Web Analytics
More
    Reklāma

    Baidu elektroauto meitasuzņēmums sola apsteigt Tesla autonomās sistēmas par veselu paaudzi

    Jaunākie raksti

    Ķīniešu tehnoloģiju uzņēmuma Baidu paspārnē izveidotais elektroauto ražotājs Jidu Auto strādā pie “robotizētas” automašīnas, kas pārvietojas bez cilvēka iesaistes. Ķīnieši ir tik pārliecināti par savu veikumu, ka viens no Baidu vadītājiem Robins Li nācis klajā ar ļoti skaļu apgalvojumu – Jidu Auto izmantotās autonomās braukšanas sistēmas būs veselu paaudzi priekšā Tesla izmantotajām sistēmām.

    Kā zināms, arī Tesla intensīvi attīsta bezpilota braukšanas sistēmas savās mašīnās, tiesa, šim procesam pagaidām bijušas mainīgas sekmes. “Mūsu izpratne par viedajām mašīnām ir sekojoša – elektroauto ir puse no ceļa, savukārt inteliģentie auto ir galapunkts,” teikts Li paziņojumā.

    Jidu plāni ir ļoti ambiciozi – 2028. gadā plānots piegādāt jau 800 tūkstošus šādu robotizētu mašīnu, savukārt savu otro sērijveida automašīnu uzņēmums ražošanā plāno laist pēc diviem gadiem. Pirmā šī uzņēmuma mašīna ražošanā nonāks nākamgad, savukārt Jidu Auto iepazīstināja ar konceptu, kura durvīm nav rokturu, bet mašīnas sistēmas iespējams pilnībā vadīt ar balsi.

    Šo mašīnu programmatūru izstrādājis Baidu, kas veiksmīgi izpildījis Ķīnas varasiestāžu prasības, lai uzsāktu komerciālus taksometru pārvadājumus ar bezpilota mašīnām divās Ķīnas pilsētās, tiesa, tas notiks ierobežotā teritorijā. Jidu Auto mašīnas būs aprīkotas ar 12 LIDAR radariem un 12 kamerām, kas nodrošinās 360 grādu redzamību apkārt automašīnai un tā labāk spēs orientēties apkārtējā vidē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gundars
    12.08.2022 15:39

    Baidu baida, bet nesabaida.
    Sensoru skaits ir viena lieta. Bet ar redzēšanu jau vēl ir tikai maza daļa izdarīta. Redzētais jau vēl ir jāspēj izvērtēt un attiecīgi rīkoties. Tehnoloģijas pārspēj cilvēka spējas tehniski – redz tumsā, sadzird virs un zem cilvēka ausij uztveramās frekvences, sajūt niecīgas temp atšķirības, utt. Bet pārspēt cilvēku intelektā tehnoloģijām nebūs iespējams neka. NEKAD. Tas atšķir tehniku no dzīvas būtnes. Lai cik gudrs algoritms, tas tik un tā ir tikai nosacītu darbību ieregulēta ķēde, nevis kopsakarības, lēmumi ārpus, “ja – tad” un spēju salikt pēc parametriem šķietami nesavietojamas, bet tomēr saistītas lietas.

    Reinis Rozitis
    12.08.2022 17:19
    Reply to  Gundars

    > Lai cik gudrs algoritms, tas tik un tā ir tikai nosacītu darbību ieregulēta ķēde, nevis kopsakarības

    Jau labu laiku algoritmi nav vienkārši “ja – tad” (if/then) nosacījumi, bet gan analogi kā cilvēkam tiek būvēti uz pieredzes pamata jebšu neironu tīkliem.
    Tāpat arī teslām u.c. mašīnmācīšanās notiek nevis kādam aprakstot nosacītus gadījumus, bet reālos apstākļos braukājot visam uzražotajam autoparkam, centralizēti vācot datus.

    Tā kā apgalvot “NEKAD”, īpaši jau, ja tik ļoti augstu vērtē cilvēka intelektu – vai tas nozīmē, ka cilvēka intelekts nespēs radīt tehnoloģiju? – , ir tā ne visai..

    Tālredzīgāk (it īpaši ņemot vērā, ka māksligā “intelekta” būtība ir (arī) mācīties no savām kļūdām, kas cilvēkiem ne vienmēr piemīt (reizēm pat uzkrītoši ne)) būtu pieļaut, ka tas tomēr varētu notikt un ko darīt tad (protams, ne rīt, ne parīt)? :)

    Otra lieta, ja runa ir par auto satiksmi / pārvietošanos, tad idejiski jau tā ir “tikai nosacītu darbību ieregulēta ķēde” – visi pārvietojas pieļautajos ātrumos, ievērojot distances, CSN utt. Visādas neregulāras izpausmes ir tikai pašu cilvēku ziņā un darbības rezultāts. Iespējams, visus padarot par pasažieriem, zūd daļa problēmu.

    Peters Leo
    12.08.2022 20:10
    Reply to  Gundars

    Bet pārspēt cilvēku intelektā tehnoloģijām nebūs iespējams neka. NEKAD. — to pašu arī teic, ka cilvēks nekad nelidos, ka raķetes vakumā nespēj lidot etc…

    Reklāma