Vairāk nekā 54% parīziešu nobalsojuši pret lielu un smagu mašīnu atrašanos pilsētā – tā dēvētajiem SUV tipa auto piemērojama stāvēšanas likme līdz pat 18 eiro stundā. Tā vien izskatās, ka te cietīs arī lielo plug-in hibrīdu un pat elektroauto īpašnieku maciņi.
Dārgās stāvēšanas maksas stāsies spēkā no šī gada 1. septembra. Daudzi gan uzskata, ka tā vietā, lai cīnītos pret liela izmēra un smagiem SUV, šobrīd cīņa notiks arī pret mazāku piesārņojumu radošiem auto, jo vērā tiks ņemts mašīnas svars.
Ja auto svērs virs 1600 kg, tas jau iekļūs augstāku stāvēšanas tarifu aprēķina kategorijā. Un šie 1600 kg ir attiecināmi uz iekšdedzes dzinējiem, kā arī uz plug-in hibrīdiem. Ja tavs elektroauto sver virs 2000 kg, arī tas tiks uzskatīts par lielu, smagu un nevēlamu Parīzei.
Stundas stāvēšanas tarifi būs visai augsti – Parīzes centrā šādi auto maksās 18 eiro stundā, bet pilsētas pievārtē stāvēšana būs 12 eiro stundā. Arī stāvēšanas tarifs diez vai tieši ietekmēs tos, kuri ar savu lielo auto vēlēises pārvietoties pilsētā. Tāpat zināms, ka naktīs un brīvdienās stāvēšana pilsētā vēl arvien visiem būs bez maksas.
Smago mašīnu sarakstā iekļūst tādi auto, kā Tesla Model Y, dažas Volkswagen ID.4 versijas, plug-in hibrīdi BMW X5 un Mercedes-Benz GLC.
Bet nu te jau cīnās par mehānisku ceļa bojāšanu. Elektroauto, cik zināms, joprojām pārvietojas pa ceļu. Un šajā jautājumā tik pat sliki ietekmē ceļa segumu, ja ne pat sliktāk, jo izmanto eko riepas, kurām ir krietni mazāks saskares laukums ar ceļu, līdz ar to spiediens uz vienu kvadrātcetimetru ir lielāks…..
šaurākas riepas EV ir lai samazināto frontālo gaisa pretestību, par eko aspektu nezinu. Dilšanas produkti nav kaitīgi? Diez vai.
Domājams, ka svars vispārīgā gadījumā ir saistīts ar auto izmēru – jo smagāks, jo lielāks. Jo lielāki auto, jo garāki sastrēgumi. Francūži joprojām atcerās, kā tas ir – braukt ar kompaktu auto un ir gatavi ieviest šādu ierobežojumu.
Un galu galā neviens tak neatceļ opciju atstāt to Parīzi afrofrancūžiem un birokrātiem, kur šie var savā starpā par jebko cīnīties, pārvācoties citur. Protams ka ne visiem tāda opcija ir iespējama, bet lielai daļai gan.
Cita nelaime ka Eiropas pilsētas, kas dzimušas viduslaikos, kopumā nav sevišķi piemērotas mūsdienu realitātēm, tā pati Parīze pēdējo reizi tika kardināli pārbūvēta ap 200 gadiem atpakaļ.
Jo šaurākas riepas jo mazāka rites pretestība.
Tas atkarīgs no virsmas. Uz ideāli gludas – jā, riepa var būt šaura un šaurums/platums minimāli ietekmēs rites pretestību.
Bet frontālā gaisa pretestība ir kas cits.
Parīzē olimpiāde šogad … centrs jāpatīra …
Šāda taktika var nenostrādāt, ja darbs tiks pārorientēts Ķengaraga menedžeru stilā – vismaz divatā un kāds visu dienu rullē apkārt. :D
Interesanti. Vai ģimenes minivens arī skaitīsies kā suv?
Viennozīmīgi, jo pasaule ir pārapdzīvota šobrīd :)
Lielāks auto ir lielāki izmeši,
Lielāka māja ir siltāka.
Musulmaņiem drīkst?
Jautrākais, ka piedalījās 6% balsstiesīgo, no kuriem „par“ bija nedaudz vairāk nekā ½ :) Tagad, lai 96,6% pārējo, dzīvo ar šito.
Nu, kad dzīvo ar attieksmi “es tak neiešu piedalīties tajā cirkā, labāk paskatīšos netflixu/pagrilēšu gaļu” – jādzīvo kā nobalso tie, kam nebija vienalga.