Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen Taigo – iespējams, labākais auto, kas radīts pēdējā laikā

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Sadzirdiet mani pareizi – Volkswagen Taigo nav nekas unikāls, tam nav atšķirīga uzbūves filozofija un kvalitāte no citiem ražotāja modeļiem, bet Taigo, iespējams, ir labākais, ko Volkswagen ir radījis kopš pirmā Golf. Es gan saprotu, ka šis ir drosmīgs paziņojums, bet pēc nedēļas izmēģinājuma gan man, gan sievai, gan bērniem bija grūti šo auto atdot. Kas tad šajā “kārtējā” mazajā krosoverā ir tik īpašs, ka tas ir salīdzināšanas vērts ar gandrīz 50 gadus vecu un tiešām leģendāru Volkswagen veidojumu?

    Taigo ar pirmo Golf ideoloģiski ir vairāk kopēja, kā var šķist. Kad Volkswagen radīja Golf, arī tas nebija unikāls auto, kompakti auto Eiropas tirgū vairs nebija nekāds jaunums. Attiecīgi Volkswagen ienāca jau iepriekš sagatavotā spēles laukumā, bet Golf radīja leģendāro karsto hečbeku ēru. Ar Taigo ir līdzīgs stāsts – kupejas tipa krosoveri sen vairs nav nekāds jaunums, un arī šeit VW spēlē noķeršanas spēli, bet ir plāns sagāzt esošo tirgus situāciju. MK1 Golf sākotnēji tika ražots ar pavisam maziem un mazjaudīgiem dzinējiem, arī Taigo ir pieejams vien ar mazajiem trīs vai četru cilindru dzinējiem. Vēsture atkārtojas spirālveidā.

    Reklāma

    Ja jau skārām dzinēju paleti, tad tik turpinām

    Šeit gan nebūs gari. Kā jau minēju, ir tikai divi dzinēji, kuri abi ir benzīna. 1 litra trīs cilindru turbo dzinējs ir pieejams divās jaudas versijās – 95 Zs (175 Nm) nāk komplektēts ar piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu, bet 110 Zs (200 Nm) ir pieejams ar sešu ātrumu manuālo un septiņu ātrumu divsajūgu DCT ātrumkārbu. Otrs dzinējs ir 1.5 litru četru cilindru turbo benzīna, kura jaudas parametri sasniedz 150 Zs (250 Nm), un tas ir pieejams tikai ar augstākminēto septiņu ātrumu divsajūgu DCT ātrumkārbu. Visi dzinēji atbilst aktuālajam EURO 6d–ISC FCM izmešu standartam, jo benzīna dzinējiem ir uzstādīta progresīva izplūdes gāzu kontroles sistēma. Tas ir domāts kvēpu filtrs, ar kuriem daudzus gadus atpakaļ tika aprīkoti tikai dīzeļdzinēji, bet tagad reti kurš benzīna dzinējs vairs izsprūk. Dzinējs ir novietots šķērsām, tātad pilnpiedziņas šeit nav un nebūs, bet arī nevajag. Nav un vismaz pagaidām arī nebūs nekādu hibrīda versiju – Taigo nav aprīkots pat ar vieglo hibrīdu, kas noteikti ir iemesls foršajai dinamikai pat ar šiem mazajiem dzinējiem. Tātad VW 2022. gadā ir radījis auto vēl no vecās skolas, kas ir drošsirdīgs lēmums.

    Paga, Tu taču sāki kaut ko runāt par Golf?

    Nu labi, atgriežamies atpakaļ ievada tēmā. Nav noslēpums, ka lielu daļu sava mūža Volkswagen ir ražojis stipri bezpersoniskus auto. Universālus auto, kas der plašam patērētāju lokam, kas no tirdzniecības viedokļa ir tikai pareizi, bet auto pietrūkst odziņas, wow faktora. Pēdējos gados Volkswagen ir pamatīgi uzlabojis situāciju. 2018. gadā izlaistais Arteon un 2021. gada Arteon Shooting Brake ir apliecinājums, ka konservatīvajiem vāciešiem ar stila un gaumes izjūtu viss ir kārtībā. Bet tas arī ir viss – neviena cita kupejas formas auto VW klāstā nav. Nebija, ja būsim precīzi. Pavisam drīz izmēģināsim jauno elektrisko ID.5, kas ir patiešām labā 1000 kilometru brauciena rezultātu sasniegušā ID.4 kupejas formas versija. Un ir Taigo, kas ir mazākā krosovera T-Cross kupejas formas versija. Kaut Taigo izmēru ziņā ir nedaudz lielāks un dažu brīdi pat pietuvojas T-Roc. Taigo ir pirmais kompaktais kupejas formas krosovers, kas patiešām izceļas uz konkurentu fona.

    Pirmais golfs bija veiksmes stāsts, vai tiešām Taigo ir cerības uz ko līdzīgu? To rādīs tikai laiks, bet VW virziens ir pareizs. Ko darīt situācijā, kad ir nepieciešams kompakts, bet glīts un foršs auto sievai, draudzenei, meitai, mātei, kur pret auto vizuālajām aprisēm ir augstākas prasības kā pret tehniskajām? Iepriekš Volkswagen netika izskatīts, jo pārējie mazie modeļi ir izteikti unisex. Tagad Taigo pilnīgi kliedz “ņem mani, ņem mani”. Tajā pašā laikā auto izskats ir neitrāls un auto labi jutīsies arī vīriešu kārtas pārstāvis. Līdzīgu darbu pirms daudziem gadiem paveica Mini, kad no “frizieru” auto kļuva par iecienītu auto arī korporatīvā vidē. Beidzot to pašu ir izveicis Volkswagen, un šis ir tikai stāsta sākums.

    Interjerā arī foršs?

    Kā jau es sākumā minēju, Taigo nav savādāka uzbūves filozofija, tātad interjers neatšķiras no saviem brāļiem. Un tā nebūt nav slikta lieta, jo viss ir ļoti ergonomiski un pareizi sakārtots – abi ekrāni ir vienā līmenī, viss ir pārskatāms un ērti izvietots. Taigo ir ticis pie visām modernajām fīčām, digitālā vadītāja displeja, līdz pat 9.2 collu info-izklaides ekrāna. Kaut klimata kontroles vadība ir ar ne visiem iecienīto skārienvadību, vismaz stūres rats ir saglabājis klasiskās nospiežamās pogas. Nebūs arī jāuztraucas par bezvadu Apple CarPlay un Android Auto esamību, ir bezvadu telefona uzlāde – esam modernā vidē.

    R-Design sēdekļi ir vienkārši, bet ērti un glīti – mani māc šaubas par vienlaicīgu 2000 kilometru veikšanu, bet līdz Daugavpilij un atpakaļ aizbraukt varēs bez sāpošas muguras un dibena. Kopējā ergonomika ir tiešā lieliska – ir ērts stūres rats, ir ērti elkoņiem, visam ir viegli tikt klāt. Nav arī citu VW krosoveru un SUV problēma, kad ap ātrumkārbu izvietotās pogas vienā pusē redz, bet otrā ne velna.

    Brauc?

    Mazais trīscilindru modelis lidmašīnu aiz sevis pavilkt nevarēs, lai gan VW sagaida, ka tieši litrīgā versija sasniegs visaugstākos pārdošanas rezultātus. Pilsētas manevru veikšanai nekas lielāks un jaudīgāks diži nav nepieciešams, bet būs jāsadzīvo ar to, dzinējs nav pats klusākais, it īpaši augšējos apgriezienos. Nedēļas laikā es kārtu nobraukto 600 kilometru veicu ārpus pilsētas, kas faktiski ir vienīgā vieta, kur es gribētu jaudīgāko 150 ZS 1.5 litru turbo četru cilindru dzinēju, bet pilsētā foršāks varētu būt pat litrīgais Taigo. Es vairākas reizes esmu jau minējis, ka auto braukšanas dinamiku nenosaka dzinējs vien, tā ir daudzu komponenšu savienība, no kurām svarīgākās ir dzinējs un ātrumkārba, bet ne vienīgās. Lai kas arī valdības kuluāros tiktu runāts par VW DSG ātrumkārbām, darbības efektivitāte tām ir dikti laba.

    Ja mēs runājam par stūrēšanas niansēm, tad Taigo līkumos uzvedas diezgan iespaidīgi. Noteikti palīdz nelielais izmērs un fakts, ka sēdēšanas pozīcija nav ļoti augstu. Balstiekārta ir vairāk stingra kā vaļīga, bet tas palīdz gan lielākos ātrumos, gan arī plašākos līkumos. Vai es piedotu, ja Taigo būtu vēl stingrāks? Jā, bet tagad mūsu bīstamos ceļus balstiekārta absorbē lieliski un komforts ir lielāks par sagaidīto. Par stingrākiem amortizatoriem man šādas pārliecības nav. Pārmetums vienīgi ir par ātruma vaļņu pārvarēšanas efektivitāti – riteņi atgriežas uz asfalta diezgan asi un skaļi, bet patiesi precīzā dzīvojamās zonas atļautajā braukšanas ātrumā pat to nejūt.

    Neskati vīru no cepures. Uzreiz teikšu, ka salonā un bagāžniekā ir vairāk vietas, kā no malas izskatās. Šeit tā recepte ir pat pretēja ar Formentor , kurš sakontēji izskatījās lielāks, kā ir patiesībā, kamēr Taigo ir lielāks, kā sakontēji izskatījās. Pilna izmēra bērnu rati bagāžniekā? Nav problēmu. Divi pieaugušie un 3 bērni ceļā uz laukiem? Nav problēmu. Un pat pietiek vietas iepirkumu maisiņiem.

    Cenas

    Pirms sākam analizēt, aplūkojam cenas tabulu.

    Fakts ir un paliek fakts – Taigo mēs varam iegādāties zem 20 tūkstošiem EUR, kas ir ļoti skaļš pieteikums patiešām glītam un stilīgam neliela izmēra krosoveram. Uzņēmumu autoparkos ir gaidāms papildinājums. Tāds patīkami komplektēts un dinamiskāks gan maksās ap 25 tūkstošiem, lai par sportiskāko un izskatīgāko kupejas krosovera versiju šķirtos no aptuveni 28 tūkstošiem EUR.

    Izmēģinājuma auto papildus savam bāzes R-Line aprīkojuma ir ieguvis, manuprāt, ļoti nepieciešamos IQ.LIGHT LED matricas lukturus, kas maksā gandrīz 1000 EUR, Discover Media 8 collu info-izklaides ekrānu par 400 EUR, bet pieejams ir vēl lielāks 9.2 collu variants par 1200 EUR, ja ir vēlme pašikot. Ja to vēl papildinātu ar beatsAudio skaņas sistēmu par nelielu, bet godīgu samaksu, proti, 500 EUR, tad būtu pavisam forši. Vēl no redzamajām papildus ekstrām pieminēšanas vērti ir 18 collu Misano lietie diski, kas maksā nieka 332 EUR. Pamēģiniet tajā cenā ko atrast!

    Noteikti ir vērts iztērēt 300 EUR par braukšanas režīmu izvēli, jo tad tiek iegūts elektroniskais diferenciāļa bloķētājs (XDS), kas braukšanu it īpaši ziemā padarīs daudz jautrāku.

    Pēcvārds

    Volkswagen šo nagliņu ir iesitis pareizi. Vērīgākie lasītāji noteikti ir pamanījuši, ka es neesmu lielu auto fans, bet es arvien biežāk sāku novērtēt nedaudz paaugstinātus ikdienas pārvietotājus. Tajos ir gan ērtāk iekāpt, gan ir labāka redzamība, gan arī ir lielāks komforts pa mūsu pilsētas ceļiem. Latvijā ir ļoti plaša krosoveru izvēle, pietiekami labi ir pārstāvēti arī kompaktie krosoveri, kur Taigo būs jāpacīnās ar izskatīgo Ford Puma, kura maksā gandrīz identiski. Teorētiska alternatīva ir arī Mazda CX-30, Renault Arkana un Nissan Juke, arī kuru cenas praktiski neatšķiras. Jā, Volkswagen tagad lec iepriekš sagatavotā spēļu laukumā, kur vismaz sākumā būs jāspēlējas pēc noteikumiem, bet pieteikums ir tik skaļš, ka pārējiem bērniem būs stipri jāapdomā katrs nākamais solis.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    24 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Andris
    25.03.2022 13:11

    Viss jau skaisti, bet kur pati galvenā informācija? Cik tad ir degvielas patēriņš, tam mazajam motoram, nedēļu vizinoties?

    Sandis
    25.03.2022 15:30
    Reply to  Māris Gaugers

    Daudz, šādam mazauto būtu jāēd ne vairāk kā 5-6l pilsētas režīmā.

    Mmm
    25.03.2022 23:51
    Reply to  Sandis

    Dīzelis varbūt, benzīns praktiski nekad tik maz neēd. Man Ceed ar 1.0T 122zs motoru arī ēd 7.5l/100km 100% pilsētas režīmā.

    Rudolfs
    27.03.2022 10:09
    Reply to  Sandis

    Vari nosaukt kādu auto, kurš tiešām tik maz patērē pilsētā?

    Artūrs
    28.03.2022 15:06
    Reply to  Rudolfs

    Nestandarta atbilde – Renault Zoe

    Rudolfs
    28.03.2022 15:21
    Reply to  Artūrs

    Tas jau sanāk āboli pret apelsīniem salīdzinājums. Reāli neviens benzīns zem 7l pilsētā nepatērē. Attiecīgi šim modelim arī nekādi pārsteigumi.

    Raf
    25.03.2022 13:46

    Uzņēmumu autoparkiem būs papildinājums.

    4x4
    25.03.2022 15:57

    “Motors novietots šķērsām, tādēļ nav pilnpiedziņas”

    Ir ļoti, ļoti daudz auto kuriem motors novietots šķērsām un tie aprīkoti ar pilnpiedziņu.

    Basics
    25.03.2022 18:31

    Tas taču ir liftbeks. Kāpēc te pieminēta kupeja, krosovers?

    Alberts Kviesis
    26.03.2022 03:02
    Reply to  Basics

    Liftbeks ir vecā celica, pēdējā impreza, mazdas, škodas. Šis VW ir compact-kupej-kross-liftbeka maisījums. No sērijas atgūt pazaudēto – das auto

    Last edited 2 years ago by Alberts Kviesis
    KKTK
    28.03.2022 10:19

    Forma kā fokusam. Cepums ka planšete normāli iestrādāta panelī.

    Malvis Melnalksnis
    30.03.2022 10:37

    “Divi pieaugušie un 3 bērni ceļā uz laukiem? Nav problēmu. ”
    Vai autoram vispār ir 3 bērni, lai par ko tādu rakstītu? vietas tur ir maz, pat ļoti maz…
    https://www.youtube.com/watch?v=G9pZ8SCO_EY&t=418s
    Polo pat ir vairāk! https://youtu.be/qk7wny6QXN0?t=878

    p.s. ar diviem bērniem nav nekādu problēmu arī Polo un jebkurā citā auto.

    Last edited 2 years ago by Malvis Melnalksnis
    Malvis Melnalksnis
    31.03.2022 11:39
    Reply to  Māris Gaugers

    OK, pieņemu, ka lielais bez nekā, 6 gadīgais ar palikni un 7 mēnešu iekš RF krēsla. tad sastūķēties var, bet ērti – nedomāju, jo vidus krēslam ir pampaks un vietas tur daudz nav.
    Man starp bērniem ir 1 un 2 gadu starpība, līdz ar to kad visi bija lielajos krēslos, tad trīs rindā knapi salīda tikai minivenā. Bet ir man arī Ibiza ar Multimac krēslu un daudz maz lietojam to, bet drīz bērni izaugs no tā. Un nezinu vai Taigo ir diži platāks, bet pat Ibizā ja saliek malējos uz palikņiem, tad vidū ir par šauru tāpat, lai sēdētu bez palikņa un mugurai arī neērti tālos gabalos uz laukiem. Pa pilsētu jau var pamocīties.
    Normāli 3 bērnu ģimenei tomēr der auto, kuriem ir 3 pilni sēdekļi (piem, Touran, Opel Meriva, C5 aircross, 5008 utml).

    Malvis Melnalksnis
    31.03.2022 11:46
    Reply to  Māris Gaugers

    Labi, ja tas tur pa vidu normāli stāv, pēc pieredzes man tie krēsli vidū kaut kā škobījās uz sāniem un nebija diezko stabili, atkarīgs laikam no konkrēta auto krēsla modeļa.

    Kas
    30.03.2022 12:17

    Mazliet jocīga cenu politika
    ar entry level viss ok, domāju šis patiks kā pircējam parastajam, tā arīvisādiem car sharing, tāds par kripatu foršāks/dārgāks t-cross sanāk

    bet mani interesētu tikai 1.5 litru motors(nedzīvoju pilsētā un vispār izbraucot ar citiem vw 1l trīscilindriniekiem nekādu braukšanas prieku nesajutu) ar dsg, BET – vairs nav lēti
    pa lielam piemetu 10% un nopērku t-roc? Pie tam ar pilnpiedziņu (man tas ir milzīgs pluss, zinu, ka ne visi piekritīs). T-roc taču būs foršāks auto no iekšas un ārpuses.

    Rihards
    30.03.2022 16:34
    Reply to  Kas

    Būtu vismaz apskatījies T-Rock cenas un tad komentētu…
    Taigo 1.5 DSG pilns ir 30k eur. Sākas no 28.5k pat.
    T-rock 1.5 DSG sākas no 30,5 eur, normāli aprīkots 33k+
    Pilnpiedziņa vismaz 37k

    Un pamatauditorija ir 1.0l pa 26-28k eur
    Galējās robežas jau ir procentuāli maza izvēle.

    Kas
    31.03.2022 10:37
    Reply to  Rihards

    Papētīju, “my bad”, no vienas, acīmredzot dezinformējošas, sarunas, bija palicis atmiņā, ka visi t-roc nāk ar pilnpiedziņu
    tad jā – ar taigo, ir viss skaidrs, vēl viens modelis līnijā, tieši starp plastmasīgi lēto t-cross un plastmasīgi kvalitatīvāku t-roc

    Guntars
    23.04.2023 07:03

    Pirku jaunu.6000 nobraukti km. Vidējais patētiņš 6.4. Kopsavilkums-pēc 120 briesmīgi skaļš.Derēs valstīs kur nav lielāks ātrums par 110. Sāk parādīties snācoša skaņa aizmugurē,līdz ar to mūziku jāpārceļ vairāk uz aizmuguri lai nebūtu jūtama tā šņākoņa.Kārba diezgan miegaina(automāts).Konforta ziņā-labs.

    Reklāma