausuma kompensācijas. Kad ir sals, prasa sala kompensācijas un tā bez gala.
Turklāt vēl vienotā tirgus ietvaros tie ņergas taisa protestu akcijas un visu laiku ir neapmierināti. Ta spāņu vīns tiek izliets uz Francijas robežas, ta Ukraiņu graudus izber uz Poļu robežas un visu laiku ar kaut ko tie zemnieki nav mierā.
> Ar visām dotācijām un subsīdijām nespēj saražot tik lēti,
Nu tā ir gara un ne vienkārša tēma ..
> kā Ukraiņi bez jebkādām dotācijām!
Šis gan nav īsti korekti, jo nav ievedmuitas – kam iemesli, protams, būtu jābūt pašsaprotamiem, bet ar parāda cik dziļa tā bundža ar tārpiem ir/var būt ..
Ja komercdarbību sāk aiztikt lielvaru līmenī politiskiem mērķiem, tad tikai pēc vidējā pircēja vēlmes un bļaviena par lētāku preci galā var sanākt bēdīgi..
Būtu jāatbild ļoti gari, īsā atbilde- tu, puis, nesaproti dažas lietas…
Nu apskaidro man kāpēc itāļu sviests veikalā lētāks par Latvijas sviestu, ja biržā sviesta cena visiem vienāda! Man dikti interesē!
Iespējams tāpēc ka galīgi nav ēdams, vienreiz tika paņemts pamēģināt…
PaCmit? Ir redzams politologa līmenis. Paskaties Youtube par čingamobiļu ekstrām krievijā un papriecājies.
Skārda bundžas un plastmasas pedāļi, kas mīnus grādos nolūst.
Komuņagām uz vārda ticēt nedrīkst.
Kā rāda vēsture, tad arī viņu parakstītie līgumi nav vērti pat tam izlietotā papīra.
Tūlit katrai māja lievilksim pa megavatam jaudas un iestāsies idille.
Katrā mājā vaitad ir benzīntanks? Es gan neesmu redzējis. Nevienam kaimiņam ar nav.
Ja tev ir apkure ar dīzeli, nekas netraucē to pildīt mašīnā no zemē ieraktās tvertnes!
Īsti vīri lej kuģu vai lokomotīvju dīzelīti garažā no kannas.
Vai tad lokomotīvju dīzelis nav izbeidzies, līdz ar ierobežotajiem dzelzceļa pārvadājumiem Krievijas virzienā? Agrāk nopirkt dīzeli no Kazahu refrežiratoru vagonu pavadoņiem bija pašsaprotama lieta! :)
Ko elektroauto darīs -30°C ? Teslam rokturus nevar dabūt vaļā, ching-chongam kompis gļuko un stāv uz vietas. Nerunāsim par elektrības cenām, man tik neatkarīga Latvija nav izdevīga.
Nu labi, kad pēdējo reiz bija -30 grādu sals!? Eiropas mērogā elektrifikācija ir izdevīga, jo naftas nauda paliek Eiropas ekonomikā, nevis ceļo pie arābiem!
Kapëc teslai nevar rokturi dabūt vaļā??? Viňas var atvērt viňām nepieskaroties…. Protams ja nav sasalusi visa mašīna, tad arī nevienai neatvẽrs…
vai šāds būs pieejams Lv … vai visur citur izņemot lv?
Kaut kad gan jau būs pieejams arī pie mums. Domāju, ka tas ir kādu 5-10 gadu jautājums.