Lielbritānija nolēmusi, ka par pašbraucoša auto izraisītām avārijām atbildību jānes to ražotājiem, nevis automašīnu īpašniekiem vai lietotājiem. Solis ir saucams par loģisku, jo ja pašbraucošu auto reklamē kā tiešām pašbraucošu, tad tam arī tādam jābūt ar visām izrietošām sekām un atbildībām par reklamēto.
Protams, pašbraucoša auto izraisītas avārijas būs ražotāja atbildība tiktāl, cik pati mašīna brauks autonomi. Ja pašbraucošu auto vadīs cilvēks, tad atbildība gulsies uz cilvēka pleciem. Par skaidrības ieviešanu pašbraucoša auto jomā atzinību izteikuši arī apdrošinātāji.
Lielbritānija grasās šādā veidā piesaistīt investīcijas un jaunuzņēmumus, kuriem beidzot būs skaidrs pašbraucoša auto regulējums ceļu satiksmē. Viens no piemēriem ir Wayve, kas piesaistījis 260 miljonus dolāru pašbraucoša auto tehnoloģiju izstrādei, daļa no investīcijām nāk pat no Microsoft.
Iespējams, Lielbritānija varētu kļūt par jauno Kaliforniju, kur jau ilgāku laiku norit pašbraucoša auto testi. Oktobrī Kalifornija lika General Motors no ielām aizvākt visas Cruise pašbraucošās mašīnas, jo General Motors nebija pilnībā atklāti ziņojis par pašbraucošu automašīnu tehnoloģiju drošību.
Ir pēdējais laiks nošķirt pašbraucošos auto , no braukšanas asistentiem.
Brauc pa koplietošanas ceļiem. Stūre, pedāļi vai citi rīki ar ko cilvēks var ietekmēt auto braukšanas trajektoriju vai ātrumu, atrodoties tā salonā, nav. Kaut kā tā, manā skatijumā tam būtu jābūt.
Ja auto ir pedāļi un nav motora, tad tas nav pašbraucošais)
https://www.youtube.com/watch?v=skeg3Y6sptg
Šis pie kuras kategorijas būtu pieskaitāms?😉