Web Analytics
More
    Reklāma

    “Tele2” ievieš Latvijā jaunu risinājumu klientu aizsardzībai pret krāpniekiem

    Jaunākie raksti

    Multipakalpojumu uzņēmums “Tele2” sadarbībā ar kolēģiem Zviedrijā ir ieviesis drošības risinājumu klientiem, lai viņus pasargātu no krāpniekiem, kas sūta īsziņas. Turpmāk “Tele2” klienti, saņemot aizdomīga rakstura īsziņas, varēs tās pārsūtīt uz bezmaksas numuru 1677. Automatizēta drošības sistēma saņemtās īsziņas izanalizēs, un, konstatējot krāpnieciskas pazīmes, tās bloķēs un citi klienti tās vairs nesaņems.

    Krāpnieki nepārtraukti meklē dažādus “radošus” risinājumus, lai apkrāptu cilvēkus, kas ikdienā lieto mobilos sakarus. Oktobra laikā “Tele2” drošības pakalpojums “Interneta drošība” vien novērsa vairāk nekā 2,1 milj. drošības draudus uzņēmuma klientiem. Tomēr ne visus drošības draudus ir iespējams pietiekami ātri novērst, tādēļ arī ir izveidots īpašs bezmaksas numurs 1677, uz kuru klienti var ziņot par aizdomīga rakstura īsziņām, jo viens no populārākajiem krāpšanas veidiem ir viltotu īsziņu nosūtīšana, piemēram, bankas, kurjerpasta vai kādas valsts institūcijas vārdā ar krāpnieciskām saitēm, kuras aicina atvērt.

    “Mūsu ikdiena aizrit straujā tempā un šajā steigā bieži vien nepievēršam uzmanību dažādām detaļām. Šo steigu izmanto arī krāpnieki, kuri nosūta īsziņas, kas ļoti līdzinās tām, kādas teorētiski varētu sūtīt banka, kurjerpasts vai kāda valsts institūcija,” stāsta “Tele2” drošības nodaļas vadītājs Mārtiņš Melnis. “Lai palīdzētu mūsu klientiem, esam ieviesuši ērtu risinājumu, kas ļaus viņiem ziņot par aizdomīgiem gadījumiem un mums operatīvāk reaģēt un novērst krāpniecības gadījumus. Klientiem tikai atliks aizdomu gadījumā pārsūtīt saņemto īsziņu uz numuru 1677.”

    “Tele2” šo drošības risinājumu ieviesis sadarbībā ar Zviedrijas kolēģiem, kas jau izmanto šādu tehnoloģisko risinājumu, lai samazinātu krāpniecisko gadījumu skatu.

    “Tele2” aktīvi analizē jaunākos krāpniecības veidus un jau šogad ir ieviesis jaunus drošības risinājumus klientu aizsardzībai, piemēram, pakalpojumu “Interneta drošība”, papildu autentifikāciju, veicot pirkumu uzņēmuma e-veikalā, kā arī paziņojumu saņemšanu, ja tiek veiktas izmaiņas klienta datos “Tele2” pašapkalpošanās portālā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Eins
    12.12.2023 19:56

    Būtu labāk uztaisījuši elementāru mājas lapu, kur cilvēki varētu publicēt sev saņemtos krāpnieku numurus. No sev saņemtajiem zvaniem reti kādu iegoglējot var atrast, ka krāpnieka zvans, kaut es viņus nemaz neceļu. Un pēc 10 apstiprinājumiem vnk liktu blacklist.

    Oskars
    12.12.2023 21:10
    Reply to  Eins

    Tas numurs, kas uzrādās ir caller id spoofing rezultāts un 99,9% tā abonentam nav nekādas saistības ar krāpšanu.

    Usinss
    13.12.2023 10:30
    Reply to  Oskars

    Jap. Man arī ik pa laikam atzvana nezināms nr un saka, ka es esot zvanījis. Tele2 bezspēcībā plāta rokas un sūta uz policiju, kur bezspēcībā plāta rokas un sūta pie operatora. Jautri….

    Normunds
    12.12.2023 21:40

    Oho! tele2 ievieš aizsardzību pret sevi! Nav slikti.

    Es un roboots neesam!

    priex
    12.12.2023 21:41

    LMT jau sen aizdomīgos numurus marķē ar sarkanu ‘Nevēlams’ un nekas nekur nav jāsūta

    Jancis
    13.12.2023 12:00
    Reply to  priex

    Tā nav telefona fīča?

    Opa
    13.12.2023 20:30
    Reply to  Jancis

    Tā ir telefona fīča!
    Google dialer
    Google SMS

    Attiecīgi tiek parādīts, kas zvana vai arī ar sarkanu krasu tiek brīdināts par nevēlamiem zvaniem.
    Piemēram, Tev zvana no kaut kāda uzņēmuma, tad tas tiek atspoguļots ar zvanītāja nosaukumu. Tāpat dialer var pa tiešo meklēt Nr.

    Pēča
    13.12.2023 11:40

    Nezinu vai tur ir sakarība, vai tāpēc, ka tele2 ir sasistību ar krieviju- tadejādi skīmeriem, bet novērots, ka apkārtējiem tieši Tele2 tīkla klientiem visvairāk zvana nezināmi nummuri.
    Pat cilvekiem kas ir atbldīgi un nekliksķina uz ‘APSVEICAM TU ESI LAIMĒJIS!!!!’ Reklāmām, kur jāievada savi dati….

    Man pēdejā gada laikā kopš ir pixel 7 vienu reizi ir bijis gadījums, ka iepīkstējās zvans, bet paņemot telefonu rokā tur uzrādijās teksts, ka šis nr. ir noflagots, kā spam call un pixelis to automātiski ir ‘nometis’ un nobloķējis ieliekot block listē. ;) (LMT)

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Opa
    13.12.2023 20:31
    Reply to  Pēča

    Nevis LMT bet Tavā pixelī ir google dialer

    Pēča
    13.12.2023 13:21

    P.S. Pie mums vēl nav atnācis, bet tas ir tikai laika jautājums, ka zvans uzrādīsies ”Valsts ieņēmumu dienests” vai tur ”Latvijas kriminālpolicija” vai ”Swedbank” Jau iebaidējot cilvēku, pirms paceļ.

    Tāpēc informējam savus mīļos vai tuvos, ka nav jātic visam. Ātrākais veids lai pārliecinātos, ka tiešām zvana, labāk pašam ieiet mājaslapā, vai nezinu uzzvani uz 1188 atrodot kotaktus un PAŠAM uzzvanīt un uzprasīt, ka tikko zvanīja no … un vai ir tāda lieta. Ja būs tad noteikti savienos atpakaļ.

    Un nē noteikti nebūs tā, ka ja noliks klausuli tad automātiski pazaudēsi visu u.t.t. :) Kā parasti šie mahinatori psiholiģiski iebiedē.

    https://www.youtube.com/watch?v=mdP8uNorGRs

    Last edited 4 months ago by Pēča
    Kex
    13.12.2023 16:57
    Reply to  Pēča

    Gadās, ka viņi uzliek tā numuru, kurš pirms tam viņiem “laipni” pastāstījis, kas viņi ir un kur viņiem jāiet.

    Kerčas Mosts
    18.12.2023 01:56

    Ja mobilie operatori nobloķētu visus tos fiktīvos “IP telefonijas operatorus”, tad krāpniecības zvani nebūtu.
    kaukādus gadus B.C. es gribēju ne-mobīlo ne-LTK. Apstijos – jā, LAtvijā ir kādi 5 IP telefonijas “operatori”. Bet ne1 nereģistrē/nepieņem klientus.
    Tas ir līdzīgi kā Krievijā – FSB uztaisa kaukādu feiku priekšapmaksas kartiņu “operatoru”, bet viņiem ir varbūt 1 klients. Toties ir piekļuve SS7, un tad jau var pētīt kur pusdieno Angela Merkele.

    Reklāma