Ķīniešu bateriju ražošanas jaunuzņēmums jeb start-up “Greater Bay Technology” nācis klajā ar ļoti skaļu paziņojumu – viņi ir tikuši galā ar vienu no lielākajiem elektroauto bateriju problēmjautājumiem, proti, sliktāku sniegumu zemā gaisa temperatūrā. Svarīgi piebilst, ka šis nav gluži kurš katrs jaunuzņēmums, bet gan meitasuzņēmums vienam no lielākajiem ķīniešu autokoncerniem GAC, kas pieder valstij.
Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka viņu izveidotajās baterijās apvienots atšķirīgs ķīmiskais sastāvs un termoregulācijas sistēma, kas baterijām piecu minūšu laikā no -20 grādiem pēc Celsija ļauj uzsilt līdz +25 grādiem pēc Celsija. Atsaucoties uz uzņēmuma vadītāju, šādu informāciju publicējis Bloomberg. Ražotājs apgalvo, ka baterijas strādā un lādējās vienādi jebkuros klimatiskajos apstākļos.
Elektroauto bateriju snieguma kritums aukstā laikā tik tiešām ir viens no galvenajiem problēmjautājumiem – nav noslēpums, ka mašīnas ziemā ar vienu uzlādi var nobraukt par 20-30% mazāku attālumu nekā vasarā. Kritums var būt arī lielāks, ņemot vērā laikapstākļus un citus faktorus.
Ķīniešu apgalvojumus par sasniegumiem elektroauto bateriju jomā gan jāuztver ar veselīgu skepsi – nenoliedzami, ķīniešu kompānija CATL ir viens no līderiem elektroauto bateriju ražošanā visā pasaulē, taču daudzus apgalvojumus ir ļoti sarežģīti pārbaudīt. No Ķīnas izskanējušas ziņas par mašīnām, kas ar vienu uzlādi var veikt 1000 kilometrus, vismaz testu ciklā. Ja Eiropā tiek lietots WLTP cikls, kas jau uzskatāms par optimistisku rādītāju un reālajā pasaulē auto nobrauc mazāk nekā WLTP solīto attālumu, tad Ķīnā lietotais CLTC cikls ir vēl optimistiskāks un atšķirības var būt vēl lielākas. Tas gan nenozīmē, ka ķīnieši neko nav izgudrojuši – viņiem ir visi nepieciešamie resursi, sākot ar naudu, beidzot ar cilvēkresursiem un derīgajiem izrakteņiem, lai veiktu izrāvienu elektroauto attīstībā. Katrā ziņā būs interesanti vērot, kā un vai šie Ķīnas uzņēmuma apgalvojumi piepildīsies reālajā dzīvē.
Ko tik ķīniešu kooperatīvi nesola un neapgalvo. Tikai kā likums ka šādu kooperatīvu ražojumi no solījumiem stipri atpaliek, tās pāšas powerbank sols 10mA/h a reāli kad izmēra labi ja 4 ir…
Biznesā solījumi ir tukši vārdi
Kkur bačā kursies mikro ugunskurs
Smīkņātāji laikam nezina ka baterijas zem vidējas-lielas slodzes silst pašas un diezgan jūtami. Minētie ķīneizeri būs izdomājuši baterijas konstrukciju, kur novērš pārāk lielu silltuma zudumu aukstumā, tai pašā laikā nepārkarsējot bateriju normālā temperatūrā. Kaut kas termosveidīgs ar uzsildīšanu līdz +10C grādiem ieslēdzot un ar piespiedu dzesēšanu.
Zinam. Kā arī zinam to ko rakstiju pirmajā komentārā -) Un to pašu zin arī esošie bateriju ražotāji, piemēram Panasonic, tikai nopietnas firmas puslīdz rūpējas par reputāciju un tamdēļ ar tukšiem solijumiem nemētājās. Ir arī dažas startup kompānijas kur tā kā gūti zināmi panākumi jaunu bateriju tehnoloģiju attīstībā un kam aizmugurē ir arī lielie autoražotāji: QS, SLDP, AMPX. Bet līdz reālām baterijām kas jūtami pārspētu esošās vēl ir zināms laiks
Protams, to redzēsim, cik ilgā laikā šis izgudrojums nonāks ražošanā un vai vispār nonāks ;)
Kiniesi itka veselu kosmosa kugi aizsutijusi uz marsu un jau atgriezusies, Masks nervozi pipe malina elektroniskas cigaretes.