Reklāma

“Tele2” uzņemas līdz 2035. gadam savā darbībā sasniegt emisijas nulles līmeni

Jaunākie raksti

Lētākais Google Chromecast HD Eiropā maksā 40 eiro

Google beidzot atjaunojusi Chromecast piedāvājumu ar Chromecast HD modeli, kas ir uz pusi lētāks par Chromecast 4K versiju. Chromecast...

Karam Ukrainā turpinoties, ASV astronauts uz kosmosa staciju dodas ar Krievijas raķeti

Karš Ukrainā norit jau septiņus mēnešus, un pagaidām nekas neliecina, ka tas tuvākajā laikā varētu norimt. Tieši pretēji. Tikmēr,...

Videospēle “God of War Ragnarök” aizņems divreiz vairāk vietas nekā iepriekšējā daļa

Pirms divām nedēļām PlayStation rīkotajā prezentācijā tika parādīti dažādu gaidāmo videospēļu reklāmas rullīši, tai skaitā "God of War Ragnarök"....

“Garmin” nāk klajā ar savu pirmo viedo asinsspiediena mērītāju

Bez viedajiem pulksteņiem elektronikas ražotājs "Garmin" piedāvā arī dažādas ierīces, kas ļauj būt labākā lietas kursā par veselību un...

Škoda Karoq apskats – joprojām brīnišķīgi universāls auto

Škoda Karoq ir kā zelta vidusceļš čehu autoražotāja krosoveru piedāvājumā – izmērā pietiekami liels, lai apmierinātu lielāko daļu ikdienas...

“Tele2” kļuvis par pirmo mobilo sakaru operatoru Baltijā un Ziemeļeiropā, kas saņēmis apstiprinājumu no organizācijas “Science Based Target Initiative” (SBTi) par zinātniski pamatotām darbībām, lai sasniegtu nulles līmeņa emisiju (Net-Zero Standart) mērķi 2035. gadā. Šobrīd tikai 34 uzņēmumi pasaulē, tostarp “Tele2”, ir saņēmuši SBTi apstiprinājumu saviem nulles līmeņa izmešu mērķiem.

SBTi izstrādātais standarts ir pasaulē pirmais, kas veidots saskaņā ar jaunākajām atziņām klimata nozares zinātnēs, un paredzēts nulles līmeņa izmešu mērķu noteikšanai biznesa vidē.

“Tele2” klimata mērķi, kas ir jāsasniedz līdz 2035. gadam:

  • samazināt 1. tvēruma jeb tiešās emisijas (uzņēmumam piederošās ēkas, transportlīdzekļi) un 2. tvēruma jeb netiešās emisijas (saņemtā un patērētā elektroenerģija, tvaika, apkures vai dzesēšanas ražošana) par 100% līdz 2029. gadam, par atskaites punktu ņemot 2019. gadu;
  • samazināt 3. tvēruma jeb netiešās emisijas (loģistika, atkritumi, iepirktie pakalpojumi un preces u.c.) par 60%, rēķinot uz vienu abonementu, līdz 2029. gadam, par atskaites punktu ņemot 2019. gadu;
  • līdz 2035. gadam uzņēmuma vērtību ķēdē jeb darbību kopumā, ko veic uzņēmums no izejvielu iegādes līdz produktu vai pakalpojumu piegādei tirgū, sasniegt nulles līmeņa emisijas.

““Tele2” uzstāda ambiciozus mērķus un apņemas strādāt ar vides aizsardzības jautājumiem, parādot, ka uzņēmuma centieni ilgtspējīgas attīstības jomā ir nopietni un patiesi. Turklāt ieguvēji no šīm aktivitātēm būs visi – apkārtējā vide, klienti un uzņēmums,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Zinātnē balstītas ilgtspējīgas attīstības iniciatīvas un precīzi to mērījumi uzņēmumiem šobrīd kļūst tikpat būtiski kā uzņēmumu finanšu dati, jo organizāciju pieeju ilgtspējīgas attīstības jautājumiem vērtē gan uzņēmuma īpašnieki un akcionāri, gan arī klienti un darbinieki.”

Lai palīdzētu sasniegt izvirzītos mērķus, “Tele2” grupa arī paziņojusi, ka līdz 2025. gadam kļūs par uzņēmumu bez fosilā kurināmā, izmantojot 100% atjaunojamo enerģiju.

“Mums paliek aizvien mazāk laika, lai ierobežotu globālo sasilšanu līdz 1,5°C. Zinātnieki brīdina, ja nerīkosimies, tad sekas būs katastrofālas. Siltumnīcefekta gāzu emisiju apjomi laikā no 2010. līdz 2019. gadam bijuši lielāki nekā jebkurā citā desmitgadē cilvēces vēsturē, ar katru gadu rekordi vēl pieaug. Apzinoties šo faktu, katra uzņēmuma atbildība un pienākums ir mazināt savas ietekmes uz vidi – samazinot emisijas, pārejot uz atjaunojamo enerģiju, ražojot un piedāvājot tādus pakalpojumus un produktus, kas atbilst ilgtspējīgas uzņēmējdarbības principiem. Katrs mirklis un katrs lēmums ir svarīgs, jo īpaši, ja tas ir detalizēti zinātniski pamatots un argumentēts, lai mēs spētu kaut nedaudz ierobežot pieaugošos klimata draudus,” saka Jānis Rozītis, Pasaules Dabas Fonda vadītājs.

Tiešajai emisiju samazināšanai (dekarbonizācijai) tiks piešķirta prioritāte, un visas atlikušās emisijas tiks neitralizētas saskaņā ar SBTi kritērijiem pirms tiks sasniegta nulles līmeņa emisija.

SBTi Net-Zero standartā ir iekļauti uzņēmumam paredzēti norādījumi un kritēriji, kas jāizpilda, lai sasniegtu zinātniski pamatotus nulles līmeņa emisijas mērķus, kas atbilstu plānam ierobežot globālo sasilšanu līdz 1,5 grādiem pēc Celsija. SBTi ir izveidojis IKEA Foundation, Amazon, Bezos Earth Found, Rockfeller Brothers Fund, UPS Foundation un We Mean Business Coalition, un tās dalībnieki ir uzņēmumi no visas pasaules. SBTi iniciatīva ir partnerība starp Oglekļa emisiju novērošanas projektu (CDP), Apvienoto Nāciju organizācijas Globālo līgumu (UNGC), Pasaules resursu institūtu (WRI) un Pasaules Dabas fondu (WWF).

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Usinss
01.08.2022 19:31

Kāpēc tad šie uzņēmumi sadārdzina savu pakalpojumu cenas, pamatojot to ar elektrības cenu kāpšanu. Bet dārgāka paliek tikai fosili ražotā enerģija. Cik esmu ievērojis, ne upes, ne saule, ne vējš neceļ ražošanas tarifus. Tikai ogles (tiek aizliegtas) un gāze kļūst dārgāka. Bet cenas ceļ visi ar visu to, ka iepērk tikai zaļo enerģiju utt. Vienkārši lej mums samazgas un paši uzrāda rekordlielās peļņas.

Kursors.lv
01.08.2022 19:33
Reply to  Usinss

Hallo, viss kļūst dārgāks.

Usinss
02.08.2022 09:13

hallo, tāds pats jautājums, kāpēc Latvenergo paši nav pārgājuši uz elektromobiļiem? Pēdējā iepirkumā joprojām vadībai un citiem vadošajiem iepirka iekšdedzes dzinēja auto… kur loģika? Bet tele2 galvenie izdevumi ir tieši datu pārraides maksa un elektroenerģija. Pārējais ir nebūtiski, viņi nav loģistikas kompānija (atkrīt degviela), viņi nebaro savus darbiniekus ar bezmaksas snakiem (atkrīt pārtika), viņi īrē telpas, kur viņi fiziski nevar atsevišķi iepirkt zaļo enerģiju, bet tas tā. Nesaprotu, kāpēc viņi vē nav uzbūvējuši savu saules un vēja parku? Visi uzņēmumi mistiski pērk kaut kur “zaļo enerģiju” un stāda kokus, kas realitātē vienkārši atliek CO2 izdalīšanos uz 50-100 gadiem, kad koks… Read more »

Skābene
02.08.2022 09:14

Ņem savus vārdus atpakaļ! Kursors taču nav jāabonē par maksu! :)

Kursors.lv
02.08.2022 09:54
Reply to  Skābene

Jā, vēl nav :)

karlis
02.08.2022 15:03

ahā, bet doma ir.

p.s.
doma – kā infekcija. vienreiz saslimsi, vairs nav iespējams tikt vaļā no tās.

Kursors.lv
02.08.2022 15:11
Reply to  karlis

Doma, protams, ir. Tā nav oriģināla un mediju jomā šādi rīkojas daudzi. Tiesa, mums vēl jāizdara lērums mājasdarbu, lai kaut ko tādu vispār varētu ieviest. Pie tam, ne tikai tehniskas dabas, bet arī tīri saturiski. Tāpēc pagaidām par šo nevajadzētu satraukties.

Reklāma