Korejiešu autoražotājs Hyundai oficiāli atklājis, kā izskatīsies gaidāmas IONIQ 6 elektriskais sedans, tiesa, gluži par sedanu to arī nevar nosaukt. Autoražotājs ir centies sērijveida auto padarīt pēc iespējas līdzīgāku 2020. gadā prezentētajam konceptam, tiesa, kā tas parasti notiek, ir diezgan daudz izmaiņu.
Uzreiz gan jāpiebilst, ka Hyundai oficiālajā preses relīzē nav izplatījis itin nekādu tehnisko informāciju, tāpēc nezinām ne baterijas ietilpību, ne sniedzamību ar vienu uzlādi, ne arī citus parametrus. Šīs lietas autoražotājs atklāšot jūlijā, taču zināms, ka izmantota tā pati 800V bateriju sistēma un E-GMP elektroauto platforma, kas IONIQ 5, līdz ar to šajā modelī varam gaidīt diezgan līdzīgus jaudas parametrus un arī bateriju ietilpību.
Sākotnēji IONIQ 6 bija jābūt vienādai garenbāzei ar KIA EV6, taču Hyundai dizaineri ļoti vēlējās to pagarināt, tāpēc tas arī ir izdarīts – auto garenbāze ir iespaidīgi 2,95 metri. Tas visvairāk patiks aizmugurē sēdošajiem, kuri saņem krietni vairāk vietas kājām un ceļgaliem. Hyundai apgalvo, ka aizmugurē esot gandrīz limuzīna cienīgs vietas daudzums.
Auto dizains veidots ar domu par aerodinamiku un rezultāts ir iepriecinošs – IONIQ 6 pretestības koeficents ir 0,21Cd – izcils rādītājs, konkurējot ar Tesla Model 3. Autoražotājs pat apsvēris iespēju mašīnu nosaukt par “Streamliner” tieši pateicoties tās aerodinamiskajām īpašībām. Pie lieliskās aerodinamikas “vainojami” ievelkamie durvju rokturi, sānu spoguļu vietā novietotās kameras, aizmugurē novietotais spoileris un citi sīkumi, kas pa visiem kopā ievērojami uzlabo gaisa plūsmu ap mašīnu.
Ja uz IONIQ 6 palūkojamies no aizmugures, tad to diezgan viegli var sajaukt ar kādu no Porsche modeļiem. Priekšējie un aizmugurējie lukturi izmanto Hyundai “Parametric Pixel” LED tehnoloģiju, līdzīgi kā tas ir arī IONIQ 5.
Kā noprotams fotogrāfijās, mašīnas salonā Hyundai bijuši diezgan konservatīvi, atsakoties no daudzām futūristiskajām koncepta idejām. Salons lielā mērā līdzīnās IONIQ 5 – izkārtojumā dominē divi 12 collu ekrāni, savukārt starp priekšā sēdošajiem izvietotas dažādas siklietu novietnes. Plānots, ka auto tirdzniecībā nonāks nākamā gada sākumā, bet cenas ziņā Hyundai plāno apspēlēt Tesla, proti, piedāvāt IONIQ 6 par mazāku cenu nekā tiek prasīts par Model 3.
> Ja uz IONIQ 6 palūkojamies no aizmugures, tad to diezgan viegli var sajaukt ar kādu no Porsche modeļiem.
Ko, ko, ko? Man šis liekas tik anormāli neglīts :D Protams, gaumes jautājums
Glīts vai neglīts, par to, protams, var diskutēt, taču nenoliedzami ir līdzības ar Porsche modeļiem
Visi auto kas centīsies dabūt zemu koeficientu izskatīsies stipri līdzīgi. Porsche to dara gadiem, tagad pievienojās Tesla 3/Y, Mercedes EQS un tagad arī Hyundai ir pašiem savs gliemežvāks.
Lāsītes forma bija gan 1934 gada Tatrai 77, gan 1949 gada Saab 92, kā arī ja pameklē, tad auto sportā arī krietni agrāk ir atrodami labi aerodinamiskas virsbūves piemēri.
Tieši tā. Paklausoties head dizainerī par ioniq 6, tad viņu galvenā tēma tieši bija streamline design, kur auto saknes meklējamas pat 100 gadu vecos dizainos.
Panamera/Tiburon vibes. Jāredz dzīvē pirms var normāli spriest.
Auto ir braucamais. Meklēt tajā kautko unikālu vai iracionāli skaistu – tas lai paliek alkoholiķiem, kas pārpratuma pēc vada auto raidījumus. Viņu alkohola apdullinātajām smadzenēm vajag kādu bāku, uz ko tiekties, kādu ideālu kas neļauj pielikt punktu bezjēdzīgajai eksistencei. Auto ir jābrauc, tērējot iespējami mazāk enerģijas un ar iespējami mazākām uzturēšanas izmaksām.
un kāda jēga ir no tevis?
Pavilka uz eksistenciālām pārdomām? Viss būs labi, kredītu nomaksāsi (vai izdevīgi pārdosi māju), sieva atgriezīsies (vai atradīsi citu), bērna sakodienu izlabos (vai pieradīs) un miegs un ēstgriba atgriezīsies. Tikai nepadodies pirms laika!