Vācu autokoncerna Volkswagen valdes priekšsēdētājs Olivers Blume pēdējo mēnešu laikā aktīvi ieviesis izmaiņas autoražotāja plānos un pamazām publiski izskan arvien vairāk detaļu par Blumes iecerēm koncerna vadībā. Ārkārtas tikšanās laikā Blume atklājis vairākus plāna punktus, koncernam plānojot “skaidru dizaina valodu”, lai VW paspārnē esošie zīmoli cits no cita vairāk atšķirtos.
Tāpat Volkswagen valdes priekšsēdētājs sola “kvalitātes ofensīvu”, kas ir atbilde kritikai par plastmasīgajiem saloniem aktuālās paaudzes Golf un ID.3 modeļos. Jau iepriekš tika paziņots, ka no stūres tiks aizvāktas skārienjūtīgas pogas, kas nepatika daudziem, arī man, otram Kursora Mārim un Kristapam. Tāpat Volkswagen šobrīd analizē, kāds ir labākais veids, lai populāri esošie modeļi, piemēram, Golf un Tiguan, pārietu elektriskajā ērā. VW zīmola valdes priekšsēdētājs Tomass Šēfers iepriekš intervijās izteicies, ka ID.3 un Golf var līdzpastāvēt elektriskajā ērā un ražotājs tieši to arī plānojot. Nākamās paaudzes Golf, iespējams, būs pilnībā elektrisks, bet tā nosaukums varētu būt ID.Golf.
Apstiprināts, ka nākamgad ieradīsies modernizētais Golf Mk8, kas būs saņēmis pusmūža atjauninājumus, tāpat gaidām arī jauno Tiguan, kas būs pēdējā Tiguan paaudze ar iekšdedzes dzinēju. Savukārt mazā Polo nākotne gan neizskatās pārāk rožaini, jo gaidāmie Euro 7 standarti kā arī papildus drošības aprīkojums ievērojami sadārdzinās šīs klases mašīnas – Šēfers lēš, ka Polo un citas līdzīgas mašīnas varētu kļūt pat par 5000 eiro dārgākas.
Forši, vācu papi tautasauto padomēs izdomāja piekāst visu pasauli ar sūdīgiem dīzeļiem. Nesanāca. Uzrāvās uz mežonīgiem sodiem. Kas par to visu maksās? Jā – visi nākotnes tautasauto pircēji. Apsveicu.
Ar to “sūdīgo dīzeli” ar vienu “bāku” sanāca nobraukt 1070 km, savukārt, pēc zaļās programmatūras pāršūšanas vairāk par 890 km kaut kā nesanāca. Nu neticu, ka ar tiem mīnus 180 km, t.i., ar lielāku degvielas patēriņu, auto var būt “tīrāks”. Zaļo pēdu nospiedumu upuriem to nesaprast, tāpat kā nesaprast elektroauto nospiedumu jaunuzbūvēto un arī neaizvērto atomelektrostaciju veidā, pret kurām paši cīnījās. Arī apsveicu!
Ir desmitiem argumentu, kāpēc dīzelis ir sūdīgs motors pats par sevi, kā suga. Bet degvielas patēriņš pieauga tāpēc, ka VW uzlika biežāk reģenerēt DPF.
Vai tad sīkās daļiņas bija VW dīzeļgeitas problēma? Vai tas nebija NOx?
Ar NOx tiek galā, lietojot Add Blue un vēl ko, bet tas palielina pašizmaksu.
Nu nu, pastāsti ar.
KKTK gadījumā arguments ir visdrizāk vienkārši kāds kaimiņš aiz loga.
Naids burtiski dzirdams no visiem komentāriem, kur jebkāda saistība ar jebkādiem dzinējiem, kas nav ar štepseli :)
Problēma jau tajā ka viņi savu “sūdīgo dīzeli” pasniedza kā labāku un videi draudzīgāku nekā tas reāli bija. Kamēr citiem ražotājiem nācās pamatīgāk pasvīst (lasi investēties) lai sasniegtu līdzīgus rezultātus godīgā ceļā. Tāpat tā bija ļoti negodīga uzvara daudzos lielos iepirkumos, kur uzņēmumi un valsts iestādes autoparka izvēlē liek lielu uzsvaru uz izmešu samazinājumu. Tā vietā tika sapirkti auto ar “sūdīgo dīzeli”. Diemžēl atsevišķi autoražotāji nespējot izturēt šādu negodīgu konkurenci no dīzeļdzinējiem atteicās pavisam.
Valst autoparkā svarīgs ir degvielas patēriņš, kuru konkursa nolikumos izsaka CO izmešos uz 100km! Tas, ka citi ražotāji atteicās no dīzeļiem nav slikti, toyota ar saviem uzticamajiem hibrīdiem pat uzrādīja labākus finanšu rezultātus par VW.
Man ļoti negribas ticēt ka izmeši bija vienīgā lieta ar ko tautasauto grupa čakarē klientus. Ja ir viens tik nejauks pārkāpums, ticu ka ir daudz kas vēl cits ko “neviens tāpat nepamanīs”. Galvenais radīt sajūtu pircējiem ka tie pērk kvalitatīvu produktu – ieliekot mīkstākas plastmasas salonā, kādu lieku hroma elementu un aidā!
VW: labi labi pierunājāt, sāksim ražot arī kvalitatīvus autiņus. aa un kaut kad nebūs arī visi vienādi.