Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektrum Drive publisko elektroauto nobraukuma testu kopsavilkumu

    Jaunākie raksti

    Elektrum Drive sadarbībā ar auto izplatītājiem izveidojis tirgū pieejamo elektroauto testu katalogu. Tests paredzēts potenciālajiem elektroauto pircējiem izvēles atvieglošanai, un tajā novērtēta vairāk nekā 50 Latvijā nopērkamu elektroauto modeļu efektivitāte tieši Latvijas klimatiskajos un satiksmes apstākļos. Veicot testa braucienus, ir iegūti dati par elektroauto maksimālo nobraukumu ar pilnu akumulatoru, vidējo patēriņu pilsētās, šosejas un kombinētajā režīmā, kā arī uzlādes ātrumu. Praktiski izmantojamie testa rezultāti visiem interesentiem pieejami elektrum.lv/elektroautotesti.

    Elektromobilitātes attīstība notiek strauji. Uz pasaules ceļiem jau šobrīd pārvietojas vairāk nekā 30 miljoni elektroauto. Pēc CSDD datiem 2020. gadā Latvijā uzskaitē bija 672 elektroauto, savukārt šobrīd to skaits jau pārsniedz 7100.

    “Ja vēl pirms dažiem gadiem elektroauto izvēle bija diezgan ierobežota, tad šobrīd ir daudzveidīgas iespējas modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē. Ja īsti nezināt, kādu elektroauto modeli izvēlēties, to plašais piedāvājums var iedzīt strupceļā. Jo īpaši tādēļ, ka šāda veida automašīnas tehnoloģiski kļūst arvien līdzīgākas. Arī statistikas dati rāda, ka ar elektroauto gadā vidēji nobrauc tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēja automašīnu,” saka Elektrum elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills.

    Tādēļ potenciālajam pircējam racionālu izvēli daudzveidīgajā modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē var palīdzēt veikt Elektrum Drive elektroauto testu katalogs. Tajā vienuviet ir apkopoti jau vairāk nekā 50 Latvijas tirgū pieejami elektroauto modeļi, kuru efektivitāti, veicot testa braucienus, ir pārbaudījuši Elektrum eksperti.

    Turpina Edgars Korsaks-Mills : “Elektrum testē elektroauto efektivitāti, veicot testa braucienu noteiktā maršrutā un pēc vienas testa procedūras. Daļai elektroauto modeļu ir veikti testi gan vasaras, gan arī ziemas apstākļos, turklāt katalogu turpinām papildināt ar jauniem modeļiem. Jānorāda, ka katra elektroauto modeļa tests ir unikāls, ar atšķirīgiem satiksmes un klimatiskajiem apstākļiem, kas var ietekmēt arī elektroauto testa rezultātu, tādēļ aicinātu elektroauto testa datus nesalīdzināt savstarpēji starp modeļiem. Testa rezultāta mērķis ir parādīt, kāda ir konkrētā elektroauto efektivitāte, kas iegūta testa brauciena laikā. To potenciālais pircējs var ņemt vērā pirms elektroauto iegādes, veicot izpēti un salīdzinot dažādu publiski pieejamo informāciju un datus par interesējošo elektroauto modeli.”

    Elektroauto testa braucieni veikti trīs maršrutos:

    • pilsētas ~ 90 km (vidējais ātrums 30-35 km/h);
    • šosejas ~ 80 km (vidējais ātrums 90-95 km/h);
    • kombinētajā ~ 150 km (vidējais ātrums 50-60 km/h).

    Galvenie vērtēšanas kritēriji:

    • maksimālais nobraukums ar pilnu uzlādi (kombinētajā režīmā);
    • vidējais patēriņš dažādos maršrutos;
    • uzlādes ātrums Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW līdzstrāvas uzlādes stacijā (no 5 % līdz 95 %).

    Visi testa braucieni veikti, braucot “ECO” režīmā un uzturot salonā komforta temperatūru ~ 21 oC, un iegūtie dati nolasīti no konkrētā elektroauto modeļa borta datora.

    Komentārs no Kursors.lv:

    Elektrum Drive puiši un meitenes ir malači par ieguldīto darbu! Izbraukt ar 50 dažādām mašīnām nav nekāda joka lieta un iegūtie rezultāti ir vēl viens veids, kā gūt priešstatu par elektroauto ekspluatācijas iespējām Latvijas apstākļos. Papildus iesakām arī apskatīt mūsu veiktos 1000km elektroauto testus, kas, mūsuprāt, padziļinātāk iedziļinās testējamo auto spējās. Šobrīd esam šādi notestējuši jau 35 dažādus Latvijā pieejamus elektroauto.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Trx450
    19.04.2024 00:08

    Tā jau domāju. Tomēr ir starpība kādu elektrību lādē iekšā. Nez vai jainajā Neste stacijā ir kvalitatīvāka elektrībā par elektrību no saules paneļa mazdārziņā.

    Reklāma