Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektrum Drive izbūvēs ātro uzlādi uz TEN-T ceļiem

    Jaunākie raksti

    Elektromobilitāte šobrīd piedzīvo strauju izaugsmi. Četru gadu laikā Elektrum Drive uzlādes tīkla kapacitāte ir pieaugusi no 7 līdz vairāk nekā 200 pieslēgvietām šogad, un zīmola pakalpojumi ir pieejami visā Baltijā. Nākamais attīstības izrāviens būs 35 publiski pieejamu uzlādes staciju tīkla izbūve vieglajiem un smagajiem elektroautomobiļiem  Eiropas transporta tīkla (TEN-T) ceļos līdz 2026. gadam, kas būs plašākais šāda veida uzlādes tīkls Latvijā.

    AS “Latvenergo” ar zīmolu Elektrum Drive Latvijā un pēcāk arī kaimiņvalstīs uz TEN-T nozīmes ceļiem attīstīs īpaši ātrās elektroauto uzlādes tīklu. Ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) piesaistīto finansējumu tā ietvaros līdz 2026. gadam paredzēts izvietot 35 uzlādes stacijas ar 136 uzlādes punktiem. Katrā stacijā tiks izvietoti četri uzlādes punkti ar minimālo jaudu 150 kW, un divās unikālās stacijās Daugavpilī un Ventspilī būs divi uzlādes punkti ar minimālo jaudu 350 kW katram, kas piemēroti smago kravas transportlīdzekļu uzlādei.

    TEN-T jeb Eiropas transporta tīkls ir Eiropas Savienības dzelzceļa, iekšējo ūdensceļu, auto, jūras, gaisa un multimodālā transporta infrastruktūras vienots tīkls, kura mērķis ir izveidot transporta infrastruktūru, kas tādējādi stiprinātu vienoto tirgu, nodrošinātu preču un cilvēku netraucētu plūsmu, kā arī veicinātu ES konkurētspēju. Projekts ir daļa no Elektrum Drive Baltijas uzlādes tīkla attīstības plāna, kura ietvaros līdz 2026. gadam publiskai uzlādei būs pieejami jau 1200 uzlādes punkti, un līdz 2030. gadam – 3000.

    Elektrum Drive mērķis ir ne tikai palīdzēt uzturēt Latvijas kā Baltijā vadošās elektroauto uzlādes vietu līderes godu, bet vēl vairāk paplašināt infrastruktūru visās trijās Baltijas valstīs un varbūt vēl tālāk aiz robežām ar kopējo uzlādes punktu skaitu 1200 – 1500 līdz 2026. gadam un līdz 3000 līdz 2030. gadam. Tostarp ES nozīmīgais TEN-T ceļu tīkls ir viens no galvenajiem atzariem, kas ietver 100 % zaļās enerģijas izmantošanu. Tādējādi arī koncerns virzās uz vienu no saviem mērķiem – sniegt ievērojamu ieguldījumu uzņēmuma, valsts un Eiropas ilgtspējā, ik gadu novēršot simtiem CO2 tonnu nonākšanu vidē. Veicinot Eiropas zaļā kursa mērķu sasniegšanu, projektā tiks izmantota tikai zaļā enerģija, un tās izcelsmi apliecinās zaļās enerģijas sertifikāts.

    No iekšdedzes uz elektroauto

    Ansis Valdovskis, AS “Latvenergo” Baltijas elektrotransporta uzlādes direktors: “Pārmaiņas sabiedrībā nekad nenotiek ātri, it īpaši jomās, kas paredz ierasto paradumu maiņu, kāda ir arī pārsēšanās no iekšdedzes uz elektroauto. Parasti šajā procesā ir vairāki soļi, agrīnie ieviesēji, kam seko tie, kas ir gatavi pārmaiņām, un tikai tad seko pārējie, kas vēlas sekot citiem. Šobrīd esam posmā, kurā elektroauto ir gatavi lietot tie, kas ir gatavi pārmaiņām, taču vēl nevaram runāt par masveida lietošanu. Lai tas notiktu, ir jāstrādā ar mītiem un jāskaidro to cēloņi. Mēs kā Elektrum Drive uzlādes tīkls rādām piemēru sabiedrībai, atrisinot šo klasisko mītu cēloņus, piemēram, veicot elektroauto veiktspējas testus Baltijas valstīs, būvējot uzlādes risinājumus vietās, kur tas ir nepieciešams, un arī paši kā uzņēmums, mainot savu autoparku uz elektroauto, kur tas ir iespējams. Šeit jāpiemin, ka katram pašam ir jāsaprot, vai un kad esi gatavs īstenot šo paradumu maiņu. Par ko varat būt droši – mēs kā infrastruktūras attīstītāji būsim lietotājam blakus, nodrošinot risinājumus, lai elektroauto tiktu uzlādēts, kad un kur tas būs nepieciešams – vai tas būtu daudzdzīvokļu mājas vai lielceļa malā, vai arī mājās, lielveikalā vai pie biroja.”

    Plašs uzlādes tīkls sekmēs elektroauto izvēli

    Elektroauto uzlādi, gan publisko, gan risinājumus mūsu klientiem, juridiskām un privātpersonām uzskatām par vienu no Latvenergo stratēģiskajiem attīstības virzieniem un pievērsīsim lielu enerģiju, lai laikus nodrošinātu nepieciešamos risinājumus mājas tirgos jeb šobrīd visās trijās Baltijas valstīs. Šis bizness nav ātras peļņas tīkotājiem, šeit svarīgas pārdomātas un gudri veiktas investīcijas ilgtermiņā. Mēs kā Elektrum Drive uzlādes tīkls plānojam kļūt par vienu no lielākajiem uzlādes tīkliem mājas tirgos, un tāpēc esam gatavi investēt būtiskus līdzekļus, lai šo pozīciju – viens no lielākajiem uzlādes tīkliem – noturētu.  Latvijā mēs jau esam kļuvuši par tirgus līderi.

    Kad 2019. gadā sākām attīstīt uzlādes tīklu, bija daudz izaicinājumu un nezināmā, tomēr izvirzījām tam laikam ambiciozus mērķus un katru gadu esam tos veiksmīgi sasnieguši. Esam piesaistījuši labus speciālistus un kopā esam strauji attīstījušies. 2019. gadā sākām ar 7 pieslēgvietām, 2022. gadu noslēdzām jau ar 197 pieslēgvietām, bet šo gadu plānojam noslēgt ar 500 pieslēgvietām trīs valstīs. Neplānojam pie tā apstāties un jau nākamajā gadā vēlamies sasniegt vairāk kā 800 pieslēgvietas mājas tirgos, tai skaitā izbūvēt arī pirmās lieljaudas uzlādes stacijas, kas sasniegs uzlādes jaudu vismaz 300 kW DC.

    Mūsu komandas attīstās strauji, mēs aktīvi meklējam partnerus visās Baltijas valstīs, kur izvietot mūsu inovatīvos uzlādes risinājumus. Ja kāds uzņēmums vēlas ar mums sadarboties, lai izveidotu uzlādes risinājumus arī sava īpašuma klientiem, esam vienmēr gatavi šo iespēju pārrunāt un piemeklēt labus un modernus risinājumus sadarbībai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Heitoju begimotus
    20.10.2023 11:23

    Uz beigām jau palika šķērmi, ka tāds liels uzņēmums lūdzas, lai viņus ievēro… Nožēlojami… Saucās tirgus līderi…

    Diesel und Schnitzel
    20.10.2023 21:44

    Pēc apjomīgā plāna izklausās, ka EV akumulatori lietotājiem ir un būs jāuzlādē lielceļa malās, t.i. stāvot pie plika staba nekurienēs, kamēr pārējie dodas uzpildīties, paēst vai uzsist pa riteni tankštellēs?

    Krotow
    21.10.2023 22:24

    Pag pag, tankštellēs taču arī lādētājus būvēšot. Vienīgi tad vai nu būs jābūvē DAUDZ lādētāju vai arī dažiem būs ļoti daudz jāēd :)

    VP45
    26.10.2023 23:37

    Elektrum pirmkārt vajadzětu pārskatīt savus tarifus un iespějas!
    Pieměram, Spicě šobrīd ir iespějams veikt “ātro uzlādi” ar 25kW jaudu. Laikam jau Elektrum tas joprojām skaitās progresīvi.
    Savukārt, pieměram, pie Ogres bibliotekas 50kW uzlādes ātrums maksă, liekas 45-48 centus!!!
    Pie šādām cenām Elektrum 150kW uzlādes stacijas cenām vajadzětu bŭt ap EUR 1.50/kW.
    Salīdzinājumam: Eleport 200kW!! uzlāde maksā EUR 0.388

    Kursors.lv
    26.10.2023 23:39
    Reply to  VP45

    Par Eleport nav līdz galam korekti. Papēti uzmanīgāk Eleport cenas – tās dažādās stacijās var būtiski atšķirties. Nu tā, ka uz pusi.

    VP45
    26.10.2023 23:56

    Eleport 200kW uzlāde pie t/c Sāga maksā EUR 0.388/kW.

    Kursors.lv
    27.10.2023 00:00
    Reply to  VP45

    Un tagad paskaties, cik maksā Eleport 47 kW lādētājs Ropažu ielā 63.

    Reklāma