Web Analytics
More
    Reklāma

    Saprātīgs elektroauto par saprātīgu cenu – KIA iepazīstina ar jauno EV3

    Jaunākie raksti

    Pēdējo mēnešu notikumi elektroauto tirgū liecina par absolūti saprotamu likumsakarību – klienti grib elektroauto par pieejamu cenu nevis luksusa kuģus ar mežonīgu jaudu, kas maksā sešciparu skaitli. Ja ar mašīnu vēl var aizbraukt kaut cik jēdzīgu attālumu ar vienu uzlādi un to var saprātīgā laikā uzlādēt nākamajiem pārsimt kilometriem, tad pavisam skaisti. Kā noskaidrojies mūsu 1000km testos, ar šīm prasībām vairāk vai mazāk veiksmīgi tiek galā korejiešu autoražotāji Hyundai un KIA – un pienācis brīdis iepazīties ar KIA jaunāko elektrisko modeli EV3.

    Autoražotāja prezidents Ho Suns Sons sarunā ar žurnālistiem pauda, ka šis modelis pasvītro KIA centienus izveidot savā klasē vadošās mašīnas, kas ir pieejamas visiem. Ja EV6 un EV9, būdami lieliski auto, bija maķenīt uz dārgo galu, tad EV3 ir tēmēts budžeta klases pircējam, kas par saprātīgu summu vēlas iegūt saprātīgu auto.

    Jaunais modelis izmanto Hyundai/KIA grupas E-GMP elektroauto platformu, bet tas ir ļoti kompakts auto – tā garums ir 4,3 metri, bet augstums 1,56 metri. Nelielie izmēri nenozīmē, ka KIA šo auto ir apdalījuši un mēģinājuši atrast jebkādus veidus, kā samazināt izmaksas.

    Auto aprīkots ar V2L sistēmu, kas mums ļauj uzlādēt un darbināt dažādas iekārtas, izmantojot akumulatorā uzkrāto enerģiju. Tāpat auto ir ārkārtīgi respektablasb ietilpības akumulatori – bāzes modelim 58,3kWh, bet Long Range aprīkots ar 81,4kWh akumulatoru, kas ir tiešām daudz, īpaši tik mazam auto. Protams, lai cenas noturētu zemākas, auto aprīkots ar vienu elektromotoru uz priekšējās ass, tam attīstot 202 zirgspēkus, bet ieskrējiens līdz 100km/h prasa 7,5 sekundes.

    Vēlviens izmaksu taupīšanas risinājums ir 400V akumulatora sistēma, kamēr EV6, EV9 un citi modeļi izmanto 800V. Tas nozīmē mazāku uzlādes jaudu – KIA dati liecina, ka maksimālā uzlādes jauda ir ap 128kW. Inženieri gan esot centušies panākt, lai uzlādes līkne būtu pēc iespējas plakanāka, proti, šo maksimālo jaudu auto varētu izmantot pēc iespējas ilgāk nevis īsu brīdi palādēties ar lielu jaudu un pēc tam tā strauji samazinātos. Ražotājs arī ir itin pārliecināts par auto spējām nobraukt lielus attālumus – EV3 ar vienu uzlādi varēšot aizbraukt no Parīzes līdz Ženēvai. Ja ticam kartei, tie ir nedaudz vairāk kā 500 kilometri, atkarībā no maršruta. KIA sola, ka WLTP ciklā Long Range versija spēj veikt 600 kilometrus, bet uzlāde no 10 līdz 80% prasa apmēram pusstundu.

    Salona dizainā nekādas kardinālas izmaiņas ieraudzīt nevar un tas visādā ziņā līdzīgs citiem KIA aktuālajiem elektroauto modeļiem. Ražotājs centies saglabāt fiziskas pogas, kas tad papildina divus 12,3 collu ekrānus. Kā jau visi, arī KIA īpaši izceļ dažādu ilgtspējīgu materiālu izmantošanu auto salonā.

    Precīzas cenas katrā reģionā tiks izziņotas vēlāk, taču KIA plāni ir piedāvāt mašīnu ar sākumcenu ap 35 tūkstošiem eiro. Protams, labāk aprīkotas Long Range versijas cena jau tuvosies un pārsniegs 40, varbūt arī 45 tūkstošu slieksni, bet šeit vēl jāgaida oficiāla informācija no kompānijas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Kaspars
    24.05.2024 09:50

    Nekāda revolūcija
    Mazliet mazāks un mazliet lētāks par skoda enyaq

    Karlis
    24.05.2024 10:24

    Hmm. Sākot no 35.

    Elektriķis
    24.05.2024 12:55

    Ja “Auto hold” ir kā fiziska poga, rodas aizdomas, ka tā būs jāspiež katru reizi, kad sāksi braukt.
    Šo funkciju var mierīgi likt uz skārienekrāna un to nemainīt visu auto lietošanas laiku.

    Krotow
    24.05.2024 14:56

    35 k€ nu nekādi nav budžeta auto. Kā būtu ar 20 k€?

    Sergejs
    24.05.2024 15:08
    Reply to  Krotow

    Nu ja tā skatās tad ir Spring zem 20k (ja runājam par EV), bet tad jau atkal: nevar ielīst iekšā ar 1.90, kondzervbundža, nebrauc, nav bagāžnieka un tas tā arī ir (nu vismaz no mana skata punkta)
    Kopsummā skatoties šim korejietim koeficents eur/automobīlis daudz maz OK, tas ka pretendentu ar LV vidējā alga +300eur jebkurš jēdzīgs (ne Mogo tipa) līzings pasūtīs tālāk (un tas ir arī lielā mērā objektīvi) ir cits stāsts.
    Eeh, vēl nepārāk sen Octavia/Golf vidējā komplektācija+ varēja pa 20-25k eur nopirkt (ko arī biju laicīgi izdarijis)

    Rudolfs
    24.05.2024 15:58
    Reply to  Sergejs

    Vispār KIA NIRO benzīna versijā šobrīd sākas ar 31k. Tā kā nekur tālu arī nav. 20k ir tikai Dacia palikusi. Bet ar tādu jau kārtīgs latvietis nebrauks.

    n0@$$
    25.05.2024 17:48

    Viņi tikai varētu izskaidrot ,kā iepriekš 800 V bija lētāk un vieglāk ,jo tievāki vadi un tagad izrādās otrādi.

    Reklāma