Kurš gan nav redzējis ļoti piemīlīgās, Instagram izvietotās aiz D izmēra dabas dotumiem (vai par sūri pelnīto naudu veiktajiem pirkumiem) nedaudz paslēptās veselīgo sporta kokteiļu reklāmas. Lielbritānijas konkurences un brīvā tirgus uzraugošās iestādes noteikušas, ka tā dēvētie influenceri turpmāk reklāmas izvietot savos Instagram kontos varēs tikai tad, ja tiek skaidri norādīts, ka saturs ir reklāma.
Instagram platformā influenceriem turpmāk nāksies skaidri norādīt, ka attēlā vai video redzama reklāma. Tāpat influenceru saņemtās dāvanas nāksies norādīt kā sponsorētu saturu. Būs arī jāatklāj, kurš sadarbības partneris sūtījis dāvanu. Šo informāciju būs jānorāda pie katra attēla, nevis tikai influencera profila saturā.
ASV un Austrālija jau senāk aptvērušas, ka influenceru darbība sociālajos tīmekļos jāapliek ar nodokļiem. Nodokļu apmērs šāda veida ienākumiem ir ap 30%, turklāt tos var nākties maksāt ne tikai no saņemtās atlīdzības naudā, bet arī no gūtajiem labumiem. Tiek lēsts, ka vēl 2016. gadā ASV influenceru reklāmās uzņēmumi tērējuši vairāk nekā 250 miljonus dolāru (dažādiem avotiem ir dažādi aprēķini). Šobrīd influenceru mārketinga izmaksas varētu būt kāpušas vairākas reizes.
Priecīga vēsts 🥰