Vācijas Federatīvās Republikas Federālās Satiksmes ministrija lēmusi, ka automašīnām būs “jāatskaitās” par savām darbībām, tāpēc tiek plānots, ka visām automašīnām ar kaut daļējām autonomām vadīšanas iespējām būs jābūt aprīkotām ar tā dēvēto “melno kasti”.
Vācijā pēc likuma pieņemšana varēs reģistrēt tikai tādas autonomās vai daļēji autonomās automašīnas, kas spēs reģistrēt autopilota sistēmas ieslēgšanu un izslēgšanu, kā arī laikus, kad automašīnas sistēmas liek pārņemt vadību šoferim. Autonomo automašīnu likumdošana noteiks, ka vadītājam visu laiku ir jāatrodas savā krēslā braukšanas pozīcijā, tomēr vadītājs varēs nepievērst uzmanību satiksmei.
Vairāki autonomo automašīnu ražotāji jau šobrīd pieskata sistēmu darbību vai bezdarbību. Tesla ieraksta ceļojuma datus, informāciju par galvenajām autopilota darbībām. Pagaidām nav zināms, vai Tesla izstrādātā sistēma būs derīga Vācijas likumdošanas acīs.
Tikai normāla prasība!
Jo, ja kas ar tādiem auto notiks, visu varēs sīki un smalki izanalizēt pēc iegūtajiem datiem.
Es vēl labprāt gribētu, lai tā kaste ieraksta arī video. Gan to kas notiek uz ceļa, gan salonā.
Domāju, ka tas arī tiks ietverts “melnās kastes” jedzienā.
Patiesību sakot, elementāra melnā kaste būtu jāiekļauj visu auto aprīkojumā. Ierakstāmie parametri – pēdējās minūtes ātrums, paātrinājums un tā vektors, pārnesums, akseleratora stāvoklis, spiediens bremžu sistēmā, stūres pagrieziena leņķis, ABS vai EBA darbība, ārējo apgaismes un signalizācijas ierīču darbība, varbūt vēl šis tas; izšķirtspēja laikā 0,01s varētu būt pietiekama. Ņemot vērā mūsdienu auto “elektronizāciju”, tāds verķis būtu pieliekams samērā vienkārši un izmaksātu lēti. Kaut gan pret stulbeņiem pie stūres tās zāles nebūs, auto ekspertīzes izdevumi samazinātos, bet rezultātu ticamība pieaugtu daudzkārt.
Aizmirsti. Lielākajai daļai esošo auto tas prasītu diezgan nopietnu pārbūvi.
Nu, žiguļiem un parējiem bez elektronikas, tas būtu samērā pagrūti, bet mūsdienīgiem auto to noteikti nebūs grūti izdarīt!
Gana daudz žiguļus (gan tiešā, gan pārnestā nozīmē) ražo arī mūsdienās ;)
Protams, es nedomāju ar to esošo autoparku, bet kā dabisku prasību jaunajiem modeļiem. Lai gan esošajam arī nekaitētu, taču tas tiešām nebūs reāli.
Pilnīgi loģiski būtu pamazām jaunajiem autiņiem visiem iebūvēt melno kasti. Smagajiem daļēji šo funkciju jau tagad veic tahogrāfs.
Katrā mašīnā vajag melno kasti, citādi policija uzreiz raksta ātruma neievērošana.