Pirms diviem mēnešiem jau rakstījām, ka e-komercijas gigants “Amazon” testē jaunu funkciju, kas ar mākslīgā intelekta (MI) palīdzību apkopo pircēju atsauksmes par konkrēto produktu. Tagad uzņēmums šo iespēju padarījis pieejamāku plašākam klientu lokam, kā arī piemērojis krietni vairāk produktiem.
Jaunais risinājums apkopo simtiem un tūkstošiem atsauksmju vienā rindkopā, kurā īsi un kodolīgi izskaidrots, kas vairumam pircēju patīk un kas var nepatikt attiecībā uz konkrēto produktu, tā īpašībām, funkcijām un lietošanas pieredzi. Tiesa, ja rūpīgāk paskatās, var ievērot, ka šajos MI ģenerētajos kopsavilkumos lielāks fokuss likts uz produkta labajām īpašībām, negatīvajām veltot mazāk uzmanības un atstājot tās uz beigām.

Papildus tam “Amazon” šo kopsavilkumu beigās izceļ atsevišķus vārdus, kas lietotājam varētu būt svarīgi, piemēram, “ērta lietošana”, “veiktspēja” utt. Uzklikšķinot uz tiem, tiks parādītas tās atsauksmes, kur šie vārdi ir pieminēti.
Jaunā funkcija joprojām atrodas testa fāzē un pieejama vienīgi “Amazon” mobilajā lietotnē, kur to var izmantot lietotāji ASV. Uzņēmums norāda, ka turpinās pilnveidot šo funkciju, padarīt precīzāku un aptvert arvien plašāku produktu klāstu.
No 100 atsauksmēm izloba pa vienam pozitīvam vārdam un saliekot kopā vienā rindkopā izveido superpozitīvu atsauksmi. Pie šādām atsauksmēm noteikti būtu jābūt skaidri norādītam, ka tā ir mākslīgi ģenerēta pseido atsauksme, jo tā pēc savas filozofijas ir viedokļa sagrozīšana/manipulācija.
Tā jau šobrīd atsauksmes par precēm vai viesnīcām Booking ir jāvērtē ar ļoti lieli skepsi, jo viegli manipulējamas.
Mana pieredze ir visdrošāk vērtēt atsauksmes sakārtojot no zemāk sniegtā viedokļa, kas parasti parāda objektīvāku patieso ainu. Ja daudz sliktu atsauksmju, tad ticēt vērtējumiem ar 10 no 10 nevar. Ja zemākā atsauksme ap 6/7 no 10, tad produkts/pakalpojums labs.
un tas vēl neņemot vērā, ka eksistē ļoti daudz melīgo atsauksmju, kuras ģenerē pats tirgonis.